KLASİK GİTAR İCRA TEKNİKLERİNDE YENİ ARAYIŞLAR: SOL EL BAŞPARMAĞI İLE PERDELEME

Yıl: 2018 Cilt: 5 Sayı: 9 Sayfa Aralığı: 495 - 503 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 04-02-2020

KLASİK GİTAR İCRA TEKNİKLERİNDE YENİ ARAYIŞLAR: SOL EL BAŞPARMAĞI İLE PERDELEME

Öz:
Klasik gitar icrasında kullanılan teknikler, tel aracılığıyla ses üreten diğer enstrümanlarakıyasla sayıca daha fazla ve çeşitlidir. Klasik gitarda bu duruma sebep olan yapısal verepertuvara dayalı nedenler bulunmaktadır. Bu nedenler doğrultusunda gitar icracıları içinyeni teknikler aramak ve gerekirse üretmek, enstrümanın icrası için zaruri bir mevzuolmuştur.Klasik gitarda sol el başparmağı ile perdeleme, icracılara geleneksel gitar tekniklerindendaha geniş ses aralığında, daha polifonik icra imkânı sağlamaktadır. Bu tekniğin kullanımalanları farklılıklarına göre ayrı başlıklarda incelenmiştir. Her başlıkta, eserlerde nasıl veneden uygulandığı, örnekler ile açıklanarak verilmiştir. Tekniğin diğer potansiyel kullanımalanlarından ve uzun vadede icracılar arasında yaygınlaşması ile olası etkilerindenbahsedilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Tarih

A NEW APPROACH TO CLASSICAL GUITAR PERFORMANCE TECHNIQUES: FRETTING WITH LEFT HAND THUMB

Öz:
Compared to other instruments that create sound via string, classical guitar has more performance techniques in terms of number and variety. The reasons behind this variety lie in guitar’s structure and repertoire. In consequence, finding new performance techniques or (when needed) creating them had been a vital matter for classical guitar performers. In classical guitar, fretting with left hand thumb enables performers to have a larger sound range and more polyphonic possibilities compared to traditional performance techniques. The explanation of the technique is done under individual titles according to their difference of application. In every title, the application of the technique is explained with examples from parts of music pieces. Other potential uses and long term effects of the technique are also mentioned.
Anahtar Kelime:

