Yıl: 2019 Cilt: 21 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 156 - 176 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17556/erziefd.431583 İndeks Tarihi: 05-02-2020

Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Aritmetik ve Cebir Problemleri Hakkındaki Görüşleri ve İnançları

Öz:
Bu çalışmanın amacı, ortaokul matematik öğretmenlerinin öğrencilerin matematiksel içerikedinme yetkinlikleri ile ilgili görüşlerini ve inançlarını (farklı tipteki problemler ve çözümleribağlamında) belirlemektir. Çalışma, nicel araştırma desenlerinden betimsel araştırma modelinegöre yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini otuz iki ortaokul matematik öğretmenioluşturmaktadır. Veri toplama aşamasında, Likert ve problem tipi sorulardan oluşan literatürdestekli anketlerden ve araştırmacı tarafından geliştirilen açık uçlu anket sorularındanyararlanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistik ve analiz yöntemlerikullanılmıştır. Öğretmenler, öğrenciler için cebir problemlerinin aritmetik problemlere göre,sözel problemlerin ise sembolik problemlere göre daha zor olduğunu, problemdeki bilinmeyenniceliğin pozisyonunun zorluk düzeylerini etkilediğini ve öğrencilerin birden çok stratejikullanabileceklerini belirtmişlerdir. Ayrıca öğretmenlerin çoğu, hikâye problemlerinin yenianlamlar çıkarmada sembolik problemlere göre daha uygun olduğunu ve sembol öncelikli eğilimiile “cebir en iyidir” görüşünü benimsemektedirler.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

Opinions and Beliefs of Middle School Mathematics Teachers about Arithmetic and Algebra Problems

