Yıl: 2020 Cilt: 9 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 13 - 39 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 15-06-2020

Üniversite Öğrencilerinde Akıllı Telefon Bağımlılığı

Öz:
Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılık düzeyleriçeşitli değişkenlere göre incelenmiştir. Araştırma 2018-2019 öğrenim yılındaOrta Karadeniz Bölgesi’ndeki bir üniversitede 1241 üniversite öğrenciüzerinde yürütülmüştür. Araştırmanın verileri Akıllı Telefon BağımlılığıÖlçeği ve Kişisel Bilgi Formu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde Günlükyaşamı bozma ve tolerans alt boyutu puan ortalamaları ile cinsiyet değişkeniarasında anlamlı fark olduğu bulunmuştur. Annesi ve babası lise ve üstüeğitim alanların akıllı telefon bağımlılığı alt boyut puan ortalamalarınınyüksek olduğu görülmüştür. Akıllı telefon kullanma süresi ve harçlıkmiktarı ile akıllı telefon bağımlılığı puanı arasında pozitif yönde doğrusal veistatistiksel düzeyde anlamlı bir ilişki, yaş ile akıllı telefon bağımlılığı düzeyiarasında doğrusal ilişki olmadığı belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilenbulgular literatür eşliğinde karşılaştırmalı olarak tartışılmıştır.ÖzetAkıllı telefonların iletişim, bilgi paylaşımı ve çeşitli uygulamalar yoluylaülkeler arasında değerli deneyimlerin paylaşılması gibi olumlu etkileri debulunmaktadır. Üniversite öğrencileri iletişim teknolojilerinin en çok hedefaldığı gruplardır. Akıllı telefon şirketleri gençlerin ilgisini çekecek akıllıtelefonlar üretmek için adeta birbirleriyle rekabet etmektedirler. Bu şekildeüniversite öğrencilerinde akıllı telefona olan tutku ve akıllı telefonbağımlılığının olumsuz etkileri giderek daha fazla görülmektedir. Yapılanbazı araştırmalarda da akıllı telefon bağımlılığı ile kendini açıklama, kaygı,depresyon ve akademik performans arasında bir ilişki bulunmuştur. Bukapsamda bu araştırmada üniversite öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılıkdüzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Sonyıllarda özellikle gençler arasında akıllı telefon kullanımında yoğun bir artışolduğu görülmektedir. Yine aynı zamanda birçok gençte problemli akıllıtelefon kullanımına rastlanılmaktadır. Bu bağlamda gençlerde akıllı telefonbağımlılık düzeylerinin yükselmesine neden olabilecek olası değişkenlerinbelirlenmesinin önleyici rehberlik etkinliklerini başlatabilmede yol göstericiolduğu düşünülmektedir. Bu nedenledir ki araştırmanın sonuçlarınınönemli olduğu ve alandaki uygulayıcılar ile araştırmacılara yol göstericiolacağı söylenebilir.Araştırma genel tarama modelinde gerçekleştirilen ilişkisel taramamodelinde bir çalışmadır. Bu araştırmanın evrenini 2018-2019 eğitim–öğretim yılında Orta Karadeniz Bölgesi’ndeki bir üniversitede öğrenim gören toplam 30147 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın örneklembüyüklüğü MINITAB programı ile benzer bir çalışmadan alınan verilerkullanılarak hesaplanmıştır. Buna göre çalışmanın örneklem sayısı 1241olarak bulunmuştur. Çalışmada olası veri kayıpları dikkate alınarak yaklaşık%5 artırılmış ve 1303 kişiye ulaşılması hedeflenmiştir. Kampüstekifakültelerin öğrenci sayılarına göre tabakalandırma yapılmış ve rastgeleörnekleme yöntemiyle her fakülteden örnekleme dahil edilecek öğrencisayısı belirlenmiştir. Çalışmanın örneklem sayısı 1236 (%99,5) olaraktamamlanmıştır. Araştırmanın verileri Kişisel Bilgi Formu ve Demirci vearkadaşları (2014) tarafından Türkçeye uyarlanan Akıllı Telefon BağımlılığıÖlçeği kullanılarak toplanmıştır.Araştırma verilerinin analizinde, gruplar arasında frekans verilerindeğerlendirilmesinde Ki-kare Testi kullanılmıştır. Ölçümsel verilerin normaldağılıma uygunluğu Kolmogorov-Smirnov testi ile incelenmiştir. Verilernormal dağılım göstermediği için iki grup durumundaki niceliksel verilerinkarşılaştırılmasında parametrik olmayan testlerden Mann Whitney U testi,ikiden fazla grup durumundaki niceliksel verilerin karşılaştırılmasındaKruskal Wallis testi kullanılmıştır. Ayrıca veriler arasında doğrusal ilişkivarlığı Spearman Korelasyon Analizi ile değerlendirilmiştir. İstatistikselanlamlılık düzeyi tüm testler için %95 güven aralığında, p<0,05 olarak kabuledilmiştir.Araştırmaya katılan 1236 üniversite öğrencisinin yaş ortalaması 21,6 ±3,4olduğu bulunmuştur. Öğrencilerin %82,6’sı sosyal ağlara girmek, %80,9’ukonuşmak, %46,5’i internette sörf yapmak, %46,4’ü çeşitli eğitimuygulamalarını kullanmak ve bilgi edinmek, %32,2’si elektronik postalarınıtakip etmek, %31’i oyun oynamak, %41,6’sı ise fotoğraf çekmek amacıylaakıllı telefon kullandıklarını belirtmişlerdir. Araştırmadan elde edilenverilere göre öğrencilerin günde ortalama akıllı telefon kullanma sürelerinin4,4 ±2,5 saat olduğu, kadın öğrencilerin ortalama telefon kullanım süresi4,5±2,5 saat iken erkeklerde bu sürenin 4,1±2,7 saat olduğu ve istatistikselolarak kızlarda anlamlı düzeyde akıllı telefon kullanma süresi daha yüksekolarak saptanmıştır. Yine araştırmada öğrencilerin ebeveyni lise ve üstüeğitim alanlarda, ortaokul ve altı eğitim alanlara göre akıllı telefonbağımlılığı puanı istatistiksel düzeyde anlamlı daha yüksek olduğu tespitedilmiştir. Öğrencilerin ikamet ettikleri yer ile akıllı telefon bağımlılığıarasında istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu, yalnız yaşayan öğrencilerinakıllı telefon bağımlılığı puan ortalamalarının diğer gruplardan daha yüksekolduğu görülmektedir Harçlık miktarına göre yapılan gruplar ile akıllıtelefon bağımlılığı puan ortalamaları arasında istatistiksel olarak anlamlıfark olduğu, 1500 TL üstü harçlık alanlarda akıllı telefon bağımlılığı puanortalamasının en yüksek olduğu bulunmuştur. Yapılan araştırmada, AkıllıTelefon Bağımlılık Ölçeği Alt Boyutları’ından Günlük Yaşamı Bozma veTolerans alt boyutu puan ortalamaları ile cinsiyet değişkeni arasındaistatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu, kadınların puan ortalamalarınınerkeklere göre istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek olduğu görülmüştür. Araştırmada, öğrencilerin ikamet ettikleri yere göre AkıllıTelefon Bağımlılık Ölçeği’nin tüm alt boyutları arasında istatistiksel olarakanlamlı fark olduğu, ailesiyle birlikte yaşayan öğrencilerin puanortalamalarının en düşük iken, yalnız yaşayan öğrencilerin puanortalamalarının en yüksek olduğu belirlenmiştir. Anne babalarının e
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Psikoloji

Smartphone Addiction in University Students

Öz:
This study examined university students’ levels of smartphone addiction according to several variables. The study surveyed 1241 students studying at a university in the Central Black Sea region in the 2018-2019 academic year. The data were collected using the Smartphone Addiction Scale and a Personal Information Form. The results of the analysis showed that there was a significant difference between male and female students in their mean scores on the daily-life disturbance and tolerance subscales. Those whose parents hold a high school or above had a higher mean score on the overuse subscale. A statistically significant positive linear relationship was found between smartphone addiction scores, the duration of smartphone usage, and the amount of pocket money. There was however no linear relationship between smartphone addiction scores and age. Summary Smartphones have positive outcomes such as communication, information exchange and sharing valuable experiences between countries through a variety of applications. University students are the group most targeted by communication technologies. Smartphone companies are competing to produce smartphones that attract young people’s attention. Thus, there has been an increase in the negative effects of smartphone addiction and dependence on university students. Previous studies have reported an association between smartphone addiction, self-disclosure, anxiety, depression, and academic performance. This study aimed to examine university students’ levels of smartphone addiction according to several variables. There has recently been a dramatic increase in smartphone use, especially among young people. Additionally, problematic smartphone use is seen in many young people. It is thought that identifying possible variables that might cause smartphone addiction rates to rise in young people help initiate preventive guidance activities. Thus, the results of this study are of importance in providing insights to practitioners and researchers. This study used a correlational survey research