HONEY QUALITY AND HONEY PURCHASING RELATIONSHIP
Yıl: 2019 Cilt: 19 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 136 - 142 Metin Dili: İngilizce DOI: 10.31467/uluaricilik.586270 İndeks Tarihi: 09-06-2020
HONEY QUALITY AND HONEY PURCHASING RELATIONSHIP
Öz: This study aims to model the relationship between honey quality and honey purchasing. To reach theaim of this research honey consumption patterns are investigated. The location of the study wasKırklareli and the convenience sampling method was used. Data were collected by questionnairemethod. Structural equation modelling with partial least squares method was used to identify therelationship between honey quality and purchasing. A significant relationship was found betweenhoney quality and honey purchasing, but the honey quality perception of the participants showed adifferent outcome. Brand names and warrantees on the labels had no impact on honey qualityperception. This finding indicates that there is a very unique approach that honey marketers shouldbe taking when it comes to selling honey.
Anahtar Kelime: Bal Kalitesi ve Bal Satın Alma İlişkisi
Öz: Bu çalışma, bal kalitesi ile bal satın alımı arasındaki ilişkiyi modellemeyi amaçlamaktadır. Bu araştırmanın amacına ulaşmak için bal tüketim yapıları da gösterilmiştir. Çalışmanın evreni Kırklareli'dir. Kolayda örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Veriler anket yöntemi ile toplanmıştır. İlişkiyi tanımlamak için kısmi en küçük kareler yöntemiyle yapısal eşitlik modellemesi kullanılmıştır. Bal kalitesi ile bal satın alımı arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur ancak katılımcıların bal kalitesi algıları farklı yapılar göstermiştir. Etiketteki garantilerin ve marka isimlerinin bal kalitesi algısında yeri yoktur. Bu bulgu bal pazarlamacılarına çok farklı bir yaklaşımı işaret etmektedir.
Anahtar Kelime: Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
- Arvanitoyannis, I., Krystallis, A. (2006). An empirical examination of the determinants of honey consumption in Romania, International journal of food science & technology, 41(10), 1164- 1176.
- Bölüktepe, F. E., Yılmaz, S. (2006). Tüketicilerin Bal Satın Alma Davranış ve Alışanlıklarını Etkileme Sürecinde Markanın Önemini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma, Uludağ Arıcılık Dergisi, 6(4), 135-142.
- Burucu, V., Bal, H. S. G. (2018). Marketing Opportunities of Beekeeping Farms: A Case of Azdavay District of Kastamonu Province, Tarım Ekonomisi Araştırmaları Dergisi, 4(1), 23-35.
- Ceyhan, V., Canan, S. (2017). Türkiye Arıcılarının Koloni Yönetim Sistemleri İtibariyle Ekonomik Performansı, Türk Tarım ve Doğa Bilimleri Dergisi, 4(4), 516-522.
- Hair Jr., J.F., Sarstedt, M., Hopkins, L., Kuppelwieser, V.G. (2014). Partial least squares structural equation modeling (PLSSEM), European Business Review, 26 (2), 106–121.
- Kızılaslan, N., Adıgüzel, F. (2012). Tokat ili merkez ilçede arı yetiştiricileri birliği üyelerinin birliğe örgütsel bağlılıklarının analizi, GOÜ Ziraat Fakültesi Dergisi, 29(1), 13-27.
- Ringle, C.M., Wende, S., Will, A. (2005). SmartPLS 2.0.M3. Hamburg: SmartPLS, http://www.smartpls.de.
- Sayılı, M. (2013). Tokat ilinde tüketicilerin arı ürünleri tüketim durumları ve alışkanlıkları, Uludağ Arıcılık Dergisi, 13(1), 16-22.
- Söğüt, B., Şeviş, H. E., Karakaya, E., İnci, H., Yılmaz, H. Ş. (2019). Bingöl İlinde Arıcılık Faaliyetinin Mevcut Yapısı Üzerine Bir Araştırma. Türk Tarım ve Doğa Bilimleri Dergisi, 6(2), 168-177.
- Soylu, M., Silici, S. (2018). Honey consumption preferences of university students Üniversite öğrencilerinin bal tüketim tercihleri, Journal of Human Sciences, 15(1), 386-398.
- Yalçın, F. Ç., Büyükbay, E. O. (2015). Tokat İli Merkez İlçede Arıcılık Yapan İşletmelerde Bal ve Diğer Arı Ürünlerinin Organik Üretim Potansiyeli, Journal of Agricultural Faculty of Gaziosmanpasa University, 32 (2), 14-23.
APA | Dülgeroğlu İ (2019). HONEY QUALITY AND HONEY PURCHASING RELATIONSHIP. , 136 - 142. 10.31467/uluaricilik.586270 |
Chicago | Dülgeroğlu İsmail HONEY QUALITY AND HONEY PURCHASING RELATIONSHIP. (2019): 136 - 142. 10.31467/uluaricilik.586270 |
MLA | Dülgeroğlu İsmail HONEY QUALITY AND HONEY PURCHASING RELATIONSHIP. , 2019, ss.136 - 142. 10.31467/uluaricilik.586270 |
AMA | Dülgeroğlu İ HONEY QUALITY AND HONEY PURCHASING RELATIONSHIP. . 2019; 136 - 142. 10.31467/uluaricilik.586270 |
Vancouver | Dülgeroğlu İ HONEY QUALITY AND HONEY PURCHASING RELATIONSHIP. . 2019; 136 - 142. 10.31467/uluaricilik.586270 |
IEEE | Dülgeroğlu İ "HONEY QUALITY AND HONEY PURCHASING RELATIONSHIP." , ss.136 - 142, 2019. 10.31467/uluaricilik.586270 |
ISNAD | Dülgeroğlu, İsmail. "HONEY QUALITY AND HONEY PURCHASING RELATIONSHIP". (2019), 136-142. https://doi.org/10.31467/uluaricilik.586270 |
APA | Dülgeroğlu İ (2019). HONEY QUALITY AND HONEY PURCHASING RELATIONSHIP. Uludağ Arıcılık Dergisi, 19(2), 136 - 142. 10.31467/uluaricilik.586270 |
Chicago | Dülgeroğlu İsmail HONEY QUALITY AND HONEY PURCHASING RELATIONSHIP. Uludağ Arıcılık Dergisi 19, no.2 (2019): 136 - 142. 10.31467/uluaricilik.586270 |
MLA | Dülgeroğlu İsmail HONEY QUALITY AND HONEY PURCHASING RELATIONSHIP. Uludağ Arıcılık Dergisi, vol.19, no.2, 2019, ss.136 - 142. 10.31467/uluaricilik.586270 |
AMA | Dülgeroğlu İ HONEY QUALITY AND HONEY PURCHASING RELATIONSHIP. Uludağ Arıcılık Dergisi. 2019; 19(2): 136 - 142. 10.31467/uluaricilik.586270 |
Vancouver | Dülgeroğlu İ HONEY QUALITY AND HONEY PURCHASING RELATIONSHIP. Uludağ Arıcılık Dergisi. 2019; 19(2): 136 - 142. 10.31467/uluaricilik.586270 |
IEEE | Dülgeroğlu İ "HONEY QUALITY AND HONEY PURCHASING RELATIONSHIP." Uludağ Arıcılık Dergisi, 19, ss.136 - 142, 2019. 10.31467/uluaricilik.586270 |
ISNAD | Dülgeroğlu, İsmail. "HONEY QUALITY AND HONEY PURCHASING RELATIONSHIP". Uludağ Arıcılık Dergisi 19/2 (2019), 136-142. https://doi.org/10.31467/uluaricilik.586270 |