Yıl: 2019 Cilt: 14 Sayı: 2 Sayfa Aralığı: 555 - 577 Metin Dili: Türkçe DOI: 10.29228/TurkishStudies.22686 İndeks Tarihi: 15-06-2020

ÇALIŞANLARIN DUYGUSAL ZEKALARI İŞ MOTİVASYONLARINI ETKİLER Mİ? SAĞLIK ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ

Öz:
Günümüz iş dünyasında yaşanan köklü değişiklikler ve teknolojikgelişmeler gittikçe sertleşen bir rekabet ortamı oluşturmaktadır. Ortayaçıkan bu değişikliklerle baş edebilmek ve başarılı olabilmek içinyöneticilerin çeşitli önlemler alması gerekmektedir. Artık örgütlerinbaşarıya ulaşmak için sadece teknolojiye, güce, paraya sahip olmalarıyeterli olmamaktadır. Bu noktada fark yaratacak bir kaynak niteliğitaşıyan insan kaynağının biyo-sosyo ve psiko bir varlık olarak örgütiçindeki duygusal dolaşıma katkısı önemlidir. Yine insan ilişkilerininyoğun yaşandığı ve temeli paylaşımlara dayanan örgütlerde çalışanlarınduygularını yönetme ve kontrole ilişkin sahip oldukları yetiler ortak amaçve hedeflere uluşma konusunda artı değer oluşturmaktadır. Bu anlamdaçalışmanın amacı bireyin kendisinin ve başkalarının duygularını tanıma,anlama ve yorumlamaya ilişkin becerilerini ifade eden duygusal zeka veduygusal zekaya ilişkin becerilerin iş motivasyonu üzerine etkisinibelirlemektir. Sağlık bakanlığına bağlı iki fizik tedavi ve rehabilitasyonhastanesi çalışanlarından elde edilen veriler yardımı ile gerçekleştirilenaraştırmada kullanılan duygusal zeka ve iş motivasyonu ölçeğininyapılarının belirlenmesi ve doğrulanması amacıyla açımlayıcı faktöranalizi ve doğrulayıcı faktör analizinden yararlanılmıştır. Duygusal zekaile iş motivasyonu arasındaki ilişkiler Yapısal Eşitlik Modelinden (YEM)yararlanarak incelenmiştir. Analiz sonucunda oluşturulan modelinuyum indeksleri modelin iyi ve kabul edilebilir seviyede uyum iyiliğideğerlerine sahip olduğunu ve modelin kabul edilebilir olduğunu göstermektedir. Yine test edilen hipotezler sonucunda duygusal zekanınalt boyutları olan iyi oluş, özdenetim ve sosyalliğin iş motivasyonuüzerine pozitif etkiye sahip olduğu, duygusallık alt boyutunun ise işmotivasyonu üzerinde herhangi bir etkiye sahip olmadığı görülmüştür.
