Yıl: 2018 Cilt: 7 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 2767 - 2787 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 11-02-2020

ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ GENEL YETERLİKLERİNE SAHİP OLMA DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ

Öz:
Çalışmada ilkokul ve ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin MillîEğitim Bakanlığı tarafından 2017 yılında yayımlanmış olan ÖğretmenlikMesleği Genel Yeterliklerine sahip olma düzeylerinin, kendi görüşleridoğrultusunda belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu2017-2018 eğitim öğretim yılında Nevşehir il merkezindeki ilkokul veortaokullarda görev yapmakta olan ve uygun örnekleme yöntemiyle seçilen271 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmanın verileri Millî Eğitim BakanlığıÖğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğünün 2017 yılındayayınladığı Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterliklerinden yararlanılarak,araştırmacılar tarafından geliştirilen anket aracılığıyla toplanmıştır. Cinsiyetve mezun olunan fakülte türü değişkenlerine ilişkin karşılaştırmada normalliktesti yapılmış, dağılımın normal olduğu görülerek bağımsız gruplar t-testikullanılmıştır. Kıdem ve branş değişkenlerine ilişkin yapılankarşılaştırmalarda da yine normal dağılıma uygunluk testi yapılmış, dağılımınnormal olduğu görülerek tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Araştırmasonucunda, öğretmenlerin mesleki bilgi yeterliği boyutunda kendileriniyüksek düzeyde, mesleki beceri, tutum ve değerler boyutlarında çok yüksekdüzeyde yeterli gördükleri tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

INVESTIGATING TEACHERS’ GENERAL COMPETENCY LEVELS OF TEACHING PROFESSION

Öz:
In the study it is aimed to determine teachers’, who work in primary and secondary schools, level of having the General Competencies of Teaching Profession published by the Ministry of National Education in 2017 in accordance with their own opinions. 271 teachers who served in primary and secondary schools in Nevşehir province center in 2017-2018 educational year and selected by appropriate sampling method created the sampling group of the study. The data of the research were collected through the questionnaire developed by the researchers by utilizing the General Competency of Teaching Profession published by the Ministry of National Education General Directorate of Teacher Training and Education in 2017. The normality test was used to compare the gender and graduated faculty type variables, and the Independent groups t-test was used to determine that the distribution was normal. In the comparisons of the seniority and branch variables one-way analysis of variance was applied by searching that distribution was normal. As a result of the research, it has been determined that the teachers see themselves at a high level level in terms of occupational knowledge adequacy, at a very high level in dimensions of professional skills, attitude and values
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA YENEN E, KILINÇ H (2018). ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ GENEL YETERLİKLERİNE SAHİP OLMA DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. , 2767 - 2787.
Chicago YENEN EMİN TAMER,KILINÇ Hasan Hüseyin ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ GENEL YETERLİKLERİNE SAHİP OLMA DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. (2018): 2767 - 2787.
MLA YENEN EMİN TAMER,KILINÇ Hasan Hüseyin ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ GENEL YETERLİKLERİNE SAHİP OLMA DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. , 2018, ss.2767 - 2787.
AMA YENEN E,KILINÇ H ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ GENEL YETERLİKLERİNE SAHİP OLMA DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. . 2018; 2767 - 2787.
Vancouver YENEN E,KILINÇ H ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ GENEL YETERLİKLERİNE SAHİP OLMA DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. . 2018; 2767 - 2787.
IEEE YENEN E,KILINÇ H "ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ GENEL YETERLİKLERİNE SAHİP OLMA DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ." , ss.2767 - 2787, 2018.
ISNAD YENEN, EMİN TAMER - KILINÇ, Hasan Hüseyin. "ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ GENEL YETERLİKLERİNE SAHİP OLMA DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ". (2018), 2767-2787.
APA YENEN E, KILINÇ H (2018). ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ GENEL YETERLİKLERİNE SAHİP OLMA DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7(4), 2767 - 2787.
Chicago YENEN EMİN TAMER,KILINÇ Hasan Hüseyin ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ GENEL YETERLİKLERİNE SAHİP OLMA DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi 7, no.4 (2018): 2767 - 2787.
MLA YENEN EMİN TAMER,KILINÇ Hasan Hüseyin ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ GENEL YETERLİKLERİNE SAHİP OLMA DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, vol.7, no.4, 2018, ss.2767 - 2787.
AMA YENEN E,KILINÇ H ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ GENEL YETERLİKLERİNE SAHİP OLMA DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi. 2018; 7(4): 2767 - 2787.
Vancouver YENEN E,KILINÇ H ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ GENEL YETERLİKLERİNE SAHİP OLMA DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi. 2018; 7(4): 2767 - 2787.
IEEE YENEN E,KILINÇ H "ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ GENEL YETERLİKLERİNE SAHİP OLMA DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ." Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 7, ss.2767 - 2787, 2018.
ISNAD YENEN, EMİN TAMER - KILINÇ, Hasan Hüseyin. "ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ GENEL YETERLİKLERİNE SAHİP OLMA DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ". Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi 7/4 (2018), 2767-2787.