Yıl: 2003 Cilt: 16 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 11 - 17 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 29-07-2022

İlköğretim Öğrencilerinin Bilim ve Bilim İnsanına Yönelik Düşünceleri

Öz:
Bu çalışmanın amacı, İlköğretim ikinci kademesinde öğrenime devam eden öğrencilerin bilimin doğasına yönelik olarak geliştirmiş oldukları tasvirleri onaya çıkarmaya yöneliktir. Çalışmanın örneklemini Erzincan'daki 75. Yıl, Mustafa Kemal, Merkez, Cumhuriyet ve Vali Metin İlyas Aksoy İlköğretim okullarındaki 68 erkek ve 55 kız öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilere bilimin doğası ve bilim insanlarının yaptıkları çalışmalarla ilgili açık uçlu sorular sorulmuştur. Betimlemeli yöntem uygulanarak anket değerlendirilmiştir. Anket sonucunda öğrencilerin bilim ve ile ilgili benzer fikirlere sahip oldukları tespit edilmiştir.
Anahtar Kelime: temel ve orta eğitim bilim ilk öğretim öğrencileri öğrenci düşünceleri bilim adamı

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Abd-El- Khalick and Lederman N.G. (2000) “The Influence of HOS courses on students views of nature of science, 37(10) pp 1057-1095.
  • Krajkovich, J.G. and Smith, J.K. (1982) “The development of the image of science and scientist scale”. J. Res. Sci. Teach. 19, (1) pp 39-44..
  • Chambers, D.W. (1983) “Stereotypic images of the scientists: The Draw- A Scientists Test”. Science Education, 67 (2). pp 255-265.
  • Schibeci, R.A. and Sorensen, I. (1983) “Elementary school children’s perception of scientists”. School Science and Mathematics, 83.(1), pp 14-20..
  • Flick. L. (1990) “Scientists in residence program improving childrer’s image of science and scientists”. School Science and Mathematics, 90, (3), pp 204- 214..
  • Mason, C.L.,Kahle, J.B. ve Gardner. A.L. (1991) “Draw-A-Scientist-Test: Future implications”. School Science and Mathematics, 91 (5), pp 193-198..
  • Toğrol, Y.A. (2000)“Öğrencilerin bilim insanına ilişkin imgeleri”. 4. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi. ss. 251-254
  • Ryder, J., Leach, J., and Driver, R. (1999) “Undergraduate Science Students” Images of Science” J.Res. Sci. Teac. 36(2). pp 201-219.
  • Lederman N.G. (1992) “Students’ and Teachers’ conceptions of the nature of science: A review of the research J. Res. Sci. Teac. 29(4). pp 331-359.
  • Lederman, N.G. (1999). Teachers' understanding of the nature of science and classroom practice: Factors that facilitate or impede the relationship. Journal of Research in Science Teaching, 36(8), 916-929.
  • J Solomon, J., Scott, L., Jon Duveen, J. (1996) “Large-scale exploration of pupils' understanding of the nature of science”. Science Education V: 80(5) pp. 493-508.
APA BALKI N, ÇOBAN A, AKTAŞ M (2003). İlköğretim Öğrencilerinin Bilim ve Bilim İnsanına Yönelik Düşünceleri. , 11 - 17.
Chicago BALKI Nihat,ÇOBAN A. Kadir,AKTAŞ Mehmet İlköğretim Öğrencilerinin Bilim ve Bilim İnsanına Yönelik Düşünceleri. (2003): 11 - 17.
MLA BALKI Nihat,ÇOBAN A. Kadir,AKTAŞ Mehmet İlköğretim Öğrencilerinin Bilim ve Bilim İnsanına Yönelik Düşünceleri. , 2003, ss.11 - 17.
AMA BALKI N,ÇOBAN A,AKTAŞ M İlköğretim Öğrencilerinin Bilim ve Bilim İnsanına Yönelik Düşünceleri. . 2003; 11 - 17.
Vancouver BALKI N,ÇOBAN A,AKTAŞ M İlköğretim Öğrencilerinin Bilim ve Bilim İnsanına Yönelik Düşünceleri. . 2003; 11 - 17.
IEEE BALKI N,ÇOBAN A,AKTAŞ M "İlköğretim Öğrencilerinin Bilim ve Bilim İnsanına Yönelik Düşünceleri." , ss.11 - 17, 2003.
ISNAD BALKI, Nihat vd. "İlköğretim Öğrencilerinin Bilim ve Bilim İnsanına Yönelik Düşünceleri". (2003), 11-17.
APA BALKI N, ÇOBAN A, AKTAŞ M (2003). İlköğretim Öğrencilerinin Bilim ve Bilim İnsanına Yönelik Düşünceleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 11 - 17.
Chicago BALKI Nihat,ÇOBAN A. Kadir,AKTAŞ Mehmet İlköğretim Öğrencilerinin Bilim ve Bilim İnsanına Yönelik Düşünceleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 16, no.1 (2003): 11 - 17.
MLA BALKI Nihat,ÇOBAN A. Kadir,AKTAŞ Mehmet İlköğretim Öğrencilerinin Bilim ve Bilim İnsanına Yönelik Düşünceleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.16, no.1, 2003, ss.11 - 17.
AMA BALKI N,ÇOBAN A,AKTAŞ M İlköğretim Öğrencilerinin Bilim ve Bilim İnsanına Yönelik Düşünceleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2003; 16(1): 11 - 17.
Vancouver BALKI N,ÇOBAN A,AKTAŞ M İlköğretim Öğrencilerinin Bilim ve Bilim İnsanına Yönelik Düşünceleri. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2003; 16(1): 11 - 17.
IEEE BALKI N,ÇOBAN A,AKTAŞ M "İlköğretim Öğrencilerinin Bilim ve Bilim İnsanına Yönelik Düşünceleri." Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, ss.11 - 17, 2003.
ISNAD BALKI, Nihat vd. "İlköğretim Öğrencilerinin Bilim ve Bilim İnsanına Yönelik Düşünceleri". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 16/1 (2003), 11-17.