Yıl: 2018 Cilt: 11 Sayı: Özel Sayı Sayfa Aralığı: 148 - 168 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 17-03-2020

MUHASEBE EĞİTİMİ VE Y KUŞAĞI

Öz:
Yaklaşık aynı zamanlarda doğan ve ortak özelliklere sahip olan bireylerin oluşturduğugruplara kuşak denmektedir. Kuşaklar temel olarak; gelenekselciler, bebek patlaması,X, Y ve Z kuşakları olarak sınıflandırılmaktadır. 1980-2000 yılları arası doğanlara Ykuşağı denmekte olup son zamanlarda yapılan birçok çalışmada bu kuşak araştırmanınkonusunu oluşturmaktadır. Eğitim sürecinin etkinliğinde rol oynayan başlıca unsurlar;öğrencilerin karakteristik özellikleri ile ilgi seviyeleridir. Teknoloji ile birliktetoplumsal düzeyde yaşanan gelişmeler, bireylerin özellikleri ile beraber öğrenmealışkanlıklarını da değiştirmektedir. Muhasebe biliminin yapısı temelde kurallarbütününden oluşmakta olup diğer alanlar gibi muhasebe bilimi de bu değişimdeneğitici-öğrenci düzeyinde etkilenmektedir. Y kuşağının teknoloji kullanımı,alışkanlıkları, mobil ve mobilite algıları göz önünde bulundurulduğunda muhasebeeğitimi ile bu kuşak arasında bazı özellikli durumların ortaya çıkması muhtemeldir.Yukarıdaki açıklamalar çerçevesinde yapılan bu çalışmada kuşak kavramı, kuşaklarınsınıflandırılması ve Y kuşağının farklılaşan özellikleri incelenmiş, Y kuşağı bağlamındamuhasebe eğitiminin yapısı ve muhasebe eğitiminde izlenebilecek yöntemleredeğinilmiştir. Daha sonra, Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, İşletmeFakültesinde lisans düzeyinde muhasebe eğitimi alan Y kuşağı öğrencilerininkarakteristik özellikleri, muhasebe dersine ilişkin algıları, muhasebe eğitimi ile ilgiliöğretim teknik ve yöntemlerine ilişkin düşünceleri anket yöntemi kullanılarakaraştırılmıştır. Çalışmanın sonucunda muhasebe eğitiminin Y kuşağı öğrencilerine dahaetkin bir şekilde nasıl aktarılabileceğine ilişkin öneriler ortaya konulmuştur. Elde edilenbulgular, üniversiteler ve eğitim camiası başta olmak üzere siyasiler ve yerel yönetimlerde dahil olmak üzere, tüm paydaşların ilişkide bulundukları kuşakların özelliklerinedikkat edilmesinin bir gereklilik olduğunu ortaya koymaktadır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

ACCOUNTING EDUCATION AND GENERATION Y

Öz:
Groups formed by individuals born at about the same time and possessing common characteristics are called generations. Generations are basically categorized as traditionalists, baby boomers, generation X, Y and Z. Individuals born between the years 1980-2000 fall into the category of generation Y and they have been the subject of research in numerous recent studies. The main elements that play a role in the effectiveness of the educational process are the characteristics and the interest levels of the students. The developments experienced at the social level through technology also change the habits of learning along with the characteristics of the individuals. The structure of accounting science is basically composed of body of rules and like other fields, the science of accounting is affected from this change at the instructor-learner level. When technology use, habits, mobile and mobility perceptions of generation Y are considered, there are likely to be some special cases between accounting education and this generation. In this study, the concept of generation, classification of generations and differentiating characteristics of generation Y were examined and the structure of accounting education and the methods that can be followed in accounting education were mentioned in the context of generation Y. Then, the characteristics of the undergraduates of generation Y at the Management Faculty of Alanya Alaaddin Keykubat University together with their perceptions about the accounting course, thoughts about the teaching techniques and methods related to accounting education were observed by survey method. Finally, suggestions were presented about how generation Y students can be provided with accounting education more effectively. The findings obtained show that it is a requirement for particularly, universities and educational community and also all stakeholders including politicians and local governments to consider the characteristics of generations that they are in touch with.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Adıgüzel, O., Batur, H.Z. & Ekşili, N. (2014). Kuşakların Değişen Yüzü ve Y Kuşağı İle Ortaya Çıkan Yeni Çalışma Tarzı: Mobil Yakalılar. Süleyman Demirel Üniversitesi SBE Dergisi, (19), 165-182.
