KENT DOKUSUNA UYGUN ALTERNATİF ÇEVRESEL ULAŞIMDA BİSİKLET KULLANIMININ SOSYAL FAYDA MALİYET ANALİZİ

Yıl: 2017 Cilt: 0 Sayı: afro-avrasya özel sayısı Sayfa Aralığı: 329 - 346 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 07-02-2020

KENT DOKUSUNA UYGUN ALTERNATİF ÇEVRESEL ULAŞIMDA BİSİKLET KULLANIMININ SOSYAL FAYDA MALİYET ANALİZİ

Öz:
Kentler kendi ekonomilerini küresel rekabetçi olmasını sürdürmek için büyük bir yeniden yapılandırma baskısıaltında iken, sosyal gelişim ve vatandaşlık boyutlarını gözardı ederek, ekonomik kalkınma stratejileri geliştirmelerisadece kısa görüşlü değil, aynı zamanda başarısızlığa mahkum bir argümandır. Kentler her yerde ekonomikdeğişimin sosyal etkilerini tasarlama yaparlarken küreselleşmenin getirdiği geniş ve hızlı ekonomik değişimlerestratejik tepkiler geliştirmek için mücadele etmektedirler. Son yıllarda, özel otomobil yolculuğunun azaltılması vekentsel hava kirliliğinin azaltılması yoluyla ilişkili yükünün azaltılması ile artan kronik bulaşıcı olmayan hastalık veartan fiziksel aktivite ile önemli sağlık yararları nedeniyle bisiklet kullanımı sürdürülebilir bir ulaşım olarakkamuoyunun dikkatini çekmiştir. Bu çalışma da şehir içi ulaşımda bisiklet kullanımının Amerika’da üniversitelereulaşımda, Avrupa Birliği Avrupa Şehirlerinde ve Fransa’da bisikletli kültür turlarında bisiklet kullanımuygulamaları karşılaştırma yapılarak literatür olarak incelenmiştir. Uygulama olarak Türkiye’de üniversite olarak ilkprojelendirilen Çevre ve Şehircilik Bakanlığına sunulan ve kabul edilen proje koordinatörlüğünü yürüttüğümDumlupınar Üniversitesi Evliya Çelebi Bisiklet Yolu Projesi uygulaması maliyet verileri ile uygulamagerçekleştirilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: İş Tarih Siyasi Bilimler Sosyoloji İktisat Uluslararası İlişkiler

SOCIAL COST BENEFIT ANALYSIS OF CYCLING IN ALTERNATIVE ENVIRONMENTAL TRANSPORTATION SUITABLE TO URBAN FABRIC

Öz:
While cities are clearly under a great deal of pressure to restructure their economies in order to remain or become globally competitive, there is an emerging argument that economic development strategies that ignore social development and citizenship dimensions are not only shortsighted, but doomed to failure. Cities everywhere are struggling to develop strategic responses to vast and rapid economic changes brought about by globalization while mediating the social impact of economic change. In recent years, cycling has taken attention of public as sustainable urban transport in consequence of reduction in private cars and urban air pollution, also by being beneficial to human health in the increasing chronical noncontagious diseases and increasing physical activities. In this study, cycling in urban transportation have been studied by comparison as literature by exemplifying transportation to colleges in USA and cycling practices in bicycle culture tours at European Union countries and France. “Dumlupınar University Evliya Çelebi Cycle Road Project” planned in a university in Turkey for the first time and coordinated by me presented to and Ministry of Environment and Urbanization and after being accepted, put into practice with the cost efficiency data.
Anahtar Kelime:

