Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi: Koni Örneği

Yıl: 2016 Cilt: 15 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 946 - 973 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 12-04-2020

Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi: Koni Örneği

Öz:
Bu araştırmanın amacı, ortaokul matematik öğretmenlerinin koni konusuna yönelik pedagojik alanbilgilerini, konu alan bilgileri, öğrenci bilgileri ve öğretim strateji bilgileri bileşenleri doğrultusundaincelemektir. Durum çalışması yönteminin kullanıldığı bu araştırmada, amaçlı örnekleme yöntemi esasalınmış ve çalışmanın katılımcılarını farklı hizmet süresine sahip altı matematik öğretmeni oluşturmaktadır.Çalışmada, yarı-yapılandırılmış görüşme, yarı-yapılandırılmış gözlem ve doküman incelemesi tekniklerikullanılarak veri üçlemesi yapılmıştır. Uygulama boyunca yapılan görüşmeler ile gözlemlerin tamamı seskaydına alınmış, üç öğretmenin ders anlatımları video kaydına alınmıştır. Elde edilen verilerin analizinde,nitel veri analizi tekniklerinden yararlanılmıştır. Konu alan bilgilerinin analizinde Nvivo 8 paket programıkullanılmıştır. Çalışma sonunda, öğretmenlerin çoğunun, koni konusuna ilişkin alan bilgilerinin eksik veyayanlış olduğu görülmüştür. Diğer taraftan çalışmadan elde edilen bulgulara dayalı olarak, öğrencibilgilerinin yeterli olduğu görülmüştür. Ayrıca çalışmada, öğretmenlerin öğrenciyi sürece katan “BuluşYoluyla Öğrenme” gibi stratejileri yeterince kullanmadıkları görülmüştür.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik

Examination of Middle School Mathematics Teachers’ Pedagogical Content Knowledge: The Sample of Cone

Öz:
The purpose of the study was to examine the pedagogical content knowledge of middle school mathematics teachers based on its components: subject matter knowledge, knowledge of student, and knowledge of instructional strategies. The purposive sampling method was used in the study with the design of case study. The participants were composed of six middle school teachers having different number of experienced years. The data triangulation was made by using the techniques of semi-structured interviews, semi-structured observation and document analysis. Throughout implementation, audio recordings of all of the interviews and video recordings of observations and lessons of three teachers were collected. In this study, qualitative data analysis techniques were used. Nvivo 8 software package was used in order to analyze subject-matter knowledge. At the end of the study, it was found that most of the teachers had lacking or incorrect knowledge about component of subject-matter knowledge about cone. On the other hand, results showed that mathematics teachers’ knowledge of student was sufficient. Furthermore, it was found that the teachers could not sufficiently use the strategies to have the students participated in the process such as “Discovery Learning”.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Alkış-Küçükaydın, M. & Gökbulut, Y. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının geometrik cisimlerin tanımlanması ve açılımına ilişkin kavram yanılgıları. Cumhuriyet International Journal of Education, 2(1), 102-117.
  • Altaylı, D., Konyalıoğlu, A. C., Hızarcı, S., & Kaplan, A. (2014).İlköğretim matematik öğretmen adaylarının üç boyutlu cisimlere ilişkin pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi. Middle Eastern ve African Journal of Educational Research, 10, 4-24.
  • Appleton, K. (2003). How do beginning primary school teachers cope with science? Toward an understanding of science teaching practice. Research in Science Education, 33, 1–25.
  • Arslan-Kılcan, S. (2006). İlköğretim matematik öğretmenlerinin kesirlerle bölmeye ilişkin kavramsal bilgi düzeyleri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Aslan-Tutak, F. (2009). A study of geometry content knowledge of elementary preservice teachers: the case of quadrilaterals. Unpublished doctoral dissertation, University of Florida.
  • Aygün, S. Ç., Aynur, N., Coşkuntürk, N., Çuha, S. S., Karaman, U., Özçelik, U., Ulubay, M., & Ünsal, N. (2008). İlköğretim matematik 8 ders kitabı (1. Baskı). Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu.
