Seyahat Bloglarında Yer Alan Destinasyon Rehberlerinde Yeme-İçme Önerileri: Turistler Gerçekten Etkileniyor Mu?

Yıl: 2018 Cilt: 19 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 65 - 82 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17494/ogusbd.505785 İndeks Tarihi: 07-02-2020

Seyahat Bloglarında Yer Alan Destinasyon Rehberlerinde Yeme-İçme Önerileri: Turistler Gerçekten Etkileniyor Mu?

Öz:
Araştırma turistlerin seyahat bloglarında yer alan destinasyonrehberlerindeki yeme-içme aktivitelerine ilişkin önerilerdenetkilenimleri ile ilgili bir durum değerlendirmesi gerçekleştirmeyiamaçlamaktadır. Bu doğrultuda nitel veri toplama yöntemlerin-den görüşme tekniği kullanılmıştır. Veriler çevrimiçi platformda71 kişiden yarı-yapılandırılmış görüşme formu aracılığı iletoplanmıştır. Elde edilen veriler bilgisayar ortamında çözüm-lenmiş, betimsel analiz ve sayısal analize tabi tutulmuştur.Bulgular turistlerin seyahat bloglarındaki yeme-içme aktiviteleri-ne ilişkin içeriklerin seyahat planlamasına etki ettiğini, bu etkininise bloglarda gidilecek destinasyon ile ilgili sunulan bilgilerdenkaynaklandığını göstermektedir. Ayrıca, seyahat bloglarındakigörsel içerikler metin içeriklere göre çok daha fazla dikkatçekmektedir. Bunun yanı sıra, seyahat bloglarına yönelik güvenalgısının değişkenlik gösterebildiği bu hususta kullanıcı yorumla-rı, reklam içerikleri, içerik metnin diğer bloglarla örtüşmesi veabartılı olup olmaması gibi etkenlerin belirleyici olduğu görül-mektedir.
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm

Advice on Eating and Drinking in Destination Guides included in Travel Blogs: Are Tourists Really Affected?

Öz:
This study aims to conduct a case study of effects of recom- mendations on eating and drinking activities of travel blogs on tourist by using the interview technique. Opinions of 71 atten- dants were collected by a semi-structured interview. Data obtained was processed on computer by descriptive analysis. Findings indicate that contents of travel blog on eating and drinking activities influences tourist’s travel plans. It was also determined that tourists pay more attention to visual content than texts on these blogs. Moreover, it can be suggested that user trust for these blogs can vary depending on factors such as user comments, advertisements, texts and coherence of these with the other sources and their exaggeration levels.
Anahtar Kelime:

Konular: Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Budden, C. B., Anthony, J. F., Budden, M. C., & Jones, M. A. (2007). Managing the evolution of a revolution: marketing ımplications of ınternet media usage among college students. College Teaching Methods & Styles Journal, 3(3), 1-10.
  • Buhalis, D., & Law, R. (2008). Progress in information technology and tourism management: 20 years on and 10 years after the Internet—The state of eTourism research. Tourism management, 29(4), 609-623.
  • Carù, A., & Cova, B. (2008). Small versus big stories in framing consumption experiences. Qualitative Market Research: An International Journal, 11(2), 166-176.
  • Capatina, A., Micu, A., Micu, A. E., Bouzaabia, R., & Bouzaabia, O. (2017). Country-Based comparison of accommodation brands in social media: ancountry-based comparison of accommodation brands in social media: an fsqca approach. Journal Of Business Research, 1-8.
  • Chen, Y. C., Shang, R. A., & Li, M. J. (2014). The effects of perceived relevance of travel blogs’ content on the behavioral intention to visit a tourist destination. Computers in Human Behavior, 30, 787-799.
  • Chung, J. Y., & Buhalis, D. (2008). Web 2.0: A Study of Online Travel Community. In P. O’Connor, W. Höpken, & U. Gretzel (Eds.), Information and communication technologies in tourism 2008 (pp. 70–81). New York, NY: Springer-Wien.
  • Cox, C., Burgess, S., Sellitto, C., & Buultjens, J. (2008). Consumer-generated web-based tourism marketing. CRC for Sustainable Tourism.
  • Dellarocas, C. (2003). The Digitization of word of mouth: promise challenges of online reputation mechanisms. Management Science, 49(10), 1407-1424.
  • Fotis, J., Buhalis, D. & Rossides, N. (2012). Social Media Use and Impact During The Holiday Travel Planning Process. In: Fuchs, M. Ricci, F., Cantonini, L. (Eds.), Information and Communication Technologies in Tourism. Springer-Verlag, Vienna, Austria, pp. 13-24.
  • Kannan, P., & Li, H. A. (2017). Digital marketing: a framework, review and research agenda. International Journal of Research in Marketing, 22-45.
  • Kaplan, A. M., & Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business horizons, 53(1), 59-68.
  • Kietzmann, J. H., Hermkens, K., Mccarthy, I. P., & Silvestre, B. S. (2011). Social media? get serious! understanding the functional building blocks of social media. Business Horizons, 54(3), 241– 251.
  • Kim, H., Xiang, Z., & Fesenmaier, D. R. (2015). Use of the internet for trip planning: A generational analysis. Journal of Travel & Tourism Marketing, 32(3), 276-289.
  • Kiralova, A., & Pavliceka, A. (2015). Development of Social Media Strategies in Tourism Destination. Procedia-Social and Behavioral Sciences, (175), 358-366.
  • Kuric, N. (2016). Social Media and Promotion of Tourist Destinations with Negative Country Image. Master Thesis. Switzerland: University of Fribourg.
  • Leeflang, P., Verhoef, P., Dahlström, P., & Freundt, T. (2014). Challenges and solutions for marketing in a digital era. European Management Journal, 1-12.
  • Leung, D., Law, R., Hoof, H. V., & Buhalis, D. (2013). Social media in tourism and hospitality: a literature review. Journal of Travel & Tourism Marketing, 30(3), 3-22.
  • Leung, X. Y., Bai, B., & Stahura, K. A. (2015). The marketing effectiveness of social media in the hotel industry: A comparison of Facebook and Twitter. Journal of Hospitality & Tourism Research, 39(2), 147-169.
  • Mason, M. (2010). Sample size and saturation in phd studies using qualitative interviews, Forum: Qualitative Social Research, 11(3), 1-19.
  • Mathews, S., Bianchi, C., Perks, K., & Healy, M. (2016). Internet marketing capabilities and international market growth. International Business Review, 820-830.
  • Nezakati, H., Amidi, A., Jusoh, Y. Y., Moghadas, S., Aziz, Y. A., & Sohrabinezhadtalemi, R. (2015). Review of social media potential on knowledge sharing and collaboration in tourism ındustry. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 120-125.
  • Pan, B., Maclaurın, T., & Crotts, J. C. (2007). Travel blogs and the implications for destination marketing. Journal of Travel Research, 46(1), 35-45.
  • Sirakaya, E., & Woodside, A. G. (2005). Building and testing theories of decision making by travellers. Tourism management, 26(6), 815-832.
  • Sparks, B. A., & Browning, V. (2011). The impact of online reviews on hotel booking intentions and perception of trust. Tourism management, 32(6), 1310-1323.
  • Sotiriadis, M. D. (2017). Sharing tourism experiences in social media. Emerald Insight, 29(1), 179-225.