design. The research population consisted of a total of 30,147 students studying at a university in the Central Black Sea region during the 2018-2019 academic year. The sample size of the study was calculated using the data from a similar study using MINITAB statistics package. Accordingly, the sample size of the study was found to be 1241. Considering possible data losses, the study targeted to reach 1303 people by a margin of error of 5%. Stratification was made based on the number of students enrolled in the faculties of the campus and the number of students from each faculty to be included in the sample was determined by random sampling. Accordingly, the sample was 1236 (99.5%). The data were collected using a Personal Information Form and the Smartphone Addiction Scale adapted to Turkish by Demirci et al. (2014). The data were analysed using the chi-square test. The normality of the distribution was tested using the Kolmogorov-Smirnov test. Because the data did not show normal distribution, the Mann-Whitney U test was used to compare the quantitative data between two groups and the KruskalWallis test was used to compare the quantitative data between more than two groups. The existence of a linear relationship between the data was tested using Spearman’s rank correlation coefficient. The level of statistical significance was considered to be p < 0.05 within the confidence range of 95% for all tests. The mean age was 21.6 ± 3.4 years. Among the sampled students, 82.6% were using a smartphone to access social networks, 80.9% to talk, 46.5% to surf on the internet, 46.4% to use various educational applications and learn, 32.2% to follow their e-mails, 31% to play games, and 41.6% to take photos. The analysis results showed that the mean duration of smartphone use per day was 4.4 ± 2.5 hours among all students. The mean duration of smartphone use per day was 4.5 ± 2.5 hours among female students and 4.1 ± 2.7 hours among male students. There was a statistically significant relationship in the mean duration of smartphone use per day between male and female students. Additionally, the mean smartphone addiction score was statistically significantly higher in the group of students whose parents are graduates of high school and over compared to the group of students whose parents are graduates of middle school and below. There was also a statistically significant difference between smartphone addiction and the place of residence. Accordingly, the mean smartphone addiction score was higher in the group of students living alone compared to other groups. A statistically significant difference was also found between smartphone addiction and the amount of pocket money. The highest mean smartphone addiction score was found in the group of students given pocket money of 1500 Turkish Lira and more. A statistically significant difference was also found between the gender variable and the mean scores on the disturbing daily life and tolerance subscale. Accordingly, female students had a statistically significantly higher mean score compared to male students. Additionally, there was a statistically significant difference between all the subscales of the smartphone addiction scale and the place of residence. Accordingly, students living with their parents had the lowest mean scores, while students living alone had the highest mean scores. The analysis results showed that students whose parents are graduates of high school and over had higher mean smartphone addiction scores. A statistically significant difference was also found between the amount of monthly pocket money and the mean scores on the withdrawal symptoms, cyberspace-oriented relationship, overuse, and social network dependence subscales. As a result, smartphones are widely used by young people because of their various features. Although smartphones have made young people’s lives easier, the unconscious use of smartphones
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları Psikoloji
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Al-Barashdi, H. S., Bouazza, A., Jabur, N. H. (2015). Smartphone addiction among university undergraduates: A literature review. Journal of Scientific Research & Reports, 4(3), 210-225.