  • Aytar, A. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının öğretmenlik uygulaması sürecinde insanın çevreye etkisi konusu ile ilgili pedagojik alan bilgilerinin araştırılması. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Baki, M. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının matematiği öğretme bilgilerinin gelişiminin incelenmesi: Bir Ders İmecesi (Lesson Study) çalışması. Yayımlanmamış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Ball, D. L. & Bass, H. (2003). Toward a practice-based theory of mathematical knowledge for teaching. In B. Davis and E. Simmt (Eds.), In Proceedings of the 2002 annual meeting of the Canadian Mathematics Education Study Group (pp. 3-14). Edmonton, AB: CMESG/GDEDM.
  • Batur, Z. & Balcı, S. (2013). Türkçe öğretmen adaylarının pedagojik alan bilgilerin incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Türkçenin Eğitimi Öğretimi Özel Sayısı, 6(11), 21-43.
  • Baykul, Y. (2014). Ortaokulda matematik öğretimi (5-8 sınıflar) (2. Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Bozkurt, A. & Koç, Y. (2012). Investigating first year elementary mathematics teacher education students’ knowledge of prism. Educational Sciences: Theory & Practice, 12(4), 2949-2952.
  • Bütün, M. (2005). İlköğretim matematik öğretmenlerinin alan eğitimi bilgilerinin nitelikleri üzerine bir çalışma. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Capraro, R.M., Capraro, M.M., Parker, D., Kulm, G., & Raulerson, T. (2005). The mathematics content knowledge role in developing preservice teachers’ pedagogical content knowledge. Journal of Research in Childhood Education, 20(2), 108-124.
  • Clements, D. H., Sarama, J. H., & Battista, M. (1998). Development of concepts of geometric figures in especially designed logo computer environment. Focus on Learning Problems in Mathematics, 20, 47-64.
  • Çakmak, Z., Konyalıoğlu, A.C., & Işık, A. (2014). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının üç boyutlu cisimlere ilişkin konu alan bilgilerinin incelenmesi. Middle Eastern and African Journal of Educational Research, 8, 28-44.
  • Dane, A. (2008). İlköğretim matematik öğretmenliği programı öğrencilerinin nokta, doğru ve düzlem kavramlarını algıları. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 41-58.
  • Edwards, B. & Ward, M. B. (2008). The role of mathematical definitions in mathematics and in undergraduate mathematics courses. In M. P. Carlson and C. Rasmussen (Eds.), Making the connection: Research and teaching in undergraduate mathematics (pp. 223-232). Washington, DC: Mathematical Association of America.
  • Eroğlu, D. & Tanışlı, D. (2015). Ortaokul matematik öğretmenlerinin temsil kullanımına ilişkin öğrenci ve öğretim stratejileri bilgileri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 9(1), 275-307.
  • Erskine, B.M. (2010). Raising mathematical achievement starts with the elementary teacher: recommendations to ımprove content and pedagogical knowledge of elementary math teachers. Unpublished doctoral dissertation, University of Delaware.
  • Escudero, I. & Sanchez, V. (2002). Integration of domains of knowledge in mathematics teachers’ practice. In A. D. Cockburn and E. Nardi (Eds.), Proceedings of the 26th Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol. 4, pp.177-184). Norwich, UK: PME.
  • Fujita, T. & Jones, K. (2007), Learners’ understanding of the definitions and hierarchical classification of quadrilaterals: towards a theoretical framing. Research in Mathematics Education, 9, 3-20. ISSN: 1479-4802.
  • Fuller, R. A. (1996). Elementary teachers’ pedagogical content knowledge of mathematics. Paper presented at the Mid-Western Educational Research Association Conference. Chicago: Illinois.
  • Gökbulut, Y. (2010). Sınıf öğretmeni adaylarının geometrik cisimler konusundaki pedagojik alan bilgileri. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Gökkurt, B., Deniz, D., Soylu, Y., & Akgün, L. (2012). Dinamik geometri yazılımı ile hazırlanan çalışma yaprakları hakkında öğrenci görüşleri: prizmalarda alan örneği. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(3), 358-363.
  • Gökkurt, B., Dündar, S., Soylu, Y., & Tatar, E. (2012). Developing suitable materials for the computer enriched learning cycle model: Teaching the “Pyramid” subject. Procedia Social and Behavioral Sciences, 46, 3129-3133.
