Bayrağa Yüklenen Anlamlar: Sosyal Kimlik Motivasyonlarının Rolü

Yıl: 2019 Cilt: 22 Sayı: 44 Sayfa Aralığı: 94 - 102 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.31828/tpy1301996120181126m000008 İndeks Tarihi: 03-05-2020

Bayrağa Yüklenen Anlamlar: Sosyal Kimlik Motivasyonlarının Rolü

Öz:
Bu çalışmanın amacı, bayrak indirme olayına gösterilen tepkilere dayanarak, bayrağa yüklenen anlamları, sosyal kimlik motivasyonlarıyla ilişkili olarak incelemektir. Çalışmada, sosyal kimlik motivasyonları, özsaygı, ait olma, ayırt edilme, anlam bulma, süreklilik ve etkililik bakımından ele alınmaktadır. Çalışmanın verisini bayrak indirme olayını takip eden günlerde (üç gün) Türkiye genelinde basılan gazete haberleri oluşturmaktadır. İlgili haberleri analiz etmek için tematik analiz yöntemi kullanılmıştır. Bayrağa yüklenen anlamlar, Bayrak gurur kaynağıdır (sosyal özsaygı), Bayrak biz olmaktır (sosyal ait olma), Bayrak Biz’i diğerlerinden ayırandır (sosyal ayırt edilme), Bayrak bir anlam sahibi olmaktır (sosyal anlam bulma), Bayrak her zaman var olmaktır (sosyal süreklilik), Bayrak bağımsız ve egemen olmaktır (sosyal etkililik) biçiminde tanımlanmıştır. Çalışmanın bulguları tehdit algısına yönelik olarak sosyal kimlik motivasyonları hislerinin korunmaya çalışılması çerçevesinde tartışılmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Sosyal Çalışma Sosyoloji

Meanings Attributed to the Flag: The Role of Social Identity Motives

Öz:
The study aims to examine meanings attributed to the flag in relation with social identity motives considering reactions expressed against the incidence of flag lowering. In the study, social identity motives are regarded as self-esteem, belonging, distinctiveness, meaning, continuity, and efficacy. Data of the study consists of national newspapers news published (3 days) following flag lowering incidence. The news are analyzed using thematic analysis technique. Meanings attributed to the flag are defined as Flag is a source of proud (social self-esteem), Flag is being a We (social belonging), Flag is something distinguish us from them (social distinctiveness), Flag is to have a meaning (social meaning), Flag is to be ever (social continuity), and Flag is being independent and sovereign (social efficacy). The findings are discussed considering how feelings of social identity motives are attempted to maintain in the face of perception of threat.
Anahtar Kelime:

