Yıl: 2019 Cilt: 54 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 1014 - 1034 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.06.1148 İndeks Tarihi: 22-06-2020

Türkiye’de Dijital Ürünlerin Benimsenme Düzeyleri: C Kuşağı Tüketicilerine Dair Bir Saha Araştırması

Öz:
Bu çalışmanın amacı internet kullanımının giderek yaygınlaşmasıyla birlikte içerik üretme-tüketmeaçısından dijitalleşme sürecinin en önemli aktörü olan C kuşağının demografik özelliklerini belirlemek,benimseyen kategorileri ve dijital ürünlerin algılanan özelliklerine bağlı olarak dijital ürünleri benimsemedüzeyi farklılıklarının tespit edilmesidir. Bu çerçevede İstanbul ilinde 15-29 yaş aralığında 464 kişi ile yüzyüze anket çalışması yapılmıştır. Geliştirilen modele göre oluşturulan hipotezlerin test edildiği ANOVA,MANOVA ve çoklu regresyon analizi sonuçlarına göre dijital ürünlerin algılanan göreceli üstünlük,uyumluluk, denenebilirlik ve gözlenebilirlik özellikleri benimseme düzeyinde pozitif etkiye sahiptir.Yenilikçiler ile erken benimseyenler kategorisinde yer alan C kuşağı üyelerinin dijital ürünleri benimsemedüzeyi daha yüksektir. C kuşağı genel olarak yenilikçi bir profil çizmektedir.
Anahtar Kelime:

Adoption Levels Of Digital Products In Turkey: A Field Survey On Generation C Consumers

Öz:
The purpose of this study is to determine demographic characteristics of Generation C and the adoption level differences of digital products based on the adopter categories and perceived characteristics of digital products. In this case, face-to-face surveys were conducted with 464 people aged 15-29 in Istanbul. To the ANOVA, MANOVA and multiple regression analysis results, the perceived relative advantage, compatibility, observability and triability of digital products have a positive effect on the adoption. The category of innovators and early adopters of Gen C are more likely to adopt digital products.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Agarwal, R., Prasad, J. (1997). “The Role of Innovation Characteristics and Perceived Voluntariness in the Acceptance of Information Technologies”, Desicion Sciences, Vol.28, No.3,557-582.
  • Akturan, U. ve Tezcan, N. (2010). The Effects Of Innovation Characteristics On Mobile Banking Adoption, 10th Global Conference on Business &Economics, Roma, Italy.
  • Al-Senaidi, S. (2009). An Investigation Of Factors Affecting Omani Faculty Members' Adoption Of Information And Computing Technology, Doctoral Dissertation, University of North Texas.
  • Bayraktar Mutlu, D. (2012). Öğretim Elemanlarının Bireysel Yenilikçilik Düzeyleri Ve Web 2.0 Araçlarını Benimsemeleri, Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, Vol.9, No.29, 35- 47.
  • Beal, G. M and Bohlen, J. M. (1981). The Diffusion Proces, Kaynak:http://ageconsearch.umn.edu/bitstream/17351/1/ar560111.pdf , (10.11.2018).
  • Bozbay, Z. ve Yasin, B. (2008). TheImpact of Perceived Innovation Characteristics on Technology Adoption, The Internatıonal Journal of Technology, Knowledge and Society,Vol. 4, No.4, 117-127.
  • Demuth, L. G. (2010). Accepting Technology As A Solution: A Quantitative Study Investigating The Adoption Of Technology At Colleges, Doctoral Dissertations, Minnesota: Capella University.
  • Duan, Y., He, Q., Feng, W., Li, D. and Fu, Z. (2010). A Study on E-Learning Take-Up Intention From an Innovation Adoption Perspective: A Case in China, Computers & Education, Vol.55, No.1, 237-246,
  • Erdem, Y. E. (2013). Dijital Medya Planlama ve Reklamcılık, Kaynak: https://dijitalreklamcilik.blogspot.com/2013/03/dijital-medya-nedir.html, (20.02.2016).
