Yıl: 2018 Cilt: 47 Sayı: 220 Sayfa Aralığı: 37 - 57 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 17-03-2020

İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİĞİ SEÇMEYE YÖNELİK MOTİVASYONLARININ İNCELENMESİ

Öz:
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmeni (İMÖ) adaylarının öğretmenlikmesleğini seçmeye yönelik motivasyonlarını incelemektir. Betimsel nitelikteolan bu araştırmada alan taraması (survey) yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini,Türkiye’deki 21 üniversitenin İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı’nınson sınıfında öğrenim gören toplam 1350 öğretmen adayı oluşturmaktadır.Veri toplama aracı olarak İMÖ adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik motivasyonölçeği ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS programı kullanılarakbağımsız örneklemler için t-testi ve ANOVA testleri ile yapılmıştır. Bu araştırmadaİMÖ adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik meslek seçiminde içsel motivasyonfaktörlerinin dışsal motivasyon faktörlerine göre daha çok belirleyici olduğu belirlenmiştir.Araştırmada öğretmenlik mesleğinin seçiminde içsel ve dışsal motivasyon faktörlerinincinsiyet bakımından anlamlı fark oluşturmadığı saptanmıştır. Buna karşınbaşarı algısı yüksek olan ilköğretim matematik öğretmeni adaylarında içsel motivasyonfaktörlerinin meslek seçiminde daha çok belirleyici olduğu tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

INVESTIGATING THE MOTIVATION OF THE PRESERVICE ELEMENTARY MATHEMATICS TEACHERS TOWARD TEACHING PROFESSION

Öz:
The aim of this study is to investigate the motivation of the pre-service elementary mathematics teachers toward teaching profession. In this study having descriptive design, survey method was used. The sample of study was composed of 1350 elementary school level pre-service elementary mathematics teachers registered to 21 different universities as the last year students in Turkey. For data collection, motivation scale toward teaching profession and personal information form was used. For data analysis independent samples t-test and ANOVA test was performed by the help of SPSS. In this study, it was seen that internal motivation factors are more decisive than external factors on teaching profession prefers of pre-service elementary mathematics teachers. It was understood that both internal and external factors had not significant difference in terms of gender. Nevertheless, it was seen that internal factors are more decisive on teaching professions for pre-service elementary mathematics teachers having high perception of success.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ÇELİK D, Güneş G, Birgin P, ÖZMEN Z, AYDIN S, GÜRBÜZ R, ARABACI D, açıkyıldız g, GÜRSOY K, Güler M (2018). İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİĞİ SEÇMEYE YÖNELİK MOTİVASYONLARININ İNCELENMESİ. , 37 - 57.
Chicago ÇELİK Derya,Güneş Gönül,Birgin Prof. Dr. Osman,ÖZMEN ZEYNEP MEDİNE,AYDIN SERHAT,GÜRBÜZ Ramazan,ARABACI DUYGU,açıkyıldız gökay,GÜRSOY Kadir,Güler Mustafa İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİĞİ SEÇMEYE YÖNELİK MOTİVASYONLARININ İNCELENMESİ. (2018): 37 - 57.
MLA ÇELİK Derya,Güneş Gönül,Birgin Prof. Dr. Osman,ÖZMEN ZEYNEP MEDİNE,AYDIN SERHAT,GÜRBÜZ Ramazan,ARABACI DUYGU,açıkyıldız gökay,GÜRSOY Kadir,Güler Mustafa İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİĞİ SEÇMEYE YÖNELİK MOTİVASYONLARININ İNCELENMESİ. , 2018, ss.37 - 57.
AMA ÇELİK D,Güneş G,Birgin P,ÖZMEN Z,AYDIN S,GÜRBÜZ R,ARABACI D,açıkyıldız g,GÜRSOY K,Güler M İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİĞİ SEÇMEYE YÖNELİK MOTİVASYONLARININ İNCELENMESİ. . 2018; 37 - 57.
Vancouver ÇELİK D,Güneş G,Birgin P,ÖZMEN Z,AYDIN S,GÜRBÜZ R,ARABACI D,açıkyıldız g,GÜRSOY K,Güler M İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİĞİ SEÇMEYE YÖNELİK MOTİVASYONLARININ İNCELENMESİ. . 2018; 37 - 57.
IEEE ÇELİK D,Güneş G,Birgin P,ÖZMEN Z,AYDIN S,GÜRBÜZ R,ARABACI D,açıkyıldız g,GÜRSOY K,Güler M "İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİĞİ SEÇMEYE YÖNELİK MOTİVASYONLARININ İNCELENMESİ." , ss.37 - 57, 2018.
ISNAD ÇELİK, Derya vd. "İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİĞİ SEÇMEYE YÖNELİK MOTİVASYONLARININ İNCELENMESİ". (2018), 37-57.
APA ÇELİK D, Güneş G, Birgin P, ÖZMEN Z, AYDIN S, GÜRBÜZ R, ARABACI D, açıkyıldız g, GÜRSOY K, Güler M (2018). İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİĞİ SEÇMEYE YÖNELİK MOTİVASYONLARININ İNCELENMESİ. Milli Eğitim, 47(220), 37 - 57.
Chicago ÇELİK Derya,Güneş Gönül,Birgin Prof. Dr. Osman,ÖZMEN ZEYNEP MEDİNE,AYDIN SERHAT,GÜRBÜZ Ramazan,ARABACI DUYGU,açıkyıldız gökay,GÜRSOY Kadir,Güler Mustafa İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİĞİ SEÇMEYE YÖNELİK MOTİVASYONLARININ İNCELENMESİ. Milli Eğitim 47, no.220 (2018): 37 - 57.
MLA ÇELİK Derya,Güneş Gönül,Birgin Prof. Dr. Osman,ÖZMEN ZEYNEP MEDİNE,AYDIN SERHAT,GÜRBÜZ Ramazan,ARABACI DUYGU,açıkyıldız gökay,GÜRSOY Kadir,Güler Mustafa İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİĞİ SEÇMEYE YÖNELİK MOTİVASYONLARININ İNCELENMESİ. Milli Eğitim, vol.47, no.220, 2018, ss.37 - 57.
AMA ÇELİK D,Güneş G,Birgin P,ÖZMEN Z,AYDIN S,GÜRBÜZ R,ARABACI D,açıkyıldız g,GÜRSOY K,Güler M İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİĞİ SEÇMEYE YÖNELİK MOTİVASYONLARININ İNCELENMESİ. Milli Eğitim. 2018; 47(220): 37 - 57.
Vancouver ÇELİK D,Güneş G,Birgin P,ÖZMEN Z,AYDIN S,GÜRBÜZ R,ARABACI D,açıkyıldız g,GÜRSOY K,Güler M İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİĞİ SEÇMEYE YÖNELİK MOTİVASYONLARININ İNCELENMESİ. Milli Eğitim. 2018; 47(220): 37 - 57.
IEEE ÇELİK D,Güneş G,Birgin P,ÖZMEN Z,AYDIN S,GÜRBÜZ R,ARABACI D,açıkyıldız g,GÜRSOY K,Güler M "İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİĞİ SEÇMEYE YÖNELİK MOTİVASYONLARININ İNCELENMESİ." Milli Eğitim, 47, ss.37 - 57, 2018.
ISNAD ÇELİK, Derya vd. "İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİĞİ SEÇMEYE YÖNELİK MOTİVASYONLARININ İNCELENMESİ". Milli Eğitim 47/220 (2018), 37-57.