  • Gökkurt, B., Koçak, M., & Soylu, Y. (2014, Eylül). Öğretmen adaylarının kesirler konusuna yönelik konu alan bilgileri ve öğretim stratejileri bilgilerinin incelenmesi.11.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresinde sunulan sözlü bildiri. Adana: Çukurova Üniversitesi.
  • Gökkurt, B., Şahin, Ö., & Soylu, Y. (2016). Öğretmen adaylarının değişken kavramına yönelik pedagojik alan bilgilerinin öğrenci hataları bağlamında incelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 17-31.
  • Gökkurt, B., Şahin, Ö., Soylu, Y., & Soylu, C. (2013). Öğretmen adaylarının kesirlerle ilgili pedagojik alan bilgilerinin öğrenci hataları açısından incelenmesi. International Online Journal of Educational Sciences, 5(3), 719-735.
  • Gökkurt, B., Şahin, Ö., Soylu, Y. , & Doğan, Y. (2015). Öğretmen adaylarının geometrik cisimler konusuna ilişkin öğrenci hatalarına yönelik pedagojik alan bilgileri. İlköğretim Online, 14(1), 55-71.
  • Gökkurt, B., Şahin, Ö., Erdem, E., Başıbüyük, K., & Soylu, Y. (2015). Investigation of pedagogical content knowledge of middle school prospective mathematics teachers on the cone topic in terms of some components. Journal of Cognitive and Education Research 1(1), 18-40.
  • Güler, S. & Yücelyiğit, S. (2011). İlköğretim öğretmen kitabı matematik 8 . İstanbul: Hayalgücü Yayıncılık.
  • Gürbüz, K. & Durmuş, S. (2009). İlköğretim matematik öğretmenlerinin dönüşüm geometrisi, geometrik cisimler, örüntü ve süslemeler alt öğrenme alanlarındaki yeterlikleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Dergisi, 9(1), 1-22.
  • Karataş, İ., Yılmaz, N., Genç, M. & Demiray, E. (2014, Mayıs). Sınıf öğretmenliği öğretmen adaylarının matematik alan eğitimi bilgilerinin incelenmesi. 13. Matematik Sempozyumunda sunulan sözlü bildiri. Karabük: Karabük Üniversitesi.
  • Katona, J. (2008). Solving 2 and 3- dimensional problems with help of dynamical geometry software. Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik
  • Koç, Y. & Bozkurt, A. (2011). Evaluating pre-service mathematics teachers’ comprehension level of geometric concepts. In B. Ubuz, (Ed.), The Proceedings of the 35th annual meeting of the international group for the psychology of mathematics education (pp. 335). Ankara, Turkey.
  • Koçak, M., Gökkurt, B., & Soylu, Y. (2014, Mayıs). Matematik öğretmeni adaylarının silindir kavramıyla ilgili pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi. 13. Matematik Sempozyumunda sunulan sözlü bildiri. Karabük: Karabük Üniversitesi.
  • Kösa, T. (2011). Ortaöğretim öğrencilerinin uzamsal becerilerinin incelenmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
  • Lee, E., Brown, M. N., Luft, J. A., & Roehrig, G. H. (2007). Assessing beginning secondary science teachers’ PCK: Pilot year results. School Science and Mathematics, 107(2), 418–426.
  • Lenhart, S. T. (2010). The effect of teacher pedagogical content knowledge and the instruction of middle school geometry. Unpublished doctoral dissertation, University of Liberty.
  • Linchevsky, L., Vinner, S., & Karsenty, R. (1992). To be or not to be minimal? Student teachers' views about definitions in geometry. In W. Geeslin and K. Graham (Eds.), Proceedings of the 16th Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Vol 2, pp. 48- 55). Durham, NH: PME.
  • Magnusson, S., Krajcik, J., & Borko, H. (1999). Nature, sources, and development of PCK for science teaching. In J. Gess-Newsome and N. G. Lederman (Eds.), Examining PCK: The construct and its implications for science education (Vol.6, pp. 95-132). Dordrecht, The Netherlands: Kluwer Academic Press.
