Problems Faced by Primary School Teachers While Teaching Problem-Solving Skills and Suggestions for Solution
Yıl: 2019 Cilt: 20 Sayı: Özel Sayı Sayfa Aralığı: 907 - 921 Metin Dili: İngilizce İndeks Tarihi: 02-03-2020
Problems Faced by Primary School Teachers While Teaching Problem-Solving Skills and Suggestions for Solution
Öz: The aim of this study is to determine problems faced byprimary teachers while teaching students’ ability tosolve problem, identify causes, and suggest solutions tosolve these problems. The study has a qualitativedesign. Study group of this study was consisted of 60primary school teachers working in elementary schoolsin Kırşehir city center. Participants were selected withconvenient random sampling method. The data of thestudy was collected through interview form with openended questions. In the result of the study, it is determined that the most common problems teachers facingwhile teaching problem-solving skills are student based.It is figured out that the most important problems aregrouped into three groups as "student-based", "program-based" and "teacher-based".
Anahtar Kelime: Sınıf Öğretmenlerinin Problem Çözme Becerisi Kazandırırken Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri
Öz: Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmenlerinin öğrencilere problem çözme becerisini kazandırırken karşılaştıkları sorunları ve nedenlerini tespit etmek, bu sorunlara yönelik geliştirdikleri çözüm yollarını incelemektir. Nitel olarak yapılandırılan bu araştırmanın katılımcıları Kırşehir il merkezindegörev yapan öğretmenler arasından uygun örneklem yöntemi ile belirlenen 60 sınıf öğretmeninden oluşturulmuştur. Araştırmanın verileri, açık uçlu sorulardan oluşan görüşme formu aracılığıyla elde edilmiştir. Bu araştırmanın sonucunda,sınıf öğretmenlerinin problem çözme becerisi kazandırırken karşılaştıkları sorunlar ve nedenleri “öğrenci kaynaklı”, “program kaynaklı” ve “öğretmen kaynaklı” olmak üzere üç grup altında toplanmıştır.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Alan, C.(2009). İlköğretim 5. Sınıf öğrencilerinin matematik derslerinde problem çözme sürecine yönelik görüşleri: nitel bir araştırma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi. Eskişehir
- Aydoğdu İskenderoğlu, T. ve Uzuner, F .G. (2017). Sınıf öğretmenlerinin ilkokul öğrencilerine temel matematiksel becerileri kazandırma sürecine ilişkin görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2), 563-585.
- Baloğlu, M. (2001). Matematik korkusunu yenmek. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 1, 59-76.
- Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E.,Akgün, Ö.E.,Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2017). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi
- B.Türnüklü, E. ve Yeşildere, S. (2005). Problem, problem çözme ve eleştirel düşünme. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 25(3). 107-123
- Ersoy, A. (2016). Fenomenoloji. Saban, A. ve Ersoy, A. (Eds.). Eğitimde nitel araştırma desenleri (ss.51-109). içinde. Ankara: Anı Yayıncılık
- Gür, H. Ve Hangül, T. (2015). Ortaokul öğrencilerinin problem çözme stratejileri üzerine bir çalışma. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi. 5(1). 95-112
- Kazez, H. (2015). İlkokul 2.sınıflarda lego moretomath eğitsel aracının matematikte problem çözme, akıcılık, anlama ve akıl yürütme becerilerine etkisi: bir vaka incelemesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Fırat Üniversitesi. Elazığ
- Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) (2009). İlköğretim Matematik dersi 1-5. Sınıflar öğretim programı. Ankara: MEB Yayınları
- Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) (2015). İlkokul Matematik dersi (1,2,3 ve 4. Sınıflar) öğretim programı. Ankara: MEB Yayınları
- Mutlu Aydın, S. (2013). Türkiye’ de ilkokul dördüncü sınıfa yapılan yaratıcı drama etkinliklerinin öğrencilerin problem çözme becerisine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Atatürk Üniversitesi. Erzurum
- Öğülmüs, S. (2001). Sorun çözme becerileri ve eğitim. Ankara: Nobel Yayınları
- Özçelik, E.G. (2011). Okuduğunu anlama becerisinin başarıya etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Hacettepe Üniversitesi. Ankara
- Özsoy, G. (2005). Problem çözme becerisi ile matematik başarısı arasındaki ilişki. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi. 25(3): 179-190
- Özyıldırım Gümüş, F. ve Umay, A.(2017). Problem çözme stratejileri ilköğretim matematik öğretmen adayların kavramsal/ işlemsel çözüm tercihlerine ve problem çözme performansına etkisi. Elementary Education Online. 16(2): 746-764.