Konular: Sosyal Çalışma Sosyoloji
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Aberson, C. L., Healy, M., & Romero, V. (2000). Ingroup bias and self-esteem: A meta-analysis. Personality and Social Psychology Review, 4, 157–173.
  • Baumeister, R. F., & Leary, M. R. (1995). The need to belong: desire for interpersonal attachments as a fundamental human motivation. Psychological Bulletin, 117(3), 497.
  • Becker, J. C., Enders-Comberg, A., Wagner, U., Christ, O., & Butz, D. A. (2012). Beware of national symbols: How flags can threaten intergroup relations. Social Psychology.
  • Billig, M. (1995). Banal Nationalism. Sage.
  • Bircok İlde Bayrağa Saygı Yürüyüşü Başladı (2014). Haber Türk Gazetesi. https://www.haberturk.com/ gundem/haber/956193-bircok-ilde-bayraga-saygi-yuruyusu-basladi.
  • Brewer, M. B. (1991). The social self: On being the same and different at the same time. Personality and Social Psychology Bulletin, 17(5), 475-482.
  • Brewer, M. B. (2007). The importance of being we: human nature and intergroup relations. American Psychologist, 62(8), 726-38.
  • Butz, D. A., Plant, E. A., & Doerr, C. E. (2007). Liberty and justice for all? Implications of exposure to the US flag for intergroup relations. Personality and Social Psychology Bulletin, 33(3), 396-408.
  • Butz, D. A. (2009). National symbols as agents of psychological and social change. Political Psychology, 30(5), 779-804.
  • Castano, E., Yzerbyt, V. Y., Paladino, M. P. ve Sacchi, S. (2002). I belong, therefore, I exist: In-group identification, in group entitativity, and in group bias. Personality and Social Psychology Bulletin, 28, 135-143.
  • Côté, J., ve Levine, C. (2002). Identity formation, agency, and culture: A social psychological synthesis. Mahwah, NJ: Erlbaum.
  • Davies, P. G., Steele, C. M., & Markus, H. R. (2008). A nation challenged: The impact of foreign threat on America’s tolerance for diversity. Journal of Personality and Social Psychology, 95(2), 308.
  • Ferguson, M. J., & Hassin, R. R. (2007). On the automatic association between America and aggression for news watchers. Personality and Social Psychology Bulletin, 33(12), 1632-1647.
  • Geisler, M. E. (2005). What are national symbols - and what do they do to us? In M. E. Geisler (Ed.), National symbols, fractured identities (pp. xiii-xlii). Middlebury, VT: Middlebury College Press.
  • Hassin, R. R., Ferguson, M. J., Shidlovski, D., & Gross, T. (2007). Subliminal exposure to national flags affects political thought and behavior. Proceedings of the National Academy of Sciences, 104(50), 19757-19761.
  • Hayes, N. (2010). Doing psychological research: Gathering and analyzing data. Berkshire: Open University Press.
  • Helwig, С. C., & Prencipe, A. (1999). Children’s judgments of flags and flag-burning. Child Development, 70, 132-143.
  • Hogg, M. A. (2007). Uncertainty–identity theory. Advances in experimental social psychology, 39, 69-126.
  • Jetten, J., Spears, R., & Postmes, T. (2004). Intergroup dis- tinctiveness and differentiation: A meta-analytic inte- gration. Journal of Personality and Social Psychology, 86, 862–879.
  • Kemmelmeier, M., & Winter, D. G. (2008). Sowing patriotism, but reaping nationalism? Consequences of exposure to the American flag. Political Psychology, 29(6), 859-879.
  • McHugh, M. L. (2012). Interrater reliability: the kappa statistic. Biochemia medica: Biochemia medica, 22(3), 276-282.
  • Pickett, C. L., & Brewer, M. B. (2001). Assimilation and differentiation needs as motivational determinants of perceived in-group and out-group homogeneity. Journal of Experimental Social Psychology, 37(4), 341-348.
