İLK VE ORTAÖĞRETİMDE GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ALGILARINA GÖRE ÖRGÜTSEL SİNİZMİN ÖRGÜTSEL MUTLULUK ÜZERİNDEKİ ROLÜNÜN İNCELENMESİ

Yıl: 2019 Cilt: 0 Sayı: 79 Sayfa Aralığı: 135 - 156 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 31-03-2020

İLK VE ORTAÖĞRETİMDE GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ALGILARINA GÖRE ÖRGÜTSEL SİNİZMİN ÖRGÜTSEL MUTLULUK ÜZERİNDEKİ ROLÜNÜN İNCELENMESİ

Öz:
Bu araştırma öğretmenlerin algılarına göre örgütsel sinizm ve örgütsel mutluluk arasındakiilişkinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örnekleminiRize ilinin Çayeli ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilk ve ortaöğretimde görevyapmakta olan 300 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın modeli, ilişkisel tarama modelidir.Elde edilen verilerin analizinde t-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), korelasyonve regresyon analizleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerinörgütsel sinizm düzeyleri, medeni durum ve çalıştığı kurum değişkenlerine göre anlamlıfarklılık gösterirken; cinsiyet, yaş ve hizmet yılı değişkenlerine göre anlamlı bir farklılıkgöstermemektedir. Bununla beraber öğretmenlerin örgütsel mutluluk algıları cinsiyet,yaş, medeni durum, çalıştığı kurum ve hizmet yılı değişkenlerine göre anlamlı bir farklılıkgöstermemektedir. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin algılarına göre örgütsel sinizmve örgütsel mutluluk arasında negatif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişki bulunduğu veörgütsel sinizmin örgütsel mutluluğun anlamlı bir yordayıcısı olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

An Analysis of the Role of Organizational Cynicism on Organizational Happiness According to Primary and Secondary School Teachers' Perceptions

