Yıl: 2003 Cilt: 0 Sayı: 14 Sayfa Aralığı: 18 - 32 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

Kimya Öğretiminde Kavramsal Bilgisayar Animasyonları ile Geleneksel Anlatım Yöntemin Başarıya Etkileri

Öz:
Bu çalışma, Türkiye'deki liselerde, kimya öğretiminde yaygın olarak kullanılan "Geleneksel Anlatım Yöntemi" ile kavramsal bilgisayar animasyonlarının kullanılmasıyla gerçekleştirilen "Bilgisayar Destekli Öğretim" yöntemlerinin başarıya etkisinin karşılaştırılması amacı ile yapıldı. Çalışma, 2002-2003 eğitim-öğretim yılında Ankara, Telekom Anadolu Meslek Lisesinde, 57 lise II. Sınıf öğrencisi üzerinde gerçekleştirildi. Öğretimden önce öğrencileri tanımak, sosyo-ekonomik durumlarını ve bilgisayar destekli öğretime bakış açılarını saptamak amacı ile 10 soruluk bir tanıma anketi ve konu hakkında öğrencilerin ön bilgilerini ölçmek amacı ile bir ön bilgi testi sunuldu. Başarı durumları eş iki lise II sınıfından birine "Geleneksel Anlatım Yöntemi" (Kontrol Grubu), diğerine "Bilgisayar Destekli Öğretim Yöntemi" (Deney Grubu) ile, "Kimyasal Reaksiyonlar ve Çarpışma Teorisi" konusu işlendi. Öğretimden önce ve sonra 15 soruluk kavram testi uygulandı. Sonuçların değerlendirilmesi sonucunda, deney grubunun daha başarılı olduğu saptandı. Başarının cinsiyete bağlı olduğu, deney grubunda erkek, kontrol grubunda kız öğrencilerin daha başarılı olduğu saptandı.
Anahtar Kelime: kimya eğitimi geleneksel eğitim bilgisayar destekli eğitim

