COĞRAFYA BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
Yıl: 2019 Cilt: 19 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 1514 - 1525 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17240/aibuefd.2019..-518107 İndeks Tarihi: 24-03-2020
COĞRAFYA BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
Öz: Bireyler kendilerini geliştirmek, sosyal hayatta ilerlemek, topluma faydalı olmak ve zevk almak gibi sebepler ile okumaeylemini gerçekleştirirler. Böylece farklı amaçlar gerçekleştirilirken, bu etkinlik sayesinde geçmişte bilinç altında öğrenilenbirçok konu pekişerek daha anlamlı hale gelir. Üniversitede okuyan öğrenciler de okudukları ve kendilerini geliştirdiklerimüddetçe hem topluma hem de kendilerine katkı sağlayabilirler. Okuma için de öncelikle okuma alışkanlığının kazanılmışolması gerekir. Bu araştırma coğrafya bölümü lisans öğrencilerinin okuma alışkanlıkları hakkındaki görüşlerini tespit etmekamacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma, nicel bir araştırma özelliğindedir. Bu amaçla literatür taramasından sonrahazırlanan anket formu, uzman görüşüne sunulmuş, yapılan değişikliklerden sonra 121 öğrenciye uygulanmıştır. Bu nedenlebu araştırmada lisans coğrafya öğrencilerinin genel okuma alışkanlıkları, coğrafya alan eserlerini okuma alışkanlıkları,kütüphane kullanım düzeyleri, cinsiyete ve sınıf seviyesine göre değişip değişmediği incelenmeye çalışılmıştır. Araştırmanıncoğrafya bölümündeki öğrencilerin tamamının görüşlerini yansıtması için anket bütün sınıf seviyelerinden öğrencilereuygulanmıştır. Araştırma sonucunda coğrafya bölümü öğrencilerinin kitap veya dergi okuma konusunda zayıf kaldıkları,süreli yayınları az takip ettikleri, üniversitedeki ve şehirdeki kütüphaneleri kullanma konusunda yetersiz kaldıkları, bilimselyayınları takip etmekte zorlandıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Anahtar Kelime: Konular:
EXAMINATION OF THE GEOGRAPHY DEPARTMENT STUDENTS’ OPINION ON THE READING HABITS
Öz: Individuals carry out reading activity for the reasons such as improving themselves, progressing in social life, being beneficial to society and enjoying themselves. Thus, while different goals are being realized, many subjects learnt unconsciously in the past become more meaningful by this activity. Students studying at the university can contribute to the society as long as they read and improve themselves. First of all, they should gain a reading habit. This research was carried out to determine the opinions of the level of reading habit of undergraduate students of the geography department. This study is a quantitative research. For this purpose, literature review was carried out and a questionnaire was prepared accordingly. It was presented to the expert for an opinion, necessary changes were made and applied to 121 students. In this study, we examine the general reading habits of geography students, their reading habits in geography field, their levels of library use, and whether it varies according to gender and grade level. The survey was applied to students from all grade levels to reflect the views of all the students in the geography department. As a result of the study, it was concluded that the students of the department of geography have low level of reading books or magazines, only small number of students follow periodicals, and they do not use of libraries at the university and in the city efficiently and have difficulty in following scientific publications.
Anahtar Kelime: Konular:
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Aytaş, G. (2005). Okuma eğitimi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi,3(4), 461-470.
- Ayyıldız, M., Bozkurt, Ü. ve Canlı, S. (2006). Okuma kültürü üzerine bir araştırma. Milli Eğitim Dergisi, 34(169).
- Balcı, A. (2016). Okuma ve anlama eğitimi. Ankara: Pegem Akademi.
- Batur, Z., Gülveren, H. Ve Bek, H. (2010). Öğretmen adaylarının okuma alışkanlıkları üzerine bir araştırma: uşak eğitim fakültesi örneği. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 3(1), 32-49.
- Can R., Karadeniz A., (2017) Ortaöğretim Öğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları Üzerine Bir Araştırma (Kırşehir İli Örneği) Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, Yıl: 5, Sayı: 55, Sf. 75-91
- Demir, S. (2015). Üniversite öğrencilerinin okuma tutum ve alışkanlıkları üzerine bir değerlendirme. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi Sayı: 4(4), 1657-1671.
- Demirel, Ö. (2012). Eğitim sözlüğü. Ankara: Pegem Akademi.
- Durmuş, B., Yurtkoru, E. S. ve Çinko, M. (2016). Sosyal bilimlerde ssps ile veri analizi. İstanbul: Beta Yayıncılık.
- Güneş, H. (2015). Eğitim bilimleri terimleri sözlüğü. Ankara: Ütopya Yayınevi.
- Karasar, N. (2013). Bilimsel araştırma yöntemi. (25. Basım). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık,
- Koçak, B., Çermik, F., Polat, S. ve Şahin, N. (2016). Öğretmen adaylarının kitap okuma tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 5(1), 395- 411.