  • Friedrich R., Peterson M., Koster A. and Blum S. (2010). The Rise of Generation C- Implications for the World of 2020, Kaynak: https://www.strategyand.pwc.com/media/file/Strategyand_Rise-of-Generation-C.pdf.pdf, (20.11.2018)
  • Hsu C., Lu H. and Hsu H. (2007). Adoption of The Mobile Internet: An Empirical Study Of Multimedia Message Service (MMS), Omega, Special Issue on Telecommunications Applications, Vol.35, No.6,715-726,
  • Hurt H. T., Joseph K. and Cook C.D. (1977). Scales For The Measurement Of Innovativeness,Kaynak: http://www.jamescmccroskey.com/measures/innovation.htm, (25.04.2017).
  • Kılıçer, K. ve Odabaşı, H. F. (2010). Bireysel Yenilikçilik Ölçeği (BYÖ):Türkçeye Uyarlama, Geçerlik Ve Güvenirlik Çalışması, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt.38,Sayı.38, 150-164.
  • Limthongchai, P. ve Speece, M. (2003). The Effect of Perceived Characteristics of Innovation on E-Commerce Adoption by SMEs in Thailand, 7th International Conference on Global Business and Economic Development, Bangkok, Thailand.
  • Moore, G. and Bensabat, I. (1991). Development of an Instrument to Measure The Perceptions of Adopting an Information Technology Innovation, Information Systems Research, Vol.2, No.3, 192-223.
  • Pallant, J. (2007). SPSS Survival Manual A Step By Step Guide To Data Analysis Using SPSS for Windows, Berkshire:Open University Press.
  • Piñeiro-Otero, T. and Martínez-Rolán, X. (2016). Understanding Digital Marketing Basics and Actions, In book: MBA: Theory and Application of Business and Management Principles, Springer Publishing.
  • Rogers, E. M. (1983). Diffusion of Innovations, Kaynak:https://teddykw2.files.wordpress.com/.../everett-m-rogers-diffusion-ofinnovations.pdf, (10.10.2016).
  • SAS. (2015). Digital Marketing, Kaynak:http://www.sas.com/en_us/insights/marketing/digitalmarketing.html, (6.11.2015).
  • Solis, B. (2012). Meet Generation C: The Connected Customer, Kaynak: https://www.briansolis.com/2012/04/meet-generation-c-the-connected-customer/, (1.11.2016).
  • Stafford, T. F. (2003). Differentiating Between Adopter Categories in the Uses and Gratifications for Internet Services, IEEE Transactıons On Engineering Management, Vol.50, No.4, 427- 435.
  • Tabachnick, G. B.ve Fidell, L.S. (2013). Using Multivariate Statistics, United States of America: Pearson Education.
  • Tan, M. and Teo, T. S.H. (2000). Factors Influencing the Adoption of Internet Banking, Journal of the Association for Information Systems, Vol.1, No.5, 1-42,
  • ThinkwithGoogle. (2014). Introducing Gen C: The You Tube Generation, Kaynak:https://www.thinkwithgoogle.com/intl/en-145/tools-andresearch/studies/introducing-gen-c-youtube-generation/, (8.11.2016).
  • Tkaczyk, J. (2016). Digital Consumer: Trends and Challenges,In book: The Impact Of The Dıgıtal World On Management And Marketıng, Poltext Publishing.
  • Tornatzky, L. G. and Klein, K. J. (1982).“ Innovation Characteristics and Innovation AdoptionImplementation: A Meta-Analysis Of Findings”, IEEE Transactions On Engineering Management, Vol.29,No.1, 28-45.
  • Trend Watching. (2004). Generation C, Kaynak:http://trendwatching.com/trends/GENERATION_C.htm, (3.3.2016).
