Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan Dil: T. C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Örneği

Yıl: 2018 Cilt: 5 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 713 - 732 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 05-02-2020

Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan Dil: T. C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Örneği

Öz:
Bu çalışmada halkla ilişkiler faaliyetlerinde kullanılan dilin özellikleri ve unsurlarınınortaya konulması, bu dilin çeşitli yaklaşımlar açısından incelenmesi ve bu doğrultudahalkla ilişkiler faaliyetlerde kullanılan dilin genel karakteristiğinin tespit edilmesiamaçlanmıştır. Çalışmanın amacına ulaşabilmesi ve sorulara cevap verilebilmesiiçin halkla ilişkiler faaliyetlerinde kullanılan dil; retorik, söylem ve argümantasyonkuramı yaklaşımları bağlamında ele alınmıştır. Araştırma bölümünde ise literatürışığında halkla ilişkilerde dil kullanımının incelenmesi için örnek olarak seçilenT.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı’na ait farklı halkla ilişkiler metninin analiziyapılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Sosyal Çalışma Halkla İlişkiler

The Use of Language in Public Relations Activities: The Example of T.C. Ministry of Family and Social Policies

Öz:
In this study, the features, elements and the various approaches to the language in public relations activities are examined. In this direction, it is aimed to identify the general characteristics of the use of language in public relation. For this purpose and the answering research questions; use of language in public relations activities investigated in the aspect of rhetoric, semiotics, discourse and the argumentation theory. And in the research different public relations text of T.C. Ministry of Family And Social Policies analyzed for determining the Ministry’s use of language in public relations activities.
Anahtar Kelime:

