Muhyiddin İbnü’l-Arabî’ye Mutasavvıfların Yönelttiği Eleştiriler ve Mahiyeti

Yıl: 2019 Cilt: 30 Sayı: 3 Sayfa Aralığı: 441 - 454 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 25-04-2020

Muhyiddin İbnü’l-Arabî’ye Mutasavvıfların Yönelttiği Eleştiriler ve Mahiyeti

Öz:
Muhyiddin b. Arabî’nin fikirleri, kendisine karşı bir muhalefet geleneğinin doğmasına sebepolmuştur. Fikirlerine muhalefet eden zevatın önemli bir kısmı kendisiyle aynı düşünce dünyasınamensup insanlardır. Kendisi gibi mutasavvıf olan bu insanlar, onu çeşitli açılardan eleştirmişlerdir. Onu tenkit eden mutasavvıfların en önemlileri Alâuddevle-i Simnânî, Abdulkerim el-Cîlî,Ahmed Faruk Sirhindî er-Rabbânî ve Şah Veliyullah ed-Dihlevî gibi şahsiyetlerdir. Bunlar,İbnü’l-Arabî'ye zıt hakîkât görüşleri veya farklı doğrular ileri sürmelerinden değil, onun sadecegörüşlerinin bir kısmına ve hatta bazen onun belirli isimlendirmelerine yönelik tenkitler yapmışlardır. Bu tenkitlerden önde görünen ve polemiklere neden olanı, Ekber Şah'ın geliştirdiği “Din-iİlâhî” projesine İbn Arabî’nin fikirlerini mesnet kılmasıdır. İbn Arabî’nin, kelâmın hemen heralanına ilişkin bir kanaati, bu bağlamda kendi dönemine kadar yapılmış değerlendirmelere dairolumlu olumsuz bir önerisi olmuştur. O, sisteminin bütününde dinî nasları ve terminolojiyi olabildiğince kullanarak ona bir tür kutsallık halesi kazandırmayı ve böylece eleştiri oklarına hedefolmaktan korunmayı planlamıştır. Ne var ki esasen bir filozof ve mutasavvıf olan İbn Arabî’nin buçabası kendisini çeşitli konularda farklı çevrelerden eleştiri almasına engel olamamıştır.
Anahtar Kelime:

Konular: Din Bilimi

Criticisms to Muhyiddin Ibn Arabi from the Sufistic Community and its Content

Öz:
Muhyiddin b. Arabî’s ideas caused to occure a traditional critical section towards his methodology. Most of the critics were also sharing the same profession. The people, as himself, dedicated to sufistic community, criticized Arabi in numerous points. The most significant ones of these critics were Alâuddevle-i Simnânî, Abdulkerim el-Cîlî, Ahmed Faruk Sirhindî er-Rabbânî ve Şah Veliyullah ed-Dihlevî. These critics picked on some of his opinions even some of his terming in the Kalamic issues. The most serious and vital of these criticisms, that caused controversy, is Akbar Shah’s project of The Din-i Ilahi which based on Ibn Arabi’s opinion. İbn Arabi had either positive and negative ideas in Kalam's all issues which had been discussed until that time, beside that he had his own thoughts. İbn Arabi used teological texts and terminology in his kalamic system and targeted giving sanctity to his system also tried avoiding from criticisms caused by his opinions. Nevertheless these efforts could not prevent İbn Arabi, who was a sufi philosopher, from being criticized by several societies in various matters.
Anahtar Kelime:

Konular: Din Bilimi
Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Açıkgöz, Burak Fatih, “Bir Kişi İki Şahsiyet: İbnü’l-Arabî”, Süleyman Demirel Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2013, c. 1, sayı: 17, ss. 143-169.
  • Afîfî, Ebu’l-Alâ, Muhyiddîn İbnu’l-Arabî’nin Tasavvuf Felsefesi, (çev. Mehmet Dağ), Ankara Ü. İlahiyat Fak. Yay., Ankara 1975.