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Ausubel, D. (1968). Educational Psyhology A Cognitive View, New York: Holt, Rinehart and Winton.
  • Burke, K.A., Greenbowe, TJ. and Windschitl, M.A. (1998). Developing and Using Conceptual Computer Animations for Chemistry Instruction. Journal of Chemical Education, 75(12), 1658-1661.
  • Cağıltay, K., Aksar, P., Ozgit, A. (1995). Setting up a Computer Mediated Communication Network for Secondary Schools. INET-95: Hawaii.
  • Gabel, D. L., Samuel, K. V., & Hunn, D. (1987). Understanding the particulate nature of matter. Journal of Chemical Education, 64, 695-697.
  • Gagne,R. M. (1985). The Conditions of Learning and Theory of Instruction, New York: Holt, R & Winston
  • Herron, J. D. (1996). The Chemistry Classroom: Formulas for Succesfull Teaching; American Society: Washington, DC.
  • Hunter, M. (1982), Mastering Teaching. El Segundo, California: TIP Publications.
  • Jonassen, D. & Reeves, T. (1996), Learning with Technology: Using Computers as Cognitive Tools. In D. H. Jonassen 8 (Ed.), Handbook of Research on Educational Communications and Technology, 693-719.
  • Lynch, M. D. (1997), The Effects of Cognitive Style, Method of Instruction, and Visual Ability on Learning Chemical Kinetics; P.D. Dissertation, lawo State University.
  • Means. B. (1994), Using Technology to Advance Educational Goals. In B. Means (Ed.), Technology and Educational Reform:The Reality Behind the Promise, 1-22, San Fransisco: Jossey -Bass Publishers.
  • Nurrenbern, S. C., & Pickering, M. (1987). Concept learning versus problem solving: Is there a difference? Journal of Chemical Education, 64, 508-510.
  • Peters, H. J., & Daiker, K. C. (1982). Graphics ana animation as instructional tools. Pipeline, 7, 11-13.
  • Rosenshine, B.; (1987). Explicit Teaching, D. Berliner; B. Rosenshine (Eds. ) Talks to teachers, New York: Random House.
  • Slavin, R. E. (1984). Compenent Building: A Strategy for Research Based Instructional Improvement. Elementary School Journal, 84, 255-269.
  • Sanger, M. J. (1996). Identifying, Attributing and Dispelling Student Misconceptions in Electrochemistry, Ph,D. dissertation, Iowa State University.
  • Sanger, MJ. & Greenbowe, TJ. (1997). Student Misconceptions in Electrochemistry: Current Flow in Electrolyte Solutions and the Salt Bridge. Journal of Chemical Education, 74(7), 819-823.
APA TEZCAN H, YILMAZ Ü (2003). Kimya Öğretiminde Kavramsal Bilgisayar Animasyonları ile Geleneksel Anlatım Yöntemin Başarıya Etkileri. , 18 - 32.
Chicago TEZCAN Habibe,YILMAZ Üzeyir Kimya Öğretiminde Kavramsal Bilgisayar Animasyonları ile Geleneksel Anlatım Yöntemin Başarıya Etkileri. (2003): 18 - 32.
MLA TEZCAN Habibe,YILMAZ Üzeyir Kimya Öğretiminde Kavramsal Bilgisayar Animasyonları ile Geleneksel Anlatım Yöntemin Başarıya Etkileri. , 2003, ss.18 - 32.
AMA TEZCAN H,YILMAZ Ü Kimya Öğretiminde Kavramsal Bilgisayar Animasyonları ile Geleneksel Anlatım Yöntemin Başarıya Etkileri. . 2003; 18 - 32.
Vancouver TEZCAN H,YILMAZ Ü Kimya Öğretiminde Kavramsal Bilgisayar Animasyonları ile Geleneksel Anlatım Yöntemin Başarıya Etkileri. . 2003; 18 - 32.
IEEE TEZCAN H,YILMAZ Ü "Kimya Öğretiminde Kavramsal Bilgisayar Animasyonları ile Geleneksel Anlatım Yöntemin Başarıya Etkileri." , ss.18 - 32, 2003.
ISNAD TEZCAN, Habibe - YILMAZ, Üzeyir. "Kimya Öğretiminde Kavramsal Bilgisayar Animasyonları ile Geleneksel Anlatım Yöntemin Başarıya Etkileri". (2003), 18-32.
APA TEZCAN H, YILMAZ Ü (2003). Kimya Öğretiminde Kavramsal Bilgisayar Animasyonları ile Geleneksel Anlatım Yöntemin Başarıya Etkileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0(14), 18 - 32.
Chicago TEZCAN Habibe,YILMAZ Üzeyir Kimya Öğretiminde Kavramsal Bilgisayar Animasyonları ile Geleneksel Anlatım Yöntemin Başarıya Etkileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 0, no.14 (2003): 18 - 32.
MLA TEZCAN Habibe,YILMAZ Üzeyir Kimya Öğretiminde Kavramsal Bilgisayar Animasyonları ile Geleneksel Anlatım Yöntemin Başarıya Etkileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.0, no.14, 2003, ss.18 - 32.
AMA TEZCAN H,YILMAZ Ü Kimya Öğretiminde Kavramsal Bilgisayar Animasyonları ile Geleneksel Anlatım Yöntemin Başarıya Etkileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2003; 0(14): 18 - 32.
Vancouver TEZCAN H,YILMAZ Ü Kimya Öğretiminde Kavramsal Bilgisayar Animasyonları ile Geleneksel Anlatım Yöntemin Başarıya Etkileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2003; 0(14): 18 - 32.
IEEE TEZCAN H,YILMAZ Ü "Kimya Öğretiminde Kavramsal Bilgisayar Animasyonları ile Geleneksel Anlatım Yöntemin Başarıya Etkileri." Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 0, ss.18 - 32, 2003.
ISNAD TEZCAN, Habibe - YILMAZ, Üzeyir. "Kimya Öğretiminde Kavramsal Bilgisayar Animasyonları ile Geleneksel Anlatım Yöntemin Başarıya Etkileri". Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 14 (2003), 18-32.