Yıl: 2019 Cilt: 8 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 3021 - 3053 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 21-04-2020

Okul Öncesi Dönemde Çocuk Oyunlarındaki Değer Unsurları: Sınıf Yönetimine Yansımaları

Öz:
Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin görüşlerine göre, okul öncesidönemde oynanan oyunların içerdiği değer unsurlarını ve bunun sınıf yönetimineyansımalarını incelemektir. Araştırma nitel araştırma deseninde tasarlanmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Kırklareli ilmerkezinde görevli 29 okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerigörüşme yöntemi ile toplanmıştır. Araştırmanın verileri içerik analizi kullanılarakanaliz edilmiş ve verilerin analizi sonucu 11 tema belirlenmiştir. Katılımcılara göre,çocuk oyunlarında yer alan değer unsurlarının sınıf yönetimine bazı olumluyansımaları bulunmaktadır. Bunlar sırasıyla, problemli davranışların azalması,sınıfta düzenin sağlanması, arkadaşlık bilincinin gelişmesi, saygı, iletişim, kurallarauyum ve paylaşımdır. Öğretmenler, oyunlardaki değer unsurları ile sınıfyönetiminde karşılaşılan iletişim, öz düzenleme becerileri ve arkadaşlık konusundakisorunların çözümünü beklemektedir.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları

Value Elements in Children's Plays in Pre-school Period: Reflections on Classroom Management

Öz:
The purpose of this study is to examine the value elements included in pre-school period plays and their reflections on classroom management, according to the views of pre-school teachers. The study has been designed in a qualitative research pattern. The study group consists of 29 pre-school teachers working in the city center of Kirklareli in the 2018-2019 academic year. The data of the study have been collected via interview method. The data have been analyzed using content analysis and 11 themes have been determined as a result of the data analysis. According to the participants, the value elements included in children's plays have some positive reflections on classroom management. They are; reduction of problematic behaviors, ensuring order in the classroom, development of friendship awareness, respect, communication, compliance with rules and sharing, respectively. Teachers expect to solve problems such as communication, self-regulation skills and friendship encountered in classroom management, via value elements in plays.
Anahtar Kelime:

Konular: Eğitim, Eğitim Araştırmaları
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA CAN E, GÜNAYDIN M (2019). Okul Öncesi Dönemde Çocuk Oyunlarındaki Değer Unsurları: Sınıf Yönetimine Yansımaları. , 3021 - 3053.
Chicago CAN ERTUG,GÜNAYDIN Mustafa Okul Öncesi Dönemde Çocuk Oyunlarındaki Değer Unsurları: Sınıf Yönetimine Yansımaları. (2019): 3021 - 3053.
MLA CAN ERTUG,GÜNAYDIN Mustafa Okul Öncesi Dönemde Çocuk Oyunlarındaki Değer Unsurları: Sınıf Yönetimine Yansımaları. , 2019, ss.3021 - 3053.
AMA CAN E,GÜNAYDIN M Okul Öncesi Dönemde Çocuk Oyunlarındaki Değer Unsurları: Sınıf Yönetimine Yansımaları. . 2019; 3021 - 3053.
Vancouver CAN E,GÜNAYDIN M Okul Öncesi Dönemde Çocuk Oyunlarındaki Değer Unsurları: Sınıf Yönetimine Yansımaları. . 2019; 3021 - 3053.
IEEE CAN E,GÜNAYDIN M "Okul Öncesi Dönemde Çocuk Oyunlarındaki Değer Unsurları: Sınıf Yönetimine Yansımaları." , ss.3021 - 3053, 2019.
ISNAD CAN, ERTUG - GÜNAYDIN, Mustafa. "Okul Öncesi Dönemde Çocuk Oyunlarındaki Değer Unsurları: Sınıf Yönetimine Yansımaları". (2019), 3021-3053.
APA CAN E, GÜNAYDIN M (2019). Okul Öncesi Dönemde Çocuk Oyunlarındaki Değer Unsurları: Sınıf Yönetimine Yansımaları. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 8(4), 3021 - 3053.
Chicago CAN ERTUG,GÜNAYDIN Mustafa Okul Öncesi Dönemde Çocuk Oyunlarındaki Değer Unsurları: Sınıf Yönetimine Yansımaları. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi 8, no.4 (2019): 3021 - 3053.
MLA CAN ERTUG,GÜNAYDIN Mustafa Okul Öncesi Dönemde Çocuk Oyunlarındaki Değer Unsurları: Sınıf Yönetimine Yansımaları. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, vol.8, no.4, 2019, ss.3021 - 3053.
AMA CAN E,GÜNAYDIN M Okul Öncesi Dönemde Çocuk Oyunlarındaki Değer Unsurları: Sınıf Yönetimine Yansımaları. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi. 2019; 8(4): 3021 - 3053.
Vancouver CAN E,GÜNAYDIN M Okul Öncesi Dönemde Çocuk Oyunlarındaki Değer Unsurları: Sınıf Yönetimine Yansımaları. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi. 2019; 8(4): 3021 - 3053.
IEEE CAN E,GÜNAYDIN M "Okul Öncesi Dönemde Çocuk Oyunlarındaki Değer Unsurları: Sınıf Yönetimine Yansımaları." İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 8, ss.3021 - 3053, 2019.
ISNAD CAN, ERTUG - GÜNAYDIN, Mustafa. "Okul Öncesi Dönemde Çocuk Oyunlarındaki Değer Unsurları: Sınıf Yönetimine Yansımaları". İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi 8/4 (2019), 3021-3053.