  • Afîfî, Ebu’l-Alâ, “İbn Arabî ile İlgili Araştırma Serüvenim”, (çev. Abdullah Kartal), Uludağ Ü. İlahiyat Fak. Dergisi, 2000, c. 9, sayı: 9, ss. 697-714.
  • Akgöğ, Harun, Ali el-Kârî Hayatı Eserleri ve İbn Arabî’ye Eleştirisi, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Uludağ Ünv. SBE., Bursa 1995.
  • Akman, Mustafa, Celâleddin ed-Devvânî ve Ahlâkî, Siyâsî, Felsefî, Tasavvufî ve Kelâmî Görüşleri, Ensar Neşriyat, İstanbul 2017.
  • Akman, Mustafa, Celâleddin ed-Devvânî’nin Kelâm Sistemi, Ensar Neşriyat, İstanbul 2017.
  • Akman, Mustafa, İbn Arabî Kelami Tartışmalar, Sorular, Şüpheler, Ekin Yay., İstanbul 2017.
  • Albayrak, Halis, Kur'an'ın Bütünlüğü ÜzerineKur'an'ın Kur'an'la Tefsiri, 2. bsk., Şule Yay., İstanbul 1993.
  • Algar, Hamid, “İlk Dönem Nakşibendî Geleneğinde İbn Arabî’nin Düşüncelerinin İzleri”, (çev. Salih Akdemir), İslâmî Araştırmalar, 1991, c. 5, sayı: 1, ss. 1-20.
  • Algar, Hamid, “İmâm-ı Rabbânî”, TDV İslam Ansiklopedisi, İstanbul 2000, c. 22, ss.194-199.
  • Altıntaş, Hayrani, Tasavvuf Tarihi, Ankara Ün. İlahiyat Fak. Yay., Ankara 1986.
  • Âlûsî, Ebu's-Senâ Şehâbeddîn Mahmûd, Rûh'ul-Meânî fî Tefsir'il-Kur'ân'il-Azim ve's-Seb’i'l-Mesânî, Dâru İhyâ'it-Türas'ilArabî, Beyrut 1993.
  • Ateş, Süleyman, İşârî Tefsir Okulu, Ankara Ün. İlahiyat Fak. Yay., Ankara 1974.
  • Ay, Mahmut, “Nur Kavramından (24/35) Nur Metafiziğine: Pragmatik Okumalar ve Eleştirisi”, İslâmî Araştırmalar, 2014, c. 25, sayı: 2, ss. 97-107.
  • Aydın, Ferit, Tarikatta Rabıta ve Nakşibendilik, Süleymaniye Vakfı Yay., İstanbul 2000.
  • Aydın, Şükrü, Kur’ân’ın Fırkacılık Olgusuna Yaklaşımı, Rağbet Yay., İstanbul 2018.
  • Bayraktar, Mehmet, “İbn al-’Arabî’de “Varlığın Birliği”nin Onto-Lengustik Analizi”, Ankara Ü. İlahiyat Fak. Dergisi, 1982, c. 25, sayı:1, ss. 423-432.
  • Bekir Köle, Zeynüddîn Hâfî ve Tasavvufî Görüşleri, İnsan Yay., İstanbul 2011.
  • Buehler, Arthur F., “Nakşibendiyye - Müceddidiyye ve Hindistan’da Yayılışı”, (çev.Halil İbrahim Şimşek), Gazi Ü. Çorum İlahiyat Fak. Dergisi, 2003, c. 2, sayı: 3, ss.143-164.
  • Buehler, Arthur F., “Karizmatik Otorite Nassî Otoriteye Karşı: İngiliz Hindistan’ında Aracı Tasavvufu Reddedenlere Nakşibendî Yanıt”, (çev. Orhan Ş. Koloğlu), Uludağ Ü. İlahiyat Fak. Dergisi, 2004, c. 13, sayı: 2, ss. 253- 278.
  • Buehler, Arthur F., “İmâm-ı Rabbânî Ahmed Sirhindî’nin Mektûbat’ında Şerîat ve Ulemâ”, (çev. Mehmet Atalay), Tasavvuf Dergisi, 2013, c. 14, sayı: 32, ss. 169-181.