  • Wikipedia, (2015). Digital Goods, Kaynak:https://en.wikipedia.org/wiki/Digital_goods, (1.11.2015)
APA AKGÜN Z, Kılıç S (2019). Türkiye’de Dijital Ürünlerin Benimsenme Düzeyleri: C Kuşağı Tüketicilerine Dair Bir Saha Araştırması. , 1014 - 1034. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.06.1148
Chicago AKGÜN ZUHAL,Kılıç Sabiha Türkiye’de Dijital Ürünlerin Benimsenme Düzeyleri: C Kuşağı Tüketicilerine Dair Bir Saha Araştırması. (2019): 1014 - 1034. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.06.1148
MLA AKGÜN ZUHAL,Kılıç Sabiha Türkiye’de Dijital Ürünlerin Benimsenme Düzeyleri: C Kuşağı Tüketicilerine Dair Bir Saha Araştırması. , 2019, ss.1014 - 1034. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.06.1148
AMA AKGÜN Z,Kılıç S Türkiye’de Dijital Ürünlerin Benimsenme Düzeyleri: C Kuşağı Tüketicilerine Dair Bir Saha Araştırması. . 2019; 1014 - 1034. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.06.1148
Vancouver AKGÜN Z,Kılıç S Türkiye’de Dijital Ürünlerin Benimsenme Düzeyleri: C Kuşağı Tüketicilerine Dair Bir Saha Araştırması. . 2019; 1014 - 1034. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.06.1148
IEEE AKGÜN Z,Kılıç S "Türkiye’de Dijital Ürünlerin Benimsenme Düzeyleri: C Kuşağı Tüketicilerine Dair Bir Saha Araştırması." , ss.1014 - 1034, 2019. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.06.1148
ISNAD AKGÜN, ZUHAL - Kılıç, Sabiha. "Türkiye’de Dijital Ürünlerin Benimsenme Düzeyleri: C Kuşağı Tüketicilerine Dair Bir Saha Araştırması". (2019), 1014-1034. https://doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.06.1148
APA AKGÜN Z, Kılıç S (2019). Türkiye’de Dijital Ürünlerin Benimsenme Düzeyleri: C Kuşağı Tüketicilerine Dair Bir Saha Araştırması. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, 54(2), 1014 - 1034. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.06.1148
Chicago AKGÜN ZUHAL,Kılıç Sabiha Türkiye’de Dijital Ürünlerin Benimsenme Düzeyleri: C Kuşağı Tüketicilerine Dair Bir Saha Araştırması. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi 54, no.2 (2019): 1014 - 1034. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.06.1148
MLA AKGÜN ZUHAL,Kılıç Sabiha Türkiye’de Dijital Ürünlerin Benimsenme Düzeyleri: C Kuşağı Tüketicilerine Dair Bir Saha Araştırması. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, vol.54, no.2, 2019, ss.1014 - 1034. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.06.1148
AMA AKGÜN Z,Kılıç S Türkiye’de Dijital Ürünlerin Benimsenme Düzeyleri: C Kuşağı Tüketicilerine Dair Bir Saha Araştırması. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi. 2019; 54(2): 1014 - 1034. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.06.1148
Vancouver AKGÜN Z,Kılıç S Türkiye’de Dijital Ürünlerin Benimsenme Düzeyleri: C Kuşağı Tüketicilerine Dair Bir Saha Araştırması. Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi. 2019; 54(2): 1014 - 1034. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.06.1148
IEEE AKGÜN Z,Kılıç S "Türkiye’de Dijital Ürünlerin Benimsenme Düzeyleri: C Kuşağı Tüketicilerine Dair Bir Saha Araştırması." Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi, 54, ss.1014 - 1034, 2019. 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.06.1148
ISNAD AKGÜN, ZUHAL - Kılıç, Sabiha. "Türkiye’de Dijital Ürünlerin Benimsenme Düzeyleri: C Kuşağı Tüketicilerine Dair Bir Saha Araştırması". Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi 54/2 (2019), 1014-1034. https://doi.org/10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.06.1148