Yıl: 2019 Cilt: 0 Sayı: 77 Sayfa Aralığı: 333 - 345 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 30-03-2020

ŞAHİN KAYGUN FOTOĞRAFLARINDA RESİMSEL YAKLAŞIMLAR

Öz:
Türk fotoğraf sanatı Osmanlı son dönemindeki Abdullah Biraderler ile başlamış vegünümüze kadar Ara Güler gibi pek çok ünlü fotoğraf sanatçısının yetiştiği bir alan olmuştur.Cumhuriyet döneminde turistik ve belge amaçlı çekimler ile devam eden fotoğrafsanatı, 1980’lerden sonra belgesel hüviyetini yavaş yavaş sanatsal üretime bırakmayabaşlamıştır. Şahin Kaygun, fotoğraf sanatında deneysel çalışmaları ile bir öncü niteliğindeolup, çok erken hayata veda etmesine rağmen yaptığı başarılı işler ile adını Türkfotoğraf sanatı tarihine geçirmeyi başarmış bir sanatçıdır. Onun polaroid fotoğrafları vefotoğraf üzerine uyguladığı kazıma ve boya ile müdahale etme gibi teknikleri onu avangardve önemli kılmaktadır. 1980 öncesi politik olayların da etkisiyle sosyal değişim vegelişmeleri takip ederek dönemine hem ışık tutmuş, hem de belgesel özellikte fotoğraflarortaya koymuştur. Kaygun, eserlerinde fotoğraf dışı teknikleri kullanarak gerçekleştirdiğiözgün müdahaleleriyle sanatın farklı disiplinlerini çalışmalarında bir araya getirmiş,Türk fotoğraf sanatına estetik ve biçim olarak yeni bir anlatım dili kazandırmıştır. Yurtiçi ve yurt dışında düzenlediği fotoğraf sergileriyle Tüek fotoğrafını sanat camiasındabaşarıyla temsil etmiştir
Anahtar Kelime:

Konular: Sanat

Philosophical Approaches in Şahin Kaygun Photographs

Öz:
Turkish photography art has started with the Abdullah Brothers in the last period of the Ottoman Empire and has been an area where many famous photographers such as Ara Güler have grown up to the present day. In the Republican period, the art of photography, which continued with the shooting for tourism and documentary purposes, began to leave the documentary identity to the artistic production after 1980s. Şahin Kaygun is a pioneer with his experimental works in photography and despite his very early life he is an artist who has succeeded in putting his name on the history of Turkish photography art. His techniques such as polaroid photographs and scraping and painting on photography make him avant-garde and important. In the period prior to 1980, following the social changes and developments under the influence of the political events, he brought to light both the period and documentary photographs. Kaygun brought together different disciplines of art with his original interventions in his works by using techniques other than photography.
Anahtar Kelime:

Konular: Sanat
Belge Türü: Makale Makale Türü: Derleme Erişim Türü: Erişime Açık
  • Ak S. A. (1987). 25 yılın Türk fotoğraf tutanağı 1960-1985, İstanbul: İfsak Yayınları.
  • Ak, S. A. (2001). Erken cumhuriyet dönemi Türk fotoğrafı, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Akoğul, M. (1999). Şahin Kaygun’da belgeci fotoğraf anlayışı, Geniş Açı Fotoğraf Sanatı Dergisi, 6, 52-58.
  • Çakırkaya, S. Http://Www.İstanbulmodern.Org/Tr/Sergiler/Gecmis-Sergiler/Sahin-Kaygun_ 1488.Html, (02.08.2018).
  • Çizgen E. (1980). Yeni fotoğraf 1980 Türk fotoğraf yıllığı, İstanbul: Yeni Fotoğraf Yayınları.
  • Ertan G. (2005). Türk fotoğrafında 1960 sonrası, İstanbul: Bileşim Yayınları.
  • Kongar E. (1993). Demokrasi ve kültür, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Özdemir, A.B. (1996). Fotoğrafik dil yetisinin evrimi bağlamında müdahale sorunsalı, Yayınlanmamış Doktora Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özdemir, A.B. (1997). Fotoğraf dergisi, Sesini Arayan Görüntüler Şahin Kaygun, 98- 100.
  • Özendes, E. (1999). Türkiye’de fotoğraf, İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları.
  • Özsezgin, K. (1993). Türkiye’de sanat, Plastik Sanatlar Dergisi, Şahin Kaygun: Uçurumlara Adanmış Kısa Bir Yaşam, 39.
  • Rıfat, S. (21 Ocak 1984). Şahin Kaygun’un polaroidleri, Cumhuriyet Gazetesi.
  • Yıldırım, N. (2015). Şahin Kaygun’un 1980’li yıllar Türk fotoğrafına getirdiği yeni yaklaşımlar, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü.
APA SOYLU R, Yıldırım N (2019). ŞAHİN KAYGUN FOTOĞRAFLARINDA RESİMSEL YAKLAŞIMLAR. , 333 - 345.
Chicago SOYLU RASIM,Yıldırım Nevzat ŞAHİN KAYGUN FOTOĞRAFLARINDA RESİMSEL YAKLAŞIMLAR. (2019): 333 - 345.
MLA SOYLU RASIM,Yıldırım Nevzat ŞAHİN KAYGUN FOTOĞRAFLARINDA RESİMSEL YAKLAŞIMLAR. , 2019, ss.333 - 345.
AMA SOYLU R,Yıldırım N ŞAHİN KAYGUN FOTOĞRAFLARINDA RESİMSEL YAKLAŞIMLAR. . 2019; 333 - 345.
Vancouver SOYLU R,Yıldırım N ŞAHİN KAYGUN FOTOĞRAFLARINDA RESİMSEL YAKLAŞIMLAR. . 2019; 333 - 345.
IEEE SOYLU R,Yıldırım N "ŞAHİN KAYGUN FOTOĞRAFLARINDA RESİMSEL YAKLAŞIMLAR." , ss.333 - 345, 2019.
ISNAD SOYLU, RASIM - Yıldırım, Nevzat. "ŞAHİN KAYGUN FOTOĞRAFLARINDA RESİMSEL YAKLAŞIMLAR". (2019), 333-345.
APA SOYLU R, Yıldırım N (2019). ŞAHİN KAYGUN FOTOĞRAFLARINDA RESİMSEL YAKLAŞIMLAR. EKEV AKADEMİ DERGİSİ, 0(77), 333 - 345.
Chicago SOYLU RASIM,Yıldırım Nevzat ŞAHİN KAYGUN FOTOĞRAFLARINDA RESİMSEL YAKLAŞIMLAR. EKEV AKADEMİ DERGİSİ 0, no.77 (2019): 333 - 345.
MLA SOYLU RASIM,Yıldırım Nevzat ŞAHİN KAYGUN FOTOĞRAFLARINDA RESİMSEL YAKLAŞIMLAR. EKEV AKADEMİ DERGİSİ, vol.0, no.77, 2019, ss.333 - 345.
AMA SOYLU R,Yıldırım N ŞAHİN KAYGUN FOTOĞRAFLARINDA RESİMSEL YAKLAŞIMLAR. EKEV AKADEMİ DERGİSİ. 2019; 0(77): 333 - 345.
Vancouver SOYLU R,Yıldırım N ŞAHİN KAYGUN FOTOĞRAFLARINDA RESİMSEL YAKLAŞIMLAR. EKEV AKADEMİ DERGİSİ. 2019; 0(77): 333 - 345.
IEEE SOYLU R,Yıldırım N "ŞAHİN KAYGUN FOTOĞRAFLARINDA RESİMSEL YAKLAŞIMLAR." EKEV AKADEMİ DERGİSİ, 0, ss.333 - 345, 2019.
ISNAD SOYLU, RASIM - Yıldırım, Nevzat. "ŞAHİN KAYGUN FOTOĞRAFLARINDA RESİMSEL YAKLAŞIMLAR". EKEV AKADEMİ DERGİSİ 77 (2019), 333-345.