  • Buehler, Arthur F., “Tecdîd Anlatıları: Müceddid-i Elf-i Sâni’ Olarak Ahmed Sirhindî”, (çev. Mehmet Atalay), Çanakkale Onsekiz Mart Ü. İlahiyat Fak. Dergisi, 2014, sayı: 5, ss. 71-85.
  • Buehler, Arthur F., “Ahmed Farûki Serhendi: Milliyetçi Kahraman, Müsbet Sufi, Menfi Sufi”, (çev. Mehmet Atalay), Bülent Ecevit Ü. İlahiyat Fak. Dergisi, 2014, c. 1, sayı: 1, ss. 137-156.
  • Buehler, Arthur F., “Ahmed Fârûkî Sirhindî: Yeni Bir Değerlendirme”, (çev. Mehmet Atalay), Tasavvuf Dergisi, 2014, c. 15, sayı: 33, ss. 95-118.
  • Câmî, Abdurrahman, Evliya Menkıbeleri: Nefahâtü’l-Üns, (çev. S. Uludağ, M. Kara), Pinhan Yay., İstanbul 2011.
  • Chittick, William C., “İbn Arabî Okulu”, İslam Düşünce Tarihi-İslâm Felsefesi Tarihi, (Ed. S. Hüseyin Nasr- O. Leoman, çev. Ş. Öçal- H. T. Başoğlu), Açılım Kitap, İstanbul 2007.
  • Chodkiewicz, Michel, “İbn Arabî’nin Öğretisinin Osmanlı Dünyasında Karşılanışı”, Osmanlı Toplumunda Tasavvuf ve Sufiler, (haz. A. Yaşar Ocak), TTK. Yay., Ankara 2005.
  • Cîlî, Abdülkerim, İnsân-ı Kâmil, (çev. A. M. Tolun), (haz. S. Eraydın, E. Demirli, A. Kartal), İz Yay., İstanbul 1998.
  • Çakmaklıoğlu, M. Mustafa, “İbnü’l-Arabî’nin Nübüvvet-Velayet Hakkındaki Görüşleri ve İbn Temiyye’nin Bu Husustaki Eleştirileri”, Tasavvuf Dergisi, 2007, c. 9, sayı: 21, ss. 213-255.
  • Çelik, İsa, “Tasavvufî Gelenekte Hazarât-ı Hams veya Tenezzülât-ı Seb‘a Anlayışı”, Tasavvuf Dergisi, 2003, c. 4, sayı: 10, ss. 159-184.
  • Çelik, İsa - Birol Yıldırım, “Hanefî-Mâturîdî Ekolünden Gelen Şeyh Ahmed Sirhindî/İmâm-ı Rabbânî’nin Üç Alandaki Mücâdelesi (Vahdet-i Vücûd-Dinlerin İttihâdı-Râfizîlik)”, IV. Uluslararası Şeyh Şa’bân-ı Velî Sempozyumu -Hanefîlik-Mâturîdîlik-, 05-07 Mayıs 2017, c. 1, Kastamonu Üniversitesi Yay., Kastamonu 2017, ss. 485-511.
  • Çelik, İsa, “İmam Rabbânî Perspektifinde İbnü’l-Arabî’ye Tenkidî Bir Yaklaşım”, Tasavvuf Dergisi, 2009, c. 9, sayı: 23, ss. 149-179.
  • Çınar, Mahmut, “Ye’s ve Be’s Halinde İmanın Hükmü: Firavun’un İmanı Örneği”, Marmara Ü. İlahiyat Fak. Dergisi, 2011/2, sayı: 41, ss. 121-142.
  • Çınar, Mahmut, İmâm Şa'rânî ve Muhyiddîn İbnü’l-Arabî’ye Göre Nübüvvet İnancı, Rağbet Yay., İstanbul 2013.
