SİNAN YENAL
(Dokuz Eylül Üniversitesi)
TUĞBA GÜLTEKİN
(Dokuz Eylül Üniversitesi)
Yıl: 2019Cilt: 7Sayı: 1ISSN: 2147-7892Sayfa Aralığı: 58 - 66Türkçe

76 0
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KLİNİK UYGULAMALARDA KARŞILAŞTIKLARI GÜÇLÜKLER
Bu araştırma Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu’nda (SHMYO) okuyan öğrencilerinin klinik uygulamalarda karşılaştıkları güçlüklerin belirlenmesi amacıyla planlanmıştır. Tanımlayıcı türde planlanan bu araştırma; 2018-2019 eğitim-öğretim döneminde Dokuz Eylül Üniversitesi, SHMYO’da öğrenim gören ve mezuniyet aşamasında olan öğrenciler üzerinde yapılmıştır. Veri toplamak amacı ile literatürden yararlanılarak, anket formu hazırlanmıştır. Hazırlanan bu anket formu öğrenciler tarafından doldurularak çalışmanın veriler elde edilmiştir. Öğrencilerin %71.2 oranında seçtikleri programdan memnun oldukları bulunmuştur. En çok sağlık personeli ile güçlük yaşadıkları (%42.4) görülmüştür. Yapılan uygulamaların etkinliğine ilişkin öğrencilerinin verdikleri geribildirimlere göre uygulamaların genel olarak etkin olduğu görülmüştür. Öğrencilerin klinik uygulamalar sırasında orta düzeyde güçlüklerle karşılaşmaktadırlar.
Fen > Tıp > Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri
Fen > Tıp > Tıbbi İnformatik
Sosyal > Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Sosyal > Eğitim, Özel
Sosyal > Sağlık Politikaları ve Hizmetleri
Sosyal > Hemşirelik
DergiAraştırma MakalesiErişime Açık

TÜBİTAK ULAKBİM Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi Cahit Arf Bilgi Merkezi © 2019 Tüm Hakları Saklıdır.