Yıl: 2019 Cilt: 17 Sayı: 65 Sayfa Aralığı: 57 - 70 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 11-06-2020

ÖĞRETMENLİK BİR SİSİFOS İŞİ MİDİR?

Öz:
Bu makale okulun, öğretimi Sisifos işine dönüştürmesine neden olan bir problemi tartışmayaaçıyor: Daha okula başlamadan önce bütün çocuklar, başta aile olmak üzere çeşitli bağlaçsaldeneyim alanlarında büyürler. Ancak bu bağlaçsal deneyim alanları, okulun kamusal niteliğininkarşıtıdır: Diğer bağlaçsal deneyim alanlarında edinen bilgi ve beceriler sadece bu alanlardageçerli iken okul, genel bilgi ve becerileri öğrencilere bilimsel bir dayanağı olan öğretimyöntemleriyle öğrettiğini iddia eder. Çocukların deneyimsel arka planları ile kamusal okularasındaki bu karşıtlık, belli deneyim alanlarından gelen öğrenciler (örneğin kız çocukları yada işçi çocukları) için dezavantajları beraberinde getirir. Bu makale, öğretmenlerin Sisifosişinin, çocukların deneyim alanlarını bertaraf etmek yerine onları bir eğitim kültürü içindegenişletmeye yöneldiği oranda emek vermeye değer olduğunu ortaya koymaktadır.
Anahtar Kelime:

Is Teaching a Sisyphus Work?