  • Çınar, Mahmut, “Vahdet-i Vücûd”, TDV İslam Ansiklopedisi, İstanbul 2012, c. 42, ss.431-435.
  • Çınar, Mahmut, “Yaratma (Tasavvuf)”, TDV İslam Ansiklopedisi, İstanbul 2013, c.43, ss. 329-331.
  • Demirtaş, Ahmet Tunç, İbn Arabî’de Varlığın Birliği (Vahdet-i Vücut) Felsefesi, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Ankara Ü. SBE., Ankara 2004.
  • Ebû Hayyân, Muhammed b. Yûsuf Endelusî, Tefsir'ul-Bahru’l-Muhit, 2. bsk., Dâr'ul-Fikr, 1983.
  • Eraydın, Selçuk, “Fusûsu’l-Hikem’e Yapılan Bazı İtirazlar”, Fusûsu’l-Hikem Tercüme ve Şerhi, c. 4, (haz. M. Tahralı- S. Eraydın), İFAV Yay., İstanbul 2005, ss. 27-62.
  • Erginli, Zafer, “İç Dünyadan Topluma: Tasavvuf Günümüz İnsanına Ne Söylüyor?”, Bursa’da Dünden Bugüne Tasavvuf Kültürü, c. 2, Bursa Kültür Sanat ve Turizm Vakfı Yay., Bursa 2003, ss. 91-110.
  • Erginli, Zafer, “Haller Neyi Anlatır? Tasavvuf Literatüründe Haller Üzerine Bir Deneme”, Uluslararası Bursa Tasavvuf Kültürü Sempozyumu-IV, Bursa BB. Yay., Bursa 2005, c.4, ss. 71-81.
  • Ertuğrul, İsmail Fenni, Hakîkat Nurları, (haz. Cemiyet-i Tedrisiye-i İslamiye), Kenan Matbaası, İstanbul 1949.
  • Ertuğrul, İsmail Fenni, Vahdet-i Vücud ve İbn Arabî, (haz. M. Kara), İnsan Yay., İstanbul 1991.
  • Fârûkî, Burhan Ahmed, “Ahmed Fârûkî Sirhindî (Müceddid-i Elf-i Sânî İmam-ı Rabbânî)’nin Tevhîd Anlayışı”, (çev. H. İbrahim Şimşek), EKEV Dergisi, 1998, c.1, sayı: 3, ss. 181-188.
  • Gül, Halim, “Hukukçu Bir Sufi İbnül Arabî Müdafaası: İmam Şarânî Örneği”, e-Şarkiyat İlmi Araştırmalar Dergisi, 2013, c.5, sayı: 9, ss. 46-72.
  • Haksever, Ahmed Cahid, “Varoluşsal Kendinden Geçme ve Yansımaları: İmam-ı Rabbânî’nin Şathiyye Anlayışı Örneği”, Gazi Ü. Çorum İlahiyat Fak. Dergisi, 2004, c. 3, sayı: 5, ss. 103-126.
  • Heytemî, İbn-i Hacer, el-Fetevâ'l-Hadisîyye, 3. bsk., Kahire 1989.
  • Hodgson, Marshall G. S., İslâm'ın Serüveni: Bir Dünya Medeniyetinde Bilinç ve Tarih, (çev. Heyet), İz Yay., İstanbul 1993.
  • Işık, Hüseyn Hilmi, Tam İlmihâl Saâdet-i Ebediyye, 130. baskı, Hakîkat Kitâbevi, İstanbul 2014. Izutsu, Toshihiko, İslâm'da Varlık Düşüncesi, (çev. İbrahim Kalın), İnsan Yay., İstanbul 1995.
  • İbiş, Fatih, “Kelâmî Ontoloji Açısından Vahdet-i Vücutçu Tevhit Anlayışına Bazı Eleştiriler”, Cumhuriyet Ü. İlahiyat Fak. Dergisi, 2015, c. 19, sayı: 1, ss. 63-86.
  • İbnü’l-Arabî, Fusûsu'l-Hikem, (çev. ve şerh Ekrem Demirli), Kabalcı Yay., İstanbul 2013.
