Yıl: 2018 Cilt: 11 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 646 - 675 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.30831/akukeg.346604 İndeks Tarihi: 15-02-2020

Yönetici, Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşlerine Göre Pazarcık’ta Taşımalı Eğitim Uygulaması

Öz:
Bu çalışmanın amacı, Pazarcık’taki “Taşımalı Eğitim Uygulaması”nı yönetici, öğretmen, öğrenci ve veligörüşleri çerçevesinde değerlendirmektir. Bu amaçla, ilçedeki taşıma merkezi okulların paydaşlarından 47 katılımcıaraştırmanın çalışma gurubunu oluşturmaktadır. Araştırma, 2016-’17 eğitim öğretim yılının ikinci yarıyılındagerçekleştirilmiştir. Araştırmada, yönetici, öğretmen, öğrenci ve velilere yarı yapılandırılmış görüşme formuuygulanmıştır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden durum çalışması deseninde tasarlanmış ve elde edilen bulgulariçerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, taşımalı eğitimin bazı öğrencilerde psikolojikve/veya fizyolojik rahatsızlıklara yol açtığı; taşımalı öğrenciler ile diğer öğrenciler arasındaki ilişki ve iletişiminöğretmen öğrenci ilişkisi ve iletişimine göre biraz daha düşük nitelikte olduğu; velilerle iletişimin sınırlı olduğu;beslenme ve ulaşım hizmetlerinin birkaç nokta hariç problemsiz ve olumlu görüldüğü; öğrenci devamsızlığınıntaşımalı olmaktan kaynaklanmadığı; taşımalı olmanın, eğitsel, sosyal, kültürel ve sportif etkinliklere katılımı kısmenolumsuz etkilediği; ders başarısını olumsuz etkilediği ve taşınan öğrencinin arkadaşlarına, öğretmenlerine veyöneticilerine dönük olumsuz bir tavır ve tutum takınmadığı bulguları elde edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

Transported Education Application in Pazarcık According to the Views of the Managers, Teachers, Students and Parents

Öz:
The aim of this study is to evaluate the Transported Education Application in Pazarcık within the framework of the opinions of the managers, teachers, students and parents. For this purpose, 47 participants who are the stakeholders of the transportation center schools in the district constitute the study group of the research. The research was conducted in the second semester of the 2016-17 academic year. Semi-structured interview form was applied to the participants in the research. The research was designed in case study pattern from qualitative research designs and the findings were analyzed by content analysis method. The results found from the research were that transported education leads to psychological and/or physiological disturbances in some students; that the relationship and communication between the transported students and the other students are somewhat lower than that of the teacher-student relationship and communication; the communication with parents was limited; the nutrition and transportation services were found to be problem free and positive; the lack of attendance was not due to being transported; being transported partially negatively affects participation in activities; being transported negatively affects academic success and the transported student did not have a negative attitude towards his friends, teachers and administrators.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA ÇAVUŞOĞLU D, DONMEZ B (2018). Yönetici, Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşlerine Göre Pazarcık’ta Taşımalı Eğitim Uygulaması. , 646 - 675. 10.30831/akukeg.346604
Chicago ÇAVUŞOĞLU Durdu,DONMEZ Burhanettin Yönetici, Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşlerine Göre Pazarcık’ta Taşımalı Eğitim Uygulaması. (2018): 646 - 675. 10.30831/akukeg.346604
MLA ÇAVUŞOĞLU Durdu,DONMEZ Burhanettin Yönetici, Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşlerine Göre Pazarcık’ta Taşımalı Eğitim Uygulaması. , 2018, ss.646 - 675. 10.30831/akukeg.346604
AMA ÇAVUŞOĞLU D,DONMEZ B Yönetici, Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşlerine Göre Pazarcık’ta Taşımalı Eğitim Uygulaması. . 2018; 646 - 675. 10.30831/akukeg.346604
Vancouver ÇAVUŞOĞLU D,DONMEZ B Yönetici, Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşlerine Göre Pazarcık’ta Taşımalı Eğitim Uygulaması. . 2018; 646 - 675. 10.30831/akukeg.346604
IEEE ÇAVUŞOĞLU D,DONMEZ B "Yönetici, Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşlerine Göre Pazarcık’ta Taşımalı Eğitim Uygulaması." , ss.646 - 675, 2018. 10.30831/akukeg.346604
ISNAD ÇAVUŞOĞLU, Durdu - DONMEZ, Burhanettin. "Yönetici, Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşlerine Göre Pazarcık’ta Taşımalı Eğitim Uygulaması". (2018), 646-675. https://doi.org/10.30831/akukeg.346604
APA ÇAVUŞOĞLU D, DONMEZ B (2018). Yönetici, Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşlerine Göre Pazarcık’ta Taşımalı Eğitim Uygulaması. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 11(4), 646 - 675. 10.30831/akukeg.346604
Chicago ÇAVUŞOĞLU Durdu,DONMEZ Burhanettin Yönetici, Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşlerine Göre Pazarcık’ta Taşımalı Eğitim Uygulaması. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 11, no.4 (2018): 646 - 675. 10.30831/akukeg.346604
MLA ÇAVUŞOĞLU Durdu,DONMEZ Burhanettin Yönetici, Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşlerine Göre Pazarcık’ta Taşımalı Eğitim Uygulaması. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, vol.11, no.4, 2018, ss.646 - 675. 10.30831/akukeg.346604
AMA ÇAVUŞOĞLU D,DONMEZ B Yönetici, Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşlerine Göre Pazarcık’ta Taşımalı Eğitim Uygulaması. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi. 2018; 11(4): 646 - 675. 10.30831/akukeg.346604
Vancouver ÇAVUŞOĞLU D,DONMEZ B Yönetici, Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşlerine Göre Pazarcık’ta Taşımalı Eğitim Uygulaması. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi. 2018; 11(4): 646 - 675. 10.30831/akukeg.346604
IEEE ÇAVUŞOĞLU D,DONMEZ B "Yönetici, Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşlerine Göre Pazarcık’ta Taşımalı Eğitim Uygulaması." Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 11, ss.646 - 675, 2018. 10.30831/akukeg.346604
ISNAD ÇAVUŞOĞLU, Durdu - DONMEZ, Burhanettin. "Yönetici, Öğretmen, Öğrenci ve Veli Görüşlerine Göre Pazarcık’ta Taşımalı Eğitim Uygulaması". Kuramsal Eğitimbilim Dergisi 11/4 (2018), 646-675. https://doi.org/10.30831/akukeg.346604