Anahtar Kelime:

DOES EMOTIONAL INTELLIGENCE OF EMPLOYEES AFFECT BUSINESS MOTIVATIONS? EXAMPLE OF HEALTH EMPLOYEES

Öz:
The radical changes and technological developments in today's business world are becoming increasingly harder and more competitive environment. To cope with these changes, and to be successful, managers need to take various measures. It is not enough for organizations to achieve success to have the technology, power and money. At this point, it is important to contribute to the emotional circulation within the organization as a bio-socio- and psycho-human being. The ability of employees to manage and control their emotions in organizations where human relationships are intense and based on sharing is an added value for achieving common goals and objectives. In this sense, the aim of the study is to determine the effects of the individual's ability to recognize, understand and interpret the emotions of themselves and others, and the effect of these skills on job motivation. Exploratory factor analysis and confirmatory factor analysis were used to determine and confirm the structures of the emotional intelligence and work motivation scale used in the study, which was conducted with the help of data obtained from the employees of Physiotherapy and Rehabilitation Hospital employees of the Ministry of Health. The relationships between emotional intelligence and work motivation were examined using the Structural Equation Model (SEM). The fit indices of the model created as a result of the analysis show that the model has good and acceptable level of goodness of fit values and that the model is acceptable. According to the results of the research carried out on the two physicians working in the Ministry of Health, the sub-dimensions of emotional intelligence are well-being, self-regulation and sociability positively affect work motivation. Emotionality sub-dimension did not have any effect on work motivation.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Abbasoğlu, Ş. (2015). İş görenlerde örgütsel adalet algısı ve örgütsel adaletin çalışanların iş motivasyonu üzerindeki etkisi: bir devlet hastanesi örneği, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Acar, F. T. (2001). Duygusal zeka yeteneklerinin göreve yönelik ve insana yönelik liderlik davranışları ile ilişkisi: Banka şube müdürleri üzerine bir alan araştırması. Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Acha, V., Hargiss, K. M., & Howard, C. (2013). The relationship between emotional intelligence of a leader and employee motivation to job performance. International Journal of Strategic Information Technology and Applications (IJSITA), 4(4), 80-103.
  • Adsız, E. (2016). Yöneticilerin duygusal zeka düzeylerinin karar verme stillerine etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hitit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çorum.
  • Ağca, V. ve Ertan, H. (2008). Duygusal bağlılık içsel motivasyon ilişkisi: Antalya’da beş yıldızlı otellerde bir inceleme. Afyon Kocatepe Üniversitesi İİ BF Dergisi, 10(2), 135-156.
  • Akbolat, M. ve Işık, O. (2012). Sağlık çalışanlarının duygusal zekâ düzeylerinin motivasyonlarına etkisi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 32(1), 109-123.
  • Aksoy, H. (2006). Örgüt ikliminin motivasyon üzerine etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Aladağ, Ö. (2007). örgüt kültürü ile motivasyon arasındaki ilişkinin araştırılması: Eskişehir Sarar A.Ş. örneği. Yayınlanamamış Yüksek Lisans Tezi, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kütahya.
  • Aslan, Z. ve Cengiz, E. (2015). Akademisyenlerin iş stresi ile iş motivasyonu ilişkisi. Gümüshane University Electronic Journal of the Institute of Social Science/Gümüshane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 6(12), 25-43.
  • Ates, O. T. ve Buluc, B. (2015). The Relationship between the emotional intelligence, motivation and organizational commitment of primary school teachers. Middle Eastern & African Journal of Educational Research, 17, 31-49.
  • Ateş. O. T. (2014). İlköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin duygusal zeka, motivasyon ve örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi. Ankara.
  • Bar–On, R. (2003). How important is it to educate people to be emotionally an socially intelligent, and can it be done?.Perspectives In Education, 21(4),3-15.
  • Bell, G. B. & Hall Jr, H. E. (1954). The relationship between leadership and empathy. The Journal of Abnormal and Social Psychology, 49(1), 156157.
  • Bender, M.T. (2006). Resim iş öğrencilerinde duygusal zeka ve yaratıcılık ilişkileri. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Brenda, L. M. & Sockelb, H. (2001). A conformatory factor analysis of IS employee motivation and retention. Information & Management, 38, 265- 276.
  • Brief, A. P. & Aldag, R. J. (1976). Correlates of role indices. Journal of Applied Psychology, 61(4), 468-472.
  • Browne, M. W. & Gudeck, R. (1993). Alternative ways of assessing model fit. In K. A. Bollen, & J. S. Long (Eds.), Testing structure equation models (pp. 136– 162). Newbury Park, CA: Sage.
  • Bülbüloğlu, A. (2001). Duygusal zekanın liderlik üzerine etkileri ve bir saha araştırması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Karadeniz Teknik Ünv. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Trabzon.
  • Can, H. (1997). Organizasyon ve yönetim. Ankara: Siyasal Kitabevi. Caruso, D. R., Mayer, J. D. & Salovey, P. (2002). Relation of an ability measure of emotional intelligence to personality. Journal of personality assessment, 79(2), 306-320.