  • İbn Arabî, el-Fütûhât’ul-Mekkiyye, (thk. Osman İsmail Yahyâ), el-Mektebetu’l-Arabiyye, Kahire 1983.
  • İbn Teymiyye, Mecmuû Fetevâ, (nşr. Abdurrahman b. Muhammed b. Kasım el-Asımî), Dâru Âlem’il-Kütüb, Riyad 1991.
  • İznikî, Kutbuddinzâde, Risâle fi Kavli İbn Arabî (fî İmânı Fir’avn), Yazma, Süleymaniye Kütüphanesi Hacı Mahmut Efendi bölümü, no: 04223, vrk. 34-40.
  • Kârî, Ali, el-Mukaddimetu’s-Salime fi Havf’ılHatime, (thk. H. Selman), el-Mektebet’ulİslamî, Beyrut - Daru Ammare, Ürdün 1989.
  • Kârî, Ali, Vahdet-i Vücûd Risalesi, (thk. A. R. b. Abdullah), (çev. H. Ünal), Süleymaniye Vakfı Yay., İstanbul 2013. Karadaş, Cağfer, “Muhyiddin İbnü'lArabî/İtikadî Görüşleri”, TDV İslam Ansiklopedisi, İstanbul 1999, c. 20, ss. 516-520.
  • Karadaş, Cağfer, İbn Arabî’nin İtikâdî Görüşleri, Beyan Yay., İstanbul 1997.
  • Karadaş, Cağfer, “Tasavvufta Peygamberlik Tasavvuru”, Uludağ Ü. İlahiyat Fak. Dergisi, 2010, c. 19, sayı: 1, ss. 25-42.
  • Karaman, Hayrettin, İmâm Rabbânî ve İslâm Tasavvufu, İz Yay., İstanbul 2003.
  • Kartal, Abdullah, “İmâm-ı Rabbânî’nin Vahdet-i Vücûd Eleştirisi ve Tarihsel Arka Planı”, Uludağ Ü. İlahiyat Fak. Dergisi, 2005, c. 14, sayı: 2, ss. 59-80.
  • Kartal, Abdullah, “Alternatif Bir Vahdet-i Vücûd Yorumculuğu: Simnanî, Cîlî ve İmâm Rabbânî Örneği”, I. Uluslararası Sadreddin Konevî Sempozyumu Bildirileri, MEBKAM Yay., Konya 2010, ss. 159-173.
  • Kaya, Mahmut, “Sudûr”, TDV İslam Ansiklopedisi, İstanbul 2009, c. 37, ss.467-468.
  • Kılıç, Mahmud Erol, “Muhyiddin İbnü'l-Arabî”, TDV İslam Ansiklopedisi, İstanbul 1999, c. 20, ss. 493-516.
  • Kılıç, Mahmud Erol, “İbn Arabî’yle Zaman’ın Ruhu”nu Okumak”, Tasavvuf Dergisi, 2009, c. 9, sayı: 23, ss. 53-63.
  • Kısakürek, Necib Fazıl, Batı Tefekkürü ve İslam Tasavvufu, Büyük Doğu Yay., İstanbul 1982.
  • Kızılgeçit, Muhammed, “Şah Veliyyullah Dihlevî’nin (1703-1762) Bazı Tasavvufî Görüşlerine Felsefî Bir Bakış”, Tasavvuf Dergisi, 2006, c.7, sayı: 16, ss. 191-210.
  • Konukçu, Enver, “Ekber Şah”, TDV İslam Ansiklopedisi, İstanbul 1994, c. 10, ss. 542- 544.
  • Lawrence, Bruce B., “Müslüman Güney Asya’da Tasavvufa Yönelik Örtülü Muhalefet: Büyük Moğollar’ın Tarikatları Manipülasyonu”, (çev. Salih Çift), Uludağ Ü. İlahiyat Fak. Dergisi, 2013, c. 21, sayı: 1, ss. 203- 218.