  • Altundağ, Y. ve Bulut, S. (2017). Aday sınıf öğretmenlerinde problemli akıllı telefon kullanımının incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(4), 1670-1682.
  • Abo-Jedi, A. (2008). Cellphone addiction and its relation to self-closure in a sample of Jordanian university and Amman private university students. The Jordanian Journal for Educational Sciences, 4: 137–150.
  • AlAbdulwahab, S. S., Kachanathu, S. J. and AlMotairi M. S. (2017). Smartphone use addiction can cause neck disability. Musculoskeletal Care, 15(10-12). https://doi.org/ 10.1002/msc.1170.
  • Aljomaa, S. S., Al.Qudah, M. F., Albursan, I. S., Bakhiet, S. F., Abduljabbar, A. S.(2016). Smartphone addiction among university students in the light of some variables. Computers in Human Behavior, 61, 155-164.
  • Alosaimi F. D., Alyahya, H., Alshahwan H., Al Mahyijari, N., Shaik, S. A. (2016). Smartphone addiction among university students in Riyadh, Saudi Arabia. Saudi Med J. 37(6):675-83.
  • Altundağ, Y. ve Bulut, S. (2017). Aday sınıf öğretmenlerinde problemli akıllı telefon kullanımının incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(4), 1670-1682.
  • Arslan, Y. (2016). An investigation on changing behaviours of university students switching from using classical cell phones to smartphones. Journal of Education and Training Studies, 4(6), 199-206. doi:10.11114/jets.v4i6.1544
  • Bağcı, H. (2018). Investigation of different variables of smartphone addictions of high school students: Sakarya sample. Turkish Studies Information Technologies & Applied Sciences, 13(21), 47-60. DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.13944
  • Büyükgebiz Koca, E. (2019). Akıllı telefon bağımlılığı ve sosyotelizm üzerine bir yazın taraması. Eurasian Journal of Researches in Social and Economics, 6(6),399-411.
  • Boumosleh, J. and Jaalouk, D. (2018). Smartphone Addiction among university students and ıts relationship with academic performance. Global Journal of Health Science, 10(1), 48-59 doi:10.5539/gjhs.v10n1p48
  • Çakır, Ö., ve Oğuz, E. (2017), Lise öğrencilerinin yalnızlık düzeyleri ile akıllı telefon bağımlılığı arasındaki ilişki. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 418- 429.
  • Çetinkaya, S. (2019). Algılanan anne baba tutumlarının ergenlerde akıllı telefon bağımlılığı ile ilişkisinin incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Demirci, K., Orhan, H., Demirdas, A., Akpınar, A., Sert, H. (2014). Validity and reliability of the Turkish version of the Smartphone Addiction Scale in a Younger Population. Bulletion of Clinical Psychopharmacology, 24: 226-234.
  • Dikeç, G. ve Kebapçı, A. (2018). Bir grup üniversite öğrencisinin akıllı telefon bağımlılık düzeyleri. Bağımlılık Dergisi, 19(1), 1-9.
  • Eftekin, P. (2015). Ergenlik dönemindeki öğrencilerin internet bağımlılığı ve anne baba tutumları arasındaki ilişki. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Erciyes Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kayseri.
