Yıl: 2019 Cilt: 20 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 1417 - 1446 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.29299/kefad.2019.20.03.012 İndeks Tarihi: 02-04-2020

Dijital Hikaye Anlatımının Öğretmen Adaylarının Gözünden İncelenmesi

Öz:
Hikayeler tarih boyunca insanların deneyimlerini, bilgilerini aktarmak veya herhangi bir mesaj vermek içinkullanılan güçlü iletişim araçlarıdır. Bu özellikleriyle eğitimin içerisinde sürekli var olan hikayeler, teknolojinin,özellikle de Web 2.0 araçlarının, gelişimiyle birlikte dijital ortamlara taşınmıştır. Böylelikle ortaya çıkan dijitalhikayeler öğretmenlerin ve araştırmacıların dikkatini çekmiş ve eğitim ortamlarına teknolojinin entegreedilebilmesi için sıklıkla kullanılan bir yöntem olmaya başlamıştır. Teknolojinin başarılı bir şekilde eğitimeentegre olabilmesi için öğretmenlerin teknolojiyi entegre edebilecek yöntemlere hakim olması gerekmektedir. Buçalışmanın amacı, öğretmen adaylarının dijital hikaye anlatımıyla tanışmalarını ve dijital hikaye anlatımınıteknoloji kabul modeli çerçevesinde değerlendirmelerini sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda 30 sınıf öğretmeniadayıyla çocuk hakları bağlamında dijital hikaye anlatımı uygulaması yapılmıştır. Veriler analiz edilirken temalarteknoloji kabul modeline göre belirlenmiştir. Analizler incelendiğinde öğretmen adaylarının dijital hikayeanlatımı uygulamasını kolay buldukları ancak hikayenin teknolojik kurgusunu yaparken zorlandıkları,öğrencilere özellikle 21. Yüzyıl becerilerinin kazandırılmasında olumlu katkıları olacağı ve gelecekte sınıflarındadijital hikaye anlatımı sürecini kullanma niyetlerinin oluştuğu sonuçlarına ulaşılmıştır. Araştırmanın bulguları,alanyazındaki ilgili çalışmalarla benzer sonular içermektedir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Investigating Digital Storytelling through the Eyes of Pre-Service Teachers

Öz:
Stories have been effective communication tools throughout the history used to covey people’s experiences, knowledge or any message. With these characteristics, stories, which have always taken part in education, have been transferred into digital environments with the development of technology, particularly web 2.0 tools. Thus, the created digital stories have taken teachers and researchers’ attention and have been a method frequently used to integrate technology into educational environments. Teachers are required to have knowledge and skills about the methods in order to successfully integrate technology into education. The purpose of this study is to investigate the introduction of digital storytelling to the pre-service teachers and their digital storytelling development process within the framework of technology acceptance model. Based on this purpose, a training was conducted on digital storytelling with the participation of 30 pre-service primary school teachers. The themes were identified based on technology acceptance model during the data analysis. The findings indicate that the pre-service teachers have found digital storytelling as easy-to-use. However, they had challenges during the montage of the stories. The findings further revealed the participant pre-service teachers believe that digital storytelling would contribute to students’ acquisition of especially 21. century skills and they have intention to use digital storytelling in their future classrooms. These findings indicated similar findings with the prior studies.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Bellanca, J.ve Brandt, R. (2010). 21st century skills: Rethinking how students learn. Bloomington, IN: Solution Tree.
  • Binkley, M., Erstad, O., Herman, J., Raizen, S., Ripley, M., Miller-Ricci, M.ve Rumble, M. (2012). Defining 21st century skills. In P. Griffin, B. McGawve E. Care (Eds.), Assessment and teaching of twenty-first century skills (pp. 17–66). Dordrecht: Springer Science+Business Media BV. doi:10.1007/978-94-007-2324-5_2.