Öz:
This paper discusses a fundamental problem of school that turns teaching into Sisyphos work: Before entering school, all children grow up into conjunctive spaces of experience, especially those of the family. These conjunctive spaces of experience, however, contrast with the public character of the school: While the knowledge and skills acquired in conjunctive experiential spaces are valid only in the latter, the public school claims to impart general knowledge and skills, and this, moreover, with the aid of scientifically founded teaching methods. This contrastbetween the experiential background of children and the public school brings about, among others, disadvantages for children from certain experiential spaces (such as those of girls or children of workers). The paper argues that the teachers’ Sisyphos work is, nevertheless, worthwhile precisely because the school lessons do not overcome the pupils’ spaces of experience, but expand them into an educational culture.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Amos, K./Meseth, W./Proske, M. (2011), “Öffentliche Erziehung revisited: Eine Einleitung“, Amos, K./Meseth, W./Proske, M. (Der.), Öffentliche Erziehung revisited (Wiesbaden: VS): 9-30
  • Apple, M. (1993), “The Politics of Official Knowledge: Does a National Curriculum Make Sense?”, Teachers College Record (Cilt:95): 221–241.
  • Arbeitsgruppe Bildungsberichterstattung (2014), Bildung in Deutschland 2014 (Bielefeld:Bertelsmann)
  • Asbrand, B./Nohl, A.-M. (2013), “Lernen in der Kontagion“, Loos, P./Nohl, A.-M./Przyborski, A./Schäffer, B. (Der.), Dokumentarische Methode (Opladen: Budrich):150-169
  • Bourdieu, P./Passeron, J.-C. (1990), Reproduction in Education, Society and Culture (London: Sage Publications).
  • Çayır, K. (2009). “‘Avrupalı olmadan önce biz olmalıyız’: Yeni öğretim programları ve ders kitapları ışığında Türkiye modernleşmesine dair bir okuma.” Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (Cilt: 9, Sayı: 4): 1659- 1690.
  • Çayır, K. (2014), “Biz” Kimiz? Ders Kitaplarında Kimlik, Yurttaşlık, Haklar, (İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları).
  • EARGED (T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Eğitimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı) (2010), PISA 2009 Ulusal Ön Raporu (Ankara: MEB).
  • ERG (Eğitim Reformu Girişimi) (2014), Türkiye Eğitim Sisteminde Eşitlik ve Akademik Başarı (Istanbul: ERG).
  • Gök, Fatma (2011), “Das Recht auf Bildung: Eine Betrachtung unter den Aspekten von Klasse und Geschlecht” [Eğitim Hakkı: Sınıf ve Toplumsal Cinsiyet Acısından bir Bakış], A.-M.Nohl ve B. Pusch (Der.), Bildung und gesellschaftlicher Wandel in der Türkei (Würzburg: Ergon): 265-286
  • Güvercin, G. (2014), “Öğretmenlik Mesleğinde Kökten Bir Dönüşüm: Ücretli Öğretmenlik“, A. Yıldız (Der.), İdealist Öğretmenden Sınava Hazırlayıcı Teknisyene: Öğretmenliğin Dönüşümü (İstanbul: Kalkedon Yayınları): 139-178
  • Habermas, J. (1971), Strukturwandel der Öffentlichkeit (Frankfurt a.M.: Suhrkamp) (Türkçesi: Kamusallığın Yapısal Dönüşümü [İstanbul: İletişim])
  • İnal, K. (2019): Öğretmen ve İktidar (Ankara: Töz)
  • Mannheim, K. (1954), Ideology and Utopia (London & New York: Routledge and Kegan Paul)
  • Mannheim, K. (1972), “The Problem of Generations”, P. Altbach/R. Laufer (Der.), The New Pilgrims (New York: McKay and Company): 101–138.
  • Mannheim, K. (1982), Structures of Thinking (London: Routledge).
  • Martens, M./Asbrand, B. (2017), “Passungsverhältnisse: Methodologische und theoretische Reflexionen zur Interaktionsorganisation des Unterrichts“ Zeitschrift für Pädagogik (Cilt: 63, Sayı: 1): 72-90.
  • Nohl, A.-M. (2014), Kültürlerarası Pedagoji (İstanbul: Bilgi University Yayınları). (2. Baskı, çev. N. Somel)
  • Nohl, A.-M./Somel, R. N. (2019), Education and Social Dynamics: A Multilevel Analysis of Curriculum Change in Turkey (London/New York: Routledge)
  • Oelkers, J. (1992), “Einleitung: Aufklärung als Lernprozeß“, Oelkers, J. (Der.), Aufklärung, Bildung und Öffentlichkeit (Weinheim/Basel: Beltz): 9-23
  • Oelkers, J./Osterwalder, F./Rhyn, H. (1998), “Vorwort“, Oelkers, J./ Osterwalder, F./Rhyn, H. (Der.), Bildung, Öffentlichkeit und Demokratie (Weinheim/Basel: Beltz): 7-8
  • Parsons, T. (1959), “The School Class as a Social System Some of Its Functions in American Society”, Harvard Educational Review (Cilt: 29, Sayı: 4): 297 – 318
  • Rhyn, H. (1998), “Die Herausbildung der liberal education in England und Schottland”, J. Oelkers, F. Osterwalder, H. Rhyn (Der.), Bildung, Öffentlichkeit und Demokratie (Weinheim/Basel: Beltz): 11-28
  • Somel. N. R. (2012), “Türkiye’de eğitimde eşitsizliğin varlığının ve meşruluğunun kaynağına dair bir analiz“, Birikim (sayı 280-281) 114-124
  • Somel, R. N. (2019), A relational approach to educational inequality: Theoretical reflections and empirical analysis of a primary education school in Istanbul (Wiesbaden: Springer VS)
  • Ünal, I. L./Özsoy, S. (1999), “Modern Türkiye’nin Sisyphos Miti: Eğitimde Fırsat Eşitliği“, F. Gök (Der.), 75 Yılda Eğitim (İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları): 39-72.
  • Ünal, I., Özsoy, S., Yıldız, A., Güngör, S., Aylar, E., Çankaya, D. (2010), Eğitimde Toplumsal Ayrışma (Ankara: Ankara Üniversitesi).
  • Young, M. (2008), “From Constructivism to Realism in the Sociology of the Curriculum”, Review of Research in Education (Cilt: 32): 1–28
APA Nohl A (2019). ÖĞRETMENLİK BİR SİSİFOS İŞİ MİDİR?. , 57 - 70.
Chicago Nohl Arnd-Michael ÖĞRETMENLİK BİR SİSİFOS İŞİ MİDİR?. (2019): 57 - 70.
MLA Nohl Arnd-Michael ÖĞRETMENLİK BİR SİSİFOS İŞİ MİDİR?. , 2019, ss.57 - 70.
AMA Nohl A ÖĞRETMENLİK BİR SİSİFOS İŞİ MİDİR?. . 2019; 57 - 70.
Vancouver Nohl A ÖĞRETMENLİK BİR SİSİFOS İŞİ MİDİR?. . 2019; 57 - 70.
IEEE Nohl A "ÖĞRETMENLİK BİR SİSİFOS İŞİ MİDİR?." , ss.57 - 70, 2019.
ISNAD Nohl, Arnd-Michael. "ÖĞRETMENLİK BİR SİSİFOS İŞİ MİDİR?". (2019), 57-70.
APA Nohl A (2019). ÖĞRETMENLİK BİR SİSİFOS İŞİ MİDİR?. Eğitim Bilim Toplum, 17(65), 57 - 70.
Chicago Nohl Arnd-Michael ÖĞRETMENLİK BİR SİSİFOS İŞİ MİDİR?. Eğitim Bilim Toplum 17, no.65 (2019): 57 - 70.
MLA Nohl Arnd-Michael ÖĞRETMENLİK BİR SİSİFOS İŞİ MİDİR?. Eğitim Bilim Toplum, vol.17, no.65, 2019, ss.57 - 70.
AMA Nohl A ÖĞRETMENLİK BİR SİSİFOS İŞİ MİDİR?. Eğitim Bilim Toplum. 2019; 17(65): 57 - 70.
Vancouver Nohl A ÖĞRETMENLİK BİR SİSİFOS İŞİ MİDİR?. Eğitim Bilim Toplum. 2019; 17(65): 57 - 70.
IEEE Nohl A "ÖĞRETMENLİK BİR SİSİFOS İŞİ MİDİR?." Eğitim Bilim Toplum, 17, ss.57 - 70, 2019.
ISNAD Nohl, Arnd-Michael. "ÖĞRETMENLİK BİR SİSİFOS İŞİ MİDİR?". Eğitim Bilim Toplum 17/65 (2019), 57-70.