Ortaokul Öğrencilerinin Algıladığı Özerklik Desteği, Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkisinin İncelenmesi

Yıl: 2019 Cilt: 9 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 61 - 77 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.24315/trkefd.406627 İndeks Tarihi: 17-05-2020

Ortaokul Öğrencilerinin Algıladığı Özerklik Desteği, Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkisinin İncelenmesi

Öz:
Bu araştırmanın amacı ortaokul öğrencilerinin fen bilimleri vematematik derslerinde algıladıkları özerklik desteği ile problemçözme becerileri ve eleştirel düşünme eğilimleri arasındaki ilişkiyibelirlemektir. Bu amaçla bu araştırmada ilişkisel tarama modelikullanılmıştır. Çalışmanın örneklemi 2014-2015 eğitim/öğretimyılında Mersin ili merkez ilçelerinde 7. ve 8.sınıflarda öğrenimgören 1063 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri öğrenmeiklimi ölçeği, eleştirel düşünme eğilimi ölçeği ve ortaokulöğrencileri için problem çözme becerisi ölçeğiyle toplanmıştır.Toplanan verilerin normal dağılım göstermemesinden dolayı,betimsel istatistikler, Mann Whitney U Testi ve Spearman-rhokorelasyon katsayısı ve parametrik olmayan regresyon analizikullanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda ortaokul öğrencilerininfen bilimleri ve matematik derslerinde algıladıkları özerklikdesteğinin, eleştirel düşünme eğilimleri ve problem çözmebecerileri ile anlamlı bir ilişkisinin (p<.05) olduğu; özerklikdesteğinin eleştirel düşünme eğilimi ve problem çözme becerisinianlamlı (p<0.0001) bir şekilde yordadığı saptanmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

An Investigation of Secondary School Students’ Perceived Autonomy Support, Critical Thinking Tendencies and Problem Solving Skills

Öz:
The purpose of this study is to determine the relationships between secondary school students’ autonomy support, critical thinking tendency and problem solving skill that they perceive in science and mathematics courses. For this purpose, correlational survey method was used in this study. The study’s sampling consisted of 1063 students receiving education at 7th and 8th grade in Mersin in 2014-2015 school year. The data was collected through learning climate scale, critical thinking tendency scale and problem solving skill scale. Because the collected data were non-parametric; descriptive statistics, Mann Whitney U Test, Spearman-rho correlation coefficient, and non-parametric regression were employed for the analysis. As a result of the analysis, it was determined that there was a significant relations among autonomy support, critical thinking tendency and problem solving skill; that the autonomy support significantly predicted critical thinking tendency and problem solving skill of secondary school students in in science and mathematics courses.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Koçoğlu A, KANADLI S (2019). Ortaokul Öğrencilerinin Algıladığı Özerklik Desteği, Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkisinin İncelenmesi. , 61 - 77. 10.24315/trkefd.406627
Chicago Koçoğlu Ayhan,KANADLI Sedat Ortaokul Öğrencilerinin Algıladığı Özerklik Desteği, Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkisinin İncelenmesi. (2019): 61 - 77. 10.24315/trkefd.406627
MLA Koçoğlu Ayhan,KANADLI Sedat Ortaokul Öğrencilerinin Algıladığı Özerklik Desteği, Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkisinin İncelenmesi. , 2019, ss.61 - 77. 10.24315/trkefd.406627
AMA Koçoğlu A,KANADLI S Ortaokul Öğrencilerinin Algıladığı Özerklik Desteği, Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkisinin İncelenmesi. . 2019; 61 - 77. 10.24315/trkefd.406627
Vancouver Koçoğlu A,KANADLI S Ortaokul Öğrencilerinin Algıladığı Özerklik Desteği, Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkisinin İncelenmesi. . 2019; 61 - 77. 10.24315/trkefd.406627
IEEE Koçoğlu A,KANADLI S "Ortaokul Öğrencilerinin Algıladığı Özerklik Desteği, Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkisinin İncelenmesi." , ss.61 - 77, 2019. 10.24315/trkefd.406627
ISNAD Koçoğlu, Ayhan - KANADLI, Sedat. "Ortaokul Öğrencilerinin Algıladığı Özerklik Desteği, Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkisinin İncelenmesi". (2019), 61-77. https://doi.org/10.24315/trkefd.406627
APA Koçoğlu A, KANADLI S (2019). Ortaokul Öğrencilerinin Algıladığı Özerklik Desteği, Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkisinin İncelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 9(1), 61 - 77. 10.24315/trkefd.406627
Chicago Koçoğlu Ayhan,KANADLI Sedat Ortaokul Öğrencilerinin Algıladığı Özerklik Desteği, Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkisinin İncelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi 9, no.1 (2019): 61 - 77. 10.24315/trkefd.406627
MLA Koçoğlu Ayhan,KANADLI Sedat Ortaokul Öğrencilerinin Algıladığı Özerklik Desteği, Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkisinin İncelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, vol.9, no.1, 2019, ss.61 - 77. 10.24315/trkefd.406627
AMA Koçoğlu A,KANADLI S Ortaokul Öğrencilerinin Algıladığı Özerklik Desteği, Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkisinin İncelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi. 2019; 9(1): 61 - 77. 10.24315/trkefd.406627
Vancouver Koçoğlu A,KANADLI S Ortaokul Öğrencilerinin Algıladığı Özerklik Desteği, Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkisinin İncelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi. 2019; 9(1): 61 - 77. 10.24315/trkefd.406627
IEEE Koçoğlu A,KANADLI S "Ortaokul Öğrencilerinin Algıladığı Özerklik Desteği, Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkisinin İncelenmesi." Trakya Eğitim Dergisi, 9, ss.61 - 77, 2019. 10.24315/trkefd.406627
ISNAD Koçoğlu, Ayhan - KANADLI, Sedat. "Ortaokul Öğrencilerinin Algıladığı Özerklik Desteği, Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkisinin İncelenmesi". Trakya Eğitim Dergisi 9/1 (2019), 61-77. https://doi.org/10.24315/trkefd.406627