Konular: İletişim Sosyal Çalışma Halkla İlişkiler
Belge Türü: Makale Makale Türü: Diğer Erişim Türü: Erişime Açık
  • Anık, C. (2010). Logos Olarak İletişimi Tartışmak. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 30, VII-XXIII.
  • Aristoteles (2015). Retorik. (Mehmet H. Doğan Çev.) İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Brockriede W. ve Ehninger D. (1960) Toulmin on argument: An interpretation and application, Quarterly Journal of Speech, 46 (1), 44-53,
  • Cheney, G., Christensen, L. T., Conrad, C., ve Lair, D. J. (2004). Corporate rhetoric as organizational discourse. D. Grant, C. Hardy, C. Oswick, L. Putnam (Ed.) The Sage Handbook of Organizational Discourse. (s. 79-103). London: Sage
  • Haase, F. A. (2009). Towards a theory for professional communications. Discourse and communication elements in contemporary marketing and PR strategies. Punto Cero, 14, 75-89.
  • Heath, R. L. (2001). Handbook of public relations. London: Sage.
  • Heath, R. L. (2009). The rhetorical tradition: Wrange in the Marketplace. Heath R. L., Toth E. L., Waymer D. (Ed.) Rhetorical and critical approaches to public relations II. (s. 17-47). New York: Routledge
  • Heath, R. L. ve Frandsen, F. (2008). Rhetorical perspective and public relations: Meaning matters. Zerfass A., van Ruler B., Sriramesh K. (ed) Public relations research (s.349-364). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften
  • Heller M. (2016) Foucault, Discourse, and the Birth of British Public Relations. Enterprise & Society, 17(03), 651-677).
  • Hill, J. W. (1958). Corporate public relations: Arm of modern management. New York: Harper & Brothers Publishers.
  • Karbach, J. (1987). Using Toulmin’s Model of Argumentation. Journal of Teaching Writing. 6(1), 81-91.
  • Kneupper, C. W. (1978). Teaching argument: An introduction to the Toulmin model. College Composition and Communication, 29(3), 237-241.
  • L’Etang, J. (2008). Public relations, persuasion and propaganda: Truth, knowledge, spirituality and mystique. Zerfass A., van Ruler B., Sriramesh K. (ed) Public relations research (s. 251-269). Wiesbaden: VS Verlag für Sozialwissenschaften
  • L’Etang, J.ve Pieczka, M. (1996). Critical perspectives in public relations. London: International Thomson Business Press
  • Locker, K. O. ve Keene, M. L. (1983). Using Toulmin Logic in Business and Technical Writing Classes. Sparrow W. K., Pickett N. A. (Ed)., Technical and Business Communication in Two-Year Programs (s. 103-110)
  • Mackey, (2013). A sophistic rhetorical approach to public relations. PRism, 10(1), 1-14.
  • Peter G. ve Wilson C. R. (2013) The Toulmin Model of Argumetation http://www. navigatingaccounting.com/exercise/exercises-critical-thinking-usingtoulmin- model. Erişim: 17.01.2017
  • Pieczka, M. (2006). Paradigms, System Theory and Public Relations. L’Etang J., Pieczka M. (Ed.) Public relations: Critical debates and contemporary practice (s. 331- 358.), New Jersey: Routledge
  • Ramage, J. ve Bean, J. (1998). Writing arguments (4th edition). MA: Allyn & Bacon.
  • Skerlep, A. (2002), Re-evaluating the role of rhetoric in public relations theory and in strategies of corporate discours, Journal of Communication Management, 6(2). 176 - 187)
  • T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı. (2017). Erişim: 11.04.2017. http://www. aile.gov.tr/basin-aciklamalari/20062016
  • T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı. (2017). Erişim: 11.04.2017. https://www. aile.gov.tr/
  • T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı. (2017). Erişim: 12.04.2017. http:// w w w. ko r uy u c u a i l e . g ov. t r / d a t a / 5 6 1 c f 9 d 9 3 6 9 d c 5 8 a 0 0 6 7 a 3 b f / Koruyucuailenedirbro%C5%9Fur_uzun.pdf
  • Toth, E. L. (2009). The case for pluralistic studies of public relations: Rhetorical, critical, and systems perspectives. Heath R. L., Toth E. L., Waymer D. (Ed). Rhetorical and critical approaches to public relations II. (s.48-60). New York: Routledge
  • Van Dijk, T. A. (1989). Structures of discourse and structures of power. Annals of the International Communication Association, 12(1), 18-59.
  • Waterfield, R. (2000). The First Philosophers: The Presocratics and Sophists. New ork: Oxford Paperbacks.
  • Weaver, C. K., Motion, J., & Roper, J. (2006). From propaganda to discourse (and back again): Truth, power, the public interest and public relations. L’Etang J., Pieczka M. (Ed.) Public Relations: Critical Debates and Contemporary Practice (s. 7-21). New Jersey: Routledge.
APA SONCU A, Kurt M (2018). Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan Dil: T. C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Örneği. , 713 - 732.
Chicago SONCU AYŞE GÜL,Kurt Mustafa Cankut Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan Dil: T. C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Örneği. (2018): 713 - 732.
MLA SONCU AYŞE GÜL,Kurt Mustafa Cankut Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan Dil: T. C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Örneği. , 2018, ss.713 - 732.
AMA SONCU A,Kurt M Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan Dil: T. C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Örneği. . 2018; 713 - 732.
Vancouver SONCU A,Kurt M Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan Dil: T. C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Örneği. . 2018; 713 - 732.
IEEE SONCU A,Kurt M "Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan Dil: T. C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Örneği." , ss.713 - 732, 2018.
ISNAD SONCU, AYŞE GÜL - Kurt, Mustafa Cankut. "Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan Dil: T. C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Örneği". (2018), 713-732.
APA SONCU A, Kurt M (2018). Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan Dil: T. C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Örneği. Erciyes İletişim Dergisi, 5(4), 713 - 732.
Chicago SONCU AYŞE GÜL,Kurt Mustafa Cankut Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan Dil: T. C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Örneği. Erciyes İletişim Dergisi 5, no.4 (2018): 713 - 732.
MLA SONCU AYŞE GÜL,Kurt Mustafa Cankut Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan Dil: T. C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Örneği. Erciyes İletişim Dergisi, vol.5, no.4, 2018, ss.713 - 732.
AMA SONCU A,Kurt M Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan Dil: T. C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Örneği. Erciyes İletişim Dergisi. 2018; 5(4): 713 - 732.
Vancouver SONCU A,Kurt M Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan Dil: T. C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Örneği. Erciyes İletişim Dergisi. 2018; 5(4): 713 - 732.
IEEE SONCU A,Kurt M "Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan Dil: T. C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Örneği." Erciyes İletişim Dergisi, 5, ss.713 - 732, 2018.
ISNAD SONCU, AYŞE GÜL - Kurt, Mustafa Cankut. "Halkla İlişkiler Faaliyetlerinde Kullanılan Dil: T. C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Örneği". Erciyes İletişim Dergisi 5/4 (2018), 713-732.