ÇOKSESLİ KORO EĞİTİMİNİN ÇOCUKLARIN SOSYAL GELİŞİMLERİNE OLAN ETKİLERİ HAKKINDA EBEVEYN GÖRÜŞLERİ
Yıl: 2018 Cilt: 0 Sayı: 74 Sayfa Aralığı: 339 - 346 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 16-02-2020
ÇOKSESLİ KORO EĞİTİMİNİN ÇOCUKLARIN SOSYAL GELİŞİMLERİNE OLAN ETKİLERİ HAKKINDA EBEVEYN GÖRÜŞLERİ
Öz: Bu çalışmanın amacı koro eğitiminin çocukların sosyal gelişimlerine, özgüven ve kişisel gelişimlerine olan katkılarını, ebeveynlerin gözlemlemeleri doğrultusunda inceleyerek ortaya koymaktır. Çocuklar okul haricinde aldığı özengen bir müzik eğitimi olankoro eğitimi ile hayat boyu öğrenme sürecinin önemli kazanımları edinebilmektedirler.Araştırma sürecinde koro eğitimi, oyun ve danslarla çeşitlendirilerek enstrümanlarlazenginleştirilerek maddi durumu iyi olmayan çocuklara yaklaşık 3 ay süre ile verilmiştir.Çocukların bu süreçte katıldıkları koro çalışmalarının, gelişim ve öğrenim süreçlerineolan etkilerini tespit etmek için 29 ebeveyne yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Görüşme sonucunda elde edilen her bir veri içerik analizi yöntemiyle çözümlenerek kodlanmıştır. Kodlamalar sayısal verilere dönüştürülerek veriler yorumlanmıştır.Araştırma sonuçlarına göre koro eğitiminin çocukların müzikal disiplin ve teorik kazanımlar sağladığı(solfej), sosyal bir birey olarak topluluk içinde rahatça kendilerini ifadeetme becerilerinin gelişmesine yardımcı olduğu vurgulanmaktadır
Anahtar Kelime: Parental Opinions on The Effect of Polyphonic Choir Education on The Social Development of Children
Öz: The aim of this study is to demonstrate the contribution of choral education to children's social development, self-confidence and personal development in the direction of parental observations. Children can gain important achievements in lifelong learning through choral education, which is an exclusive music education that is taken outside of school. İn the research process, choir education has been given to poor children for a 3 months period by supporting it with dances and instruments. A semi-structured interview form was applied to 29 parents to identify the effects of chorus work on children's development and learning processes. Each of the data obtained as a result of the interview is analyzed and analyzed by content analysis method. Codes are converted into numerical values and interpreted. According to the results of the research, it is emphasized that choral education helps children develop musical discipline and theoretical achievements (solfege), as a social individual, the ability to express themselves easily in the community.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Choksy, L., Robert M., Abramson, Avon E. Gillespie, Woods D., (1986). Teaching music in the twentieth century, Prentice Hall, U.S.A., Englewood Cliffs, Prentice Hall.
- Eskioğlu, I. (2003, 30-31 Ekim). Cumhuriyetimizin 80. yılında müzik sempozyumu, İnönü Üniversitesi, Malatya Bildiriler, s.116-123
- Gökçe, M., (2007). Koro müziğinin toplumsal işlevleri açısından Türkiye korolar şenliğinin kazandırışları üzerine genel bir değerlendirme. Uluslararası Asya ve Kuzey Afrika Çalışmaları Kongresi (ICANAS’38) 10-15 Eylül 2007, Ankara. Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Başkanlığı, 1.1, s.325-352
- Oktay, A., (1997). Yaşamın sihirli yılları: okul öncesi dönem, İstanbul, Epsilon Yayınevi.
- Uçan, A., (1994). Müzik eğitimi temel kavramlar-ilkeler-yaklaşımlar, Ankara, Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
- Yılmaz, K. ve Altınkurt, Y. (2011). Göreve yeni başlayan özel dershane öğretmenlerinin kurumlarındaki çalışma koşullarına ilişkin görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11 (2), 635-650.
- Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2003). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları
- Yücetoker İ., N. Şentürk (2016). Piyano öğretim elemanlarının barok dönem eserlerine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi. Ekev Akademi Dergisi 20 (68), 163- 180.