Öz:
The aim of this study is to determine the opinions and beliefs of secondary school mathematics teachers about the students' competencies to acquire mathematical content in the context of different types of problems and solutions. The study was conducted according to the descriptive research model from the quantitative research design. The sample of the research consists of 32 middle school mathematics teachers. In the data collection phase, literature supported questionnaires consisting of Likert and problem type questions and open-ended questionnaires developed by the researcher were used. Descriptive statistics and analysis methods were used in analysing the data. Teachers have stated that for students, algebraic problems are more difficult than arithmetic problems and verbal problems are more difficult than symbolic ones, the unknown quantities in the problem affect the level of difficulty of the problem and there are more strategies students can use. In addition, most teachers adopt the idea that story problems are more appropriate than symbolic problems in terms of new meanings, and that "algebra is the best" with symbol precedence view.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akgün, L. (2006). Cebir ve değişken kavramı üzerine. Journal of Qafqaz University, 17(1). 25- 29.
  • Akkan, Y. (2009). İlköğretim öğrencilerinin aritmetikten cebire geçiş süreçlerinin incelenmesi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon, Türkiye.
  • Başol, G. (2015). Eğitimde ölçme ve değerlendirme, Ankara: Pegem Akademi
  • Benckert, S. (1997). Context and conversation in physics education. http://www.nshu.se/ download/3018/benckert_sylvia_97.pdf adresinden alınmıştır.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E.K., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel,F. (2013). Bilimsel araştırma yöntemleri. (17. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Carpenter, T.P. & Levi, L. (2000). Developing conceptions of algebraic reasoning in the primary grades. 11.08.2008 tarihinde www.wcer.wisc.edu/ncisla /publications/ index.html. adresinden alınmıştır.
  • Case, R. & Okamoto, Y. (1996). The role of central conceptual structures in the development of children’s thought, Monographs of the Society for Research in Child Development, 61(1–2, Serial No. 246).
  • Cross, D. I. (2009). Alignment, cohesion, and change: Examining mathematics teachers’ beliefs structures and their influence on instructional practices. Journal Math Teacher Education, 12, 325 – 346.
  • Gomez-Chacon, I. (2000). Affective influences in the knowledge of mathematics. Educational Studies in Mathematics 43, 149–168.
  • Hersovics, N., & Linchevski, L. (1994). A cognative gap between arithmetic and algebra. Educational Studies in Mathematics, 27 (1), 59-78.
  • Johnson, B. & Christensen, L. (2004). Educational research: Quantitative, qualitative and mixed approaches. Pearson Education, Inc., Second Edition, 562 p, Boston.
  • Kieran, C. & Chalouh, L. (1993). Prealgebra: The transition from arithmetic to algebra. In P. S. Wilson (Ed.), Research ideas for the classroom: Middle grades mathematics, (pp. 119-139). New York: Macmillan.
  • Kieran, C. (1992). The learning and teaching of school algebra. In D.A. Grouws (Ed.), Handbook of research on mathematics teaching and learning (pp. 390-419). New York: Macmillan.
  • Koedinger, K.R., & Nathan, M.J. (2004). The real story behind story problems: Effects of representations on quantitative reasoning. The Journal of The Learning Sciences, 13(2), 129-164.
  • Moss, J., & Case, R. (1999). Developing children’s understanding of the rational numbers: A new model and an experimental curriculum. Journal for Research in Mathematics Education, 30, 122–147.
  • Nathan, M. J., & Koedinger, K. R. (2000a). An investigation of teachers’ beliefs of students’ algebraic development. Cognition and Instruction, 18, 209- 237.
  • Nathan, M. J., & Koedinger, K. R. (2000b). Teachers’ and researcher’s beliefs about the development of algebraic reasoning. Journal for Research in Mathematics Education, 31(2), 168 -190.
  • National Council of Teachers of Mathematics. (2000). Principles and standards for school mathematics. Reston, VA: NCTM.
  • Riley, M. S., Greeno, J. G., & Heller, J. I. (1983). Development of children’s problem-solving ability in arithmetic. In H. P. Ginsburg (Ed.), The development of mathematical thinking (pp. 153– 196). New York: Academic Press.
  • Sakellis, F.M. (2011). Teachers’ beliefs about students’ cognition from arithmetic to algebraic concepts. Unpublished doctoral dissertation, Wilmington University, US.
  • Schoenfeld, A. H. (1998). Toward a theory of teaching-in-context. Issues in Education, 4, 1–94.
  • Sherin, M. G. (2004). New perspectives on the role of video in teacher education. In J. Brophy (Ed.), Using video in teacher education (pp. 1–28). Amsterdam: Elsevier.
  • Van De Walle, J. A., Karp, K. S. & Bay-Williams J. M. (2013). İlkokul ve ortaokul matematiği. S. Durmuş (Çev.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
APA AKKAN Y, Öztürk M, AKKAN P, KÜÇÜK DEMİR B (2019). Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Aritmetik ve Cebir Problemleri Hakkındaki Görüşleri ve İnançları. , 156 - 176. 10.17556/erziefd.431583
Chicago AKKAN YAŞAR,Öztürk Mesut,AKKAN Pınar,KÜÇÜK DEMİR Betül Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Aritmetik ve Cebir Problemleri Hakkındaki Görüşleri ve İnançları. (2019): 156 - 176. 10.17556/erziefd.431583
MLA AKKAN YAŞAR,Öztürk Mesut,AKKAN Pınar,KÜÇÜK DEMİR Betül Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Aritmetik ve Cebir Problemleri Hakkındaki Görüşleri ve İnançları. , 2019, ss.156 - 176. 10.17556/erziefd.431583
AMA AKKAN Y,Öztürk M,AKKAN P,KÜÇÜK DEMİR B Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Aritmetik ve Cebir Problemleri Hakkındaki Görüşleri ve İnançları. . 2019; 156 - 176. 10.17556/erziefd.431583
Vancouver AKKAN Y,Öztürk M,AKKAN P,KÜÇÜK DEMİR B Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Aritmetik ve Cebir Problemleri Hakkındaki Görüşleri ve İnançları. . 2019; 156 - 176. 10.17556/erziefd.431583
IEEE AKKAN Y,Öztürk M,AKKAN P,KÜÇÜK DEMİR B "Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Aritmetik ve Cebir Problemleri Hakkındaki Görüşleri ve İnançları." , ss.156 - 176, 2019. 10.17556/erziefd.431583
ISNAD AKKAN, YAŞAR vd. "Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Aritmetik ve Cebir Problemleri Hakkındaki Görüşleri ve İnançları". (2019), 156-176. https://doi.org/10.17556/erziefd.431583
APA AKKAN Y, Öztürk M, AKKAN P, KÜÇÜK DEMİR B (2019). Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Aritmetik ve Cebir Problemleri Hakkındaki Görüşleri ve İnançları. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 156 - 176. 10.17556/erziefd.431583
Chicago AKKAN YAŞAR,Öztürk Mesut,AKKAN Pınar,KÜÇÜK DEMİR Betül Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Aritmetik ve Cebir Problemleri Hakkındaki Görüşleri ve İnançları. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21, no.1 (2019): 156 - 176. 10.17556/erziefd.431583
MLA AKKAN YAŞAR,Öztürk Mesut,AKKAN Pınar,KÜÇÜK DEMİR Betül Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Aritmetik ve Cebir Problemleri Hakkındaki Görüşleri ve İnançları. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.21, no.1, 2019, ss.156 - 176. 10.17556/erziefd.431583
AMA AKKAN Y,Öztürk M,AKKAN P,KÜÇÜK DEMİR B Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Aritmetik ve Cebir Problemleri Hakkındaki Görüşleri ve İnançları. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019; 21(1): 156 - 176. 10.17556/erziefd.431583
Vancouver AKKAN Y,Öztürk M,AKKAN P,KÜÇÜK DEMİR B Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Aritmetik ve Cebir Problemleri Hakkındaki Görüşleri ve İnançları. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019; 21(1): 156 - 176. 10.17556/erziefd.431583
IEEE AKKAN Y,Öztürk M,AKKAN P,KÜÇÜK DEMİR B "Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Aritmetik ve Cebir Problemleri Hakkındaki Görüşleri ve İnançları." Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, ss.156 - 176, 2019. 10.17556/erziefd.431583
ISNAD AKKAN, YAŞAR vd. "Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Aritmetik ve Cebir Problemleri Hakkındaki Görüşleri ve İnançları". Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 21/1 (2019), 156-176. https://doi.org/10.17556/erziefd.431583