Değerler Eğitimine İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri

Yıl: 2019 Cilt: 13 Sayı: 29 Sayfa Aralığı: 316 - 333 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.29329/mjer.2019.210.17 İndeks Tarihi: 03-04-2020

Değerler Eğitimine İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri

Öz:
Değerler bireyin toplum içerisinde yer edinebilmesini sağlayan unsurlardır. Toplum içerisinde yaşayanbireylerin toplum ile barışık ve sağlıklı bir ilişki yürütebilmesi için topum tarafından kabul edilmiş olandeğerlere sahip olması gerekmektedir. Bu değerlerin öğretiminde en önemli görevler de aile ve okullaradüşmektedirler. Bireyin dünyaya gelmesi ile birlikte ailede başlayan değerler eğitimi çocukların okul yaşınagelmesi ile okullarda devam etmektedir. Okullar yürütmüş olduğu değerler eğitimi programı ile çocuklaradeğerleri kazandırmaya çalışmakta ve bu değerlerin içselleştirmesini sağlamaktadır.Bu araştırma değerler eğitimine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerini almak amacıyla yapılmıştır. Araştırmatarama modelinde olup betimsel bir nitelik arz etmektedir. Araştırma verilerinin toplanması amacı ile anketformu hazırlanmış ve 350 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen verileri çözümlemede“aritmetik ortalama”. “yüzde” ve “frekans” kullanılmıştır. Ayrıca öğretmen görüşlerinin, demografik verileredayalı değişkenlerden etkilenme derecesi de bağımsız gruplar t testi, anova testleri ile test edilmiştir. Araştırmasonuçları incelendiğinde araştırmaya katılan öğretmenler değerler eğitimi hakkında yeterli bilgiye sahipolduklarını, öğretmenlerin değerler eğitimi konusunda örnek kişiler olması gerektiğini, akademik başarı kadardeğerler eğitiminin de önemli olduğunu ifade etmişlerdir. Yine araştırmaya katılan öğretmenler medyanındeğerler eğitiminde önemli bir etkiye sahip olduğunu ifade etmişlerdir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel Spor Bilimleri Aile Çalışmaları Davranış Bilimleri