  • el-Makkarî, Ahmed, Nefh'ut-Tıb min Gusn’ilEndelüs’ir-Ratib, (thk. İ. Abbas), Dâru Sâdır, Beyrut 1968.
  • Mehdilî, es-Seyyid M. Akil b. Ali, Felsefî Tasavvuf, (çev. Mustafa Kılıçlı), Birey Yay., İstanbul 1998.
  • Nasr, Seyyid Hüseyin, “Farsça Konuşan Dünyada İbn Arabî”, İbn Arabî Anısına (Makaleler), (çev. Tahir Ulaç), İnsan Yay., İstanbul 2002. Nedvî, Ebu'l-Hasan Ali, Müceddid-i Elfisâni İmam-ı Rabbânî, (çev. Yusuf Karaca), Kayıhan Yay., İstanbul 2005.
  • Oğuz, Muhammed İhsan, İslam Tasavvufunda Vahdet-i Vücud, Oğuz Yay., İstanbul 1995.
  • Öngören, Reşat, “Ahmet Avni Konuk”, TDV İslam Ansiklopedisi, İstanbul 2002, c.26, ss. 180-182.
  • Öngören, Reşat, “Tarikat”, TDV İslam Ansiklopedisi, İstanbul 2011, c.40, ss. 95-105.
  • Öngören, Reşat, “Zeynüddin el-Hâfî”, TDV İslam Ansiklopedisi, İstanbul 2013, c. 44, ss. 375-377.
  • Rabbânî, Ahmed Faruk Serhendî, Mektûbât, Fazilet Neşriyat, İstanbul t.y.
  • Sadri, Cemşid, “Timurlular Dönemi Horasan’da Etkili Tarikatlar”, (çev. Mustafa Altunkaya), İnönü Ü. İlahiyat Fak. Dergisi, 2013, c. 4, sayı: 2, ss. 227-251.
  • Sunar, Cavit, Vahdet-i Şuhud, Vahdet-i Vücud Meselesi: İmam Rabbânî, İbn Arabî, Anadolu Aydınlanma Vakfı Yay., İstanbul 2006.
  • Şahinoğlu, M. Nazif, “Alâüddevle-i Simnânî”, TDV İslam Ansiklopedisi, İstanbul 1989, c. 2, ss. 345-347.
  • Şa'rânî, Abdulvehhâb, el-Yevâkît ve'l-Cevâhir fî Beyâni Akâid'il-Ekâbir, Dâru’l-İhyâi’tTürâsi’l- Arabiyye, Beyrut, trs.
  • Tahralı, Mustafa, “Fusûsu’l-Hikem Şerhi ve Vahdet-i Vücûd ile İlgili Bazı Meseleler”, Fusûsu’l-Hikem Tercüme ve Şerhi I, (der. Ahmed Avni Konuk), (haz. M. Tahralı -S. Eraydın), 3. bsk., İFAV Yay., İstanbul 1999.
  • Tosun, Necdet, “İmâm-ı Rabbânî’ye Göre Vahdet-i Vücûd ve Vahdet-i Şuhûd”, Tasavvuf Dergisi, 2009, c. 9, sayı: 23, ss. 181-192.
  • Turan, Yusuf, Muhyiddin İbn Arabî’de Mutlak Varlık, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Ü. SBE., Sakarya 2006.
  • Uludağ, Süleyman, İbn Arabî, TDV Yay., Ankara 1995.
  • Uludağ, Süleyman, “Hâlidiyye (Anadolu’da Hâlidîlik)”, TDV İslam Ansiklopedisi, İstanbul 1997, c. 15, ss. 296-299.
  • Uludağ, Süleyman, Tasavvuf ve Tenkit, Mavi Yay., İstanbul 2011.
  • Uysal, Muhittin, Tasavvuf Kültüründe Hadis, Yediveren Yay., Konya, 2001.
  • Üzüm, İlyas, “İsnâaşeriyye (Kelâm)”, TDV İslam Ansiklopedisi, İstanbul 2001, c. 23, ss. 147-149.