Konular: İş Tarih Siyasi Bilimler Sosyoloji İktisat Uluslararası İlişkiler
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • A Guide to Transportation Decisionmaking
  • BARWALDT, M.S., FRANZIN, R.de F., vd. (2014) “Using the theory of graphs on the implementation of bike lane in small towns”, Procedia - Social and Behavioral Sciences 162, ss.350 – 358
  • Borjesson, M., Eliasson, J., (2012) The value of time and external benefits in bicycle appraisal, Transportation Research Part A 46, 673–683
  • Bramwell, A., (2010) “Urban Governance And Workforce Development In Three Ontario Cities”, Political Science University of Toronto, thesis
  • Caggiani, L., Ottomanelli, M., (2012) “A modular soft computing based method for vehicles repositioning in bike-sharing systems”, Procedia - Social and Behavioral Sciences 54 ss. 675 – 684)
  • Çevre Ve Şehircilik Bakanlığı, (2012) Çevre Yönetimi Genel müdürlüğü Bisiklet Yolu Klavuzu, Ankara, ss.1-18
  • Dondi, G., Simone, A, Lantieri, C. Vignali V., (2011), “Bike lane design: the context sensitive approach”, Procedia Engineering S.21, ss.897 – 906
  • Dwyer, L., (2014), “For the Love of Money: France Is Paying People to Bike to Work”, http://www.takepart.com/article/2014/06/05/france-paying-people-bike-work, (Erişim tarihi, 15.11.2016)
  • European Commission, (2012). “Directorate general for mobility and transport. In Toward low Carbon transport in Europe”. European Union.
  • EPRS, European Parliamentary Research Service, (2015), “Cycling mobility in the EU”, Members' Research Service PE 557.013, ss.1-8
  • Fields, K.M., (2006), “Bicycle Friendly University Comunities", Michigan Technological University, For the degree of Doctor Of Philosphy Civil Engineering thesis.
  • Francoa, L.P.C., Camposa, V., B. Gouvêa, Monteiroa, F.B. (2014), “A Characterisation of Commuter Bicycle Trips”, Procedia - Social and Behavioral Science, Issue I111 ss.1165 – 1174.
  • Goldsmith, H.R., (1994) An Analysis Of Economic Development Variables Critical To Strategic Plainning For Economic Competitiveness, Texas A&M University, thesis.
  • Hamanna, C., Peek-Asab,C., (2010), “On-road bicycle facilities and bicycle crashes in Iowa”, 2007–2010, , Accident Analysis and Prevention S.56 ss.103– 109
  • Handy, S., McCann, B., (2011), “The Regional Response to Federal Funding for Bicycle and Pedestrian Projects”, Journal of the American Planning Association, V.77, No. 1, ss.23-38)
  • Herlihy, D.V. (2004). Bicycle: The History. Yale University Press.
  • Horton, D. (2007) ‘Fear of Cycling’. In: Horton, D.,P. Rosen and P. Cox (eds.) Cycling and Society. Aldershot: Ashgate. pp. 133-152.
  • Iseki, H., Tingstrom, M., (2014) “A new approach for bikeshed analysis with consideration of topography, street connectivity, and energy consumption”, Computers, Environment and Urban Systems 48 ss.166–177
  • Jacobsen, H., (2013), “‘Bicycle highways’ help save healthcare costs in Northern Europe”, (4 Nisan 2013), https://www.euractiv.com/section/health-consumers/news/bicycle-highways-helpsave-healthcare-costs-in-northern-europe/ (Erişim tarihi, 15.11.2016)
  • Martens, K., 2004. “The bicycle as a feedering mode: experiences from three European countries”, Transportation Research Part D: Transport and Environment Volume 9, Issue 4, ss. 281–294
  • Mayor, M.K., (2014) Copenhagen City Of Cyclists The Bicycle Account Technical and Environmental Administration, McLoughlin, Rt.H.P., (2013), “Government shifts cycling up a gear”, http://www.roadsafetygb.org.uk/news/3018.html (Erişim tarihi, 15.11.2016)
  • Molina, J., (2014) “The Case for Crowdsourcing in Bicycle Planning: An Exploratory Study”, Masters of Arts Thesis, Tufts University
  • OBİS (Optimising Bike Sharing in European Cities, (2011) A Handbook, IEE/07/682/SI2.499209.
  • Passafaro, P., Rimano, A., vd. (2014) “The bicycle and the city: Desires and emotions versus attitudes, habits and norms”, Journal of Environmental Psychology, S.38, ss.76-83
  • Peck, C., (2012), “EU Transport Committee agrees to include cycling in major transport fund”, http://www.cyclinguk.org/eu-transport-committee-agrees-to-include-cycling-in-major-transportfund (Erişim tarihi, 15.11.2016)
