Rehber Öğretmenlerin Epilepsiye İlişkin Bilgi ve Davranışlarının İncelenmesi

Yıl: 2019 Cilt: 25 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 141 - 146 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.14744/epilepsi.2019.65265 İndeks Tarihi: 20-04-2020

Rehber Öğretmenlerin Epilepsiye İlişkin Bilgi ve Davranışlarının İncelenmesi

Öz:
Amaç: Epilepsi (sara) hastalığı okullarda sıklıkla karşılaşılan, öğrenci başarısını ve arkadaş ilişkilerini önemli biçimde etkileyen bir nörolojikhastalıktır. Epilepsili çocuklar zaman zaman okulda epilepsi nöbeti geçirmektedirler. Bu araştırmada rehber öğretmenlerin epilepsiye ilişkinbilgi ve davranışlarının incelenmesi amaçlanmaktadır.Gereç ve Yöntem: Çalışmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya İstanbul’daki okullarda görev yapan 73 rehber öğretmenkatılmıştır. Araştırma kapsamında verileri elde etmek üzere araştırmacı tarafından konu ile ilgili literatür bilgisinden yola çıkılarak hazırlanan11 soruluk “Rehber Öğretmenlerin Epilepsiye İlişkin Bilgi Ve nöbet anındaki Davranışlarının Belirlenmesi” anketi kullanılmıştır. Verilerin analizindebetimsel istatistik tekniklerinden frekans, yüzde, aritmetik ortalama vb. kullanılmıştır.Bulgular: Rehber öğretmenlerin epilepsiyle ilgili bir eğitim almadıkları, bilgilerinin daha çok gazete dergilerden edindikleri, okuldaki epilepsihastası öğrencileri bildikleri, bu bilgiyi aileden aldıkları görülmüştür. Ayrıca rehber öğretmenlerin epilepsili çocuklara destek olmada sorumluluklarıolduğu ancak nöbet anında sorumluluklarının olmadığını düşündükleri, nöbete müdahale konusunda yeterli olmadıkları ve nöbetanındaki davranışlarında ciddi yanlışlıkların olduğu tespit edilmiştir.Sonuç: Gününün büyük bir kısmını okul ortamında geçiren epilepsili öğrencilerin nöbet anında doğru müdahalelerin yapılması açısındanrehber öğretmenlere önemli görevler düşmektedir. Bu doğrultuda Rehber öğretmenlerin epilepsiyle ilgili bilgi düzeyini artırmaya yönelikeğitim programları hazırlanmalıdır. Ayrıca Üniversite eğitim müfredatına epilepsi ile ilgili bilgiler eklenmelidir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel

Investigating the Knowledge and Behavior of Guidance Counselors Regarding Epilepsy