  • Chun-Ming Hung, Hwang, G.-J.ve Huang, I. (2012). A project-based digital storytelling approach for improving students’ learning motivation, problem-solving competence and learning achievement. Educational Technology ve Society, 15(4), 368-379.
  • Condy, J., Chigona, A., Gachago, D., Ivala, E.ve Chigona, A. (2012). Pre-service students' perceptions and experiences of digital storytelling in diverse classrooms. Turkish Online Journal of Educational Technology-TOJET, 11(3), 278-285.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing among Five Approaches (2nd Ed.). Sage.
  • Davis, F. D. (1989). Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology. MIS Quarterly, 13(3), 319-340.
  • Garrison, D. R., Cleveland-Innes, M., Koole, M.ve Kappelman, J. (2006). Revisiting methodological issues in transcript analysis: Negotiated coding and reliability. The Internet and Higher Education, 9(1), 1-8.
  • Glaser, B. G.ve Strauss, A. L. (1965). The constant comparative method of qualitative analysis. Social problems, 12(4), 436-445.
  • Griffin, P., McGaw, B.ve Care, E. (2012). The changing role of education and schools. In P. Griffin, B. McGawve E. Care (Eds.), Assessment and teaching of 21st century skills (pp. 1–16). Dordrecht: Springer Science+Business Media BV. doi:10.1007/978-94-0072324-5_2.
  • Islim, O. F., Ozudogru, G.ve Sevim-Cirak, N. (2018). The use of digital storytelling in elementary Math teachers’ education. Educational Media International, 55(2), 107-122.
  • Karataş, S., Kukul, V.ve Özcan, S. (2018). How powerful is digital storytelling for teaching?: perspective of pre-service teachers. In Innovative Practices in Teacher Preparation and Graduate-Level Teacher Education Programs (pp. 511-529): IGI Global.
  • Karoğlu, A. K. (2015). Öğretim sürecinde hikaye anlatmanın teknolojiyle değişen doğası: dijital hikaye anlatımı. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 5(2), 89-106.
  • Kilic, C.ve Sancar-Tokmak, H. (2017). Digital story-based problem solving applications: Preservice primary teachers' experiences and future integration plans. Australian Journal of Teacher Education (Online), 42(12), 21.
  • Kocaman-Karoglu, A. (2014). Personal voices in higher education: A digital storytelling experience for pre-service teachers. Education and Information Technologies, 21(5), 1153-1168.
  • Lincoln, Y. S.ve Guba, E. G. (1985). Naturalistic inquiry. Beverly Hills, CA: Sage.
  • Nam, C. W. (2017). The effects of digital storytelling on student achievement, social presence, and attitude in online collaborative learning environments. Interactive Learning Environments, 25(3), 412-427.
  • Robin, B. R. (2008). Digital storytelling: a powerful technology tool for the 21st century classroom. Theory Into Practice, 47(3), 220-228. doi:https://doi.org/10.1080/00405840802153916
  • Robin, B. R.ve Pierson, M. E. (2005). A multilevel approach to using digital storytelling in the classroom. Paper presented at the SITE 2005--Society for Information Technology ve Teacher Education International Conference, Phoenix, AZ, USA.
  • Sadik, A. (2008). Digital storytelling: A meaningful technology-integrated approach for engaged student learning. Educational technology research and development, 56(4), 487-506.
  • Sancar-Tokmak, H., Surmeli, H.ve Ozgelen, S. (2014). Preservice science teachers' perceptions of their tpack development after creating digital stories. International Journal of Environmental and Science Education, 9(3), 247-264.
  • Sancar-Tokmak, H.ve Yanpar-Yelken, T. (2015). Effects of creating digital stories on foreign language education pre-service teachers’ TPACK self-confidence. Educational Studies, 41(4), 444-461.
  • Ursavaş, Ö., Şahin, S.ve McILROY, D. (2014). Technology acceptance measure for teachers: TTAM/Öğretmenler için teknoloji kabul ölçeği: Ö-TKÖ. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10(4), 885- 917.