  • Pelzer, P. (2010) “Bicycling as a Way of Life. A comparative case study of Bicycle Culture in Portland and Amsterdam”, University of Amsterdam Research Master in Metropolitan Studies Master Thesis,
  • Phdungsilp, A., (2011), “Futures studies’ backcasting method used for strategic sustainable city planning”, Futures S.43 ss.707–714.
  • Pratta, R., (2013), “France experiments with paying people to cycle to work”, http://www.reuters.com/article/us-france-bicycles-idUSKBN0ED1O120140602 (Erişim tarihi, 15.11.2016)
  • Rietveld, P., Daniel, V., (2004) ’Determinants of bicycle use: do municipal policies matter?’ Transportation Research Part A, 38, ss.531-550.
  • Rodrigeuez, C., (2011). A Case Study of American Bicycle Culture: How Cycling to Work Works in a Small Town in Kansas, June 8, 2011 Thesis
  • Sheller, M., Urry, J., (2000) ‘The City and the Car’. International Journal of Urban and Regional Research, Volume 24, No. 4, ss.737-757.
  • Shanghai, M., (2010) “Sustainable Urban Transport” A Guide for Sustainable Urban Development in the 21st Century, Expo 2010.
  • Strauss, J., Moreno, L.M., Crouse, D., Mark S. Goldberg, N.A. Ross, M.H., (2012), “Investigating the link between cyclist volumes and air pollution along bicycle facilities in a dense urban core”, Transportation Research Part D 17 ss.619–625
  • Wachtel, A. & Lewiston, D., (1994) "Risk Factors for Bicycle/Motor Vehicle Collisions at Intersections," ITE Journal, Vol. 64, No. 9, pages 30-35.
  • Whannell, P., Whannell, R. ve White, R., (2012) “Tertiary student attitudes to bicycle commuting in a regional Australian university”, International Journal of Sustainability in Higher Education Vol. 13 No. 1, ss. 34-45
  • Zhang, L., Zhang, J., Duan, Z., Bryde, D., (2015) “Sustainable bike-sharing systems: characteristics and commonalities across cases in urban China”, Journal of Cleaner Production Issue 97, ss. 124-133
APA ÇALIK M (2017). KENT DOKUSUNA UYGUN ALTERNATİF ÇEVRESEL ULAŞIMDA BİSİKLET KULLANIMININ SOSYAL FAYDA MALİYET ANALİZİ. , 329 - 346.
Chicago ÇALIK Metin KENT DOKUSUNA UYGUN ALTERNATİF ÇEVRESEL ULAŞIMDA BİSİKLET KULLANIMININ SOSYAL FAYDA MALİYET ANALİZİ. (2017): 329 - 346.
MLA ÇALIK Metin KENT DOKUSUNA UYGUN ALTERNATİF ÇEVRESEL ULAŞIMDA BİSİKLET KULLANIMININ SOSYAL FAYDA MALİYET ANALİZİ. , 2017, ss.329 - 346.
AMA ÇALIK M KENT DOKUSUNA UYGUN ALTERNATİF ÇEVRESEL ULAŞIMDA BİSİKLET KULLANIMININ SOSYAL FAYDA MALİYET ANALİZİ. . 2017; 329 - 346.
Vancouver ÇALIK M KENT DOKUSUNA UYGUN ALTERNATİF ÇEVRESEL ULAŞIMDA BİSİKLET KULLANIMININ SOSYAL FAYDA MALİYET ANALİZİ. . 2017; 329 - 346.
IEEE ÇALIK M "KENT DOKUSUNA UYGUN ALTERNATİF ÇEVRESEL ULAŞIMDA BİSİKLET KULLANIMININ SOSYAL FAYDA MALİYET ANALİZİ." , ss.329 - 346, 2017.
ISNAD ÇALIK, Metin. "KENT DOKUSUNA UYGUN ALTERNATİF ÇEVRESEL ULAŞIMDA BİSİKLET KULLANIMININ SOSYAL FAYDA MALİYET ANALİZİ". (2017), 329-346.
APA ÇALIK M (2017). KENT DOKUSUNA UYGUN ALTERNATİF ÇEVRESEL ULAŞIMDA BİSİKLET KULLANIMININ SOSYAL FAYDA MALİYET ANALİZİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 0(afro-avrasya özel sayısı), 329 - 346.
Chicago ÇALIK Metin KENT DOKUSUNA UYGUN ALTERNATİF ÇEVRESEL ULAŞIMDA BİSİKLET KULLANIMININ SOSYAL FAYDA MALİYET ANALİZİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 0, no.afro-avrasya özel sayısı (2017): 329 - 346.
MLA ÇALIK Metin KENT DOKUSUNA UYGUN ALTERNATİF ÇEVRESEL ULAŞIMDA BİSİKLET KULLANIMININ SOSYAL FAYDA MALİYET ANALİZİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.0, no.afro-avrasya özel sayısı, 2017, ss.329 - 346.
AMA ÇALIK M KENT DOKUSUNA UYGUN ALTERNATİF ÇEVRESEL ULAŞIMDA BİSİKLET KULLANIMININ SOSYAL FAYDA MALİYET ANALİZİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2017; 0(afro-avrasya özel sayısı): 329 - 346.
Vancouver ÇALIK M KENT DOKUSUNA UYGUN ALTERNATİF ÇEVRESEL ULAŞIMDA BİSİKLET KULLANIMININ SOSYAL FAYDA MALİYET ANALİZİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2017; 0(afro-avrasya özel sayısı): 329 - 346.
IEEE ÇALIK M "KENT DOKUSUNA UYGUN ALTERNATİF ÇEVRESEL ULAŞIMDA BİSİKLET KULLANIMININ SOSYAL FAYDA MALİYET ANALİZİ." Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 0, ss.329 - 346, 2017.
ISNAD ÇALIK, Metin. "KENT DOKUSUNA UYGUN ALTERNATİF ÇEVRESEL ULAŞIMDA BİSİKLET KULLANIMININ SOSYAL FAYDA MALİYET ANALİZİ". Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi afro-avrasya özel sayısı (2017), 329-346.