  • Eoze, S., Toda, M. (2013). Relationships of loneliness and mobile phone dependence with internet addiction in Japanese medical students. Open Journal of Preventive Medicine. 4(6), 407-12.
  • Gao, S., Yang, Y., and Krogstie, J. (2015). The adoption of smartphones among older adults in China. 16th International Conference on Informatics and Semiotics in Organisations (ICISO), pp.112-122, ff10.1007/978-3-319-16274-4_12ff. ffhal-01324969f
  • Genç Demirağ, D. (2017), Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü ve Tıp Fakültesi öğrencilerinde akıllı telefon bağımlılığı ile depresyon ve anksiyete düzeyleri arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi. (Uzmanlık Tezi). Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı.
  • Junco, R. (2012). Too much face and not enough books: The relationship between multiple indices of Facebook use and academic performance. Computers in Human Behavior, 28(1), 187-198. https://doi.org/10.1016/j.chb.2011.08.026
  • Kahyaoğlu-Süt, H., Kurt, S., Uzal, Ö., Özdilek, S. (2016). Effects of smartphone addiction level on social and educational life in health sciences students. Euras J Fam Med. 5(1):13-9.
  • Karpinski, A., Kirschner, P., Ozer, I., Mellott, J., Ochwo, P. (2013). An exploration of social networking site use, multitasking, and academic performance among United States and European university students. Computers in Human Behavior, 29(3), 1182-1192. https://doi.org/10.1016/j.chb.2012.10.011
  • Konan, N., Durmuş, E., Ağıroğlu Bakır, A., Türkoğlu, D. (2018). The relationship between smartphone addiction and perceived social support of university students’, International Online Journal of Educational Sciences, 10(5), 244-259.
  • Kuyucu M. (2017), Gençlerde akıllı telefon kullanımı ve akıllı telefon bağımlılığı sorunsalı: “Akıllı telefon (kolik)” üniversite gençliği. Global Media Journal TR Edition, 7(14), 320-351.
  • Kwon, M,, Lee, J. Y., Won, W. Y., et al. (2013). Development and validation of a smartphone addiction scale (SAS). PLOS ONE, 8(2), 1-7.
  • Lee, C.. & Lee., S. J. (2017), Prevalence and predictors of smartphone addiction proneness among Korean adolescents. Children and Youth Services Review, 77, 10- 17.
  • Liu, C. H., Lin, S. H., Pan, Y. C., Lin, Y. H. (2016). Smartphone gaming and frequent use pattern associated with smartphone addiction. Medicine, 95(28).
  • Matar B. J. & Jaalouk, D. (2017) Depression, anxiety, and smartphone addiction in university students - A cross sectional study. PLOS ONE, 12(8), 1-14, e0182239. https://doi.org/10.1371/ journal.pone.0182239
  • Minaz, A. ve Çetinkaya Bozkurt, Ö. (2017). Üniversite öğrencilerinin akıllı telefon bağımlılık düzeylerinin ve kullanım amaçlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(21), (Özel Sayı), 268-286.
  • Park, N., Lee, H. (2014). Gender difference in social networking on smartphones: A case study of Korean college student smartphone users. International Telecommunications Policy Review, 21(2), 1-18.
  • Sanal, Y., Özer, Ö. (2017). Smartphone addiction and the use of social media among university students. Mediterranean Journal of Humanities, VII/2, 367-377 DOI: 10.13114/MJH.2017.370
  • Türkiye İnternet Kullanım ve Sosyal Medya İstatistikleri. (2019). https://dijilopedi.com/2019-turkiye-internet-kullanim-ve-sosyalmedya-istatistikleri/
  • Van Velthoven, M. H., Powell, J., & Powell, G. (2018). Problematic smartphone use: Digital approaches to an emerging public health problem. Digital Health, 4, 1–9.
