Yıl: 2019 Cilt: 12 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 126 - 133 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 01-04-2020

Bir Kamu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Profesyonellik Tutumları

Öz:
Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi hemşirelik bölümü öğrencilerinin mesleki profesyonellik tutumlarını belirlemek amacıyla tanımlayıcıolarak yapılmıştır. Yöntem: Araştırmanın evrenini, Bir Kamu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi’nde 2016-2017 eğitim ve öğretimyılına devam eden Hemşirelik bölümü 3. ve 4. Sınıf öğrencileri (N: 210) oluşturmuş, örneklemi ise araştırmaya katılmayı kabul eden 123öğrenci oluşturmuştur (n: 123). Araştırmanın verilerini toplamak için, Demografik Bilgi Formu ve Öğrenci Hemşirelerin ProfesyonellikTutum Ölçeği kullanılmıştır. Öğrenci Hemşirelerin Profesyonellik Tutum Ölçeği, Hisar ve arkadaşları (2010) tarafından geliştirilmiştir.Ölçek, 28 maddeden ve 8 alt boyuttan oluşmaktadır. Ölçeğin alt boyutları şöyledir; Bilimsel Bilginin Artmasına Katkı, Otonomi, İşbirliği,Yeterlilik ve Sürekli Eğitim, Mesleki Örgütlere Katılım ve Mesleki Gelişim, Komitelerde Çalışma, Toplumsal Hizmet, Etik Kodlar veTeori’dir. Ölçekten alınan puan arttıkça profesyonellik tutumu artmaktadır (min: 28, max: 140). Ölçeğin Chronbach alfa değeri bu çalışmaiçin .91 bulunmuştur. Bulgular: Hemşirelik öğrencilerinin yaş ortalaması 21.12 ± 1.92yıl’dır. Öğrencilerin genel profesyonellik tutum puanortalaması yüksek bulunmuştur (110.13 ± 15.73). Ölçeğin alt boyutlarından alınan puan ortalamaları sırasıyla en yüksek puan ortalamasınıbilimsel bilginin artmasına katkı, işbirliği otonomi, yeterlilik ve sürekli eğitim, toplumsal hizmet, etik kodlar ve teori, mesleki örgütlerekatılma ve mesleki gelişim, komitelerde çalışma boyutundan aldıkları saptanmıştır. Sonuç: Araştırmada, hemşirelik 3. ve 4. sınıföğrencilerinin mezuniyet sonrasında mesleki bilgi yükünü arttırmaya yönelik faaliyetlerde bulunmak istedikleri ve hemşirelik mesleğiniseverek okuyan öğrencilerin otonomi boyutundan aldığı puan ortalamasının diğer boyutlara göre yüksek ve anlamlı olduğu saptanmıştır.Öğrencilerin genel profesyonellik tutumlarının yüksek olduğu saptanmıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Tıbbi Etik Eğitim, Özel Hemşirelik

Professionalism Attitude of a Public University Faculty of Health Science Nursing Department Students

Öz:
Background: The professional perspective in nursing affects the perception of students' nursing image. Objectives: This study was conducted as descriptive for determine attitude of professionalism that students of Nursing Department in Faculty of Health Sciences ofa Public University. Methods: The population of the research are the 3rd and 4th class students (N:210) in Faculty of Health Sciences ofa Public University, samples who agree to participate in research (n:123). To collect data for the study, Demographic Information Form and Student Nurses’ Professionalism Attitude Survey were used. Student Nurses’ Professionalism Attitude Survey was developed by Hisar et al. (2010). The scale consists 28 items and 8 subscales. The sub-dimensions of the scale are as follows: contributing to the increase of scientific knowledge, autonomy, collaboration, qualifications and continuing education, participating in professional organizations and professional development, working in the committee, social services, ethics codes and theory. As the score on the scale increases, the attitude of professionalism increases (min:28, max: 140). The alpha value of the scale was found to be .91 for this study. Results: The average age of nursing students is 21.12 ± 1.92. General professional attitude score of students were high level (110.13 ± 15.73). The mean scores obtained from the sub-dimensions of the scale were found to be the highest score average in order of contributing to the increase of scientific knowledge, cooperation autonomy, qualification and continuing education, social service, ethics codes and theory, participation in professional organizations and professional development, working in committees. Conclusion: In this study, 3rd and 4th classnursing students want to improve their knowledge about the framework after being graduated, the students received an average score of autonomy sizes enjoy reading the nursing profession and was found to be significantly higher compared to other dimensions. Students’ general attitude of professionalism was found to be high level.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Tıbbi Etik Eğitim, Özel Hemşirelik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA çelik durmuş s, ERDEM Y (2019). Bir Kamu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Profesyonellik Tutumları. , 126 - 133.
Chicago çelik durmuş serpil,ERDEM Yurdagül Bir Kamu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Profesyonellik Tutumları. (2019): 126 - 133.
MLA çelik durmuş serpil,ERDEM Yurdagül Bir Kamu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Profesyonellik Tutumları. , 2019, ss.126 - 133.
AMA çelik durmuş s,ERDEM Y Bir Kamu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Profesyonellik Tutumları. . 2019; 126 - 133.
Vancouver çelik durmuş s,ERDEM Y Bir Kamu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Profesyonellik Tutumları. . 2019; 126 - 133.
IEEE çelik durmuş s,ERDEM Y "Bir Kamu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Profesyonellik Tutumları." , ss.126 - 133, 2019.
ISNAD çelik durmuş, serpil - ERDEM, Yurdagül. "Bir Kamu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Profesyonellik Tutumları". (2019), 126-133.
APA çelik durmuş s, ERDEM Y (2019). Bir Kamu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Profesyonellik Tutumları. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 12(2), 126 - 133.
Chicago çelik durmuş serpil,ERDEM Yurdagül Bir Kamu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Profesyonellik Tutumları. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi 12, no.2 (2019): 126 - 133.
MLA çelik durmuş serpil,ERDEM Yurdagül Bir Kamu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Profesyonellik Tutumları. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, vol.12, no.2, 2019, ss.126 - 133.
AMA çelik durmuş s,ERDEM Y Bir Kamu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Profesyonellik Tutumları. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi. 2019; 12(2): 126 - 133.
Vancouver çelik durmuş s,ERDEM Y Bir Kamu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Profesyonellik Tutumları. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi. 2019; 12(2): 126 - 133.
IEEE çelik durmuş s,ERDEM Y "Bir Kamu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Profesyonellik Tutumları." Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 12, ss.126 - 133, 2019.
ISNAD çelik durmuş, serpil - ERDEM, Yurdagül. "Bir Kamu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Öğrencilerinin Profesyonellik Tutumları". Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi 12/2 (2019), 126-133.