Yıl: 2018 Cilt: 0 Sayı: 46 Sayfa Aralığı: 186 - 206 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 11-03-2020

Halkla İlişkiler Açısından Hermeneutik Yöntem

Öz:
Çalışmanın amacı pozitivizm eleştirisi ile ortaya çıkan yorumsamacı sosyal bilimanlayışının temelini oluşturan hermeneutiğin halkla ilişkiler alanına nasıl katkı sunacağınınortaya konulmasıdır. Sosyal bilimler alanında pozitivizm, yorumsamacılık ve hermeneutikkonuları ve bu kavramlar arasındaki ilişki sosyal bilimler bağlamında incelenerek halklailişkiler alanında hermeneutiğin önemi üzerinde durulmaktadır. Yöntem ile ilgili kavramsalve kuramsal bir çalışmadır. Çalışmanın genel olarak vardığı sonuç, sosyal bilimler alanındayapılan bilimsel çalışmaların araştırmacının da o sosyal bilimler alanına ait olmasındandolayı araştırmacını yorumlarıyla yapıldığı ama yorumların da belirli bir yöntemleyapılmasının gerekliliği ve hermeneutikçilerin bu yöntemle ilgili formülasyonlarının halklailişkiler için ne kadar önemli olduğudur. Halkla ilişkiler kurum ve kamu arasındaki ilişkiyidüzenleyen, bağ kuran rolünden dolayı hedef kitleyi tanıma faaliyetleri her nasıl yapılırsayapılsın anlamlandırmayı yani yorumlamayı doğru yapabilmelidir. Yöntem konusununtemellerine bakarak hedef kitleyi en doğru şekilde anlamlandırma başarısı elde edilebileceğidüşünülmektedir.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Sosyal Çalışma Halkla İlişkiler İktisat