Öz:
Objectives: Epilepsy is a neurological disorder that can affect students’ success and peer relations. Students with epilepsy sometimes have epileptic seizures at school. The aim of this study was to investigate the knowledge and behavior of guidance counselors regarding epilepsy. Methods: A descriptive survey model to assess a total of 73 guidance counselors working in schools in Istanbul. A total of 11 questions were prepared by the researcher based on the literature. In the analysis of the data, descriptive statistics, such as frequency, percentage, and arithmetic mean were used. Results: It was determined that the majority of guidance counselors had not received training about epilepsy and, that their primary sources of information about the disorder were newspapers and magaziness. They knew the students with epilepsy at school and had been advised of the condition by the family. While counselors have a responsibility to support epileptic students, they often do not feel qualified and do not accept the role at the time of a seizure. Serious errors in the appropriate behavior during a seizure were also noted. The qualifications of the guidance counselors were insufficient for neuropsychiatric intervention. Conclusion: Counselors have an important role in the care of epileptic students in the school environment. Training programs should be implemented to increase knowledge of epilepsy. Information about epilepsy should also be added to the university curriculum.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Eğitim, Özel
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • 1. Singh A, Trevick S. The Epidemiology of Global Epilepsy. Neurologic Clin 2016;34(4):837–47.
  • 2. Ngugi AK, Bottomley C, Kleinschmidt I, Sander JW, Newton CR. Estimation of the burden of active and life-time epilepsy: A meta-analytic approach. Epilepsia 2010;51(5):883–90.
  • 3. Bianchin MM, Velasco TR, Wichert-Ana L, Alexandre V Jr, Araujo D Jr, dos Santos AC, et al. Characteristics of mesial temporal lobe epilepsy associated with hippocampal sclerosis plus neurocysticercosis. Epilepsy Res 2014;108(10):1889–95.
  • 4. Ay R. Epilepsy and Stigmatization: A review. J Clin Psy 2017;20(2):129–36. 5. Davies S, Heyman I, Goodman R. A population survey of mental health problems in children with epilepsy. Dev Med Child Neurol 2003;45(5):292–5. 6. Wu YP, Follansbee-Junger K, Rausch J, Modi A. Parent and family stress factors predict health-related quality in pediatric patients with new-onset epilepsy. Epilepsia 2014;55(6):866–77.
  • 7. Bilgiç A, Yılmaz S, Tıraş S, Deda G, Kılıç E. Bir grup epilepsili çocukta depresyon ve anksiyete belirti düzeyi ve ilişkili faktörler. Türk Psikiyatri Derg 2006;17:165–72.
  • 8. Jones C, Atkinson P, Helen Cross J, Reilly C. Knowledge of and attitudes towards epilepsy among teachers: a systematic review. Epilepsy Behav 2018;87:59–68.
  • 9. Bishop M, Boag EM. Teachers’ knowledge about epilepsy and attitudes toward students with epilepsy: Results of a national survey. Epilepsy Behav 2006;8(2):397–405.
  • 10. Elhassan MA, Alemairy AA, Amara ZM, Hamadelneel AA, Mohamed AH, Elaimeri AA . Epilepsy: Knowledge, Attitude, and Practice Among Secondary School Teachers in Khartoum State. Neurol Ther 2017;6(2):225–35.
  • 11. Berhe T, Yihun B, Abebe E, Abera H. Knowledge, attitude, and practice about epilepsy among teachers at Ethio-National School, Addis Ababa, Ethiopia. Epilepsy Behav 2017;70:150–3.
  • 12. Al-Hashemi E, Ashkanani A, Al-Qattan H, Mahmoud A, Al-Kabbani M, Al-Juhaidli A, et al. Knowledge about Epilepsy and Attitudes toward Students with Epilepsy among Middle and High School Teachers in Kuwait. Int J Pediatr 2016;2016:5138952.
  • 13. Kampra M, Tzerakis NG, Losidis S, Katsarou E, Voudris K, Mastroyianni S, et al. Teachers’ knowledge about epilepsy in Greece: Information sources and attitudes towards children with epilepsy during school time. Epilepsy Behav 2016;60:218–24.