  • Chan, D. W. (2006). Emotional intelligence and components of burnout among Chinese secondary school teachers in Hong Kong. Teaching and teacher education, 22(8), 1042-1054.
  • Christie, A., Jordan, P., Troth, A. & Lawrence, S. (2007). Testing the links between emotional intelligence and motivation. Journal of Management & Organization, 13(3), 212-226.
  • Cobb, C. D. & Mayer, J. D. (2000). Emotional Intelligence: What the Research Says. Educational leadership, 58(3), 14-18.
  • Cooper, R. K. & Sawaf, A. (1997). Executive EQ: Emotional intelligence in leadership and organisations. New York: Putnam & Grosset Group Publisher.
  • Cote, S. Ve Miıners, T. H. (2006). Emotional intelligence, cognitive intelligence, and job performance, Administrative Science Quarterly, 51, 1–28.
  • Çakar, U. ve Arbak, Y. (2004). Modern yaklaşımlar ışığında değişen duygu-zeka ilişkisi ve duygusal zeka. DEU Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(3), 23-48.
  • Çakar, U. Ve Arbak, Y. (2004). Modern yaklaşımlar ışığında değişen duygu-zeka ilişkisi ve duygusal zeka. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (3), 23-48.
  • Çelenk, İ. (2015). Örgütlerde duygusal zeka ve psikolojik yıldırma: Bir araştırma, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • Deniz, M. E. ve Yılmaz, E. (2004). Üniversite öğrencilerinin duygusal zeka yetenekleri ve yaşam doyumları arasındaki ilişki. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9.
  • Deniz, M. E., Özer, E. ve Işık, E. (2013). Duygusal zekâ özelliği ölçeği–kısa formu: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitim ve Bilim, 38(169), 407-419.
  • Deniz, M. E., Öztürk, A. ve Hamarta, E. (2007). Duygusal zekanın yaşam doyumunu yordama gücü. G. Özdemir Yaylacı (Baş Ed.) Uluslararası Duygusal Zeka ve İletişim Sempozyumu kitabı içinde, 593-601.
  • Dijk, C., & Freedman, J. (2007). Differentiating emotional intelligence in leadership. Journal of Leadership Studies, 1(2), 8-20
  • Donovan, J.J. (2009). İş Motivasyonu. N.Anderson, D. S. Öneş, H.K.Sinangil, C. Viswesvaran (Eds.). Endüstri, İş ve Örgüt Psikolojisi El Kitabı. İstanbul: Literatür Yayınları
  • Dulewicz, V. & Higgs, M. (1998). Emotional intelligence: Can it be measured reliably and validly using competency data?. Competency, 6 (1), 1-15.
  • Engin, E. (2004). Psikiyatri kliniğinde çalışan hemşirelerin öfke düzeyleri ile iş motivasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Ertan, H. (2008). Örgütsel bağlılık, iş motivasyonu ve iş performansı arasındaki ilişki: Antalya’da beş yıldızlı otel işletmelerinde bir inceleme. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi, Afyon.
  • Fındıkçı, İ. (2009). İnsan kaynakları yönetimi. İstanbul: Alfa Basım Yayım Dağıtım.
  • Fırat, Y. B. (2012). Öğretim elemanlarının mesleki yabancılaşma algılarının, örgütsel bağlılık ve iş motivasyonu faktörleri ile modellenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Anabilim Dalı, İzmir.
  • Fried Y. & Ferris G.R. (1987). The validity of the job characteristics model: a review and a metaanalysis. Personnel Psychology 40(2), 287-322.
  • George, J. M. & Jones, G.R. (2008), Understanding and Managing Organizational Behavior, 5. Edt. NewJersey: Pearson Prentiece Hall.
  • Goleman D (2013). İş başında duygusal zekâ, çev. Handan Balkara. İstanbul: Varlık Yayınları.