  • Üzüm, İlyas, “İsnâaşeriyye (Literatür)”, TDV İslam Ansiklopedisi, İstanbul 2001, c.23, ss. 149-153.
  • Üzüm, İlyas,“Şîa (Doktrin)”, TDV İslam Ansiklopedisi, İstanbul 2010, c. 39, ss. 116-120.
  • Yavuz, Yusuf Şevki, “Be’s”, TDV İslam Ansiklopedisi, İstanbul 1992, c. 5, ss. 526-527.
  • Yıldırım, Ahmet, Tasavvufun Temel Öğretilerinin Hadislerdeki Dayanakları, 3. bskı, TDV. Yay., Ankara, 2013.
  • Yılmaz, Ömer, “İbnü’l-Arabî Hakkında Yapılan Eleştirilere İbrahim Kûrânî’nin Yaklaşımı”, Tasavvuf Dergisi, 2007, c. 9, sayı: 21, ss. 363-388.
APA AKMAN M (2019). Muhyiddin İbnü’l-Arabî’ye Mutasavvıfların Yönelttiği Eleştiriler ve Mahiyeti. , 441 - 454.
Chicago AKMAN MUSTAFA Muhyiddin İbnü’l-Arabî’ye Mutasavvıfların Yönelttiği Eleştiriler ve Mahiyeti. (2019): 441 - 454.
MLA AKMAN MUSTAFA Muhyiddin İbnü’l-Arabî’ye Mutasavvıfların Yönelttiği Eleştiriler ve Mahiyeti. , 2019, ss.441 - 454.
AMA AKMAN M Muhyiddin İbnü’l-Arabî’ye Mutasavvıfların Yönelttiği Eleştiriler ve Mahiyeti. . 2019; 441 - 454.
Vancouver AKMAN M Muhyiddin İbnü’l-Arabî’ye Mutasavvıfların Yönelttiği Eleştiriler ve Mahiyeti. . 2019; 441 - 454.
IEEE AKMAN M "Muhyiddin İbnü’l-Arabî’ye Mutasavvıfların Yönelttiği Eleştiriler ve Mahiyeti." , ss.441 - 454, 2019.
ISNAD AKMAN, MUSTAFA. "Muhyiddin İbnü’l-Arabî’ye Mutasavvıfların Yönelttiği Eleştiriler ve Mahiyeti". (2019), 441-454.
APA AKMAN M (2019). Muhyiddin İbnü’l-Arabî’ye Mutasavvıfların Yönelttiği Eleştiriler ve Mahiyeti. İslami Araştırmalar, 30(3), 441 - 454.
Chicago AKMAN MUSTAFA Muhyiddin İbnü’l-Arabî’ye Mutasavvıfların Yönelttiği Eleştiriler ve Mahiyeti. İslami Araştırmalar 30, no.3 (2019): 441 - 454.
MLA AKMAN MUSTAFA Muhyiddin İbnü’l-Arabî’ye Mutasavvıfların Yönelttiği Eleştiriler ve Mahiyeti. İslami Araştırmalar, vol.30, no.3, 2019, ss.441 - 454.
AMA AKMAN M Muhyiddin İbnü’l-Arabî’ye Mutasavvıfların Yönelttiği Eleştiriler ve Mahiyeti. İslami Araştırmalar. 2019; 30(3): 441 - 454.
Vancouver AKMAN M Muhyiddin İbnü’l-Arabî’ye Mutasavvıfların Yönelttiği Eleştiriler ve Mahiyeti. İslami Araştırmalar. 2019; 30(3): 441 - 454.
IEEE AKMAN M "Muhyiddin İbnü’l-Arabî’ye Mutasavvıfların Yönelttiği Eleştiriler ve Mahiyeti." İslami Araştırmalar, 30, ss.441 - 454, 2019.
ISNAD AKMAN, MUSTAFA. "Muhyiddin İbnü’l-Arabî’ye Mutasavvıfların Yönelttiği Eleştiriler ve Mahiyeti". İslami Araştırmalar 30/3 (2019), 441-454.