Yıl: 2019 Cilt: 7 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 242 - 259 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.14689/issn.2148-2624.1.7c1s.11m İndeks Tarihi: 20-03-2020

Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliğindeki İlk Yılım

Öz:
Bu araştırmada beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleklerinin ilk yıllarındakarşılaştıkları sorunların incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerindenfenomolojik araştırma yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Adıyaman Milli EğitimMüdürlüğüne bağlı okullarda çalışan beden eğitimi ve spor öğretmenleri oluşturmuştur.Katılımcıların seçiminde benzeşik örneklem ve maksimum çeşitlilik örneklem yöntemlerikullanılarak iki ayrı odak grup görüşmesi yapılmıştır. Görüşmelerde yarı yapılandırılmış mülakatformu kullanılmıştır. Veri analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre“lisans eğitiminden kaynaklanan sorunlar ”, “yetersiz spor altyapısı ” ve “beklenti ve uyumsorunları ” olarak üç tema tespit edilmiştir. Çalışmada beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin,lisans eğitimindeki eksikler nedeniyle bazı sorunlar yaşadıkları, bunun yanında öğretmenlerinokullarda spor altyapısının yetersizliği nedeniyle etkinlikleri yapmada sorun yaşadıkları sonucunaulaşılmıştır. Mesleklerinin ilk yıllarında öğretmenlerin kültürel farklılık, istediklerinigerçekleştirememe, danışman eksikliği, beklenti ve uyum sorunları yaşadıkları tespit edilmiştir
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel Spor Bilimleri

My First Year of Physical Education and Sport Teaching

Öz:
In this research, ıt is aimed that the analysis of the problems the physical education teachers encounter at their jobs first approach years. Fenomenologic research from qualitative research methods is used. Samples of the research is composed of the physical education teackers who work at school connected to Adıyaman National Education Directorate. By using similar sample methods for choosing participants, two differerent focus group interviews are done. Content analysis is used for data analysis. Acording to research findings, three themes such as ‘the problems arising from undergroduate education’, ‘inadequate sport substructure’, ‘and ‘expectation and rapport problems’ are established. In this research; because of the deficients of undergroduate education, physical education teachers experience some problems and in addition this, ıt is stated that due to the sport substructure inadequacy at schools, teachers experience some problems when they do activity. In their first years, it is determined that teachers have expactation and rapport problems such as cultural diversity, not make real their wishes concultant deficiency.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel Spor Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Derleme Erişim Türü: Erişime Açık
APA uğraş S, GÜLLÜ M, YÜCEKAYA M (2019). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliğindeki İlk Yılım. , 242 - 259. 10.14689/issn.2148-2624.1.7c1s.11m
Chicago uğraş Sinan,GÜLLÜ Mehmet,YÜCEKAYA Mehmet Akif Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliğindeki İlk Yılım. (2019): 242 - 259. 10.14689/issn.2148-2624.1.7c1s.11m
MLA uğraş Sinan,GÜLLÜ Mehmet,YÜCEKAYA Mehmet Akif Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliğindeki İlk Yılım. , 2019, ss.242 - 259. 10.14689/issn.2148-2624.1.7c1s.11m
AMA uğraş S,GÜLLÜ M,YÜCEKAYA M Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliğindeki İlk Yılım. . 2019; 242 - 259. 10.14689/issn.2148-2624.1.7c1s.11m
Vancouver uğraş S,GÜLLÜ M,YÜCEKAYA M Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliğindeki İlk Yılım. . 2019; 242 - 259. 10.14689/issn.2148-2624.1.7c1s.11m
IEEE uğraş S,GÜLLÜ M,YÜCEKAYA M "Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliğindeki İlk Yılım." , ss.242 - 259, 2019. 10.14689/issn.2148-2624.1.7c1s.11m
ISNAD uğraş, Sinan vd. "Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliğindeki İlk Yılım". (2019), 242-259. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.7c1s.11m
APA uğraş S, GÜLLÜ M, YÜCEKAYA M (2019). Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliğindeki İlk Yılım. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 7(1), 242 - 259. 10.14689/issn.2148-2624.1.7c1s.11m
Chicago uğraş Sinan,GÜLLÜ Mehmet,YÜCEKAYA Mehmet Akif Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliğindeki İlk Yılım. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 7, no.1 (2019): 242 - 259. 10.14689/issn.2148-2624.1.7c1s.11m
MLA uğraş Sinan,GÜLLÜ Mehmet,YÜCEKAYA Mehmet Akif Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliğindeki İlk Yılım. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, vol.7, no.1, 2019, ss.242 - 259. 10.14689/issn.2148-2624.1.7c1s.11m
AMA uğraş S,GÜLLÜ M,YÜCEKAYA M Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliğindeki İlk Yılım. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi. 2019; 7(1): 242 - 259. 10.14689/issn.2148-2624.1.7c1s.11m
Vancouver uğraş S,GÜLLÜ M,YÜCEKAYA M Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliğindeki İlk Yılım. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi. 2019; 7(1): 242 - 259. 10.14689/issn.2148-2624.1.7c1s.11m
IEEE uğraş S,GÜLLÜ M,YÜCEKAYA M "Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliğindeki İlk Yılım." Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 7, ss.242 - 259, 2019. 10.14689/issn.2148-2624.1.7c1s.11m
ISNAD uğraş, Sinan vd. "Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliğindeki İlk Yılım". Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi 7/1 (2019), 242-259. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.7c1s.11m