  • Akdemir, A., Konakay, G., Demirkaya, H., Noyan, A., Demir, B., Ağ, C., Pehlivan, Ç., Özdemir, E., Akduman, G., Eregez, H., Öztürk, İ. & Balcı, O. (2013). Y Kuşağının Kariyer Algısı, Kariyer Değişimi ve Liderlik Tarzı Beklentilerinin Araştırılması. Ekonomi Ve Yönetim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 11-42.
  • Akram, K. & Bilal, H.A. (2013). Recruitment And Retention Of Generation Y Teachers İn Private Educational Sector Of Pakistan. International Journal Of Humanities And Social Science, 3(15), 227- 232.
  • Benfer, E.A. & Shanahan, C.F. (2013). Educating The Invincibles: Strategies For Teaching The Millennial Generation In Law School. Clinical Law Review, 20(1), 1-37.
  • Çetin, C. & Karalar, S. (2016). X, Y Ve Z Kuşağı Öğrencilerin Çok Yönlü Ve Sınırsız Kariyer Algıları Üzerine Bir Araştırma. Yönetim Bilimleri Dergisi, 14(28), 157-197.
  • Davis, K.S. & Minifie, J.R. (2013). Ensuring Gen Y Students Come Prepared For Class; Then Leveraging Active Learning Techniques To Most Effectively Engage Them. American Journal Of Business And Management, 2(1), 13-19.
  • Demagalhaes, R., Wilde, H., Fitzgerald, L.R. & Bailly, E. (2011). Factors Affecting Accounting Students’ Employment Choices: A Comparison Of Students’ And Practitioners’ Views. Journal Of Higher Education Theory And Practice, 11(2), 32-40.
  • Derelioğlu, S. (2017). Y Kuşağı Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin İş Hayatından Beklentileri. 4. Uluslararası Öğrenci Kongresi, 117-127.
  • Durak, G., (2009). Üniversitelerde Verilen Muhasebe Eğitiminin Kırklareli Yöresi’nde Faaliyet Gösteren Küçük Ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin Beklentilerini Karşılama Düzeyinin İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Edirne.
  • Göktaş, P. (2016). Y Kuşağının İletişim Sorunlarının Analizi Ve Çözüm Önerileri: Süleyman Demirel Üniversitesi Isparta Meslek Yüksekokulu Örneği. KTÜ İletişim Araştırmaları Dergisi, 3(11), 32-50.
  • Hannay, M. & Fretwell, C. The Higher Education Workplace: Meeting The Needs Of Multiple Generations. Research in Higher Education Journal, 1-12.
  • Hurst, J.L. & Good, L.K. (2009). Generation Y And Career Choice The Impact Of Retail Career Perceptions, Expectations And Entitlement Perceptions. Career Development International, 14(6), 570-593.
  • İlic, D.K. & Yalçın, B. (2017). Y Jenerasyonunun Farklılaşan İş Değerleri Ve Liderlik Algılamaları. Journal Of Yasar University, 12(46), 136-160.
  • Kilber, J., Barclay, A. & Ohmer, D. (2014). Seven Tips For Managing Generation Y. Journal Of Management Policy And Practice, 15(4), 80- 91.
  • Lau, A. & Phua, L.K. (2011). Transforming Learning Landscapes For Generation Y And Beyond. 2010 International Conference On EBusiness, Management And Economics, 3, 314 – 319, IACSIT Press, Hong Kong.
  • Onat, O.K. & Akın, O. (2016). Y Kuşağı Ve Muhasebe Eğitimi- Durum Tespiti Ve Öneriler: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinde Bir Araştırma. LAÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 7(2), 144-161.
  • Ölçüm, D. & Polat, S. (2016). Öğretmen İmajının Kuşaklar Bazında Değerlendirilmesi. Journal Of Teacher Education And Educators, 5(3), 361-397.