  • Sun, M., Ryan, C., & Pan, S. (2014). Assessing tourists' perceptions and behaviour through photographic and blog analysis: The case of Chinese bloggers and New Zealand holidays. Tourism Management Perspectives, 12, 125-133.
  • Surugiu, M.-R., & Surugiu, C. (2015). Heritage tourism entrepreneurship and social media: opportunities and challenges. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 75-81.
  • Statista. (2018). Number of social media users worldwide from 2010 to 2021 (in billions) https://www.statista.com/statistics/278414/number-of-worldwide-social-network-users/.
  • Tiago, M. M., & Verissimo, J. C. (2014). Digital marketing and social media: Why bother? Business Horizons, 703-708.
  • Volo, S. (2010). Bloggers’ reported tourist experiences: Their utility as a tourism data source and their effect on prospective tourists. Journal of Vacation Marketing, 16(4), 297-311.
  • Yazgan, Ş. (2012). Bilgi edinme aracı olarak blogların turistik satın alma davranışına etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı, Aydın.
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 6.Baskı, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zehrer, A., Crotts, J. C., & Magnini, V. P. (2011). The perceived usefulness of blog postings: An extension of the expectancy-disconfirmation paradigm. Tourism Management, 32(1), 106-113.
  • Zeng, B., & Gerritsen, R. (2014). What do we know about social media in tourism? A review. Tourism Management Perspectives, 27-36.
  • Wang, H. Y. (2011). Exploring the factors of gastronomy blogs influencing readers’ intention to taste. International Journal of Hospitality Management, 30(3), 503-514.
  • We are Social. (2017). We are Social: https://wearesocial.com/special-reports/digital-in-2017-global-overview_ .
APA duran c, AR H (2018). Seyahat Bloglarında Yer Alan Destinasyon Rehberlerinde Yeme-İçme Önerileri: Turistler Gerçekten Etkileniyor Mu?. , 65 - 82. 10.17494/ogusbd.505785
Chicago duran cankül,AR Hilmi Seyahat Bloglarında Yer Alan Destinasyon Rehberlerinde Yeme-İçme Önerileri: Turistler Gerçekten Etkileniyor Mu?. (2018): 65 - 82. 10.17494/ogusbd.505785
MLA duran cankül,AR Hilmi Seyahat Bloglarında Yer Alan Destinasyon Rehberlerinde Yeme-İçme Önerileri: Turistler Gerçekten Etkileniyor Mu?. , 2018, ss.65 - 82. 10.17494/ogusbd.505785
AMA duran c,AR H Seyahat Bloglarında Yer Alan Destinasyon Rehberlerinde Yeme-İçme Önerileri: Turistler Gerçekten Etkileniyor Mu?. . 2018; 65 - 82. 10.17494/ogusbd.505785
Vancouver duran c,AR H Seyahat Bloglarında Yer Alan Destinasyon Rehberlerinde Yeme-İçme Önerileri: Turistler Gerçekten Etkileniyor Mu?. . 2018; 65 - 82. 10.17494/ogusbd.505785
IEEE duran c,AR H "Seyahat Bloglarında Yer Alan Destinasyon Rehberlerinde Yeme-İçme Önerileri: Turistler Gerçekten Etkileniyor Mu?." , ss.65 - 82, 2018. 10.17494/ogusbd.505785
ISNAD duran, cankül - AR, Hilmi. "Seyahat Bloglarında Yer Alan Destinasyon Rehberlerinde Yeme-İçme Önerileri: Turistler Gerçekten Etkileniyor Mu?". (2018), 65-82. https://doi.org/10.17494/ogusbd.505785
APA duran c, AR H (2018). Seyahat Bloglarında Yer Alan Destinasyon Rehberlerinde Yeme-İçme Önerileri: Turistler Gerçekten Etkileniyor Mu?. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19(2), 65 - 82. 10.17494/ogusbd.505785
Chicago duran cankül,AR Hilmi Seyahat Bloglarında Yer Alan Destinasyon Rehberlerinde Yeme-İçme Önerileri: Turistler Gerçekten Etkileniyor Mu?. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 19, no.2 (2018): 65 - 82. 10.17494/ogusbd.505785
MLA duran cankül,AR Hilmi Seyahat Bloglarında Yer Alan Destinasyon Rehberlerinde Yeme-İçme Önerileri: Turistler Gerçekten Etkileniyor Mu?. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, vol.19, no.2, 2018, ss.65 - 82. 10.17494/ogusbd.505785
AMA duran c,AR H Seyahat Bloglarında Yer Alan Destinasyon Rehberlerinde Yeme-İçme Önerileri: Turistler Gerçekten Etkileniyor Mu?. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2018; 19(2): 65 - 82. 10.17494/ogusbd.505785
Vancouver duran c,AR H Seyahat Bloglarında Yer Alan Destinasyon Rehberlerinde Yeme-İçme Önerileri: Turistler Gerçekten Etkileniyor Mu?. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2018; 19(2): 65 - 82. 10.17494/ogusbd.505785
IEEE duran c,AR H "Seyahat Bloglarında Yer Alan Destinasyon Rehberlerinde Yeme-İçme Önerileri: Turistler Gerçekten Etkileniyor Mu?." Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19, ss.65 - 82, 2018. 10.17494/ogusbd.505785
ISNAD duran, cankül - AR, Hilmi. "Seyahat Bloglarında Yer Alan Destinasyon Rehberlerinde Yeme-İçme Önerileri: Turistler Gerçekten Etkileniyor Mu?". Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 19/2 (2018), 65-82. https://doi.org/10.17494/ogusbd.505785