Yıl: 2018 Cilt: 6 Sayı: 12 Sayfa Aralığı: 358 - 376 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.18009/jcer.472673 İndeks Tarihi: 09-03-2020

Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Sorgulama Becerileri Algılarının, Merak, Motivasyon ve Tutum Açısından İncelenmesi

Öz:
Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin bilimsel sorgulamabecerileri algılarının onların Fen Bilimleri’ne yönelik merak,motivasyon ve tutum düzeyleri tarafından ne derece yordandığınıincelemektir. Bu çerçevede araştırma ilişkisel tarama modeline göretasarlanmıştır. Araştırmanın katılımcılarını 2017-2018 eğitim ve öğretimyılında Siirt il merkezinde öğrenim gören 169 ortaokul öğrencisioluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak ‚Fen’e YönelikBilimsel Sorgulama Becerileri Algı Ölçeği‛, ‚Fen’e Karşı Merak Ölçeği‛,‚Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği‛ ve ‚Fen ve TeknolojiDersi Tutum Ölçeği‛ kullanılmıştır. Veriler korelasyon ve çokluregresyon analizi teknikleri kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmabulguları Fen’e karşı merak, motivasyon ve tutumun ortaokulöğrencilerinin bilimsel sorgulama becerileri algılarının önemliyordayıcıları olduğunu göstermektedir. Elde edilen sonuçlar fen eğitimiile ilgili alanyazın dikkate alınarak tartışılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

Examination of Secondary School Students’ Scientific Inquiry Skills Perceptions in term of Curiosity, Motivation and Attitude

Öz:
The aim of this study is to examine the extent to curiosity, motivation and attitude towards science in secondary school students predict theirs of scientific inquiry skills perceptions. For this purpose, the research was designed in the relational scanning model. The sample of study consisted of 169 secondary school students in the 2017-2018 academic year from Siirt Center. In the study, some scales are used collections tools as follows: scientific inquiry skills perceptions towards science course scale, science curiosity scale, motivation towards science learning scale and attitude towards science course. The correlation and linear multiple regression analysis are used in the analysis of the data. The research showed that curiosity, motivation and attitude variables of secondary school students’ significant predictor of scientific inquiry skills perceptions. The results obtained are discussed with regard to the literature on science education.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KAHYAOGLU M, SARACOGLU M (2018). Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Sorgulama Becerileri Algılarının, Merak, Motivasyon ve Tutum Açısından İncelenmesi. , 358 - 376. 10.18009/jcer.472673
Chicago KAHYAOGLU MUSTAFA,SARACOGLU MEHTAP Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Sorgulama Becerileri Algılarının, Merak, Motivasyon ve Tutum Açısından İncelenmesi. (2018): 358 - 376. 10.18009/jcer.472673
MLA KAHYAOGLU MUSTAFA,SARACOGLU MEHTAP Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Sorgulama Becerileri Algılarının, Merak, Motivasyon ve Tutum Açısından İncelenmesi. , 2018, ss.358 - 376. 10.18009/jcer.472673
AMA KAHYAOGLU M,SARACOGLU M Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Sorgulama Becerileri Algılarının, Merak, Motivasyon ve Tutum Açısından İncelenmesi. . 2018; 358 - 376. 10.18009/jcer.472673
Vancouver KAHYAOGLU M,SARACOGLU M Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Sorgulama Becerileri Algılarının, Merak, Motivasyon ve Tutum Açısından İncelenmesi. . 2018; 358 - 376. 10.18009/jcer.472673
IEEE KAHYAOGLU M,SARACOGLU M "Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Sorgulama Becerileri Algılarının, Merak, Motivasyon ve Tutum Açısından İncelenmesi." , ss.358 - 376, 2018. 10.18009/jcer.472673
ISNAD KAHYAOGLU, MUSTAFA - SARACOGLU, MEHTAP. "Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Sorgulama Becerileri Algılarının, Merak, Motivasyon ve Tutum Açısından İncelenmesi". (2018), 358-376. https://doi.org/10.18009/jcer.472673
APA KAHYAOGLU M, SARACOGLU M (2018). Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Sorgulama Becerileri Algılarının, Merak, Motivasyon ve Tutum Açısından İncelenmesi. Journal of Computer and Education Research, 6(12), 358 - 376. 10.18009/jcer.472673
Chicago KAHYAOGLU MUSTAFA,SARACOGLU MEHTAP Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Sorgulama Becerileri Algılarının, Merak, Motivasyon ve Tutum Açısından İncelenmesi. Journal of Computer and Education Research 6, no.12 (2018): 358 - 376. 10.18009/jcer.472673
MLA KAHYAOGLU MUSTAFA,SARACOGLU MEHTAP Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Sorgulama Becerileri Algılarının, Merak, Motivasyon ve Tutum Açısından İncelenmesi. Journal of Computer and Education Research, vol.6, no.12, 2018, ss.358 - 376. 10.18009/jcer.472673
AMA KAHYAOGLU M,SARACOGLU M Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Sorgulama Becerileri Algılarının, Merak, Motivasyon ve Tutum Açısından İncelenmesi. Journal of Computer and Education Research. 2018; 6(12): 358 - 376. 10.18009/jcer.472673
Vancouver KAHYAOGLU M,SARACOGLU M Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Sorgulama Becerileri Algılarının, Merak, Motivasyon ve Tutum Açısından İncelenmesi. Journal of Computer and Education Research. 2018; 6(12): 358 - 376. 10.18009/jcer.472673
IEEE KAHYAOGLU M,SARACOGLU M "Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Sorgulama Becerileri Algılarının, Merak, Motivasyon ve Tutum Açısından İncelenmesi." Journal of Computer and Education Research, 6, ss.358 - 376, 2018. 10.18009/jcer.472673
ISNAD KAHYAOGLU, MUSTAFA - SARACOGLU, MEHTAP. "Ortaokul Öğrencilerinin Bilimsel Sorgulama Becerileri Algılarının, Merak, Motivasyon ve Tutum Açısından İncelenmesi". Journal of Computer and Education Research 6/12 (2018), 358-376. https://doi.org/10.18009/jcer.472673