Hermeneutic Method in the Sense of Public Relations

Öz:
The purpose of this study is to show how hermeneutics, which forms the basis of interpretetive the social sicence approach that emerges with the critique of positivism, will contribute to field of public relations. Positivism, interpretivism and hermeneutics and the relations between these concepts in the context of social sciences are examined and the importace of hermeneutics in the field public relations is emphasized. It is a conceptual and theoretical study about the method. The general conclusion of the study is that scientific studies carried out in the field of social sciences is carried out by interpretation of the researcher beacuse of researcher is belong to that field of social sicence but he necessity of making interpretation with a certain method and how important are the formulations of the hermeneutics about this method for public relations. No matter how target group recognition activities have been done, Public Relations sholud be able to make signification, so interpretation accurately due to its role of organizing and linking relation between institution and public. It is considered that the success of interpretation of the target group in the most accurate way can be achieved by axaminig the bases of the method.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Sosyal Çalışma Halkla İlişkiler İktisat
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • ANIK, Cengiz. (1997). Çoğulcu sistemde İşçi Sendikası. Ankara: Hizmet-iş Sendikası. Eğitim Yayınları.
  • ANIK, Cengiz ve SONCU, Ayşe Gül. (2017). “Relationship Management in the Context of Proverbs: The Case of Turkey”. Practise Fields in Public Relations: The Panorama of Turkey (Ed. Ümit Arklan). Peterlang. s. 11-36.
  • ASNA, M. Alaeddin. (1969). Halkla İlişkiler. Ankara: Todai Enstitüsü Yayınları, Sevinç Matbaası.
  • BECERMEN, M. (2004). “Dilthey, Heidegger ve Gadamer’de Anlama Sorunu”. U.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi. Sayı: 6.
  • CEVİZCİ, Ahmet. (2002). Felsefe Sözlüğü. 5. Baskı. İstanbul: Paradigma Yayınları.
  • CUTLIP, S. M.; CENTER, A. H.; BROOM, G. M. (2001). Effective Public Relations. 8th edition. USA: Prentice Hall.
  • DILTHEY, W. (1999). Hermeneutik ve Tin Bilimleri. (Çev. D. Özlem). İstanbul: Paradigma Yayınları.
  • GADAMER, H. G. (2008). Toplum Bilimlerinde Yorumcu Yaklaşım. (Çev. T. Parla). 2.Baskı. İstanbul: Deniz Yayınları.
  • GÖKA, E., TOPÇUOĞLU, A. ve AKTAY, Y. (1995). Önce Söz Vardı. Ankara: Vadi Yayınları.
  • GÜNAY, M. (2002). Düşünce ve Kültür tarihinde Hermeneutik Gelenek. Doğu Batı Düşünce Dergisi. Sayı: 19. s. 83-103.
  • HUNT, T. & GRUNIG, J. E. (1994). Public Relations Techniques. USA: Harcourt Brace College Publishers.
  • HUTTON, James G. (2004). “Halkla İlişkilerin Tanımı, Boyutları ve Sahası”. (Çev: Fatma Tuna). Halkla İlişkilerde Seçme Yazıları. Der: Hanife Güz-Sema Yıldırım Becerikli. Ankara: Doğuşum matbaacılık. s.1-24.
  • KÜÇÜKKURT, Mehmet. (1988). Halkla İlişkilerde Araştırma Yöntemleri ve Değerlendirme”. Halkla İlişkiler Sempozyumu-87. Ankara: AÜBYYOY, TODAİE Yayınları. s.155-173
  • MARSHALL, G. (2005). Sosyoloji Sözlüğü. (Çev. O. Akınhay ve D. Kömürcü). Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları.
  • NEUMAN, W. L. (2006). Toplumsal Araştırma Yöntemleri Nitel ve Nicel Yaklaşımlar – I. (Çev. S. Özge). İstanbul: Yayınodası Yayınları.
  • ÖZCAN, Z. (1998). Teolojik Hermenötik. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • ÖZLEM, D. (1998). Bilim, Tarih ve Yorum. İstanbul: İnkılap Yayınları.
  • PALMER, R. E. (2002). Hermenötik. (Çev. İ. Görener). İstanbul: Anka Yayınları.
  • PELTEKOĞLU, F. B. (2016). Halkla İlişkiler Nedir?. 9. Baskı. İstanbul: Beta Yayınları.
  • POLOMA, M. M. (1993). Çağdaş Sosyoloji Kuramları. (Çev. H. Erbaş). Ankara: Gündoğan Yayınları.
  • TAŞDELEN, V. (2008). Hermeneutiğin Evrimi. Ankara: Hece Yayınları.
  • TOPRAK, M. (2003). Hermeneutik ve Edebiyat. İstanbul: Bulut Yayınları.
  • WATERS, M. (2008). Modern Sosyoloji Kuramları. (Çev. Z. Cirhinlioğlu). Ankara: Gündoğan Yayınları.
  • YILDIRIM, A. ve ŞİMŞEK, H. (2004). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 4. Baskı. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • YAYINOĞLU, P. E. (2005). “Halkla İlişkiler Yönetiminde Araştırma ve Sahaya Dayalı Araştırmaların Yürütülmesi”. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. Cilt: 19. Sayı: 2. s. 199-222.
APA SONCU A (2018). Halkla İlişkiler Açısından Hermeneutik Yöntem. , 186 - 206.
Chicago SONCU AYŞE GÜL Halkla İlişkiler Açısından Hermeneutik Yöntem. (2018): 186 - 206.
MLA SONCU AYŞE GÜL Halkla İlişkiler Açısından Hermeneutik Yöntem. , 2018, ss.186 - 206.
AMA SONCU A Halkla İlişkiler Açısından Hermeneutik Yöntem. . 2018; 186 - 206.
Vancouver SONCU A Halkla İlişkiler Açısından Hermeneutik Yöntem. . 2018; 186 - 206.
IEEE SONCU A "Halkla İlişkiler Açısından Hermeneutik Yöntem." , ss.186 - 206, 2018.
ISNAD SONCU, AYŞE GÜL. "Halkla İlişkiler Açısından Hermeneutik Yöntem". (2018), 186-206.
APA SONCU A (2018). Halkla İlişkiler Açısından Hermeneutik Yöntem. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 0(46), 186 - 206.
Chicago SONCU AYŞE GÜL Halkla İlişkiler Açısından Hermeneutik Yöntem. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi 0, no.46 (2018): 186 - 206.
MLA SONCU AYŞE GÜL Halkla İlişkiler Açısından Hermeneutik Yöntem. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, vol.0, no.46, 2018, ss.186 - 206.
AMA SONCU A Halkla İlişkiler Açısından Hermeneutik Yöntem. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi. 2018; 0(46): 186 - 206.
Vancouver SONCU A Halkla İlişkiler Açısından Hermeneutik Yöntem. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi. 2018; 0(46): 186 - 206.
IEEE SONCU A "Halkla İlişkiler Açısından Hermeneutik Yöntem." İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 0, ss.186 - 206, 2018.
ISNAD SONCU, AYŞE GÜL. "Halkla İlişkiler Açısından Hermeneutik Yöntem". İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi 46 (2018), 186-206.