  • Goleman, D. (1995). Emotional intelligence: Why ıt can matter more than ıq, Bloomsbury Publishing, London.
  • Goleman, D. (2000). Leadership that gets results. Harvard Business Review 78(2), 4-17.
  • Göçet, E. (2002). Üniversite öğrencilerinin duygusal zeka düzeyleri ile stresle başa çıkma tutumları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Guzzo, R. A. (1989). Types of rewards, cognitions, and work motivation. Academy of Management Review, 4(1), 75-86.
  • Gürbüz, S., & Şahin, F. (2014). sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Gürbüz, S. & Yüksel, M. (2011). Emotional intelligence in workplace: Its relation with job performance, job satisfaction, organizational citizenship behavior, and some demographic factors. Doğuş University Journal, 9(2), 174-190.
  • Güven, A. (2007). Kamu yöneticilerinin davranış tarzlarının personelin motivasyonu üzerine etkileri: Tokat il milli eğitim müdürlüğünde çalışan öğretmenler üzerinde bir uygulama. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Osman Paşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Tokat.
  • Hackman, J. R. & Lawler, E. E. (1971). Employee reactions to job characteristics. Journal Of Applied Psychology, 55(3), 259.
  • Hein, S. (1996). EQ for everybody: A practical guide to emotional intelligence. Aristotle Press.
  • Hu, L. T., & Bentler, P. M. (1999). Cutoff criteria for fit indexes in covariance structure analysis: Conventional criteria versus new alternatives. Structural Equation Modeling, 6(1), 1–55.
  • İşcan, Ö. F. ve Sayın, U. (2010). Örgütsel Adalet, iş tatmini ve örgütsel güven arasındaki ilişki. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 24 (4), 198-202.
  • Janssen, P. P., De Jonge, J. & Bakker, A. B. (1999). Specific determinants of intrinsic work motivation, burnout and turnover intentions: a study among nurses. Journal of advanced nursing, 29(6), 1360-1369.
  • Johnson, PR. (1999). Organizational benefits of having emotionally intelligent managers and Employees. Journal of Workplace Learning, 11(3), 84-97.
  • Jorfi, H., & Jorfi, S. (2011). Strategic Operations Management: Investigating the Factors Impacting Communication Effectiveness and Job Satisfaction. Procedia-Social and Behavioral Sciences,24, 1596-1605.
  • Kalay, F. (2016). İşletmelerde örgütsel adaletin işgören performansı üzerindeki Etkisi: Teorik bir inceleme. Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(1), 147-158.
  • Karakaya, A. ve AY, F. A. (2007). Çalışanların motivasyonunu etkileyen faktörler: Sağlık çalışanlarına yönelik bir araştırm. C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, 31, (1), 55-67.
  • Karslı, M. D., ve İskender, H. (2009). To examine the effect of the motivation provided by the administration on the job satisfaction of teachers and their institutional commitment. ProcediaSocial and Behavioral Sciences, 1(1), 2252-2257.
  • Kervancı, F. (2008). Büro çalışanlarının duygu yönetimi yeterlilik düzeylerinin geliştirilmesinde duygu yönetimi eğitimi programının etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Büro Yönetimi Eğitimi Anabilim Dalı, Ankara.
  • Kılıçarslan, F. (2009). 10 adımda duygusal zekâ. İstanbul: İkarus Yayın.
  • Koçel, T. (2005). İşletme yöneticiliği, yönetim ve organizasyonlarda davranış klasik-modern-çağdaş ve güncel yaklaşımlar. İstanbul: Beta Yayınları.
  • Kondrad, S. & Hendl, C. (2003). Duygularla güçlenmek. M. Taştan (Çev.). İstanbul: Hayat.
  • Kökala, Ö. ve Şişman, F. (2017). Algılanan örgütsel adaletin işgören motivasyonu üzerindeki etkisi: Üniversitelerde çalışan idari personel üzerine yapılan bir çalışma. Gümüshane University Electronic Journal of the Institute of Social Science/Gümüshane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 8(20), 127-156.
