Matematik Öğretimi Sürecinde Ülkelerin Eğitim Girdilerini Ne Kadar Etkin Kullandıklarının TIMSS 2015 Verilerine Göre İncelenmesi

Yıl: 2019 Cilt: 18 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 1732 - 1750 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.17051/ilkonline.2019.639311 İndeks Tarihi: 09-04-2020

Matematik Öğretimi Sürecinde Ülkelerin Eğitim Girdilerini Ne Kadar Etkin Kullandıklarının TIMSS 2015 Verilerine Göre İncelenmesi

Öz:
Araştırma, TIMSS 2015 kapsamında 8. sınıf matematik çalışmasına katılan 41 ülkenin matematikbaşarısıyla ilişkili olduğu düşünülen girdilerini etkin şekilde yönetip yönetmediklerini belirlemeyiamaçlamış olup, nicel araştırma kapsamında yer alan betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Verilerinanalizinde ise veri zarflama analiz tekniğinden faydalanılmıştır. TIMSS çalışmalarında örnekleme 8. sınıföğrencileri üzerinden yapılmıştır. Bu çalışmada kullanılan veriler, öğrencilerin, öğretmenlerin ve okulmüdürlerinin doldurduğu anketlerin IEA IDB Analyzer programıyla öğrencilerin matematik başarılarınıtemel alarak elde edilmiştir. Matematik başarısına etki eden eğitim girdilerine referans olma açısındanÇin-Taipe (Tayvan) birinci sırada; Japonya ikinci sırada ve Kore ise üçüncü sırada yer almaktadır. Endüşük etkinliğe sahip olan altı ülke sırasıyla; Kuveyt, Güney Afrika, Arjantin-Buenos Aires, Ürdün, Umman,Suudi Arabistan’dır. Türkiye, yukarıda verilen sekiz değişken temele alınarak etkin olmaya en yakınülkedir. Düşük etkinliğe sahip ülkeler kaynaklarını verimsiz kullanmakta ve harcamalarının karşılığını tamolarak alamamaktadır.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

The Analysis of How Effective Countries Use Education Inputs in The Process of Teaching Mathematics According to TIMSS 2015 Data