Öz:
This research was carried out with the aim of determining the relationship between organizational cynicism and organizational happiness according to teachers’ perceptions. The research sample consisted of 300 teachers working at primary and secondary public schools in Çayeli, Rize. The research model is correlational survey model. t-Test, One-Way Analysis of Variance (ANOVA), correlation and regression analyses were used in order to analyse the data acquired from this research. As a result of the research, teachers’ level of organizational cynicism did not show the meaningful differences in the variables of gender, age and years of service. However, there was a meaningful difference in the variables of marital status and the organization where s/he works. In addition, teachers’ perception of organizational happiness showed no meaningful difference in the variables of gender, age, marital status, the organization where s/he works and years of service. This research indicated that there is a meaningful relationship in negative direction between organizational cynicism and organizational happiness, and organizational cynicism is a significant predictor of organizational happiness.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KAHVECİ G, KÖSE Ö (2019). İLK VE ORTAÖĞRETİMDE GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ALGILARINA GÖRE ÖRGÜTSEL SİNİZMİN ÖRGÜTSEL MUTLULUK ÜZERİNDEKİ ROLÜNÜN İNCELENMESİ. , 135 - 156.
Chicago KAHVECİ Gökhan,KÖSE Özge İLK VE ORTAÖĞRETİMDE GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ALGILARINA GÖRE ÖRGÜTSEL SİNİZMİN ÖRGÜTSEL MUTLULUK ÜZERİNDEKİ ROLÜNÜN İNCELENMESİ. (2019): 135 - 156.
MLA KAHVECİ Gökhan,KÖSE Özge İLK VE ORTAÖĞRETİMDE GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ALGILARINA GÖRE ÖRGÜTSEL SİNİZMİN ÖRGÜTSEL MUTLULUK ÜZERİNDEKİ ROLÜNÜN İNCELENMESİ. , 2019, ss.135 - 156.
AMA KAHVECİ G,KÖSE Ö İLK VE ORTAÖĞRETİMDE GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ALGILARINA GÖRE ÖRGÜTSEL SİNİZMİN ÖRGÜTSEL MUTLULUK ÜZERİNDEKİ ROLÜNÜN İNCELENMESİ. . 2019; 135 - 156.
Vancouver KAHVECİ G,KÖSE Ö İLK VE ORTAÖĞRETİMDE GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ALGILARINA GÖRE ÖRGÜTSEL SİNİZMİN ÖRGÜTSEL MUTLULUK ÜZERİNDEKİ ROLÜNÜN İNCELENMESİ. . 2019; 135 - 156.
IEEE KAHVECİ G,KÖSE Ö "İLK VE ORTAÖĞRETİMDE GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ALGILARINA GÖRE ÖRGÜTSEL SİNİZMİN ÖRGÜTSEL MUTLULUK ÜZERİNDEKİ ROLÜNÜN İNCELENMESİ." , ss.135 - 156, 2019.
ISNAD KAHVECİ, Gökhan - KÖSE, Özge. "İLK VE ORTAÖĞRETİMDE GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ALGILARINA GÖRE ÖRGÜTSEL SİNİZMİN ÖRGÜTSEL MUTLULUK ÜZERİNDEKİ ROLÜNÜN İNCELENMESİ". (2019), 135-156.
APA KAHVECİ G, KÖSE Ö (2019). İLK VE ORTAÖĞRETİMDE GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ALGILARINA GÖRE ÖRGÜTSEL SİNİZMİN ÖRGÜTSEL MUTLULUK ÜZERİNDEKİ ROLÜNÜN İNCELENMESİ. EKEV AKADEMİ DERGİSİ, 0(79), 135 - 156.
Chicago KAHVECİ Gökhan,KÖSE Özge İLK VE ORTAÖĞRETİMDE GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ALGILARINA GÖRE ÖRGÜTSEL SİNİZMİN ÖRGÜTSEL MUTLULUK ÜZERİNDEKİ ROLÜNÜN İNCELENMESİ. EKEV AKADEMİ DERGİSİ 0, no.79 (2019): 135 - 156.
MLA KAHVECİ Gökhan,KÖSE Özge İLK VE ORTAÖĞRETİMDE GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ALGILARINA GÖRE ÖRGÜTSEL SİNİZMİN ÖRGÜTSEL MUTLULUK ÜZERİNDEKİ ROLÜNÜN İNCELENMESİ. EKEV AKADEMİ DERGİSİ, vol.0, no.79, 2019, ss.135 - 156.
AMA KAHVECİ G,KÖSE Ö İLK VE ORTAÖĞRETİMDE GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ALGILARINA GÖRE ÖRGÜTSEL SİNİZMİN ÖRGÜTSEL MUTLULUK ÜZERİNDEKİ ROLÜNÜN İNCELENMESİ. EKEV AKADEMİ DERGİSİ. 2019; 0(79): 135 - 156.
Vancouver KAHVECİ G,KÖSE Ö İLK VE ORTAÖĞRETİMDE GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ALGILARINA GÖRE ÖRGÜTSEL SİNİZMİN ÖRGÜTSEL MUTLULUK ÜZERİNDEKİ ROLÜNÜN İNCELENMESİ. EKEV AKADEMİ DERGİSİ. 2019; 0(79): 135 - 156.
IEEE KAHVECİ G,KÖSE Ö "İLK VE ORTAÖĞRETİMDE GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ALGILARINA GÖRE ÖRGÜTSEL SİNİZMİN ÖRGÜTSEL MUTLULUK ÜZERİNDEKİ ROLÜNÜN İNCELENMESİ." EKEV AKADEMİ DERGİSİ, 0, ss.135 - 156, 2019.
ISNAD KAHVECİ, Gökhan - KÖSE, Özge. "İLK VE ORTAÖĞRETİMDE GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ALGILARINA GÖRE ÖRGÜTSEL SİNİZMİN ÖRGÜTSEL MUTLULUK ÜZERİNDEKİ ROLÜNÜN İNCELENMESİ". EKEV AKADEMİ DERGİSİ 79 (2019), 135-156.