Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerine Yönelik Değerlendirmeleri

Yıl: 2019 Cilt: 18 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 127 - 148 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17051/ilkonline.2019.527173 İndeks Tarihi: 06-04-2020

Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerine Yönelik Değerlendirmeleri

Öz:
Araştırmanın amacı, Fen Bilgisi Öğretmenlerinin, lisans eğitimleri sırasında almış oldukları Okuldeneyimi ve Öğretmenlik uygulaması dersleri ile ilgili düşüncelerini almak ve özellikle mesleği icraederken bu derslerde edindikleri bilgi ve deneyimleri ne kadar yansıtabildiklerini ortaya koymaktır. Budoğrultuda çalışma, devlet üniversitesinden mezun olup, Türkiye’nin farklı illerine bağlı devlet okullarındakadrolu görev yapan 29 gönüllü Fen Bilgisi Öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma nitel araştırmatüründe olup veriler, literatür ve uzman görüşleri alınarak araştırmacı tarafından hazırlanan açık uçlusorular ile elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmabulgularına göre öğretmenlerin çoğunun okul deneyimi dersinde, doğru ve yeterli yönlendirmealmadıkları ve uygulama öğretmenlerinin engellemeleri, yetersiz bilgilendirmeleri ve yeni yaklaşımlarıuygulamamalarından kaynaklı verimli bir süreç geçirmedikleri tespit edilmiştir. Öğretmenlik uygulamasıdersinin ise genelde sadece bir ders anlatımı şeklinde uygulandığı ve değerlendirmeler konusundayetersizlikler yaşandığı belirlenmiştir. Bununla birlikte öğretmenlerin bu dersler kapsamında edindiklerideneyimleri mesleğe yeterince aktaramadıkları tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Evulations of Science Teachers Regarding the Classes of School Experience and Teaching Practices

Öz:
This research study aims at gathering the views of science teachers regarding the classes of school experience and teaching practices and especially finding out how much science teachers can reflect their gains from these two courses they take during their undergraduate education on their professional teaching lives. In this direction, this study was carried out with the assistance of the 29 interviewer science teachers who volunteered for this study, graduated from the state universities in Turkey and have been hired in the different provinces. This study has used qualitative research technique and an open-answer survey has been implemented. The content analysis method has been used for analyzing the survey results. The findings indicate that most of the science teachers have expressed that they could not receive proper and satisfactory guidance relevant to these classes, and they could not have a productive learning processes at their undergraduate due to the learning barriers formed by the instructors, unsatisfactory teaching, and teaching style not introducing new approaches regarding School experience. The findings about the class of Teaching Practices indicate that the class is implemented as one class and it is detected that not enough necessary assessments are used during the class. Consequently, most of the science teachers involved in this research study state that they cannot reflect the gains from these classes to their professional teaching.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA SAKA M (2019). Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerine Yönelik Değerlendirmeleri. , 127 - 148. 10.17051/ilkonline.2019.527173
Chicago SAKA MEHPARE Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerine Yönelik Değerlendirmeleri. (2019): 127 - 148. 10.17051/ilkonline.2019.527173
MLA SAKA MEHPARE Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerine Yönelik Değerlendirmeleri. , 2019, ss.127 - 148. 10.17051/ilkonline.2019.527173
AMA SAKA M Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerine Yönelik Değerlendirmeleri. . 2019; 127 - 148. 10.17051/ilkonline.2019.527173
Vancouver SAKA M Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerine Yönelik Değerlendirmeleri. . 2019; 127 - 148. 10.17051/ilkonline.2019.527173
IEEE SAKA M "Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerine Yönelik Değerlendirmeleri." , ss.127 - 148, 2019. 10.17051/ilkonline.2019.527173
ISNAD SAKA, MEHPARE. "Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerine Yönelik Değerlendirmeleri". (2019), 127-148. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2019.527173
APA SAKA M (2019). Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerine Yönelik Değerlendirmeleri. İlköğretim Online (elektronik), 18(1), 127 - 148. 10.17051/ilkonline.2019.527173
Chicago SAKA MEHPARE Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerine Yönelik Değerlendirmeleri. İlköğretim Online (elektronik) 18, no.1 (2019): 127 - 148. 10.17051/ilkonline.2019.527173
MLA SAKA MEHPARE Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerine Yönelik Değerlendirmeleri. İlköğretim Online (elektronik), vol.18, no.1, 2019, ss.127 - 148. 10.17051/ilkonline.2019.527173
AMA SAKA M Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerine Yönelik Değerlendirmeleri. İlköğretim Online (elektronik). 2019; 18(1): 127 - 148. 10.17051/ilkonline.2019.527173
Vancouver SAKA M Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerine Yönelik Değerlendirmeleri. İlköğretim Online (elektronik). 2019; 18(1): 127 - 148. 10.17051/ilkonline.2019.527173
IEEE SAKA M "Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerine Yönelik Değerlendirmeleri." İlköğretim Online (elektronik), 18, ss.127 - 148, 2019. 10.17051/ilkonline.2019.527173
ISNAD SAKA, MEHPARE. "Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerine Yönelik Değerlendirmeleri". İlköğretim Online (elektronik) 18/1 (2019), 127-148. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2019.527173