Türkçe Eğitimi Akademik Alanına İlişkin Bir Değerlendirme: Web of Science Veri Tabanına Dayalı Bibliyometrik İnceleme

Yıl: 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 213 - 231 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.31464/jlere.578224 İndeks Tarihi: 30-03-2020

Türkçe Eğitimi Akademik Alanına İlişkin Bir Değerlendirme: Web of Science Veri Tabanına Dayalı Bibliyometrik İnceleme

Öz:
Bu çalışma Türkçe eğitimi akademik alanındaki yayınların Web of Science (WoS) veri tabanındakietkinliğini analiz etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada elde edilen veriler bibliyometrik teknikler veiş birliği analizi kullanılarak çözümlenmiştir. Verilerin toplanmasında WoS veri tabanındaki Türkçeeğitimcilerine ait makaleler, veri dosyası hâlinde VosViewer (Version 1.6.9) yazılımı kullanılarakçözümlenmiştir. Veri seti yayın yılı, en üretken yazarlar, yayın yapılan dergiler ve etki faktörleri, yazarlıkdurumları, yazarların kurumları, atıf yapılan kaynak türü, en çok atıf alan makaleler, anahtar kelime analizi,en sık atıf yapılan yayınlar gibi çeşitli bibliyometrik göstergeler açısından incelenmiştir. Elde edilen sonuçlaragöre en sık yayın yapılan derginin Eğitim ve Bilim olduğu belirlenmiştir. Tek yazarlı makalelerin yazarkadroları içinde ilk sırada yer aldığı görülmüştür. WoS veri tabanındaki dergilerde Gazi Üniversitesindegörevli araştırmacıların daha çok yayın yaptığı saptanmıştır. En sık atıfta bulunulan kaynak türü ise dergidir(makale).
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Bilgi, Belge Yönetimi

An Evaluation of Turkish Education Academic Field: Bibliometric Analysis Based on Web of Science Database

Öz:
The goal of this study was to analyze the effectiveness of the researchers in the field of Turkish Language Education in the Web of Science (WoS) database. The data were analyzed by using bibliometric techniques and cooperation analysis. The data of the Turkish educators in the WoS database were analyzed by using VosViewer (Version 1.6.9) package program. The data set was examined in terms of various bibliometric indicators such as publication year, most productive authors, published journals and impact factors, authorship status, authors’ institutions, cited source type, most cited articles, keyword analysis, and most frequently cited publications. According to the results obtained the most frequently published journal was the Education and Science. It was determined that the articles with single authors were in the first place among the authors. Researchers from Gazi University published more publications in the journals of the Web of Science (WoS) database. The most commonly referred source is journal (article).
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Bilgi, Belge Yönetimi
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Şeref İ, KARAGÖZ B (2019). Türkçe Eğitimi Akademik Alanına İlişkin Bir Değerlendirme: Web of Science Veri Tabanına Dayalı Bibliyometrik İnceleme. , 213 - 231. 10.31464/jlere.578224
Chicago Şeref İzzet,KARAGÖZ Beytullah Türkçe Eğitimi Akademik Alanına İlişkin Bir Değerlendirme: Web of Science Veri Tabanına Dayalı Bibliyometrik İnceleme. (2019): 213 - 231. 10.31464/jlere.578224
MLA Şeref İzzet,KARAGÖZ Beytullah Türkçe Eğitimi Akademik Alanına İlişkin Bir Değerlendirme: Web of Science Veri Tabanına Dayalı Bibliyometrik İnceleme. , 2019, ss.213 - 231. 10.31464/jlere.578224
AMA Şeref İ,KARAGÖZ B Türkçe Eğitimi Akademik Alanına İlişkin Bir Değerlendirme: Web of Science Veri Tabanına Dayalı Bibliyometrik İnceleme. . 2019; 213 - 231. 10.31464/jlere.578224
Vancouver Şeref İ,KARAGÖZ B Türkçe Eğitimi Akademik Alanına İlişkin Bir Değerlendirme: Web of Science Veri Tabanına Dayalı Bibliyometrik İnceleme. . 2019; 213 - 231. 10.31464/jlere.578224
IEEE Şeref İ,KARAGÖZ B "Türkçe Eğitimi Akademik Alanına İlişkin Bir Değerlendirme: Web of Science Veri Tabanına Dayalı Bibliyometrik İnceleme." , ss.213 - 231, 2019. 10.31464/jlere.578224
ISNAD Şeref, İzzet - KARAGÖZ, Beytullah. "Türkçe Eğitimi Akademik Alanına İlişkin Bir Değerlendirme: Web of Science Veri Tabanına Dayalı Bibliyometrik İnceleme". (2019), 213-231. https://doi.org/10.31464/jlere.578224
APA Şeref İ, KARAGÖZ B (2019). Türkçe Eğitimi Akademik Alanına İlişkin Bir Değerlendirme: Web of Science Veri Tabanına Dayalı Bibliyometrik İnceleme. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 5(2), 213 - 231. 10.31464/jlere.578224
Chicago Şeref İzzet,KARAGÖZ Beytullah Türkçe Eğitimi Akademik Alanına İlişkin Bir Değerlendirme: Web of Science Veri Tabanına Dayalı Bibliyometrik İnceleme. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi 5, no.2 (2019): 213 - 231. 10.31464/jlere.578224
MLA Şeref İzzet,KARAGÖZ Beytullah Türkçe Eğitimi Akademik Alanına İlişkin Bir Değerlendirme: Web of Science Veri Tabanına Dayalı Bibliyometrik İnceleme. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, vol.5, no.2, 2019, ss.213 - 231. 10.31464/jlere.578224
AMA Şeref İ,KARAGÖZ B Türkçe Eğitimi Akademik Alanına İlişkin Bir Değerlendirme: Web of Science Veri Tabanına Dayalı Bibliyometrik İnceleme. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi. 2019; 5(2): 213 - 231. 10.31464/jlere.578224
Vancouver Şeref İ,KARAGÖZ B Türkçe Eğitimi Akademik Alanına İlişkin Bir Değerlendirme: Web of Science Veri Tabanına Dayalı Bibliyometrik İnceleme. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi. 2019; 5(2): 213 - 231. 10.31464/jlere.578224
IEEE Şeref İ,KARAGÖZ B "Türkçe Eğitimi Akademik Alanına İlişkin Bir Değerlendirme: Web of Science Veri Tabanına Dayalı Bibliyometrik İnceleme." Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 5, ss.213 - 231, 2019. 10.31464/jlere.578224
ISNAD Şeref, İzzet - KARAGÖZ, Beytullah. "Türkçe Eğitimi Akademik Alanına İlişkin Bir Değerlendirme: Web of Science Veri Tabanına Dayalı Bibliyometrik İnceleme". Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi 5/2 (2019), 213-231. https://doi.org/10.31464/jlere.578224