ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIĞI

Yıl: 2018 Cilt: 7 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 417 - 434 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 05-02-2020

ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIĞI

Öz:
Bu araştırmanın temel amacı, Meslek Yüksekokulu öğrencilerinde sosyal medya bağımlılığıdüzeylerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılındaHarran Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Pazarlama ve Reklamcılık BölümüHalkla İlişkiler ve Tanıtım Programında eğitim gören 37 erkek, 77 kız toplam 114 öğrencioluşturmaktadır. Araştırmanın verileri Tutgun-Ünal ve Deniz (2015) tarafından geliştirilen“Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği” kullanılarak yüz yüze anket yöntemiyle yapılmıştır.Verilerin istatistiksel analizleri SPSS 22.0 programı kullanılarak yapılmıştır. Sayısaldeğişkenlerin normallik dağılımlarına bakmak için Shapirowilk testi uygulanmış ve normaldağılım elde edilmiştir. Veri setinde parametrik testler kullanılmıştır. Tanımlayıcı istatistiklerinçözümlenmesinde de frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, minimum vemaksimum değerler ayrıca grup ortalamalarının farklılıkları için bağımsız örneklem t testi veOne-way ANOVA testinden ve gruplar arası farklılıklara Tukey HSD çoklu karşılaştırma testikullanılmıştır. Araştırmada cinsiyet, yaş ve eğitim durumu internet kullanım sıklıkları, sosyalmedya bağımlılığında oldukça belirleyici rol oynamaktadır. Araştırmaya katılanlar en fazla ceptelefonu ile sosyal medyaya giriş yapmaktadır. İnterneti bilgi amaçlı kullanmaktadırlar.Katılımcıların % 36’sı günde 3-5 saat arasında % 36’sı ise günde 5 saat ve üzerinde internetkullanmaktadır. Cinsiyete göre erkeklerin kızlardan daha bağımlı oldukları, kontrollüdavranamadıkları ve kendileriyle çatışma halinde oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca eğitimdüzeyine paralel olarak bağımlılık düzeyi de artmaktadır. Günlük 5 saat üstü internetkullananların benlik çatışması yaşadıkları asosyal eğilimli oldukları tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Eğitim, Eğitim Araştırmaları Bilgisayar Bilimleri, Bilgi Sistemleri Eğitim, Özel Sosyoloji Spor Bilimleri Psikoloji Davranış Bilimleri

SOCIAL MEDIA ADDICTION IN UNIVERSITY STUDENTS

Öz:
The main purpose of this research is to examine the social media addiction levels in vocational college comparatively. The study group consists of 114 students of 37 male and 77 female students who have been educated in the Public Relations and publicity program of the Department of Marketing and advertising of the Vocational School of Social Sciences of 417n don University in 2017-2018 academic year. The data of the study were done face to face using the “social media dependency scale” developed by Tutgun-Ünal and Deniz (2015). Statistical analysis was performed using the SPSS 22.0 program. For normality distributions of numerical variables, Shapirowilk test was applied and normal distribution was obtained. Parametric tests were used in the data set. In analyzing the descriptive statistics, frequency, percentage, arithmetic mean, 417n done deviation, minimum and maximum values were used as well as the independent sample t test 417n done-way ANOVA test for differences in group averages and Tukey HSD multiple comparison test for differences between groups. Gender, age and educational status the frequency of Internet use plays a significant role in social media addiction. The survey respondents are entering social media with their most mobile phone. The Internet uses information. Generally, 36 % use internet in 3-5 hours a day, 36 % a day for 5 hours or more. According to gender, males are more dependent than females, can’t be controlled and they are in conflict with themselves. In addition, the level of dependency increases in parallel with the level of Education. Those who use the Internet more than 5 hours a day were detected to be in conflict and are asocial-prone.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Eğitim, Eğitim Araştırmaları Bilgisayar Bilimleri, Bilgi Sistemleri Eğitim, Özel Sosyoloji Spor Bilimleri Psikoloji Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ÇIFTÇI H (2018). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIĞI. , 417 - 434.
Chicago ÇIFTÇI HASAN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIĞI. (2018): 417 - 434.
MLA ÇIFTÇI HASAN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIĞI. , 2018, ss.417 - 434.
AMA ÇIFTÇI H ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIĞI. . 2018; 417 - 434.
Vancouver ÇIFTÇI H ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIĞI. . 2018; 417 - 434.
IEEE ÇIFTÇI H "ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIĞI." , ss.417 - 434, 2018.
ISNAD ÇIFTÇI, HASAN. "ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIĞI". (2018), 417-434.
APA ÇIFTÇI H (2018). ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIĞI. Manas Journal of Social Studies, 7(4), 417 - 434.
Chicago ÇIFTÇI HASAN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIĞI. Manas Journal of Social Studies 7, no.4 (2018): 417 - 434.
MLA ÇIFTÇI HASAN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIĞI. Manas Journal of Social Studies, vol.7, no.4, 2018, ss.417 - 434.
AMA ÇIFTÇI H ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIĞI. Manas Journal of Social Studies. 2018; 7(4): 417 - 434.
Vancouver ÇIFTÇI H ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIĞI. Manas Journal of Social Studies. 2018; 7(4): 417 - 434.
IEEE ÇIFTÇI H "ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIĞI." Manas Journal of Social Studies, 7, ss.417 - 434, 2018.
ISNAD ÇIFTÇI, HASAN. "ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE SOSYAL MEDYA BAĞIMLILIĞI". Manas Journal of Social Studies 7/4 (2018), 417-434.