  • Kuruüzüm, A., Irmak, S., ve Çetin, E. İ. (2010). İşe bağlılığı etkileyen faktörler: İmalat ve hizmet sektörlerinde karşılaştırmalı bir analiz. Bilig Ahmet Yesevi Üniversitesi Mütevelli Heyet Başkanlığı, 53, 183-198.
  • Lee-Ross, D. (2005). Perceived job characateristics and intemal work motivation. Journal of Management Development, 24(3), 253-266.
  • Lindner, J. R. (1998). Understanding employee motivation. Journal of Extension, 36(3), 1-8.
  • MacCallum, R. C., Browne, M. W., & Sugawara, H. M. (1996). Power analysis and determination of sample size for covariance structure modeling. Psychological Methods, 1(2), 130–149.
  • Machado, L. de, M., Soares, V. M., Brites, R., Ferreira, J. B. & Gouveia, O. M. R. (2011). A look to academics job satisfaction and motivation in Portuguese higher education institutions. ProcediaSocial and Behavioral Sciences, 29, 1715-1724.
  • Mammadova, N. (2018). The relationship between organizational stice and work motivation: A private school sample. Master’s Thesis, Atılım Üniversitesi, Ankara.
  • Marcus, R. F., Telleen, S. & Roke, E. J. (1979). Relation between cooperation and empathy in young children. Developmental Psychology, 15(3), 346.
  • Mayer, J. D. & Salovey, P. (1993). The intelligence of emotional intelligence. Intelligence, 17( 4), 433- 442.
  • Mayer, J. D., Caruso, D. & Salovey, P. (2000) Models of emotional intelligence. In R J Sternberg (Ed) Handbook of intelligence. New York: Cambridge University Press.
  • Mertler, C. A. (2002). Job satisfaction and perception of motivation among middle and high school teachers. American Secondary Education, 43-53.
  • Meyer, J.P. & Allen, N.J., (1997). Commitment in the workplace, Thousand Oaks CA: SAGE Publications.
  • Mottaz, C. J. (1985). The relative importance of intrinsic and extrinsic rewards as determinants of work satisfaction. The Sociological Quarterly, 26(3), 365-385.
  • Oginska-Bulik, N. (2005). Emotional intelligence in the workplace: Exploring its effects on occupational stress and health outcomes in human service workers. International Journal Of Occupational Medicine And Environmental Health, 18(2), 167-175.
  • Oran, F. Ç., Güler, S. B. ve Bilir, P. (2016). İş motivasyonun örgütsel bağlılığa olan etkinin incelenmesi: Sultangazi/İstanbul ilköğretim okullarında bir araştırma. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 13(35), 236-252.
  • Osterlah, M., B.S. Frey ve J. Frost (2001). Managing motivation, organization and governance, Journal of Management and Governance, 23 August: 52-65.
  • Özdamar K. (2004). Tabloların oluşturulması, güvenirlik ve soru analizi. Paket programlarla istatistiksel veri analizi-1. 5th ed. Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Öztürk, H. (2002). Hemşirelerin motivasyon düzeyleri ve performans düzeyleri. Yayınlanmamış Doktora Tezi, İstanbul Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Province, P. W. S. (2017). The effect of emotional intelligence, training facilities, selfcompetence and motivation toward coaches’ performance of PPLP West Sumatra Province. 1st Annual Applied Science and Engineering Conference (AASEC), in conjuction with The International Conference on Sport Science, Health, and Physical Education (ICSSHPE), 16-18 November 2016, Bandung, Indonesia.
  • Salovey, P. & Mayer, J. D. (1990). Emotional intelligence. Imagination, cognition and personality, 9(3), 185-211.
  • Schutte, N., Malouff, J, M., Hall, E, L., Haggerty, D, J., Cooper, J, T., Golden, C, J. & Dornheim, L. (1998). Development and validation of a measure of emotional intelligence. Personality and Individual Differences, 25, 167–177.
