Yıl: 2018 Cilt: 7 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 2656 - 2679 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 11-02-2020

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN DEĞER EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Öz:
Bu çalışma Sosyal bilgiler öğretmenlerinin değer eğitimine ilişkingörüşlerini ortaya koymak adına yapılmıştır. Öğretmenlerin değer eğitimindekullandıkları uygulamalar, değer öncelikleri, değer eğitiminde yaşadıklarısorunlar ve çözüm önerileri araştırmanın alt problemlerdir. Çalışma nitelaraştırma yöntemi kapsamında, olgubilim deseni kullanılarak yürütülmüştür.Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır.Araştırmaya 46 Sosyal bilgiler öğretmeni katılmıştır. Elde edilen verilerbetimsel ve içerik analizi yöntemi kullanılarak bulguya dönüştürülmüştür.Sosyal bilgiler öğretmenlerinin değer eğitiminde ağırlıklı olarak telkinyöntemi, okul panosu hazırlama ve drama tiyatro çalışmalarını kullandığıtespit edilmiştir. Katılımcı öğretmenlerden az sayıda kişinin çağdaş veöğrenci merkezli teknikleri (değer analizi, açıklama, eleştirel düşünme,empati vb.) kullandığı görülmüştür. Sosyal bilgiler öğretmenleri okuldaöncelikli öğretilecek değer sıralamasında adalet, dürüstlük ve sevgideğerlerini ilk sırada göstermiştir. Öğretmenlerin son üç sıraya bıraktığıdeğerler ise; estetik, tasarruf ve bilimselliktir. Öğretmenlerin görüşlerine göredeğer eğitiminde en belirgin sorunlar; aile, müfredat, çevre, medya,öğrenciler ve okulların maddi imkânları başlıkları altında toplanmaktadır.Değer eğitiminin başarıya ulaşması için devlet, aile, çevre ve öğretmenlerinbirlikte hareket etmesi en önemli husus olarak belirtilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Aile Çalışmaları

EXAMINING THE VIEWPOINTS OF SOCIAL STUDIES TEACHERS ON VALUE EDUCATION

Öz:
This study was conducted for the purpose of determining the viewpoints of Social Studies teachers on value education. The applications used by the teachers in value education, value priorities, the problems they face in value education, and the solution suggestions are the sub-problems of the study. The study was conducted by employing the Phenomenological Pattern in the context of Qualitative Research Methods. The Semi-Structured Interview Form was used as the data collection tool. A total of 46 Social Studies teachers participated in the present study. The data obtained in the study were transformed into findings by employing the Descriptive and Content Analysis Methods. It was determined that Social Studies teachers mostly used the Suggestopedia Method, school board preparation and drama theater studies in value education. It was observed that a small number of participants used the contemporary and student-centered techniques (i.e. value analysis, explanation, critical thinking, empathy, etc.). Social Studies teachers showed the justice, honesty and love values in the first order in the ranking of the values that would be taught to students at school. The values that were left to the latest three ranks by teachers were aesthetics, saving and scientificness. According to the viewpoints of the teachers, the most obvious problems in value education are family, curriculum, the environment, the media, students and the financial means of schools. In order for the value education to be successful, it was stated by the participants that the most important point was that the state, family, environment and teachers act together in this context.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Aile Çalışmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ÜNLÜ I, KAŞKAYA A (2018). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN DEĞER EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. , 2656 - 2679.
Chicago ÜNLÜ IHSAN,KAŞKAYA Alper SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN DEĞER EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. (2018): 2656 - 2679.
MLA ÜNLÜ IHSAN,KAŞKAYA Alper SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN DEĞER EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. , 2018, ss.2656 - 2679.
AMA ÜNLÜ I,KAŞKAYA A SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN DEĞER EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. . 2018; 2656 - 2679.
Vancouver ÜNLÜ I,KAŞKAYA A SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN DEĞER EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. . 2018; 2656 - 2679.
IEEE ÜNLÜ I,KAŞKAYA A "SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN DEĞER EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ." , ss.2656 - 2679, 2018.
ISNAD ÜNLÜ, IHSAN - KAŞKAYA, Alper. "SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN DEĞER EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ". (2018), 2656-2679.
APA ÜNLÜ I, KAŞKAYA A (2018). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN DEĞER EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(4), 2656 - 2679.
Chicago ÜNLÜ IHSAN,KAŞKAYA Alper SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN DEĞER EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi 7, no.4 (2018): 2656 - 2679.
MLA ÜNLÜ IHSAN,KAŞKAYA Alper SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN DEĞER EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, vol.7, no.4, 2018, ss.2656 - 2679.
AMA ÜNLÜ I,KAŞKAYA A SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN DEĞER EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi. 2018; 7(4): 2656 - 2679.
Vancouver ÜNLÜ I,KAŞKAYA A SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN DEĞER EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi. 2018; 7(4): 2656 - 2679.
IEEE ÜNLÜ I,KAŞKAYA A "SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN DEĞER EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ." Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7, ss.2656 - 2679, 2018.
ISNAD ÜNLÜ, IHSAN - KAŞKAYA, Alper. "SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN DEĞER EĞİTİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ". Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi 7/4 (2018), 2656-2679.