APA | KAYNAK T (2018). ÇOKSESLİ KORO EĞİTİMİNİN ÇOCUKLARIN SOSYAL GELİŞİMLERİNE OLAN ETKİLERİ HAKKINDA EBEVEYN GÖRÜŞLERİ. , 339 - 346. |
Chicago | KAYNAK Tuğçe ÇOKSESLİ KORO EĞİTİMİNİN ÇOCUKLARIN SOSYAL GELİŞİMLERİNE OLAN ETKİLERİ HAKKINDA EBEVEYN GÖRÜŞLERİ. (2018): 339 - 346. |
MLA | KAYNAK Tuğçe ÇOKSESLİ KORO EĞİTİMİNİN ÇOCUKLARIN SOSYAL GELİŞİMLERİNE OLAN ETKİLERİ HAKKINDA EBEVEYN GÖRÜŞLERİ. , 2018, ss.339 - 346. |
AMA | KAYNAK T ÇOKSESLİ KORO EĞİTİMİNİN ÇOCUKLARIN SOSYAL GELİŞİMLERİNE OLAN ETKİLERİ HAKKINDA EBEVEYN GÖRÜŞLERİ. . 2018; 339 - 346. |
Vancouver | KAYNAK T ÇOKSESLİ KORO EĞİTİMİNİN ÇOCUKLARIN SOSYAL GELİŞİMLERİNE OLAN ETKİLERİ HAKKINDA EBEVEYN GÖRÜŞLERİ. . 2018; 339 - 346. |
IEEE | KAYNAK T "ÇOKSESLİ KORO EĞİTİMİNİN ÇOCUKLARIN SOSYAL GELİŞİMLERİNE OLAN ETKİLERİ HAKKINDA EBEVEYN GÖRÜŞLERİ." , ss.339 - 346, 2018. |
ISNAD | KAYNAK, Tuğçe. "ÇOKSESLİ KORO EĞİTİMİNİN ÇOCUKLARIN SOSYAL GELİŞİMLERİNE OLAN ETKİLERİ HAKKINDA EBEVEYN GÖRÜŞLERİ". (2018), 339-346. |
APA | KAYNAK T (2018). ÇOKSESLİ KORO EĞİTİMİNİN ÇOCUKLARIN SOSYAL GELİŞİMLERİNE OLAN ETKİLERİ HAKKINDA EBEVEYN GÖRÜŞLERİ. EKEV AKADEMİ DERGİSİ, 0(74), 339 - 346. |
Chicago | KAYNAK Tuğçe ÇOKSESLİ KORO EĞİTİMİNİN ÇOCUKLARIN SOSYAL GELİŞİMLERİNE OLAN ETKİLERİ HAKKINDA EBEVEYN GÖRÜŞLERİ. EKEV AKADEMİ DERGİSİ 0, no.74 (2018): 339 - 346. |
MLA | KAYNAK Tuğçe ÇOKSESLİ KORO EĞİTİMİNİN ÇOCUKLARIN SOSYAL GELİŞİMLERİNE OLAN ETKİLERİ HAKKINDA EBEVEYN GÖRÜŞLERİ. EKEV AKADEMİ DERGİSİ, vol.0, no.74, 2018, ss.339 - 346. |
AMA | KAYNAK T ÇOKSESLİ KORO EĞİTİMİNİN ÇOCUKLARIN SOSYAL GELİŞİMLERİNE OLAN ETKİLERİ HAKKINDA EBEVEYN GÖRÜŞLERİ. EKEV AKADEMİ DERGİSİ. 2018; 0(74): 339 - 346. |
Vancouver | KAYNAK T ÇOKSESLİ KORO EĞİTİMİNİN ÇOCUKLARIN SOSYAL GELİŞİMLERİNE OLAN ETKİLERİ HAKKINDA EBEVEYN GÖRÜŞLERİ. EKEV AKADEMİ DERGİSİ. 2018; 0(74): 339 - 346. |
IEEE | KAYNAK T "ÇOKSESLİ KORO EĞİTİMİNİN ÇOCUKLARIN SOSYAL GELİŞİMLERİNE OLAN ETKİLERİ HAKKINDA EBEVEYN GÖRÜŞLERİ." EKEV AKADEMİ DERGİSİ, 0, ss.339 - 346, 2018. |
ISNAD | KAYNAK, Tuğçe. "ÇOKSESLİ KORO EĞİTİMİNİN ÇOCUKLARIN SOSYAL GELİŞİMLERİNE OLAN ETKİLERİ HAKKINDA EBEVEYN GÖRÜŞLERİ". EKEV AKADEMİ DERGİSİ 74 (2018), 339-346. |