- Sezgin, M. (2007). Öğrencilerin matematik başarısına etki eden faktörler (10. Sınıf örneği). Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Beykent Üniversitesi. İstanbul
- Tertemiz, I.(2017). İlkokul öğrencilerinin dürt işlem becerisine dayalı kurdukları problemlerin incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. 15(1):1-25
- Türk Dil Kurumu (TDK). http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_bts&view=bts&kategori1=veritbn&kelimesec =288603 (13 Mart 2018 tarihinde)
APA | ŞAHİN A, HAYRAN DEMİR S (2019). Problems Faced by Primary School Teachers While Teaching Problem-Solving Skills and Suggestions for Solution. , 907 - 921. |
Chicago | ŞAHİN Ayfer,HAYRAN DEMİR Sevgi Problems Faced by Primary School Teachers While Teaching Problem-Solving Skills and Suggestions for Solution. (2019): 907 - 921. |
MLA | ŞAHİN Ayfer,HAYRAN DEMİR Sevgi Problems Faced by Primary School Teachers While Teaching Problem-Solving Skills and Suggestions for Solution. , 2019, ss.907 - 921. |
AMA | ŞAHİN A,HAYRAN DEMİR S Problems Faced by Primary School Teachers While Teaching Problem-Solving Skills and Suggestions for Solution. . 2019; 907 - 921. |
Vancouver | ŞAHİN A,HAYRAN DEMİR S Problems Faced by Primary School Teachers While Teaching Problem-Solving Skills and Suggestions for Solution. . 2019; 907 - 921. |
IEEE | ŞAHİN A,HAYRAN DEMİR S "Problems Faced by Primary School Teachers While Teaching Problem-Solving Skills and Suggestions for Solution." , ss.907 - 921, 2019. |
ISNAD | ŞAHİN, Ayfer - HAYRAN DEMİR, Sevgi. "Problems Faced by Primary School Teachers While Teaching Problem-Solving Skills and Suggestions for Solution". (2019), 907-921. |
APA | ŞAHİN A, HAYRAN DEMİR S (2019). Problems Faced by Primary School Teachers While Teaching Problem-Solving Skills and Suggestions for Solution. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(Özel Sayı), 907 - 921. |
Chicago | ŞAHİN Ayfer,HAYRAN DEMİR Sevgi Problems Faced by Primary School Teachers While Teaching Problem-Solving Skills and Suggestions for Solution. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20, no.Özel Sayı (2019): 907 - 921. |
MLA | ŞAHİN Ayfer,HAYRAN DEMİR Sevgi Problems Faced by Primary School Teachers While Teaching Problem-Solving Skills and Suggestions for Solution. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.20, no.Özel Sayı, 2019, ss.907 - 921. |
AMA | ŞAHİN A,HAYRAN DEMİR S Problems Faced by Primary School Teachers While Teaching Problem-Solving Skills and Suggestions for Solution. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019; 20(Özel Sayı): 907 - 921. |
Vancouver | ŞAHİN A,HAYRAN DEMİR S Problems Faced by Primary School Teachers While Teaching Problem-Solving Skills and Suggestions for Solution. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2019; 20(Özel Sayı): 907 - 921. |
IEEE | ŞAHİN A,HAYRAN DEMİR S "Problems Faced by Primary School Teachers While Teaching Problem-Solving Skills and Suggestions for Solution." Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20, ss.907 - 921, 2019. |
ISNAD | ŞAHİN, Ayfer - HAYRAN DEMİR, Sevgi. "Problems Faced by Primary School Teachers While Teaching Problem-Solving Skills and Suggestions for Solution". Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 20/Özel Sayı (2019), 907-921. |