Güray ALYÖRÜK
(Aksaray Üniversitesi)
Yıl: 2018Cilt: 8Sayı: 1ISSN: 2146-7692 / 2146-9059Sayfa Aralığı: 92 - 103Türkçe

68 2
AGUSTÍN BARRIOS MANGORÉ ’NİN ESERLERİNDEKİ FOLKLORİK, TAKLİTSEL VE DİNSEL ETKİLER
Paraguaylı klasik gitarist ve besteci Agustin Barrios Mangore Güney Amerika müziğindeki renkli dokuyu klasik gitarda ustalıkla kullanmıştır. Bu nedenle günümüz gitar yorumcuları açısından önemli bir yere sahiptir. Barok, klasik, romantik ve yöresel stillerde eserler yazmıştır. Eserlerinde tarihi ve dini olayları kullanmış, doğadaki devinimleri taklit etmiştir. Bu özelliği sayesinde dönemin klasik gitarist ve bestecilerinden ayrı bir yere sahiptir. Barrios’un, aynı zamanda gitar üzerindeki olağanüstü bir doğaçlama yeteneği vardır. Eserlerinde yarattığı kendine has armonik doku bu doğal yeteneğinden beslenmiştir. Eserleri teknik ve müzikal açıdan zor olsa da halen günümüzde klasik gitaristler tarafından sevilerek icra edilmektedir.
Sosyal > Sanat
Sosyal > Müzik
DergiAraştırma MakalesiErişime Açık
  • Centurion, C. (2007) El Inalcanzable Agustín Barrios Mangoré 289 pages,
  • Godoy, S. - Szaran, S. (1994) Mangoré: vida y obra de Agustín Barrios. Editorial Don Bosco y Editorial Ñanduti, Asunción, Paraguay., pp. 40–48
  • Gonzalez, R. (2015) in Artist Spotlight. https://www.guitarsalon.com/blog/?p=14612 Riveros,T. Dos almas musicales: Agustín Pío Barrios y José del Rosario Diarte, Asunción, Paraguay
  • Russell D. (1995).”Music of Barrios David Russell, Guitar,” CD, Telarc International Corporation,
  • Stover, R. (1976) Agustín Barrios Mangoré, The Guitar Works of Agustín Barrios Mangoré, Vol. I (Belwin Mills, NY, Melville)
  • Stover, R. (1977) Agustín Barrios Mangoré, The Guitar Works of Agustín Barrios Mangoré, Vol. II (Belwin Mills, NY, Melville 41.)
  • Stover, R. (1992) Six Silver Moonbeams, “The Life and Times of Agustín Barrios Mangoré” (Clovis, CA: Querico Publications, 210.)
  • Stover, R. (1994) “Agustín Barrios Mangoré, Part I; Youth in Paraguay,” Guitar Review, No. 98 1-6
  • Stover, R. (1995) “Agustín Barrios Mangoré, His Life and Music Part III: Cacique Nitsuga Mangoré” Guitar Review, No. 100 page. 1.
  • Stover, R. (1995) “Agustín Barrios Mangoré, His Life and Music Part IV: Discussion and Analysis” Guitar Review, No. 101 page.26.
  • Görsel 1. Danza Paraguaya No.2: Jha, Che Valle! Galopa (geleneksel Paraguay ritmi)
  • Görsel 2. 6/8’lik ve 3/4’luk ritimler arasında değişen popüler bir Paraguay Şarkısı
  • Görsel 3. Prelüd 72-83. ölçüler
  • Görsel 4. Romanza en Imitación al Violoncello 1-6. ölçüler (bas partisindeki ezgi)
  • Görsel 5. Barrios Guarani geleneksel elbisesiyle
  • Görsel 6. Andante Religioso 5-11. ölçüler (yatay akorlar)
  • Görsel 7. Allegro Solemne bölümü 26-34. ölçüler, 16’lık notalardan oluşan arpej
  • Görsel 8. Una Limosna por el Amor de Dios ‘un bas motifi
  • Görsel 9. Una Limosna por el Amor de Dios 2-5. ölçüler, soprano ve alt partinin birleşimi

TÜBİTAK ULAKBİM Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi Cahit Arf Bilgi Merkezi © 2019 Tüm Hakları Saklıdır.