Konular: Tarih
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Bursalıoğlu, Alp Ozan (2011) “P.D.Paradisi - Sonata for Keyboard no.2”[performans videosu], www.youtube.com/watch?v=bJI0WL36u5U (2 Kasım 2017 tarihinde erişilmiştir)
  • Bursalıoğlu, Alp Ozan (2017) “Antonio José - Sonata for Guitar - i.Allegro Moderato”[performans videosu], www.youtube.com/watch?v=nIRzy-h_eNM (2 Kasım 2017 tarihinde erişilmiştir)
  • Crowley, Andy. “Thumb position on the D chord”,www.andyguitar.co.uk/onlinelessons/ 01-the-d-chord (1 kasım 2017 tarihinde erişilmiştir.)
  • Ferguson, Jim. “A Private Lesson with the Amazing Tuck Andress”, Guitar Player, Nisan 1988: 80-93.
  • Gilardino, Angelo ve GALLEGO, Juan.(1990) “SONATA para guitarra”, Edizioni BÉRBEN, İtalya.
  • Gilardino, Angelo ve IZNAOLA, Ricardo.(1998) “SONATA para guitarra”, Edizioni BÉRBEN, İtalya.
  • Marchione, Carlo. “P.D.Paradisi-SONATA-II”, yayınlanmamış müzik edisyonu.
  • "Paradisi, Pietro Domenico." Baker’s Biographical Dictionary of Musicians, ww.encyclopedia.com/arts/dictionaries-thesauruses-pictures-and-pressreleases/ paradies-originally-paradisi-pietro-domenico (1 Kasım 2017 tarihinde erişilmiştir)
  • “Tuck Andress: Fingerstyle Mastery”, DVD, 2005.
APA BURSALIOĞLU A (2018). KLASİK GİTAR İCRA TEKNİKLERİNDE YENİ ARAYIŞLAR: SOL EL BAŞPARMAĞI İLE PERDELEME. , 495 - 503.
Chicago BURSALIOĞLU Alp Ozan KLASİK GİTAR İCRA TEKNİKLERİNDE YENİ ARAYIŞLAR: SOL EL BAŞPARMAĞI İLE PERDELEME. (2018): 495 - 503.
MLA BURSALIOĞLU Alp Ozan KLASİK GİTAR İCRA TEKNİKLERİNDE YENİ ARAYIŞLAR: SOL EL BAŞPARMAĞI İLE PERDELEME. , 2018, ss.495 - 503.
AMA BURSALIOĞLU A KLASİK GİTAR İCRA TEKNİKLERİNDE YENİ ARAYIŞLAR: SOL EL BAŞPARMAĞI İLE PERDELEME. . 2018; 495 - 503.
Vancouver BURSALIOĞLU A KLASİK GİTAR İCRA TEKNİKLERİNDE YENİ ARAYIŞLAR: SOL EL BAŞPARMAĞI İLE PERDELEME. . 2018; 495 - 503.
IEEE BURSALIOĞLU A "KLASİK GİTAR İCRA TEKNİKLERİNDE YENİ ARAYIŞLAR: SOL EL BAŞPARMAĞI İLE PERDELEME." , ss.495 - 503, 2018.
ISNAD BURSALIOĞLU, Alp Ozan. "KLASİK GİTAR İCRA TEKNİKLERİNDE YENİ ARAYIŞLAR: SOL EL BAŞPARMAĞI İLE PERDELEME". (2018), 495-503.
APA BURSALIOĞLU A (2018). KLASİK GİTAR İCRA TEKNİKLERİNDE YENİ ARAYIŞLAR: SOL EL BAŞPARMAĞI İLE PERDELEME. Art-Sanat Dergisi, 5(9), 495 - 503.
Chicago BURSALIOĞLU Alp Ozan KLASİK GİTAR İCRA TEKNİKLERİNDE YENİ ARAYIŞLAR: SOL EL BAŞPARMAĞI İLE PERDELEME. Art-Sanat Dergisi 5, no.9 (2018): 495 - 503.
MLA BURSALIOĞLU Alp Ozan KLASİK GİTAR İCRA TEKNİKLERİNDE YENİ ARAYIŞLAR: SOL EL BAŞPARMAĞI İLE PERDELEME. Art-Sanat Dergisi, vol.5, no.9, 2018, ss.495 - 503.
AMA BURSALIOĞLU A KLASİK GİTAR İCRA TEKNİKLERİNDE YENİ ARAYIŞLAR: SOL EL BAŞPARMAĞI İLE PERDELEME. Art-Sanat Dergisi. 2018; 5(9): 495 - 503.
Vancouver BURSALIOĞLU A KLASİK GİTAR İCRA TEKNİKLERİNDE YENİ ARAYIŞLAR: SOL EL BAŞPARMAĞI İLE PERDELEME. Art-Sanat Dergisi. 2018; 5(9): 495 - 503.
IEEE BURSALIOĞLU A "KLASİK GİTAR İCRA TEKNİKLERİNDE YENİ ARAYIŞLAR: SOL EL BAŞPARMAĞI İLE PERDELEME." Art-Sanat Dergisi, 5, ss.495 - 503, 2018.
ISNAD BURSALIOĞLU, Alp Ozan. "KLASİK GİTAR İCRA TEKNİKLERİNDE YENİ ARAYIŞLAR: SOL EL BAŞPARMAĞI İLE PERDELEME". Art-Sanat Dergisi 5/9 (2018), 495-503.