Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma Beceri Düzeylerinin İncelenmesi

Yıl: 2019 Cilt: 33 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 262 - 274 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.33308/26674874.2019332120 İndeks Tarihi: 08-06-2020

Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma Beceri Düzeylerinin İncelenmesi

Öz:
Çalışmada, öğrenme güçlüğü tanısı konulmuş ortaokul öğrencilerinin akıcı okuma beceri düzeylerinin cinsiyet, sınıf veöğrenim görülen okulun sosyoekonomik düzeyine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Ankara ilinden alt, orta ve üstsosyoekonomik düzeyde üç ortaokul belirlenmiştir. Ardından bu okullarda öğrenim gören ve Rehberlik AraştırmaMerkezi’nce öğrenme güçlüğü tanısı konulmuş toplamda 47 öğrenciye ulaşılmıştır. Araştırmada öğrencilerin kendiseviyelerine uygun metinler okutulmuş; prozodi puanları, okuma hızı ve doğru okuma yüzdelerine ulaşılarak akıcı okumabeceri düzeyleri belirlenmiştir. Araştırma sonucunda, öğrenme güçlüğü olan bireylerin prozodi becerileri, doğru okumabecerileri ve okuma hızlarının beklenen düzeyden oldukça düşük olduğu, en yüksek seviyede okuma yapan öğrencinin bileortalamanın altında kaldığı belirlenmiştir. Bu öğrencilerinin akıcı okuma becerileri, sınıf ve cinsiyet değişkenine görefarklılaşmamıştır. Öğrenim görülen okulun sosyoekonomik düzeyine göre ise negatif yönde bir ilişkiye rastlanarak düşüksosyoekonomik düzeydeki öğrencilerin diğerlerine nazaran daha akıcı okuduğu, yine de ortalamaların altında kalarakbeklenen akıcı okuma becerisine ulaşamadığı görülmüştür.
Anahtar Kelime:

Investigating Fluent Reading Skills of Secondary School Students with Learning Difficulties

Öz:
In this study, we aimed to investigate the fluent reading skills of secondary school students who were diagnosed with learning difficulty; the investigation was based on the socioeconomic level of the school, gender, and class. To this end, three secondary schools from lower, middle, and upper socioeconomic levels were chosen from the province of Ankara. Students who were diagnosed with a learning difficulty by the Guidance Research Center were evaluated. A total of 47 students were included in this study. We observed that prosody skills, correct reading skills, and reading speed of the students with learning difficulties were significantly lower than the expected levels. Strikingly, even the students with the highest level of reading skills were below average. Further, there was no difference among the students based on variables such as class and gender. A negative relationship was found between the socioeconomic level of the school and fluent reading skills of these students.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
APA BALCI E (2019). Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma Beceri Düzeylerinin İncelenmesi. , 262 - 274. 10.33308/26674874.2019332120
Chicago BALCI Emine Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma Beceri Düzeylerinin İncelenmesi. (2019): 262 - 274. 10.33308/26674874.2019332120
MLA BALCI Emine Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma Beceri Düzeylerinin İncelenmesi. , 2019, ss.262 - 274. 10.33308/26674874.2019332120
AMA BALCI E Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma Beceri Düzeylerinin İncelenmesi. . 2019; 262 - 274. 10.33308/26674874.2019332120
Vancouver BALCI E Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma Beceri Düzeylerinin İncelenmesi. . 2019; 262 - 274. 10.33308/26674874.2019332120
IEEE BALCI E "Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma Beceri Düzeylerinin İncelenmesi." , ss.262 - 274, 2019. 10.33308/26674874.2019332120
ISNAD BALCI, Emine. "Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma Beceri Düzeylerinin İncelenmesi". (2019), 262-274. https://doi.org/10.33308/26674874.2019332120
APA BALCI E (2019). Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma Beceri Düzeylerinin İncelenmesi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 33(2), 262 - 274. 10.33308/26674874.2019332120
Chicago BALCI Emine Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma Beceri Düzeylerinin İncelenmesi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi 33, no.2 (2019): 262 - 274. 10.33308/26674874.2019332120
MLA BALCI Emine Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma Beceri Düzeylerinin İncelenmesi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, vol.33, no.2, 2019, ss.262 - 274. 10.33308/26674874.2019332120
AMA BALCI E Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma Beceri Düzeylerinin İncelenmesi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi. 2019; 33(2): 262 - 274. 10.33308/26674874.2019332120
Vancouver BALCI E Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma Beceri Düzeylerinin İncelenmesi. Yaşadıkça Eğitim Dergisi. 2019; 33(2): 262 - 274. 10.33308/26674874.2019332120
IEEE BALCI E "Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma Beceri Düzeylerinin İncelenmesi." Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 33, ss.262 - 274, 2019. 10.33308/26674874.2019332120
ISNAD BALCI, Emine. "Özel Öğrenme Güçlüğü Olan Ortaokul Öğrencilerinin Akıcı Okuma Beceri Düzeylerinin İncelenmesi". Yaşadıkça Eğitim Dergisi 33/2 (2019), 262-274. https://doi.org/10.33308/26674874.2019332120