  • Venkatesh, V. ve Bala, H. (2008). Technology acceptance model 3 and a research agenda on interventions. Journal of Information Technology, 39, 273-315.
  • Venkatesh, V. ve Davis, F.D. (2000). A theoretical extension of the technology acceptance model: four longitudinal field studies. Management Science, 46(2), 186-208.
  • Yang, Y.-T. C.ve Wu, W.-C. I. (2012). Digital storytelling for enhancing student academic achievement, critical thinking, and learning motivation: A year-long experimental study. Computers ve Education, 59(2), 339-352.
  • Yuksekyalcin, G., Tanriseven, I.ve Sancar-Tokmak, H. (2016). Mathematics and science teachers’ perceptions about using drama during the digital story creation process. Educational Media International, 53(3), 216-227.
APA kukul v, Kara M (2019). Dijital Hikaye Anlatımının Öğretmen Adaylarının Gözünden İncelenmesi. , 1417 - 1446. 10.29299/kefad.2019.20.03.012
Chicago kukul volkan,Kara Mehmet Dijital Hikaye Anlatımının Öğretmen Adaylarının Gözünden İncelenmesi. (2019): 1417 - 1446. 10.29299/kefad.2019.20.03.012
MLA kukul volkan,Kara Mehmet Dijital Hikaye Anlatımının Öğretmen Adaylarının Gözünden İncelenmesi. , 2019, ss.1417 - 1446. 10.29299/kefad.2019.20.03.012
AMA kukul v,Kara M Dijital Hikaye Anlatımının Öğretmen Adaylarının Gözünden İncelenmesi. . 2019; 1417 - 1446. 10.29299/kefad.2019.20.03.012
Vancouver kukul v,Kara M Dijital Hikaye Anlatımının Öğretmen Adaylarının Gözünden İncelenmesi. . 2019; 1417 - 1446. 10.29299/kefad.2019.20.03.012
IEEE kukul v,Kara M "Dijital Hikaye Anlatımının Öğretmen Adaylarının Gözünden İncelenmesi." , ss.1417 - 1446, 2019. 10.29299/kefad.2019.20.03.012
ISNAD kukul, volkan - Kara, Mehmet. "Dijital Hikaye Anlatımının Öğretmen Adaylarının Gözünden İncelenmesi". (2019), 1417-1446. https://doi.org/10.29299/kefad.2019.20.03.012
APA kukul v, Kara M (2019). Dijital Hikaye Anlatımının Öğretmen Adaylarının Gözünden İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(3), 1417 - 1446. 10.29299/kefad.2019.20.03.012
Chicago kukul volkan,Kara Mehmet Dijital Hikaye Anlatımının Öğretmen Adaylarının Gözünden İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 20, no.3 (2019): 1417 - 1446. 10.29299/kefad.2019.20.03.012
MLA kukul volkan,Kara Mehmet Dijital Hikaye Anlatımının Öğretmen Adaylarının Gözünden İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.20, no.3, 2019, ss.1417 - 1446. 10.29299/kefad.2019.20.03.012
AMA kukul v,Kara M Dijital Hikaye Anlatımının Öğretmen Adaylarının Gözünden İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019; 20(3): 1417 - 1446. 10.29299/kefad.2019.20.03.012
Vancouver kukul v,Kara M Dijital Hikaye Anlatımının Öğretmen Adaylarının Gözünden İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019; 20(3): 1417 - 1446. 10.29299/kefad.2019.20.03.012
IEEE kukul v,Kara M "Dijital Hikaye Anlatımının Öğretmen Adaylarının Gözünden İncelenmesi." Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, ss.1417 - 1446, 2019. 10.29299/kefad.2019.20.03.012
ISNAD kukul, volkan - Kara, Mehmet. "Dijital Hikaye Anlatımının Öğretmen Adaylarının Gözünden İncelenmesi". Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi 20/3 (2019), 1417-1446. https://doi.org/10.29299/kefad.2019.20.03.012