Classroom Teachers' Opinions On Values Education

Öz:
Values are the elements that enable the individual to gain a place in the society. The individuals living in the society should have the values accepted by the society in order to have a healthy and peaceful relationship with the society. The most important task in teaching these values falls to families and schools. When the individual comes into the world, values education that start in the family continue in schools with the children reaching the school age. With values education program, schools are trying to make children gain and internalize these values. This study was carried out in order to receive the opinions of the classroom teachers about values education. The study has a survey model and a descriptive nature. A questionnaire form was prepared and applied to 350 classroom teachers in order to collect the research data. "Arithmetic mean", "percent" and "frequency" were used to analyze the data obtained from the study. In addition, the degree to which teacher opinions are affected by variables based on demographic data was tested with independent samples t-test and anova tests. When the results of the study are analyzed, teachers participating in the study stated that they have sufficient knowledge about values education, that teachers should be exemplary individuals in terms of values education and that values education is also as important as academic achievement. Again, the teachers who participated in the study stated that the media has a significant effect on values education.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Müzik Eğitim, Özel Spor Bilimleri Aile Çalışmaları Davranış Bilimleri
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Akarsu, S. (2015). İlkokul (1-4) ve ortaokul (5-8) müzik ders kitaplarında yer alan şarkıların değerler bakımından incelenmesi ve değerler eğitimine ilişkin öğrenci algıları. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Van: Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Akbaş, O. (2008). Değer eğitimi akımlarına genel bir bakış. Değerler Eğitimi Dergisi, 6(16), 9-27.
  • Büyükzötürk Ş.. Çakmak. E. K.. Akgün. Ö. E.. Karadeniz. Ş. ve Demirel. F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem
  • Çengelci, T. (2010). İlköğretim beşinci sınıf sosyal bilgiler dersinde değerler eğitiminin gerçekleştirilmesine ilişkin bir durum çalışması. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Dasari, R. P. (2017). Value System and Value Preferences of Prospective Teachers of Secondary Schools: An Indian Survey. Universal Journal of Educational Research, 5(8), 1403-1409.
  • Demircioğlu, İ. H., & TOKDEMİR, M. A. (2008). Değerlerin oluşturulma sürecinde tarih eğitimi: Amaç, işlev ve içerik. Değerler eğitimi dergisi, 6(15), 69-88.
  • Ersoy. E. (2013). Nicel araştırma yöntemleri. S. Baştürk (Ed.). Bilimsel araştırma yöntemleri (s: 339- 374). içinde. Ankara: Vize.
  • Halstead, J. M. (1996). Values and values education in schools. Values in education and education in values, 3-14.
  • İşcan, C. D. (2007). İlköğretim düzeyinde değerler eğitimi programının etkililiği. Yayımlanmamış doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Komalasari, K., Saripudin, D., & Masyitoh, I. S. (2014). Living values education model in learning and extracurricular activities to construct the students’ character. Journal of Education and Practice, 5(7).
  • Kumar, M. (2017). Importance of Intrinsic and Instrumental Value of Education in Pakistan. Journal of Education and Educational Development, 4(2), 177-199.
  • Li, Y. N. (2009). Research on the reception in contemporary college students' values education (Order No. 10321359). Available from ProQuest Dissertations & Theses Global. (1870408317). Retrieved from https://search.proquest.com/docview/1870408317?accountid=15927
  • Mergler, A. G., & Spooner-Lane, R. (2012). What pre-service teachers need to know to be effective at values-based education. Australian Journal of Teacher Education, 37(8), 5.
  • Merter, F., ve Bozkurt, E. (2014). Sınıf Öğretmeni Bölümü Öğrencilerinin Değerler Eğitimine İlişkin Görüşleri. Turkish Studies İnternational Periodical For the Languages Literature and History of Turkish or Turkic, 9, 5.
  • Meydan, H. (2012). İlköğretim okullarında değerler ve karakter eğitimi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi, Sakarya.
  • Nguyen, Q. T. N. (2016). The Vietnamese Values System: A Blend of Oriental, Western and Socialist Values. International Education Studies, 9(12), 32-40.
  • Rainey, T. R. (1999). Perceptions from a select sample of rural, east-central İllinois, high school social studies teachers on their role as values educators. Doctoral dissertation, University of Illinois at Urbana-Champaign.
  • Richert, P. L. (2005). Teacher Attitudes Regarding The Teaching Of Morals And Values İn The Curriculum. Master of Science İn Education Thesis, California State University, California
  • Sapsağlam, Ö. (2015). Anasınıfına devam eden çocuklara uygulanan sosyal değerler eğitimi programının sosyal beceri kazanımına etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Sarı, E. (2005). Öğretmen adaylarının değer tercihleri: Giresun Eğitim Fakültesi örneği. Değerler Eğitimi Dergisi, 3(10), 75-90.
  • Snook, I. (2007). Values Educatıon in Context. In D.N. Aspin & J.D. Chapman (Eds.), Values Educatıon And Lifelong Learning, (Ss.80-92).
  • Sucu, A. Ö. (2012). Mesnevîlerin Edebiyat Eğitiminde Değer Aktarım Aracı Olarak Kullanılması. Yayımlanmamış Tüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara
  • Taş, H. (2016). Mesnevî destekli değerler eğitiminin ilkokul 4. Sınıf öğrencilerinin tutumlarına etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi, On Dokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Samsun.
  • Thornberg, R. (2008). The lack of professional knowledge in values education. Teaching and Teacher Education, 24(7), 1791-1798.
  • Ülavere, P. ve Tammik, A. (2017). Value Education in Estonian Preschool Child Care Institutions. Journal of teacher education for sustainability, 19(1), 129-146.
  • Wei, H. J. (2011). Teaching in classroom and value education (Order No. 10568353). Available from ProQuest Dissertations & Theses Global. (1874912723). Retrieved from https://search.proquest.com/docview/1874912723?accountid=15927
  • Wells, J. (2011). International education, values and attitudes: A critical analysis of the International Baccalaureate (IB) Learner Profile. Journal of Research in International Education, 10(2), 174-188.
  • Whitney, I. B. (1986). The status of values education in the middle and junior high schools of Tennessee. Doctoral dissertation, Tenesse State University.
  • Veugelers, W. & Vedder, P. (2003). Values in teaching, Teachers and Teaching, 9(4), 377-389
APA BOZKURT E (2019). Değerler Eğitimine İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri. , 316 - 333. 10.29329/mjer.2019.210.17
Chicago BOZKURT Eyüp Değerler Eğitimine İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri. (2019): 316 - 333. 10.29329/mjer.2019.210.17
MLA BOZKURT Eyüp Değerler Eğitimine İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri. , 2019, ss.316 - 333. 10.29329/mjer.2019.210.17
AMA BOZKURT E Değerler Eğitimine İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri. . 2019; 316 - 333. 10.29329/mjer.2019.210.17
Vancouver BOZKURT E Değerler Eğitimine İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri. . 2019; 316 - 333. 10.29329/mjer.2019.210.17
IEEE BOZKURT E "Değerler Eğitimine İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri." , ss.316 - 333, 2019. 10.29329/mjer.2019.210.17
ISNAD BOZKURT, Eyüp. "Değerler Eğitimine İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri". (2019), 316-333. https://doi.org/10.29329/mjer.2019.210.17
APA BOZKURT E (2019). Değerler Eğitimine İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13(29), 316 - 333. 10.29329/mjer.2019.210.17
Chicago BOZKURT Eyüp Değerler Eğitimine İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi 13, no.29 (2019): 316 - 333. 10.29329/mjer.2019.210.17
MLA BOZKURT Eyüp Değerler Eğitimine İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, vol.13, no.29, 2019, ss.316 - 333. 10.29329/mjer.2019.210.17
AMA BOZKURT E Değerler Eğitimine İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2019; 13(29): 316 - 333. 10.29329/mjer.2019.210.17
Vancouver BOZKURT E Değerler Eğitimine İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2019; 13(29): 316 - 333. 10.29329/mjer.2019.210.17
IEEE BOZKURT E "Değerler Eğitimine İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri." Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13, ss.316 - 333, 2019. 10.29329/mjer.2019.210.17
ISNAD BOZKURT, Eyüp. "Değerler Eğitimine İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri". Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi 13/29 (2019), 316-333. https://doi.org/10.29329/mjer.2019.210.17