  • Yıldırım, S. (2018), Ergenlerin öznel iyi oluş ve anne baba tutumları ile akıllı telefon bağımlılığı arasındaki ilişkinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Yücelten, E. (2016), Üniversite öğrencilerinde internet bağımlılığı ve akıllı telefon bağımlılığının bağlanma stilleri ile ilişkisinin incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Zhang, M. W., Lim, R. B., Lee, C., & Ho, R. C. (2017). Prevalence of internet addiction in medical students: A meta-analysis. Academic Psychiatry. https://doi.org/10.1007/s40596-017-0794-1
  • Zencirci, S. A., Aygar, H., Göktaş, S., Önsüz, M. F., Alaiye, M., Metintaş, M. (2018). Evaluation of smartphone addiction and related factors among university students. International Journal of Research in Medical Sciences. 6(7):2210-2216. DOI: http://dx.doi.org/10.18203/2320- 6012.ijrms20182805
  • Zorbaz, O. (2013). Lise öğrencilerinin problemli internet kullanımının sosyal kaygı ve akran ilişkileri açısından incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
APA Kumcagiz H, TERZİ Ö, KOÇ B, TERZİ M (2020). Üniversite Öğrencilerinde Akıllı Telefon Bağımlılığı. , 13 - 39.
Chicago Kumcagiz Hatice,TERZİ Özlem,KOÇ Bozkurt,TERZİ Murat Üniversite Öğrencilerinde Akıllı Telefon Bağımlılığı. (2020): 13 - 39.
MLA Kumcagiz Hatice,TERZİ Özlem,KOÇ Bozkurt,TERZİ Murat Üniversite Öğrencilerinde Akıllı Telefon Bağımlılığı. , 2020, ss.13 - 39.
AMA Kumcagiz H,TERZİ Ö,KOÇ B,TERZİ M Üniversite Öğrencilerinde Akıllı Telefon Bağımlılığı. . 2020; 13 - 39.
Vancouver Kumcagiz H,TERZİ Ö,KOÇ B,TERZİ M Üniversite Öğrencilerinde Akıllı Telefon Bağımlılığı. . 2020; 13 - 39.
IEEE Kumcagiz H,TERZİ Ö,KOÇ B,TERZİ M "Üniversite Öğrencilerinde Akıllı Telefon Bağımlılığı." , ss.13 - 39, 2020.
ISNAD Kumcagiz, Hatice vd. "Üniversite Öğrencilerinde Akıllı Telefon Bağımlılığı". (2020), 13-39.
APA Kumcagiz H, TERZİ Ö, KOÇ B, TERZİ M (2020). Üniversite Öğrencilerinde Akıllı Telefon Bağımlılığı. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 9(1), 13 - 39.
Chicago Kumcagiz Hatice,TERZİ Özlem,KOÇ Bozkurt,TERZİ Murat Üniversite Öğrencilerinde Akıllı Telefon Bağımlılığı. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi 9, no.1 (2020): 13 - 39.
MLA Kumcagiz Hatice,TERZİ Özlem,KOÇ Bozkurt,TERZİ Murat Üniversite Öğrencilerinde Akıllı Telefon Bağımlılığı. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, vol.9, no.1, 2020, ss.13 - 39.
AMA Kumcagiz H,TERZİ Ö,KOÇ B,TERZİ M Üniversite Öğrencilerinde Akıllı Telefon Bağımlılığı. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi. 2020; 9(1): 13 - 39.
Vancouver Kumcagiz H,TERZİ Ö,KOÇ B,TERZİ M Üniversite Öğrencilerinde Akıllı Telefon Bağımlılığı. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi. 2020; 9(1): 13 - 39.
IEEE Kumcagiz H,TERZİ Ö,KOÇ B,TERZİ M "Üniversite Öğrencilerinde Akıllı Telefon Bağımlılığı." İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 9, ss.13 - 39, 2020.
ISNAD Kumcagiz, Hatice vd. "Üniversite Öğrencilerinde Akıllı Telefon Bağımlılığı". İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi 9/1 (2020), 13-39.