- Kuş, Z., Türkyılmaz, M. (2010). Sosyal Bilgiler ve Türkçe öğretmeni adaylarının okuma durumları: (ilgi, alışkanlık ve okuma stratejilerini kullanım düzeyleri), Türk Kütüphaneciliği, 24, 1, 11-32.
- Küçük,O. (2016). Bilimsel araştırma yöntemleri, Bursa: Ekin Yayınevi.
- Odabaş, H., Odabaş, Z., & Polat, C. (2008). Üniversite öğrencilerinin okuma alışkanlığı: ankara üniversitesi örneği. Bilgi Dünyası, 9(2), 431-465.
- Öncül, R. (2000). Eğitim ve eğitim bilimleri sözlüğü. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. Semerci, Ç. (2002). Türk üniversitelerinde beden eğitimi ve spor bölümü öğrencilerinin okuma alışkanlıkları. Eğitim ve Bilim, 27(125), 36-43.
- Şanlıbaba, P. ve Gümüş, E. (2014). Okuma alışkanlıkları üzerine bir araştırma: ankara üniversitesi kalecik meslek yüksekokulu örneği. Elektronik Mesleki Gelişim ve Araştırmalar Dergisi 2(3), 44-50.
- Taşkesenlioğlu, L. (2013). Ortaöğretim öğrencilerinin okuma alışkanlıkları üzerine bir inceleme. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 9, 30-40.
- Toruk, İ. (2008). Üniversite gençliğinin medya kullanma alışkanlıkları üzerine bir analiz. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, 475-488.
- Yalman, M., Özkan, E. ve Kutluca, T. (2013). Eğitim fakültesi öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıkları üzerine betimsel bir araştırma: Dicle Üniversitesi Örneği. Bilgi Dünyası Dergisi, 14 (2), 291-305.
- Yeşil, R (2014). Nicel ve nitel araştırma yöntemleri, Remzi Y. Kılcal(Ed.), Bilimsel Araştırma Yöntemleri içinde, s. 51-80, Ankara: Nobel Yayıncılık.
- Yılmaz, B. (1998). Okuma alışkanlığı sorunu, bir enstitü örneği ve Türkiye için öneriler. Türk Kütüphaneciliği, 12(3).
- Yılmaz, B. (2002). Ankara’daki ilköğretim öğretmenlerinin okuma ve halk kütüphanesi kullanma alışkanlıkları üzerine bir araştırma. Türk Kütüphaneciliği, 16(4), 441-460.
APA | İNCE Z, ŞAHİN V (2019). COĞRAFYA BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. , 1514 - 1525. 10.17240/aibuefd.2019..-518107 |
Chicago | İNCE ZİYA,ŞAHİN Vedat COĞRAFYA BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. (2019): 1514 - 1525. 10.17240/aibuefd.2019..-518107 |
MLA | İNCE ZİYA,ŞAHİN Vedat COĞRAFYA BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. , 2019, ss.1514 - 1525. 10.17240/aibuefd.2019..-518107 |
AMA | İNCE Z,ŞAHİN V COĞRAFYA BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. . 2019; 1514 - 1525. 10.17240/aibuefd.2019..-518107 |
Vancouver | İNCE Z,ŞAHİN V COĞRAFYA BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. . 2019; 1514 - 1525. 10.17240/aibuefd.2019..-518107 |
IEEE | İNCE Z,ŞAHİN V "COĞRAFYA BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ." , ss.1514 - 1525, 2019. 10.17240/aibuefd.2019..-518107 |
ISNAD | İNCE, ZİYA - ŞAHİN, Vedat. "COĞRAFYA BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ". (2019), 1514-1525. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019..-518107 |
APA | İNCE Z, ŞAHİN V (2019). COĞRAFYA BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(4), 1514 - 1525. 10.17240/aibuefd.2019..-518107 |
Chicago | İNCE ZİYA,ŞAHİN Vedat COĞRAFYA BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19, no.4 (2019): 1514 - 1525. 10.17240/aibuefd.2019..-518107 |
MLA | İNCE ZİYA,ŞAHİN Vedat COĞRAFYA BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.19, no.4, 2019, ss.1514 - 1525. 10.17240/aibuefd.2019..-518107 |
AMA | İNCE Z,ŞAHİN V COĞRAFYA BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019; 19(4): 1514 - 1525. 10.17240/aibuefd.2019..-518107 |
Vancouver | İNCE Z,ŞAHİN V COĞRAFYA BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019; 19(4): 1514 - 1525. 10.17240/aibuefd.2019..-518107 |
IEEE | İNCE Z,ŞAHİN V "COĞRAFYA BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ." Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, ss.1514 - 1525, 2019. 10.17240/aibuefd.2019..-518107 |
ISNAD | İNCE, ZİYA - ŞAHİN, Vedat. "COĞRAFYA BÖLÜMÜ ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 19/4 (2019), 1514-1525. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019..-518107 |