  • 14. Savarese G, Carpinelli L, D’Elia D, Coppola G. Teachers of various school grades and representations of epilepsy: problems, relational aspects and perspectives of life quality. Ital J Pediatr 2015;41(1):70.
  • 15. Buccheri T, Quattropani MC. Perception of, attitude toward and knowledge of epilepsy among teachers and high school and college students in Sicily. Epilepsy & Behavior 2015;53:43–50.
  • 16. Khanal K, Maharjan R, Pokharel B, Sanjel S. School Teachers’ Knowledge about Epilepsy in Kathmandu Metropolitan City. Kathmandu Univ Med J 2015;13(4):316–22.
  • 17. Brabcová D, Kohout J, Kršek P. Knowledge about epilepsy and attitudes towards affected people among teachers in training in the Czech Republic. Epilepsy & Behavior 2016;54:88–94.
  • 18. Dumeier HK, Neininger MP, Bernhard MK, Syrbe S, Merkenschlager A, Zabel J, et al. Knowledge and attitudes of school teachers, preschool teachers and students in teacher training about epilepsy and emergency management of seizures. Arch Dis Child 2015;100(9):851–5.
  • 19. Mustapha AF, Odu OO, Akande O. Knowledge, attitudes and perceptions of epilepsy among secondary school teachers in Osogbo South-West Nigeria: a community based study. Niger J Clin Pract 2013;16(1):12–8.
  • 20. Lee H, Lee SK, Chung CK, Yun SN, Choi-Kwon S. Familiarity with, knowledge of, and attitudes toward epilepsy among teachers in Korean elementary schools. Epilepsy Behav 2010;17(2):183– 7.
  • 21. Capovilla G, Kaufman KR, Perucca E, Moshé SL, Arida RM. Epilepsy, seizures, physical exercise, and sports: A report from the ILAE Task Force on Sports and Epilepsy. Epilepsia 2016;57(1):6– 12.
  • 22. Alqahtani J. Knowledge and practice of schoolteachers towards students with epilepsy in Khamis Mushate, Southern Saudi Arabia. Journal of Family & Community Medicine 2015;22(3):163–8.
APA YEŞİLYURT F (2019). Rehber Öğretmenlerin Epilepsiye İlişkin Bilgi ve Davranışlarının İncelenmesi. , 141 - 146. 10.14744/epilepsi.2019.65265
Chicago YEŞİLYURT FERAHİM Rehber Öğretmenlerin Epilepsiye İlişkin Bilgi ve Davranışlarının İncelenmesi. (2019): 141 - 146. 10.14744/epilepsi.2019.65265
MLA YEŞİLYURT FERAHİM Rehber Öğretmenlerin Epilepsiye İlişkin Bilgi ve Davranışlarının İncelenmesi. , 2019, ss.141 - 146. 10.14744/epilepsi.2019.65265
AMA YEŞİLYURT F Rehber Öğretmenlerin Epilepsiye İlişkin Bilgi ve Davranışlarının İncelenmesi. . 2019; 141 - 146. 10.14744/epilepsi.2019.65265
Vancouver YEŞİLYURT F Rehber Öğretmenlerin Epilepsiye İlişkin Bilgi ve Davranışlarının İncelenmesi. . 2019; 141 - 146. 10.14744/epilepsi.2019.65265
IEEE YEŞİLYURT F "Rehber Öğretmenlerin Epilepsiye İlişkin Bilgi ve Davranışlarının İncelenmesi." , ss.141 - 146, 2019. 10.14744/epilepsi.2019.65265
ISNAD YEŞİLYURT, FERAHİM. "Rehber Öğretmenlerin Epilepsiye İlişkin Bilgi ve Davranışlarının İncelenmesi". (2019), 141-146. https://doi.org/10.14744/epilepsi.2019.65265
APA YEŞİLYURT F (2019). Rehber Öğretmenlerin Epilepsiye İlişkin Bilgi ve Davranışlarının İncelenmesi. Epilepsi, 25(3), 141 - 146. 10.14744/epilepsi.2019.65265
Chicago YEŞİLYURT FERAHİM Rehber Öğretmenlerin Epilepsiye İlişkin Bilgi ve Davranışlarının İncelenmesi. Epilepsi 25, no.3 (2019): 141 - 146. 10.14744/epilepsi.2019.65265
MLA YEŞİLYURT FERAHİM Rehber Öğretmenlerin Epilepsiye İlişkin Bilgi ve Davranışlarının İncelenmesi. Epilepsi, vol.25, no.3, 2019, ss.141 - 146. 10.14744/epilepsi.2019.65265
AMA YEŞİLYURT F Rehber Öğretmenlerin Epilepsiye İlişkin Bilgi ve Davranışlarının İncelenmesi. Epilepsi. 2019; 25(3): 141 - 146. 10.14744/epilepsi.2019.65265
Vancouver YEŞİLYURT F Rehber Öğretmenlerin Epilepsiye İlişkin Bilgi ve Davranışlarının İncelenmesi. Epilepsi. 2019; 25(3): 141 - 146. 10.14744/epilepsi.2019.65265
IEEE YEŞİLYURT F "Rehber Öğretmenlerin Epilepsiye İlişkin Bilgi ve Davranışlarının İncelenmesi." Epilepsi, 25, ss.141 - 146, 2019. 10.14744/epilepsi.2019.65265
ISNAD YEŞİLYURT, FERAHİM. "Rehber Öğretmenlerin Epilepsiye İlişkin Bilgi ve Davranışlarının İncelenmesi". Epilepsi 25/3 (2019), 141-146. https://doi.org/10.14744/epilepsi.2019.65265