Yıl: 2019 Cilt: 16 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 1698 - 1728 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.23891/efdyyu.2019.177 İndeks Tarihi: 08-06-2020

Kimya Öğretmen Adaylarının Değerlendirmeye Bakış Açılarındaki Değişimin İncelenmesi

Öz:
Bu çalışmanın amacı, kimya öğretmen adaylarının değerlendirmeye ilişkin bakış açılarınıtespit etmek ve bu bakış açılarının özel öğretim yöntemleri-II dersi sonucundaki değişiminiincelemektir. Çalışma 13 kimya öğretmen adayı ile yürütüldü. Öğretmen adaylarınındeğerlendirmeye ilişkin bakış açılarını belirlemek için yedi adet açık uçlu sorudan oluşan birtest veri toplama aracı olarak kullanıldı. Çalışmanın bulgularına göre özel öğretim yöntemleri-II dersi sonucunda kimya öğretmen adaylarının değerlendirmeye ilişkin bakış açılarındadeğişimler ve çeşitlilikler tespit edildi. Araştırmada; çalışma başlangıcında “hangi amaçlarladeğerlendirme yapılmalıdır?” sorusuna katılımcıların neredeyse tamamından değerlendirme,anlama ve performans düzeyini belirlemek için “sonuç değerlendirme” amacıyla yapılmalıcevabı alınırken çalışma sonucunda “sonuç değerlendirme” yanında “teşhis değerlendirme” ve“süreç değerlendirme” amacıyla da değerlendirme yapılabileceği fikirlerine dönüştüğü tespitedildi. Benzer şekilde çalışma başlangıcında “sadece konu sonu ve ders sonunda değerlendirmeyapılmalıdır” fikri, “dersin her anında değerlendirme” yapılabileceği fikrine dönüştü. Ayrıcadeğerlendirmenin sadece bilişsel kazanımları değil ilgi, tutum, motivasyon gibi duyuşsalkazanımları da kapsaması ve öğrencilere verilecek geri bildirimin bireysel ve motive ediciolması gerektiğini düşündükleri tespit edildi.
Anahtar Kelime:

Examination of the Changes in the Pre-service Chemistry Teachers’ Perspectives on Assessment

Öz:
The aim of this study is to determine pre-service teachers’ perspectives on assessment and to investigate the change in their perspectives after the course, Chemistry Teaching Methods-II. The study was carried out with 13 pre-service chemistry teachers. In order to determine their perspectives on assessment, a test consisting of seven open-ended questions was used to collect data. The results revealed the changes in their perspectives on assessment as a result of the Chemistry Teaching Methods-II course. At the beginning of the study, almost all of the participants, in response to the question, “What is the purpose of assessment?” answered that assessment should be summative to detect the level of understanding and performance. However, they realized that ideas that assessment can also be diagnostic and formative at the end of the study. Similarly, the idea that assessment is done only at the end of a topic or lesson, which was determined at the beginning of the study, transformed into the idea that assessment can be done anytime. The participants realize that assessment should involve not only cognitive objectives, but also affective objectives such as interest, attitude or motivation, and that the feedback provided to students should be individual and motivating.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA TURAN OLUK N, ekici f, Gencer S, Akkus H (2019). Kimya Öğretmen Adaylarının Değerlendirmeye Bakış Açılarındaki Değişimin İncelenmesi. , 1698 - 1728. 10.23891/efdyyu.2019.177
Chicago TURAN OLUK Nurcan,ekici funda,Gencer Sinem,Akkus Huseyin Kimya Öğretmen Adaylarının Değerlendirmeye Bakış Açılarındaki Değişimin İncelenmesi. (2019): 1698 - 1728. 10.23891/efdyyu.2019.177
MLA TURAN OLUK Nurcan,ekici funda,Gencer Sinem,Akkus Huseyin Kimya Öğretmen Adaylarının Değerlendirmeye Bakış Açılarındaki Değişimin İncelenmesi. , 2019, ss.1698 - 1728. 10.23891/efdyyu.2019.177
AMA TURAN OLUK N,ekici f,Gencer S,Akkus H Kimya Öğretmen Adaylarının Değerlendirmeye Bakış Açılarındaki Değişimin İncelenmesi. . 2019; 1698 - 1728. 10.23891/efdyyu.2019.177
Vancouver TURAN OLUK N,ekici f,Gencer S,Akkus H Kimya Öğretmen Adaylarının Değerlendirmeye Bakış Açılarındaki Değişimin İncelenmesi. . 2019; 1698 - 1728. 10.23891/efdyyu.2019.177
IEEE TURAN OLUK N,ekici f,Gencer S,Akkus H "Kimya Öğretmen Adaylarının Değerlendirmeye Bakış Açılarındaki Değişimin İncelenmesi." , ss.1698 - 1728, 2019. 10.23891/efdyyu.2019.177
ISNAD TURAN OLUK, Nurcan vd. "Kimya Öğretmen Adaylarının Değerlendirmeye Bakış Açılarındaki Değişimin İncelenmesi". (2019), 1698-1728. https://doi.org/10.23891/efdyyu.2019.177
APA TURAN OLUK N, ekici f, Gencer S, Akkus H (2019). Kimya Öğretmen Adaylarının Değerlendirmeye Bakış Açılarındaki Değişimin İncelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 1698 - 1728. 10.23891/efdyyu.2019.177
Chicago TURAN OLUK Nurcan,ekici funda,Gencer Sinem,Akkus Huseyin Kimya Öğretmen Adaylarının Değerlendirmeye Bakış Açılarındaki Değişimin İncelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 16, no.1 (2019): 1698 - 1728. 10.23891/efdyyu.2019.177
MLA TURAN OLUK Nurcan,ekici funda,Gencer Sinem,Akkus Huseyin Kimya Öğretmen Adaylarının Değerlendirmeye Bakış Açılarındaki Değişimin İncelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, vol.16, no.1, 2019, ss.1698 - 1728. 10.23891/efdyyu.2019.177
AMA TURAN OLUK N,ekici f,Gencer S,Akkus H Kimya Öğretmen Adaylarının Değerlendirmeye Bakış Açılarındaki Değişimin İncelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019; 16(1): 1698 - 1728. 10.23891/efdyyu.2019.177
Vancouver TURAN OLUK N,ekici f,Gencer S,Akkus H Kimya Öğretmen Adaylarının Değerlendirmeye Bakış Açılarındaki Değişimin İncelenmesi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2019; 16(1): 1698 - 1728. 10.23891/efdyyu.2019.177
IEEE TURAN OLUK N,ekici f,Gencer S,Akkus H "Kimya Öğretmen Adaylarının Değerlendirmeye Bakış Açılarındaki Değişimin İncelenmesi." Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, ss.1698 - 1728, 2019. 10.23891/efdyyu.2019.177
ISNAD TURAN OLUK, Nurcan vd. "Kimya Öğretmen Adaylarının Değerlendirmeye Bakış Açılarındaki Değişimin İncelenmesi". Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 16/1 (2019), 1698-1728. https://doi.org/10.23891/efdyyu.2019.177