Yıl: 2019 Cilt: 21 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 44 - 55 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17556/erziefd.481586 İndeks Tarihi: 05-02-2020

Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının FeTeMM Farkındalıklarının Değerlendirilmesi

Öz:
Bu araştırmada, okul öncesi öğretmen adaylarının FeTeMM farkındalıklarının incelenmesiamaçlanmıştır. Bu amaçla okul öncesi öğretmen adaylarının FeTeMM farkındalıkları cinsiyet, sınıfseviyesi, FeTeMM eğitimi alıp almama durumlarına göre incelenmiştir. Araştırmaya Türkiye’dekidevlet üniversitelerinden birinde öğrenim gören toplam 384 (302 kız, 82 erkek) okul öncesiöğretmen adayı katılmıştır. Veriler “FeTeMM Farkındalık Ölçeği (FFÖ)” ve “Kişisel Bilgiler Formu”aracılığı ile toplanmıştır. FFÖ öğrenciye, derse ve öğretmene etki alt boyutlarından oluşmaktadır.Toplanan veriler SPSS 21 programında analiz edilmiştir. Sonuç olarak erkek öğrencilerinFeTeMM’in derse yönelik etkisine ilişkin farkındalıklarının kız öğrencilerden daha fazla olduğu;FeTeMM eğitimi almış olmanın FeTeMM farkındalığını artırdığı bulgularına ulaşılmıştır. Busonuçlardan yola çıkarak üniversitelerin eğitim fakültelerine FeteMM ile ilgili derslerin eklenmesigerektiği önerisinde bulunulmuştur.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

Assessment of Pre-service Preschool Teachers’ Awareness of STEM

Öz:
This study aimed to investigate the pre-service preschool teachers’ awareness of STEM education. For this purpose, the pre-service pre-school teachers' STEM awareness was examined in terms of their gender, class, and whether or not they received any STEM education. A total of 384 (302 female, 82 male) pre-service preschool teachers participated in this study at one of the state universities in Turkey. The data were collected through the “STEM Awareness Scale” and “Personal Information Form”. STEM Awareness Scale consists of sub-dimensions of effect on students, lessons and teachers. The collected data were analyzed using SPSS 21 program. Results showed that male PPTs had more gains on the sub-dimension of the effect of lessons than female PPTs. It has also been found that, having a STEM-related or STEM-based courses increased the PPT’s awareness of STEM education. Based on these results, it has been suggested that adding STEM-related or STEM-based courses educational faculties would be beneficial for students.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KOYUNLU ÜNLÜ Z, Dere D (2019). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının FeTeMM Farkındalıklarının Değerlendirilmesi. , 44 - 55. 10.17556/erziefd.481586
Chicago KOYUNLU ÜNLÜ ZEYNEP,Dere Doç. Dr. Zeynep Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının FeTeMM Farkındalıklarının Değerlendirilmesi. (2019): 44 - 55. 10.17556/erziefd.481586
MLA KOYUNLU ÜNLÜ ZEYNEP,Dere Doç. Dr. Zeynep Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının FeTeMM Farkındalıklarının Değerlendirilmesi. , 2019, ss.44 - 55. 10.17556/erziefd.481586
AMA KOYUNLU ÜNLÜ Z,Dere D Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının FeTeMM Farkındalıklarının Değerlendirilmesi. . 2019; 44 - 55. 10.17556/erziefd.481586
Vancouver KOYUNLU ÜNLÜ Z,Dere D Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının FeTeMM Farkındalıklarının Değerlendirilmesi. . 2019; 44 - 55. 10.17556/erziefd.481586
IEEE KOYUNLU ÜNLÜ Z,Dere D "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının FeTeMM Farkındalıklarının Değerlendirilmesi." , ss.44 - 55, 2019. 10.17556/erziefd.481586
ISNAD KOYUNLU ÜNLÜ, ZEYNEP - Dere, Doç. Dr. Zeynep. "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının FeTeMM Farkındalıklarının Değerlendirilmesi". (2019), 44-55. https://doi.org/10.17556/erziefd.481586
APA KOYUNLU ÜNLÜ Z, Dere D (2019). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının FeTeMM Farkındalıklarının Değerlendirilmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 44 - 55. 10.17556/erziefd.481586
Chicago KOYUNLU ÜNLÜ ZEYNEP,Dere Doç. Dr. Zeynep Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının FeTeMM Farkındalıklarının Değerlendirilmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21, no.1 (2019): 44 - 55. 10.17556/erziefd.481586
MLA KOYUNLU ÜNLÜ ZEYNEP,Dere Doç. Dr. Zeynep Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının FeTeMM Farkındalıklarının Değerlendirilmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.21, no.1, 2019, ss.44 - 55. 10.17556/erziefd.481586
AMA KOYUNLU ÜNLÜ Z,Dere D Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının FeTeMM Farkındalıklarının Değerlendirilmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019; 21(1): 44 - 55. 10.17556/erziefd.481586
Vancouver KOYUNLU ÜNLÜ Z,Dere D Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının FeTeMM Farkındalıklarının Değerlendirilmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019; 21(1): 44 - 55. 10.17556/erziefd.481586
IEEE KOYUNLU ÜNLÜ Z,Dere D "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının FeTeMM Farkındalıklarının Değerlendirilmesi." Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, ss.44 - 55, 2019. 10.17556/erziefd.481586
ISNAD KOYUNLU ÜNLÜ, ZEYNEP - Dere, Doç. Dr. Zeynep. "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının FeTeMM Farkındalıklarının Değerlendirilmesi". Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21/1 (2019), 44-55. https://doi.org/10.17556/erziefd.481586