Yıl: 2019 Cilt: 54 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 768 - 781 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.06.1142 İndeks Tarihi: 22-06-2020

Lisans Düzeyinde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma

Öz:
Bu çalışmanın amacı, muhasebe eğitimi alan öğrencilerin genellikle hangi öğrenme stiline sahipolduğu ve öğrenme stillerinin öğrencilerin demografik özelliklerine göre farklılaşıpfarklılaşmadığının incelenmesidir. Bu doğrultuda dört hipotez oluşturulmuş ve Çankırı KaratekinÜniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde öğrenim gören 126 öğrenciye anketuygulanmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kolb Öğrenme Stili Envanterikullanılmıştır. Envanter sonucunda elde edilen verilerin analizinde frekans, t-testi ve tek yönlüvaryans analizi (ANOVA) teknikleri kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, öğrencilerinbüyük çoğunluğunun ayrıştıran ve özümseyen öğrenme stiline sahip olduğu tespit edilmiştir.Ayrıca öğrenme stillerinin cinsiyet, yaş ve akademik başarı ortalamasına göre anlamlı birfarklılığa sahip olmadığı buna rağmen eğitim alınan programa göre istatistiksel açıdan anlamlıfarklılığın olduğu söylenebilmektedir.
Anahtar Kelime:

A Study Evaluating Learning Styles of Students Who Have Undergraduate Degree in Accounting

Öz:
The aim of this study is to examine the learning style of the students who take accounting education and to examine whether the learning styles differ according to the demographic characteristics of the students. Four hypotheses were created in this direction and a questionnaire was applied to 126 students studying at Çankırı Karatekin University Faculty of Economics and Administrative Sciences. Kolb Learning Style Inventory was used as the data collection tool. Frequency, t-test and one-way analysis of variance (ANOVA) techniques were used to analyze the data obtained from the inventory. According to the research findings, it can be said that the vast majority of students have a learning style that separates and assimilates. Furthermore, it can be stated that there is no significant difference between the learning styles and gender, age and academic achievement average, but there is a significant difference according to the education program.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA TOSUNOĞLU B, cengiz s (2019). Lisans Düzeyinde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma. , 768 - 781. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.06.1142
Chicago TOSUNOĞLU BÜŞRA,cengiz selim Lisans Düzeyinde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma. (2019): 768 - 781. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.06.1142
MLA TOSUNOĞLU BÜŞRA,cengiz selim Lisans Düzeyinde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma. , 2019, ss.768 - 781. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.06.1142
AMA TOSUNOĞLU B,cengiz s Lisans Düzeyinde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma. . 2019; 768 - 781. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.06.1142
Vancouver TOSUNOĞLU B,cengiz s Lisans Düzeyinde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma. . 2019; 768 - 781. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.06.1142
IEEE TOSUNOĞLU B,cengiz s "Lisans Düzeyinde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma." , ss.768 - 781, 2019. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.06.1142
ISNAD TOSUNOĞLU, BÜŞRA - cengiz, selim. "Lisans Düzeyinde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma". (2019), 768-781. https://doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.06.1142
APA TOSUNOĞLU B, cengiz s (2019). Lisans Düzeyinde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, 54(2), 768 - 781. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.06.1142
Chicago TOSUNOĞLU BÜŞRA,cengiz selim Lisans Düzeyinde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi 54, no.2 (2019): 768 - 781. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.06.1142
MLA TOSUNOĞLU BÜŞRA,cengiz selim Lisans Düzeyinde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, vol.54, no.2, 2019, ss.768 - 781. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.06.1142
AMA TOSUNOĞLU B,cengiz s Lisans Düzeyinde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi. 2019; 54(2): 768 - 781. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.06.1142
Vancouver TOSUNOĞLU B,cengiz s Lisans Düzeyinde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi. 2019; 54(2): 768 - 781. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.06.1142
IEEE TOSUNOĞLU B,cengiz s "Lisans Düzeyinde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma." Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, 54, ss.768 - 781, 2019. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.06.1142
ISNAD TOSUNOĞLU, BÜŞRA - cengiz, selim. "Lisans Düzeyinde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Öğrenme Stillerinin Değerlendirilmesine Yönelik Bir Araştırma". Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi 54/2 (2019), 768-781. https://doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.06.1142