ÖĞRENCİ BAKIŞ AÇISIYLA MUHASEBE EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI: HİTİT ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Yıl: 2019 Cilt: 14 Sayı: 4 Sayfa Aralığı: 1737 - 1758 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.29228/TurkishStudies.23379 İndeks Tarihi: 09-07-2020

ÖĞRENCİ BAKIŞ AÇISIYLA MUHASEBE EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI: HİTİT ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ

Öz:
Günümüz muhasebe uygulamaları teknoloji yoğun bir dönemdengeçtiği için, muhasebe uygulayıcılarının da bu sürece uyum sağlamasıgerekmektedir. Bu noktada geleceğin muhasebe uygulayıcıları olarakmuhasebe dersi alan, İktisadi ve İdari Bilimler Fakülteleri ve MeslekYüksekokulu öğrencilerinin aldıkları teknoloji destekli muhasebe eğitimiönem arz etmektedir. Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin muhasebederslerinde teknoloji kullanımına ilişkin bakış açılarının tespitedilmesidir. Bu amaçla Hitit Üniversitesi bünyesindeki İktisadi ve İdariBilimler Fakültesinde ve Meslek Yüksekokullarında muhasebe dersialan öğrencilere yönelik bir anket çalışması yapılmıştır. Çalışmasonucunda öğrencilerin bölümleri, ortalamaları ve sınıfları ile muhasebederslerinde teknoloji kullanımına yönelik bakış açıları arasında anlamlıbir fark bulunmuştur. Ayrıca, çalışmada öğrencilerin sırasıyla en çokmuhasebe yazılımlarının ayrı bir ders olarak anlatılması gerektiği,muhasebe derslerinde ders konularının sınıfta anlatıldıktan sonra konuile ilgili ders notlarının internet ortamında da paylaşılması gerektiği,muhasebe dersleri veren öğretim üyelerinin eğitimle ilgili yeniteknolojileri takip etmesi gerektiği ve teknolojik ürünlerin kullanımı iledersleri takip etmenin daha kolay olacağı ifadelerine önem verdikleritespit edilmiştir. Çalışmanın bir başka sonucu ise, öğrenciler derslerdedaha çok taşınabilir bilgisayar, projeksiyon cihazı ve akıllı tahtakullanılması gerektiğini belirtmişler, aynı şekilde teknolojikyazılımlardan ise, paket muhasebe yazılımları, ofis uygulamaları veinternet tabanlı yazılımların kullanılması gerektiğini belirtmişlerdir.
Anahtar Kelime:

USE OF TECHNOLOGY IN ACCOUNTING EDUCATION FROM THE PERSPECTIVE OF STUDENTS: THE CASE OF HITIT UNIVERSITY

Öz:
Since today's accounting practices are going through a technology intensive period, the practitioners of accounting are also required to adapt to this process. At this point, technology-assisted accounting education which is received by the students of Faculties of Economics and Administrative Sciences and Vocational Schools of Higher Education who are taking accounting course as future accounting practitioners is important. The aim of this study is to determine students' perspectives on the use of technology in their accounting courses. To this end, a questionnaire study was conducted for students who are taking accounting courses in Faculty of Economics and Administrative Sciences and Vocational Schools of Higher Education within Hitit University. As a result of the study, a significant difference was found between students' departments, their averages and classes and their perspective on the use of technology in accounting courses. In addition, as a result of the study it was determined that the students respectively attach importance to the issues such as; it is necessary to explain accounting software as a separate course, the course notes should also be shared on the internet after the course topics are explained during the accounting classes in the classroom, and the lecturers who give accounting courses should follow the new technologies related to education and it would be easier to follow the lessons with the use of technological products. Another result of the study was that students stated that more portable computers, projection devices and smart boards should be used in the courses. Similarly, they also mentioned that package accounting software, office applications and internet-based software among technological software should be used.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA Süklüm N (2019). ÖĞRENCİ BAKIŞ AÇISIYLA MUHASEBE EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI: HİTİT ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. , 1737 - 1758. 10.29228/TurkishStudies.23379
Chicago Süklüm Nurcan ÖĞRENCİ BAKIŞ AÇISIYLA MUHASEBE EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI: HİTİT ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. (2019): 1737 - 1758. 10.29228/TurkishStudies.23379
MLA Süklüm Nurcan ÖĞRENCİ BAKIŞ AÇISIYLA MUHASEBE EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI: HİTİT ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. , 2019, ss.1737 - 1758. 10.29228/TurkishStudies.23379
AMA Süklüm N ÖĞRENCİ BAKIŞ AÇISIYLA MUHASEBE EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI: HİTİT ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. . 2019; 1737 - 1758. 10.29228/TurkishStudies.23379
Vancouver Süklüm N ÖĞRENCİ BAKIŞ AÇISIYLA MUHASEBE EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI: HİTİT ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. . 2019; 1737 - 1758. 10.29228/TurkishStudies.23379
IEEE Süklüm N "ÖĞRENCİ BAKIŞ AÇISIYLA MUHASEBE EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI: HİTİT ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ." , ss.1737 - 1758, 2019. 10.29228/TurkishStudies.23379
ISNAD Süklüm, Nurcan. "ÖĞRENCİ BAKIŞ AÇISIYLA MUHASEBE EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI: HİTİT ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ". (2019), 1737-1758. https://doi.org/10.29228/TurkishStudies.23379
APA Süklüm N (2019). ÖĞRENCİ BAKIŞ AÇISIYLA MUHASEBE EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI: HİTİT ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Turkish Studies - Social Sciences , 14(4), 1737 - 1758. 10.29228/TurkishStudies.23379
Chicago Süklüm Nurcan ÖĞRENCİ BAKIŞ AÇISIYLA MUHASEBE EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI: HİTİT ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Turkish Studies - Social Sciences 14, no.4 (2019): 1737 - 1758. 10.29228/TurkishStudies.23379
MLA Süklüm Nurcan ÖĞRENCİ BAKIŞ AÇISIYLA MUHASEBE EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI: HİTİT ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Turkish Studies - Social Sciences , vol.14, no.4, 2019, ss.1737 - 1758. 10.29228/TurkishStudies.23379
AMA Süklüm N ÖĞRENCİ BAKIŞ AÇISIYLA MUHASEBE EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI: HİTİT ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Turkish Studies - Social Sciences . 2019; 14(4): 1737 - 1758. 10.29228/TurkishStudies.23379
Vancouver Süklüm N ÖĞRENCİ BAKIŞ AÇISIYLA MUHASEBE EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI: HİTİT ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ. Turkish Studies - Social Sciences . 2019; 14(4): 1737 - 1758. 10.29228/TurkishStudies.23379
IEEE Süklüm N "ÖĞRENCİ BAKIŞ AÇISIYLA MUHASEBE EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI: HİTİT ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ." Turkish Studies - Social Sciences , 14, ss.1737 - 1758, 2019. 10.29228/TurkishStudies.23379
ISNAD Süklüm, Nurcan. "ÖĞRENCİ BAKIŞ AÇISIYLA MUHASEBE EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI: HİTİT ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ". Turkish Studies - Social Sciences 14/4 (2019), 1737-1758. https://doi.org/10.29228/TurkishStudies.23379