  • Özgen, E. & Sarıoğlu, E.B. (2017). Y Kuşağının Karakter Analizi Üzerinden İşe Alım Süreçlerinde İletişimsel Engellerin Araştırılması. Social Science Studies, 5(8), 69-86.
  • Poole, S.M., Kemp, E., Patterson, L. & Williams, K. (2014). Get Your Head in The Game: Using Gamification in Business Education to Connect with Generation Y. Journal For Excellence in Business Education, 3(2).
  • Schofield, C.P. & Honoré, S. (2010). Generation Y And Learning. The Ashridge Journal, 26-32.
  • Serçemeli, M., Kurnaz, E. & Özcan, M. (2015). Y Kuşağı Öğrencilerinin Muhasebe Eğitimine Bakışı: Atatürk Üniversitesi İİBF’de Bir Araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İİBF Dergisi, 20(1), 261-276.
  • Sheeley, S.L. (2013). Adapting to A Generation Of Techonology: Theories for Counseling Future Generations. A Capstone Project Submitted in Partial Fulfillment Of The Requirements For The Master Of Science Degree in Counselor Education At Winona State University.
  • Yücenurşen, M., Bezirci, M., Özpeynirci, R. & Peker, A.A. (2016). Muhasebe Eğitimi Ve Kalite Boyutları: Türkiye Alan Araştırması. International Journal Of Human Sciences, 13(1), 296-308.
  • Yüksekbilgili, Z., (2015). Türkiye’de Y Kuşağının Yaş Aralığı. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 14(53), 259-267.
APA Yelgen E, UYAR S (2018). MUHASEBE EĞİTİMİ VE Y KUŞAĞI. , 148 - 168.
Chicago Yelgen Esin,UYAR SÜLEYMAN MUHASEBE EĞİTİMİ VE Y KUŞAĞI. (2018): 148 - 168.
MLA Yelgen Esin,UYAR SÜLEYMAN MUHASEBE EĞİTİMİ VE Y KUŞAĞI. , 2018, ss.148 - 168.
AMA Yelgen E,UYAR S MUHASEBE EĞİTİMİ VE Y KUŞAĞI. . 2018; 148 - 168.
Vancouver Yelgen E,UYAR S MUHASEBE EĞİTİMİ VE Y KUŞAĞI. . 2018; 148 - 168.
IEEE Yelgen E,UYAR S "MUHASEBE EĞİTİMİ VE Y KUŞAĞI." , ss.148 - 168, 2018.
ISNAD Yelgen, Esin - UYAR, SÜLEYMAN. "MUHASEBE EĞİTİMİ VE Y KUŞAĞI". (2018), 148-168.
APA Yelgen E, UYAR S (2018). MUHASEBE EĞİTİMİ VE Y KUŞAĞI. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları, 11(Özel Sayı), 148 - 168.
Chicago Yelgen Esin,UYAR SÜLEYMAN MUHASEBE EĞİTİMİ VE Y KUŞAĞI. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları 11, no.Özel Sayı (2018): 148 - 168.
MLA Yelgen Esin,UYAR SÜLEYMAN MUHASEBE EĞİTİMİ VE Y KUŞAĞI. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları, vol.11, no.Özel Sayı, 2018, ss.148 - 168.
AMA Yelgen E,UYAR S MUHASEBE EĞİTİMİ VE Y KUŞAĞI. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları. 2018; 11(Özel Sayı): 148 - 168.
Vancouver Yelgen E,UYAR S MUHASEBE EĞİTİMİ VE Y KUŞAĞI. Muhasebe ve Vergi Uygulamaları. 2018; 11(Özel Sayı): 148 - 168.
IEEE Yelgen E,UYAR S "MUHASEBE EĞİTİMİ VE Y KUŞAĞI." Muhasebe ve Vergi Uygulamaları, 11, ss.148 - 168, 2018.
ISNAD Yelgen, Esin - UYAR, SÜLEYMAN. "MUHASEBE EĞİTİMİ VE Y KUŞAĞI". Muhasebe ve Vergi Uygulamaları 11/Özel Sayı (2018), 148-168.