ÇOKSESLİ KORO EĞİTİMİNİN ÇOCUKLARIN SOSYAL GELİŞİMLERİNE OLAN ETKİLERİ HAKKINDA EBEVEYN GÖRÜŞLERİ

Yıl: 2018 Cilt: 0 Sayı: 74 Sayfa Aralığı: 339 - 346 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 16-02-2020

ÇOKSESLİ KORO EĞİTİMİNİN ÇOCUKLARIN SOSYAL GELİŞİMLERİNE OLAN ETKİLERİ HAKKINDA EBEVEYN GÖRÜŞLERİ

Öz:
Bu çalışmanın amacı koro eğitiminin çocukların sosyal gelişimlerine, özgüven ve kişisel gelişimlerine olan katkılarını, ebeveynlerin gözlemlemeleri doğrultusunda inceleyerek ortaya koymaktır. Çocuklar okul haricinde aldığı özengen bir müzik eğitimi olankoro eğitimi ile hayat boyu öğrenme sürecinin önemli kazanımları edinebilmektedirler.Araştırma sürecinde koro eğitimi, oyun ve danslarla çeşitlendirilerek enstrümanlarlazenginleştirilerek maddi durumu iyi olmayan çocuklara yaklaşık 3 ay süre ile verilmiştir.Çocukların bu süreçte katıldıkları koro çalışmalarının, gelişim ve öğrenim süreçlerineolan etkilerini tespit etmek için 29 ebeveyne yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Görüşme sonucunda elde edilen her bir veri içerik analizi yöntemiyle çözümlenerek kodlanmıştır. Kodlamalar sayısal verilere dönüştürülerek veriler yorumlanmıştır.Araştırma sonuçlarına göre koro eğitiminin çocukların müzikal disiplin ve teorik kazanımlar sağladığı(solfej), sosyal bir birey olarak topluluk içinde rahatça kendilerini ifadeetme becerilerinin gelişmesine yardımcı olduğu vurgulanmaktadır
Anahtar Kelime:

Konular: Sosyal Çalışma Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel Sosyoloji Aile Çalışmaları

Parental Opinions on The Effect of Polyphonic Choir Education on The Social Development of Children

Öz:
The aim of this study is to demonstrate the contribution of choral education to children's social development, self-confidence and personal development in the direction of parental observations. Children can gain important achievements in lifelong learning through choral education, which is an exclusive music education that is taken outside of school. İn the research process, choir education has been given to poor children for a 3 months period by supporting it with dances and instruments. A semi-structured interview form was applied to 29 parents to identify the effects of chorus work on children's development and learning processes. Each of the data obtained as a result of the interview is analyzed and analyzed by content analysis method. Codes are converted into numerical values and interpreted. According to the results of the research, it is emphasized that choral education helps children develop musical discipline and theoretical achievements (solfege), as a social individual, the ability to express themselves easily in the community.
Anahtar Kelime:

Konular: Sosyal Çalışma Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel Sosyoloji Aile Çalışmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KAYNAK T (2018). ÇOKSESLİ KORO EĞİTİMİNİN ÇOCUKLARIN SOSYAL GELİŞİMLERİNE OLAN ETKİLERİ HAKKINDA EBEVEYN GÖRÜŞLERİ. , 339 - 346.
Chicago KAYNAK Tuğçe ÇOKSESLİ KORO EĞİTİMİNİN ÇOCUKLARIN SOSYAL GELİŞİMLERİNE OLAN ETKİLERİ HAKKINDA EBEVEYN GÖRÜŞLERİ. (2018): 339 - 346.
MLA KAYNAK Tuğçe ÇOKSESLİ KORO EĞİTİMİNİN ÇOCUKLARIN SOSYAL GELİŞİMLERİNE OLAN ETKİLERİ HAKKINDA EBEVEYN GÖRÜŞLERİ. , 2018, ss.339 - 346.
AMA KAYNAK T ÇOKSESLİ KORO EĞİTİMİNİN ÇOCUKLARIN SOSYAL GELİŞİMLERİNE OLAN ETKİLERİ HAKKINDA EBEVEYN GÖRÜŞLERİ. . 2018; 339 - 346.
Vancouver KAYNAK T ÇOKSESLİ KORO EĞİTİMİNİN ÇOCUKLARIN SOSYAL GELİŞİMLERİNE OLAN ETKİLERİ HAKKINDA EBEVEYN GÖRÜŞLERİ. . 2018; 339 - 346.
IEEE KAYNAK T "ÇOKSESLİ KORO EĞİTİMİNİN ÇOCUKLARIN SOSYAL GELİŞİMLERİNE OLAN ETKİLERİ HAKKINDA EBEVEYN GÖRÜŞLERİ." , ss.339 - 346, 2018.
ISNAD KAYNAK, Tuğçe. "ÇOKSESLİ KORO EĞİTİMİNİN ÇOCUKLARIN SOSYAL GELİŞİMLERİNE OLAN ETKİLERİ HAKKINDA EBEVEYN GÖRÜŞLERİ". (2018), 339-346.
APA KAYNAK T (2018). ÇOKSESLİ KORO EĞİTİMİNİN ÇOCUKLARIN SOSYAL GELİŞİMLERİNE OLAN ETKİLERİ HAKKINDA EBEVEYN GÖRÜŞLERİ. EKEV AKADEMİ DERGİSİ, 0(74), 339 - 346.
Chicago KAYNAK Tuğçe ÇOKSESLİ KORO EĞİTİMİNİN ÇOCUKLARIN SOSYAL GELİŞİMLERİNE OLAN ETKİLERİ HAKKINDA EBEVEYN GÖRÜŞLERİ. EKEV AKADEMİ DERGİSİ 0, no.74 (2018): 339 - 346.
MLA KAYNAK Tuğçe ÇOKSESLİ KORO EĞİTİMİNİN ÇOCUKLARIN SOSYAL GELİŞİMLERİNE OLAN ETKİLERİ HAKKINDA EBEVEYN GÖRÜŞLERİ. EKEV AKADEMİ DERGİSİ, vol.0, no.74, 2018, ss.339 - 346.
AMA KAYNAK T ÇOKSESLİ KORO EĞİTİMİNİN ÇOCUKLARIN SOSYAL GELİŞİMLERİNE OLAN ETKİLERİ HAKKINDA EBEVEYN GÖRÜŞLERİ. EKEV AKADEMİ DERGİSİ. 2018; 0(74): 339 - 346.
Vancouver KAYNAK T ÇOKSESLİ KORO EĞİTİMİNİN ÇOCUKLARIN SOSYAL GELİŞİMLERİNE OLAN ETKİLERİ HAKKINDA EBEVEYN GÖRÜŞLERİ. EKEV AKADEMİ DERGİSİ. 2018; 0(74): 339 - 346.
IEEE KAYNAK T "ÇOKSESLİ KORO EĞİTİMİNİN ÇOCUKLARIN SOSYAL GELİŞİMLERİNE OLAN ETKİLERİ HAKKINDA EBEVEYN GÖRÜŞLERİ." EKEV AKADEMİ DERGİSİ, 0, ss.339 - 346, 2018.
ISNAD KAYNAK, Tuğçe. "ÇOKSESLİ KORO EĞİTİMİNİN ÇOCUKLARIN SOSYAL GELİŞİMLERİNE OLAN ETKİLERİ HAKKINDA EBEVEYN GÖRÜŞLERİ". EKEV AKADEMİ DERGİSİ 74 (2018), 339-346.