Öz:
This study aims to investigate whether 41 countries participating in the 8th grade mathematics study effectively managed their input/efforts for the achievement in mathematics under TIMSS 2015 using descriptive survey model. Data envelopment analysis was used to analyze the data. In the study, sampling was performed on 8th grade students. The study uses the data generated by EA IDB Analyzer software analyzing the questionnaires filled by the students, teachers and school principals, and the students’ mathematics achievements. When the educational inputs affecting achievement in mathematics are analyzed compared to their reference countries, Chinese Taipei (Taiwan) ranks the first, Japan the second and Korea the third. The least efficient six countries are Kuwait, South Africa, Argentina-Buenos Aires, Jordan, Oman and Saudi Arabia, respectively. Turkey is the country closest to be efficient regarding eight variables aforementioned. The least efficient countries use their resources ineffectively and cannot get in return for their expenditures.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA KOYUNCU B, ILGAZ G (2019). Matematik Öğretimi Sürecinde Ülkelerin Eğitim Girdilerini Ne Kadar Etkin Kullandıklarının TIMSS 2015 Verilerine Göre İncelenmesi. , 1732 - 1750. 10.17051/ilkonline.2019.639311
Chicago KOYUNCU Bengisu,ILGAZ GÖKHAN Matematik Öğretimi Sürecinde Ülkelerin Eğitim Girdilerini Ne Kadar Etkin Kullandıklarının TIMSS 2015 Verilerine Göre İncelenmesi. (2019): 1732 - 1750. 10.17051/ilkonline.2019.639311
MLA KOYUNCU Bengisu,ILGAZ GÖKHAN Matematik Öğretimi Sürecinde Ülkelerin Eğitim Girdilerini Ne Kadar Etkin Kullandıklarının TIMSS 2015 Verilerine Göre İncelenmesi. , 2019, ss.1732 - 1750. 10.17051/ilkonline.2019.639311
AMA KOYUNCU B,ILGAZ G Matematik Öğretimi Sürecinde Ülkelerin Eğitim Girdilerini Ne Kadar Etkin Kullandıklarının TIMSS 2015 Verilerine Göre İncelenmesi. . 2019; 1732 - 1750. 10.17051/ilkonline.2019.639311
Vancouver KOYUNCU B,ILGAZ G Matematik Öğretimi Sürecinde Ülkelerin Eğitim Girdilerini Ne Kadar Etkin Kullandıklarının TIMSS 2015 Verilerine Göre İncelenmesi. . 2019; 1732 - 1750. 10.17051/ilkonline.2019.639311
IEEE KOYUNCU B,ILGAZ G "Matematik Öğretimi Sürecinde Ülkelerin Eğitim Girdilerini Ne Kadar Etkin Kullandıklarının TIMSS 2015 Verilerine Göre İncelenmesi." , ss.1732 - 1750, 2019. 10.17051/ilkonline.2019.639311
ISNAD KOYUNCU, Bengisu - ILGAZ, GÖKHAN. "Matematik Öğretimi Sürecinde Ülkelerin Eğitim Girdilerini Ne Kadar Etkin Kullandıklarının TIMSS 2015 Verilerine Göre İncelenmesi". (2019), 1732-1750. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2019.639311
APA KOYUNCU B, ILGAZ G (2019). Matematik Öğretimi Sürecinde Ülkelerin Eğitim Girdilerini Ne Kadar Etkin Kullandıklarının TIMSS 2015 Verilerine Göre İncelenmesi. İlköğretim Online (elektronik), 18(4), 1732 - 1750. 10.17051/ilkonline.2019.639311
Chicago KOYUNCU Bengisu,ILGAZ GÖKHAN Matematik Öğretimi Sürecinde Ülkelerin Eğitim Girdilerini Ne Kadar Etkin Kullandıklarının TIMSS 2015 Verilerine Göre İncelenmesi. İlköğretim Online (elektronik) 18, no.4 (2019): 1732 - 1750. 10.17051/ilkonline.2019.639311
MLA KOYUNCU Bengisu,ILGAZ GÖKHAN Matematik Öğretimi Sürecinde Ülkelerin Eğitim Girdilerini Ne Kadar Etkin Kullandıklarının TIMSS 2015 Verilerine Göre İncelenmesi. İlköğretim Online (elektronik), vol.18, no.4, 2019, ss.1732 - 1750. 10.17051/ilkonline.2019.639311
AMA KOYUNCU B,ILGAZ G Matematik Öğretimi Sürecinde Ülkelerin Eğitim Girdilerini Ne Kadar Etkin Kullandıklarının TIMSS 2015 Verilerine Göre İncelenmesi. İlköğretim Online (elektronik). 2019; 18(4): 1732 - 1750. 10.17051/ilkonline.2019.639311
Vancouver KOYUNCU B,ILGAZ G Matematik Öğretimi Sürecinde Ülkelerin Eğitim Girdilerini Ne Kadar Etkin Kullandıklarının TIMSS 2015 Verilerine Göre İncelenmesi. İlköğretim Online (elektronik). 2019; 18(4): 1732 - 1750. 10.17051/ilkonline.2019.639311
IEEE KOYUNCU B,ILGAZ G "Matematik Öğretimi Sürecinde Ülkelerin Eğitim Girdilerini Ne Kadar Etkin Kullandıklarının TIMSS 2015 Verilerine Göre İncelenmesi." İlköğretim Online (elektronik), 18, ss.1732 - 1750, 2019. 10.17051/ilkonline.2019.639311
ISNAD KOYUNCU, Bengisu - ILGAZ, GÖKHAN. "Matematik Öğretimi Sürecinde Ülkelerin Eğitim Girdilerini Ne Kadar Etkin Kullandıklarının TIMSS 2015 Verilerine Göre İncelenmesi". İlköğretim Online (elektronik) 18/4 (2019), 1732-1750. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2019.639311