  • Matos, J. M. (1994). Cognitive models of the concept of angle. In Proceedings of the 18th international conference for psychology of mathematics education (pp. 263-270). Portugal: University of Lisbon.
  • Mcmillian, H. J. & Schumacher, S. (2010). Research in education. Boston, USA: Pearson Education.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2009). İlköğretim matematik dersi 6-8 sınıflar öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB] (2013). Ortaokul matematik dersi (5,6, 7 ve 8 sınıflar) öğretim programı. Ankara: Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Monte-Sano, C. (2011). Learning to open up history for students: Pre-service teachers' emerging pedagogical content knowledge. Journal of Teacher Education, 62(3), 260-272. doi: Doi 10.1177/0022487110397842.
  • National Council of Teachers of Mathematics [NCTM], (2000). Principles and standarts for school mathematics, http://standards.nctm.org adresinden 10.11.2015’te indirilmiştir.
  • Özel, M. (2012). Farklı öğretim deneyimine sahip fen ve teknoloji öğretmenlerinin kimyasal tepkimeler konusundaki pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Putnam, R.T., Heaton, R.M., Prawat, R.S., & Remillard, J.T. (1992). Teaching mathematics for understanding: discussing case studies of four fifth-grade teachers. The Elementary School Journal, 93(2), 213–228.
  • Rollnick, M., Bennett, J., Rhemtula, M., Dharsey, N., & Ndlovu, T. (2008). The place of subject matter knowledge in pedagogical content knowledge: a case study of south african teachers teaching the amount of substance and chemical equilibrium. International Journal of Science Education, 30(10), 1365-1387, DOI: 10.1080/09500690802187025.
  • Shulman L. (1986). Paradigms and research programs in the study of teaching: a contemporary perspective. In M, Wittrock (Ed.), Handbook of Research on Teaching. NY: Macmillian Publishing Company.
  • Shulman, L.S. (1987). Knowledge and teaching: foundation of the new reform. Harvard Educational Review, 57(1), 1-21.
  • Stacey, K., Helme, S., Steinle, V., Baturo, A., Irwin, K., & Bana, J. (2001). Preservice teachers’ knowledge of difficulties in decimal numeration. Journal of Mathematics Teacher Education,4, 205-225.
  • Staley, K. N. (2004). Tracing the development of understanding rate of change: A case study of changes in a pre-service teacher’s pedagogical content knowledge. Unpublished doctoral dissertation, North Carolina State University, Raleigh.
  • Şahin, Ö., Gökkurt, B., & Soylu, Y. (2016). Examining prospective mathematics teachers’ pedagogical content knowledge on fractions in terms of students’ mistakes. International Journal of Mathematical Education in Science and Technology, 47(4), 531-551.
  • Şimşek, E. & Koru-Yücekaya, G. (2014). Dinamik geometri yazılımı ile öğretimin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin uzamsal yeteneklerine etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 65-80.
  • Şimşek, N. & Boz, N. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının uzunluk ölçme konusunda pedagojik alan bilgilerinin öğrenci kavrayışları bağlamında incelenmesi. Cumhuriyet International Journal of Education, 4(3), 10-30.
  • Tahan, G. Ş. (2013). İlköğretim matematik 8 ders kitabı. Ankara: Can Matematik Yayınları
  • Tekin-Sitrava, R. & Işıksal-Bostan, M. (2013). In-service mathematics teacher’s mathematical knowledge for teaching: a case of volume of prism. Paper presented at Eighth Congress of European Research in Mathematics Education (CERME 8), Turkey.
  • Tekin-Sitrava, R. & Işıksal-Bostan, M. (2014). An investigation into the performance, solution strategies, and difficulties in middle school students’ calculation of the volume of a rectangular prism. International Journal for Mathematics Teaching and Learning, 2-27.
  • Tekin-Sitrava, R. & Işıksal-Bostan, M. (2016). The nature of middle school mathematics teachers’ subject matter knowledge: the case of volume of prisms. International Journal of Educational Sciences, 12(1), 29-37.
  • Tirosh, D., Even, R., & Robinson, N. (1998). Simplifying algebraic expressions: teacher awareness and teaching approaches. Educational Studies in Mathematics, 35(1), 51-64.
