Yıl: 2019 Cilt: 13 Sayı: 30 Sayfa Aralığı: 98 - 111 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.29329/mjer.2019.218.6 İndeks Tarihi: 09-04-2020

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ekolojik Vatandaşlık Düzeylerinin İncelenmesi

Öz:
Ekolojik vatandaşlık küresel boyutta bireyleri ilgilendiren bir kavramdır. Bu nedenle, bireylerin ekolojikvatandaşlık düzeylerini etkileyen faktörlerin belirlenmesi oldukça önemlidir. Bu araştırmada, fen bilgisiöğretmen adaylarının ekolojik vatandaşlık düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın çalışma grubu, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 151 fenbilgisi öğretmen adayından oluşmaktadır. Tarama modeline göre gerçekleştirilen araştırmada, veri toplama aracıolarak “Ekolojik Vatandaşlık Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçek; katılım, sürdürülebilirlik, sorumluluk, hak ve adaletolmak üzere 4 faktörden oluşmaktadır. Ekolojik vatandaşlık ölçeğinin Cronbach-alfa iç tutarlılık katsayısı 0.88olarak bulunmuştur. Araştırma sonucunda, çevre dersi alma, çevre ile ilgili bir etkinliğe katılma, sınıf düzeyi veakademik başarı düzeyine göre fen bilgisi öğretmen adaylarının ekolojik vatandaşlık düzeyi arasında istatistikselolarak anlamlı farklılık olduğu belirlenmiştir. Ancak cinsiyete göre ekolojik vatandaşlığı oluşturan sadece hak veadalet boyutunda istatistiksel olarak anlamlı farklılık olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

Investigation of ecological citizenship levels pre-service science teachers’

Öz:
Ecological citizenship is a concept that concerns individuals on a global scale. For this reason, it is very important to determine the factors affecting the level of ecological citizenship of individuals. In this study, it was aimed to investigate the ecological citizenship levels pre-service science teachers' in terms of various variables. The study group consisted of 151 pre-service science teachers from a public university in the 2018- 2019 academic year. Ecological Citizenship Scale was used as the data collection tool in the study conducted according to the screening model. Scale; participation, sustainability, responsibility, rights and justice. As a result of the research, it was determined that there is a statistically significant difference in the level of ecological citizenship of pre-service science teachers according to taking environmental lessons, participating in an activity related to environment, grade level and academic achievement level. However, it was determined that there is a statistically significant difference in the dimension of only rights and justice which constitute ecological citizenship in terms of gender.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA YILMAZ M, Karakaya F, Çimen O, ADIGÜZEL ULUTAŞ M (2019). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ekolojik Vatandaşlık Düzeylerinin İncelenmesi. , 98 - 111. 10.29329/mjer.2019.218.6
Chicago YILMAZ MEHMET,Karakaya Ferhat,Çimen Osman,ADIGÜZEL ULUTAŞ Merve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ekolojik Vatandaşlık Düzeylerinin İncelenmesi. (2019): 98 - 111. 10.29329/mjer.2019.218.6
MLA YILMAZ MEHMET,Karakaya Ferhat,Çimen Osman,ADIGÜZEL ULUTAŞ Merve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ekolojik Vatandaşlık Düzeylerinin İncelenmesi. , 2019, ss.98 - 111. 10.29329/mjer.2019.218.6
AMA YILMAZ M,Karakaya F,Çimen O,ADIGÜZEL ULUTAŞ M Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ekolojik Vatandaşlık Düzeylerinin İncelenmesi. . 2019; 98 - 111. 10.29329/mjer.2019.218.6
Vancouver YILMAZ M,Karakaya F,Çimen O,ADIGÜZEL ULUTAŞ M Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ekolojik Vatandaşlık Düzeylerinin İncelenmesi. . 2019; 98 - 111. 10.29329/mjer.2019.218.6
IEEE YILMAZ M,Karakaya F,Çimen O,ADIGÜZEL ULUTAŞ M "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ekolojik Vatandaşlık Düzeylerinin İncelenmesi." , ss.98 - 111, 2019. 10.29329/mjer.2019.218.6
ISNAD YILMAZ, MEHMET vd. "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ekolojik Vatandaşlık Düzeylerinin İncelenmesi". (2019), 98-111. https://doi.org/10.29329/mjer.2019.218.6
APA YILMAZ M, Karakaya F, Çimen O, ADIGÜZEL ULUTAŞ M (2019). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ekolojik Vatandaşlık Düzeylerinin İncelenmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13(30), 98 - 111. 10.29329/mjer.2019.218.6
Chicago YILMAZ MEHMET,Karakaya Ferhat,Çimen Osman,ADIGÜZEL ULUTAŞ Merve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ekolojik Vatandaşlık Düzeylerinin İncelenmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi 13, no.30 (2019): 98 - 111. 10.29329/mjer.2019.218.6
MLA YILMAZ MEHMET,Karakaya Ferhat,Çimen Osman,ADIGÜZEL ULUTAŞ Merve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ekolojik Vatandaşlık Düzeylerinin İncelenmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, vol.13, no.30, 2019, ss.98 - 111. 10.29329/mjer.2019.218.6
AMA YILMAZ M,Karakaya F,Çimen O,ADIGÜZEL ULUTAŞ M Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ekolojik Vatandaşlık Düzeylerinin İncelenmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2019; 13(30): 98 - 111. 10.29329/mjer.2019.218.6
Vancouver YILMAZ M,Karakaya F,Çimen O,ADIGÜZEL ULUTAŞ M Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ekolojik Vatandaşlık Düzeylerinin İncelenmesi. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi. 2019; 13(30): 98 - 111. 10.29329/mjer.2019.218.6
IEEE YILMAZ M,Karakaya F,Çimen O,ADIGÜZEL ULUTAŞ M "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ekolojik Vatandaşlık Düzeylerinin İncelenmesi." Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 13, ss.98 - 111, 2019. 10.29329/mjer.2019.218.6
ISNAD YILMAZ, MEHMET vd. "Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Ekolojik Vatandaşlık Düzeylerinin İncelenmesi". Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi 13/30 (2019), 98-111. https://doi.org/10.29329/mjer.2019.218.6