  • Sani, F., Bowe, M., Herrera, M., Manna, C., Cossa, T., Miao, X., & Zhou, Y. (2007). Perceived collective continuity: Seeing groups as entities that move through time. European Journal of Social Psychology, 37(6), 1118-1134.
  • Smeekes, A. ve Verkuyten, M. (2013). When national culture is disrupted: Cultural continuity and resistance to Muslim immigrants. Group Processes and Intergroup Relations, 17, 45-66.
  • Tajfel, H., ve Turner, J. C. (1979). An integrative theory of intergroup conflict. W. G. Austin ve S. Worchel (Ed.), The Social Psychology Of İntergroup Relations içinde (33-47). Monterey, CA: Brooks/ Cole.
  • Taşdemir, N. (2019). Sosyal Kimliğe Atfedilen Motivasyon Kaynakları ve Gruplar Arası Tutumlar. Türk Psikoloji Dergisi.
  • Taşdemir, N. ve Öner-Özkan B. (2016). Türk kimliği içerikleri: Sosyal psikolojik bir yaklaşım. Türk Psikoloji Yazıları, 19 (38), 35-49.
  • Türkiye’de Yayınlanan Gazeteler Listesi (2018). https:// ipfs.io/ipns/tr.wikipedia-on-ipfs.org/wiki/Türkiye’de_yayınlanan_gazeteler_listesi.html.
  • Vignoles, V. L, Regalia, C., Manzi, C., Golledge, J. ve Scabini, E. (2006). Beyond self-esteem: Influence of multiple motives on identity construction. Journal of Personality and Social Psychology, 90 (2), 308-333.
  • Vignoles, V.L. (2011). Identity motives. S. J. Schwartz, K. Luyckx, ve V. Vignoles (Ed.), Handbook of identity theory and research içinde (403-432). Springer: London.
  • Yer Öfke Gök Bayrak (2014). Hürriyet Gazetesi. http:// www.hurriyet.com.tr/gundem/yer-ofke-gok-bayrak-26588084.
APA TAŞDEMİR N (2019). Bayrağa Yüklenen Anlamlar: Sosyal Kimlik Motivasyonlarının Rolü. , 94 - 102. 10.31828/tpy1301996120181126m000008
Chicago TAŞDEMİR Nagihan Bayrağa Yüklenen Anlamlar: Sosyal Kimlik Motivasyonlarının Rolü. (2019): 94 - 102. 10.31828/tpy1301996120181126m000008
MLA TAŞDEMİR Nagihan Bayrağa Yüklenen Anlamlar: Sosyal Kimlik Motivasyonlarının Rolü. , 2019, ss.94 - 102. 10.31828/tpy1301996120181126m000008
AMA TAŞDEMİR N Bayrağa Yüklenen Anlamlar: Sosyal Kimlik Motivasyonlarının Rolü. . 2019; 94 - 102. 10.31828/tpy1301996120181126m000008
Vancouver TAŞDEMİR N Bayrağa Yüklenen Anlamlar: Sosyal Kimlik Motivasyonlarının Rolü. . 2019; 94 - 102. 10.31828/tpy1301996120181126m000008
IEEE TAŞDEMİR N "Bayrağa Yüklenen Anlamlar: Sosyal Kimlik Motivasyonlarının Rolü." , ss.94 - 102, 2019. 10.31828/tpy1301996120181126m000008
ISNAD TAŞDEMİR, Nagihan. "Bayrağa Yüklenen Anlamlar: Sosyal Kimlik Motivasyonlarının Rolü". (2019), 94-102. https://doi.org/10.31828/tpy1301996120181126m000008
APA TAŞDEMİR N (2019). Bayrağa Yüklenen Anlamlar: Sosyal Kimlik Motivasyonlarının Rolü. Türk Psikoloji Yazıları, 22(44), 94 - 102. 10.31828/tpy1301996120181126m000008
Chicago TAŞDEMİR Nagihan Bayrağa Yüklenen Anlamlar: Sosyal Kimlik Motivasyonlarının Rolü. Türk Psikoloji Yazıları 22, no.44 (2019): 94 - 102. 10.31828/tpy1301996120181126m000008
MLA TAŞDEMİR Nagihan Bayrağa Yüklenen Anlamlar: Sosyal Kimlik Motivasyonlarının Rolü. Türk Psikoloji Yazıları, vol.22, no.44, 2019, ss.94 - 102. 10.31828/tpy1301996120181126m000008
AMA TAŞDEMİR N Bayrağa Yüklenen Anlamlar: Sosyal Kimlik Motivasyonlarının Rolü. Türk Psikoloji Yazıları. 2019; 22(44): 94 - 102. 10.31828/tpy1301996120181126m000008
Vancouver TAŞDEMİR N Bayrağa Yüklenen Anlamlar: Sosyal Kimlik Motivasyonlarının Rolü. Türk Psikoloji Yazıları. 2019; 22(44): 94 - 102. 10.31828/tpy1301996120181126m000008
IEEE TAŞDEMİR N "Bayrağa Yüklenen Anlamlar: Sosyal Kimlik Motivasyonlarının Rolü." Türk Psikoloji Yazıları, 22, ss.94 - 102, 2019. 10.31828/tpy1301996120181126m000008
ISNAD TAŞDEMİR, Nagihan. "Bayrağa Yüklenen Anlamlar: Sosyal Kimlik Motivasyonlarının Rolü". Türk Psikoloji Yazıları 22/44 (2019), 94-102. https://doi.org/10.31828/tpy1301996120181126m000008