Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitime İlişkin Metaforik Algıları

Yıl: 2016 Cilt: 15 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 1114 - 1130 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 13-04-2020

Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitime İlişkin Metaforik Algıları

Öz:
Bu araştırmanın amacı; öğretmen adaylarının lisansüstü eğitime ilişkin metaforik algılarını ortayakoymaktır. Nitel bir yapıda olan araştırmada, olgu bilim (fenemonoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırmanınçalışma grubu; 2014-2015 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim FakültesiOkul Öncesi Öğretmenliği, Sınıf Öğretmenliği, İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Sosyal BilgilerÖğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ve Türkçe Öğretmenliğidördüncü sınıfta öğrenim gören 112 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırma verileri, “Lisansüstüeğitim …………a/e benzer; çünkü …..………” şeklinde eksik bırakılmış bir cümleden oluşan form aracılığıylatoplanmıştır. Verilerin analizinde, nitel araştırma desenine uygun olarak içerik analizi yöntemikullanılmıştır. Araştırma sonucunda; 112 öğretmen adayı 93 farklı metafor geliştirmiş ve bu metaforlar“Gelişim”, “Zirve”, “Değer”, “Zor”, “Çaba”, “Uzmanlık”, Keşif-Araştırma”, “Yol Gösterici”, Doyumsuzluk” ve“Üretim” olmak üzere 10 kategoride toplanmıştır
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Müzik Eğitim, Özel

Metaphorical Perceptions of Prospective Teachers toward Graduate Education

Öz:
The aim of this study is to investigate metaphorical images of prospective teachers toward the concept of graduate education. The research has been conducted in line with the phenomenology pattern. The study group of the research consists of 112 senior prospective teachers who were studying in the Cumhuriyet University, Faculty of Education in the spring semester of the 2014-2015 academic years. Data of the study were collected through the use of the prompt “Graduate Education looks like ………….. because ………….”. Content analysis method was used to analyze the data. When research results are examined; 112 prospective teachers developed 93 different metaphors for graduate education. These metaphors are categorized into 10 conceptual categories with regard to their common features.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Matematik Müzik Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA BOZPOLAT E (2016). Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitime İlişkin Metaforik Algıları. , 1114 - 1130.
Chicago BOZPOLAT EBRU Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitime İlişkin Metaforik Algıları. (2016): 1114 - 1130.
MLA BOZPOLAT EBRU Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitime İlişkin Metaforik Algıları. , 2016, ss.1114 - 1130.
AMA BOZPOLAT E Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitime İlişkin Metaforik Algıları. . 2016; 1114 - 1130.
Vancouver BOZPOLAT E Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitime İlişkin Metaforik Algıları. . 2016; 1114 - 1130.
IEEE BOZPOLAT E "Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitime İlişkin Metaforik Algıları." , ss.1114 - 1130, 2016.
ISNAD BOZPOLAT, EBRU. "Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitime İlişkin Metaforik Algıları". (2016), 1114-1130.
APA BOZPOLAT E (2016). Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitime İlişkin Metaforik Algıları. İlköğretim Online (elektronik), 15(4), 1114 - 1130.
Chicago BOZPOLAT EBRU Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitime İlişkin Metaforik Algıları. İlköğretim Online (elektronik) 15, no.4 (2016): 1114 - 1130.
MLA BOZPOLAT EBRU Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitime İlişkin Metaforik Algıları. İlköğretim Online (elektronik), vol.15, no.4, 2016, ss.1114 - 1130.
AMA BOZPOLAT E Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitime İlişkin Metaforik Algıları. İlköğretim Online (elektronik). 2016; 15(4): 1114 - 1130.
Vancouver BOZPOLAT E Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitime İlişkin Metaforik Algıları. İlköğretim Online (elektronik). 2016; 15(4): 1114 - 1130.
IEEE BOZPOLAT E "Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitime İlişkin Metaforik Algıları." İlköğretim Online (elektronik), 15, ss.1114 - 1130, 2016.
ISNAD BOZPOLAT, EBRU. "Öğretmen Adaylarının Lisansüstü Eğitime İlişkin Metaforik Algıları". İlköğretim Online (elektronik) 15/4 (2016), 1114-1130.