Öğretmenlerin Sınıf İçi Değerlendirme Zamanları ve Sıklıkları: Nevşehir İli Örneği

Yıl: 2018 Cilt: 17 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 2151 - 2169 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 25-02-2020

Öğretmenlerin Sınıf İçi Değerlendirme Zamanları ve Sıklıkları: Nevşehir İli Örneği

Öz:
Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin sınıf içi değerlendirme zamanlarının, sıklıklarının, sınavlaraverdikleri önem derecesinin ve sınıf içi değerlendirmeye yönelik eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesidir.Araştırma betimsel araştırma modeli ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu Nevşehir ilindeilkokul, ortaokul ve lise düzeyinde devlet okullarında görev yapan, her okul düzeyinden 96 olmak üzeretoplam 288 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafındangeliştirilen anket formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi betimsel istatistiklerden frekans veyüzde ile yapılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin en çok öğretimden sonra ve ünitelerin sonundadeğerlendirme yaptıkları, öğretmenlerin çoğunluğunun bir ders süresinin beşte birinden daha azınıdeğerlendirmeye ayırdıkları, değerlendirme zamanlarına ve ölçütlere yönelik öğrencileri çoğu zamanbilgilendirdikleri, soruları çoğu zaman kazanımlara göre hazırladıkları, çoğunluğunun bir ders saatindeortalama 20 sorudan daha az soru sordukları ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin çoğu sınavları çok önemlibulduklarını ve sınıf içi değerlendirmeye yönelik eğitim ihtiyaçlarının olmadığını belirtmişlerdir. Bulgulardoğrultusunda alanyazına katkıda bulunabilecek yorum ve önerilere yer verilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Müzik Eğitim, Özel

Teachers’ In-Class Assessment Times and Frequencies: Nevşehir Province Sample

Öz:
The aim of this research is to determine teachers' time of classroom assessment, their frequency, the degree of importance they give to exams, and the training needs for classroom assessment. The research was conducted with a descriptive research model. A total of 288 teachers, 96 from each school level, participated in the research in the study group of Nevşehir province, working in primary, secondary and high public schools. In this research, questionnaire form developed by researchers was used as data collection tool. The frequency and percentage were used in the analysis of the data obtained from the research. As a result of the research, it was seen that the teachers mostly assess after the teaching and at the end of the unit, that the majority of the teachers allocate less than one-fifth of the class hour for assessment, that they often inform students about the assessment times and the criteria, that they often prepare the questions in accordance with learning outcomes, and that most of them ask fewer than 20 questions during one class hour. Most of the teachers found the exams to be very important, and indicated that they did not have training needs for classroom assessment. The comments and suggestions that can contribute to the literature within the scope of findings are also given.
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Müzik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ACAR ERDOL T, YILDIZLI H (2018). Öğretmenlerin Sınıf İçi Değerlendirme Zamanları ve Sıklıkları: Nevşehir İli Örneği. , 2151 - 2169.
Chicago ACAR ERDOL TUBA,YILDIZLI Hülya Öğretmenlerin Sınıf İçi Değerlendirme Zamanları ve Sıklıkları: Nevşehir İli Örneği. (2018): 2151 - 2169.
MLA ACAR ERDOL TUBA,YILDIZLI Hülya Öğretmenlerin Sınıf İçi Değerlendirme Zamanları ve Sıklıkları: Nevşehir İli Örneği. , 2018, ss.2151 - 2169.
AMA ACAR ERDOL T,YILDIZLI H Öğretmenlerin Sınıf İçi Değerlendirme Zamanları ve Sıklıkları: Nevşehir İli Örneği. . 2018; 2151 - 2169.
Vancouver ACAR ERDOL T,YILDIZLI H Öğretmenlerin Sınıf İçi Değerlendirme Zamanları ve Sıklıkları: Nevşehir İli Örneği. . 2018; 2151 - 2169.
IEEE ACAR ERDOL T,YILDIZLI H "Öğretmenlerin Sınıf İçi Değerlendirme Zamanları ve Sıklıkları: Nevşehir İli Örneği." , ss.2151 - 2169, 2018.
ISNAD ACAR ERDOL, TUBA - YILDIZLI, Hülya. "Öğretmenlerin Sınıf İçi Değerlendirme Zamanları ve Sıklıkları: Nevşehir İli Örneği". (2018), 2151-2169.
APA ACAR ERDOL T, YILDIZLI H (2018). Öğretmenlerin Sınıf İçi Değerlendirme Zamanları ve Sıklıkları: Nevşehir İli Örneği. İlköğretim Online (elektronik), 17(4), 2151 - 2169.
Chicago ACAR ERDOL TUBA,YILDIZLI Hülya Öğretmenlerin Sınıf İçi Değerlendirme Zamanları ve Sıklıkları: Nevşehir İli Örneği. İlköğretim Online (elektronik) 17, no.4 (2018): 2151 - 2169.
MLA ACAR ERDOL TUBA,YILDIZLI Hülya Öğretmenlerin Sınıf İçi Değerlendirme Zamanları ve Sıklıkları: Nevşehir İli Örneği. İlköğretim Online (elektronik), vol.17, no.4, 2018, ss.2151 - 2169.
AMA ACAR ERDOL T,YILDIZLI H Öğretmenlerin Sınıf İçi Değerlendirme Zamanları ve Sıklıkları: Nevşehir İli Örneği. İlköğretim Online (elektronik). 2018; 17(4): 2151 - 2169.
Vancouver ACAR ERDOL T,YILDIZLI H Öğretmenlerin Sınıf İçi Değerlendirme Zamanları ve Sıklıkları: Nevşehir İli Örneği. İlköğretim Online (elektronik). 2018; 17(4): 2151 - 2169.
IEEE ACAR ERDOL T,YILDIZLI H "Öğretmenlerin Sınıf İçi Değerlendirme Zamanları ve Sıklıkları: Nevşehir İli Örneği." İlköğretim Online (elektronik), 17, ss.2151 - 2169, 2018.
ISNAD ACAR ERDOL, TUBA - YILDIZLI, Hülya. "Öğretmenlerin Sınıf İçi Değerlendirme Zamanları ve Sıklıkları: Nevşehir İli Örneği". İlköğretim Online (elektronik) 17/4 (2018), 2151-2169.