İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI VE TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Yıl: 2018 Cilt: 7 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 1947 - 1975 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 07-02-2020

İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI VE TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME

Öz:
Bu araştırmanın amacı, ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin okumaalışkanlıklarını ve okumaya ilişkin tercihlerini belirlemek vedeğerlendirmektir. Bu çalışmada, bazı öğrencilerin okumayı severken ve herfırsatta okumayı tercih ederken, bazı öğrencilerin okumaktan nedenhoşlanmadıkları, öğrencilerin daha fazla okumak için ne istedikleri,okumaktan ne bekledikleri, okumayı nasıl algıladıkları, hangi durum veşartların değişmesi halinde daha fazla okuyabilecekleri sorularına cevaparanmaktadır. Betimsel nitelikli bu araştırmanın çalışma grubunu, olasılıktemelli örnekleme yöntemlerinden oranlı tabakalı örnekleme ve sistematikörnekleme yöntemleriyle seçilen 300 ilkokul 4. sınıf öğrencisioluşturmaktadır. Araştırmanın verileri 11 sorudan oluşan “İlkokul 4. SınıfÖğrencilerinin Okuma Alışkanlıkları ve Tercihleri” başlıklı anketletoplanmıştır. Öğrencilerin veri toplama aracına verdikleri yanıtlardan oluşannicel verilerin analizinde frekans (f) ve yüzde (%) kullanılmıştır. Elde edilenbulgulara göre, katılımcıların büyük çoğunluğunun okumaktan çok keyifaldıkları, hemen hemen her gün kitap okudukları ve yeteri kadar okuduklarınıdüşündükleri tespit edilmiştir. Ayrıca, katılımcıların okumaya ilişkin olumlututum sergiledikleri, ders kitapları dışında en fazla dijital materyalleriokumayı tercih ettikleri, yazınsal tür olarak macera türünü yeğledikleribelirlenmiştir. Okumanın tercih edildiği alanlar açısından katılımcılarınçoğunun evde yatak odasını, okulda sınıfı, kamusal alanda ise şehirkütüphanelerini tercih ettikleri görülmüştür. Daha çok anneleriyle okumayıve okuduklarını anneleriyle paylaşmayı tercih eden katılımcıların faydalıolduğunu düşündükleri için okudukları saptanmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

AN EVALUATION ON THE READING HABITS AND PREFERENCES OF PRIMARY SCHOOL 4th GRADE STUDENTS

Öz:
The aim of this research is to determine and evaluate the reading habits of the 4th grade primary school students and their preferences for reading. In this study, looking for an answer to the questions that some students like to read and prefer to read at every opportunity, why some students don’t like reading, what they want to read more, what they expect from reading, how they perceive reading, and what situations and circumstances change. The study group of this descriptive study constitutes 300 primary and 4th grade students selected by probability based sampling methods with proportional layer sampling and systematic sampling methods. The data of the study were collected with a questionnaire titled "Reading Habits and Preferences of Primary School Students in 4th Grade" consisting of 11 questions. Nicel verilerin analizinde frekans (f) ve yüzde (%) kullanılmıştır. According to the findings, it was found that the vast majority of participants thought that they enjoyed reading very much, almost every day they read books and read as much as they can. In addition, it was determined that the participants preferred to read the most positive attitude, to read the most digital materials except textbooks, and to adventure as a literary genre. In terms of the areas where reading is preferred, most of the attendees preferred bedrooms in the home, classrooms in the school, and city libraries in the public area. It was determined that they read more because of it was beneficial for the participants who preferred to read with their mothers and share what they read with their mother
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA TAS H (2018). İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI VE TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. , 1947 - 1975.
Chicago TAS HALIL IBRAHIM İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI VE TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. (2018): 1947 - 1975.
MLA TAS HALIL IBRAHIM İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI VE TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. , 2018, ss.1947 - 1975.
AMA TAS H İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI VE TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. . 2018; 1947 - 1975.
Vancouver TAS H İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI VE TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. . 2018; 1947 - 1975.
IEEE TAS H "İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI VE TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME." , ss.1947 - 1975, 2018.
ISNAD TAS, HALIL IBRAHIM. "İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI VE TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME". (2018), 1947-1975.
APA TAS H (2018). İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI VE TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(3), 1947 - 1975.
Chicago TAS HALIL IBRAHIM İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI VE TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi 7, no.3 (2018): 1947 - 1975.
MLA TAS HALIL IBRAHIM İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI VE TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, vol.7, no.3, 2018, ss.1947 - 1975.
AMA TAS H İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI VE TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi. 2018; 7(3): 1947 - 1975.
Vancouver TAS H İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI VE TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi. 2018; 7(3): 1947 - 1975.
IEEE TAS H "İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI VE TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME." Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7, ss.1947 - 1975, 2018.
ISNAD TAS, HALIL IBRAHIM. "İLKOKUL 4. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA ALIŞKANLIKLARI VE TERCİHLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME". Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi 7/3 (2018), 1947-1975.