  • Tokerler, S., Sarıgül, Ö. E., Kılıçarslan, H., Yıldız, Y., & Kavcar, M. (2009). Liseler için geometri 3 (5. Baskı). Ankara: MEB Yayınları
  • Tsamir, P., Tirosh, D., & Levenson, E. (2008). Intuitive nonexamples: the case of triangles. Educational Studies in Mathematics, 69(2), 81-95.
  • Tutak, T. & Birgin, O. (2008). Geometri öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. 8th International Educational Technology Conference içinde (s. 1058-1061). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi.
  • Uysal, S. (1997). Ders geçme ve kredili sisteme göre geometri 3. İstanbul: Önde Yayıncılık.
  • Van de Walle, J. A., Karp, K. S., & Bay-Williams, J. W. (2014). İlkokul ve ortaokul matematiği gelişimsel yaklaşımla öğretim (7. Baskı).(Çev. S. Durmuş). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Yemen-Karpuzcu, S. & Işıksal-Bostan, M. (2013). Geometrik cisimler: silindir, prizma, koni, piramit ve kürenin matematiksel anlamı. İ.Ö. Zembat, M. F. Özmantar, E. Bingölbali, Şandır, H. ve A. Delice (Edt.), Tanımları ve tarihsel gelişimleriyle matematiksel kavramlar (s. 278-279). Ankara: Pegem Akademi.
  • Yıldız, Z. (2009). Geometrik cisimlerin yüzey alanları ve hacimleri konularında bilgisayar destekli öğretimin ilköğretim 8. sınıf öğrenci tutumu ve başarısına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yılmaz, S. Keşan, C., & Nizamoğlu, Ş. (2000, Eylül). İlköğretimde ve ortaöğretimde geometri öğretimiöğreniminde öğretmenler-öğrencilerin karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi Bildirileri içinde (s. 569-573). Ankara: Hacettepe Üniversitesi.
  • Zazkis, R. & Leiken, R. (2008). Exemplifying definitions: A case of a square. Educational Studies in Mathematics, 69, 131-148.
APA GÖKKURT ÖZDEMİR B, soylu y (2016). Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi: Koni Örneği. , 946 - 973.
Chicago GÖKKURT ÖZDEMİR Burçin,soylu yasin Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi: Koni Örneği. (2016): 946 - 973.
MLA GÖKKURT ÖZDEMİR Burçin,soylu yasin Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi: Koni Örneği. , 2016, ss.946 - 973.
AMA GÖKKURT ÖZDEMİR B,soylu y Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi: Koni Örneği. . 2016; 946 - 973.
Vancouver GÖKKURT ÖZDEMİR B,soylu y Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi: Koni Örneği. . 2016; 946 - 973.
IEEE GÖKKURT ÖZDEMİR B,soylu y "Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi: Koni Örneği." , ss.946 - 973, 2016.
ISNAD GÖKKURT ÖZDEMİR, Burçin - soylu, yasin. "Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi: Koni Örneği". (2016), 946-973.
APA GÖKKURT ÖZDEMİR B, soylu y (2016). Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi: Koni Örneği. İlköğretim Online (elektronik), 15(3), 946 - 973.
Chicago GÖKKURT ÖZDEMİR Burçin,soylu yasin Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi: Koni Örneği. İlköğretim Online (elektronik) 15, no.3 (2016): 946 - 973.
MLA GÖKKURT ÖZDEMİR Burçin,soylu yasin Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi: Koni Örneği. İlköğretim Online (elektronik), vol.15, no.3, 2016, ss.946 - 973.
AMA GÖKKURT ÖZDEMİR B,soylu y Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi: Koni Örneği. İlköğretim Online (elektronik). 2016; 15(3): 946 - 973.
Vancouver GÖKKURT ÖZDEMİR B,soylu y Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi: Koni Örneği. İlköğretim Online (elektronik). 2016; 15(3): 946 - 973.
IEEE GÖKKURT ÖZDEMİR B,soylu y "Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi: Koni Örneği." İlköğretim Online (elektronik), 15, ss.946 - 973, 2016.
ISNAD GÖKKURT ÖZDEMİR, Burçin - soylu, yasin. "Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi: Koni Örneği". İlköğretim Online (elektronik) 15/3 (2016), 946-973.