  • Shahi, A., Alipour, H. & Feizi, M. (2013). Examining the relative importance of social capital dimensions on citizenship behaviors of moghan’s agro ındustry company employees. Oman Chapter of Arabian Journal of Business and Management Review, 34(976), 1-8.
  • Simons, T. & Enz, C. A. (1995). Motivating hotel employees: beyond the carrot and the stick. Cornell Hotel and Restaurant Administration Quarterly, 36(1), 20-27.
  • Skaalvik, E. M. & Skaalvik, S. (2011). Teacher job satisfaction and motivation to leave the teaching profession: Relations with school context, feeling of belonging, and emotional exhaustion. Teaching and teacher education, 27(6), 1029-1038.
  • Snyder, E. E. & Spreitzer, E. (1984). Identity and commitment to the teacher role. Teaching Sociology, 11(2), 151-166.
  • Sözer, Z. (2006). Örgüt kültürünün işgören motivasyonu ile ilişkisi ve bir uygulama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Steers R. M., & PorterL. W, (1991). Motivation and work behavior. New York: McGraw-Hill.
  • Sue-Chan, C. & Latham, G.P. (2004). The situational interview as a predictor of academic and team performance: A study of the mediating effects of cognitive ability and emotional intelligence. International Journal of Selection and Assessment, 12, 312–320.
  • Şenel, G. (2011). Stres faktörlerinin iş motivasyonuna etkisi: Turist rehberleri üzerine bir uygulama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Balıkesir.
  • Tanrıverdi, S. (2007). Katılımcı okul kültürünün yabancı dil öğretmenlerinin iş motivasyonuyla ilişkisine yönelik örnek bir çalışma. YayınlanmamışYüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Taşlıyan, M., Hırlak, B. ve Çiftçi, E. G. (2014). Akademisyenlerin duygusal zekâ, iş tatmini ve tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişki. İşletme Araştırmaları Dergisi, 6(3), 63-80.
  • Tiegs R.B., Tetrick L.E. & Fried Y. (1992). Growth need strength and context satisfaction as moderators of the job characteristics model. Journal of Management 18(3), 575-593.
  • Tiryaki, A. (2008). İşletmelerde modern liderlik yaklaşımları ve çalışan motivasyonu ilişkisine yönelik bir uygulama. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Tömeren, F. ve Çankaya, İ. (2008). Yönetimde etkili bir yaklaşım: Duygu Yönetimi. Kuramsal Eğitim Bilim Dergisi, 1(1), 33-47.
  • Trivellas, P., Gerogiannis, V. & Svarna, S. (2013). Exploring workplace implications of Emotional Intelligence (WLEIS) in hospitals: Job satisfaction and turnover Intentions. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 73, 701-709.
  • Turnipseed, D. L. & Vandewaa, E. A. (2012). Relationship between emotional intelligence and organizational citizenship behavior. Psychological reports, 110(3), 899-914.
  • Tyagi, P. K. (1985). The effects on stressful organizational conditions on salesperson work motivation, , Journal of the Academy of Marketing Science Spring, 13(2), 290-309.
  • Tzeng, H. M. (2002). The influence of nurses’ working motivation and job satisfaction on intention to quit: An empirical investigation in taiwan. International Journal of Nursing Studies, 39, 867- 878
  • Ünlü, S., Eroğlu, E., Gökdağ, R., & Ergüven, M. S. (2013). İş ve yaşamda motivasyon. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını.
  • Weisinger, H. (1998). Emotional intelligence at work, San Francisco, CA: Jossey‐ Bass.
  • Whetten, D. & Cameron, K. (2005). Developing management skills. 6th ed. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
  • Yan, İ. (2008). Duygu-zekâ ilişkisi ve duygusal zekânın yöneticiler üzerindeki etkilerine yönelik bir araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyon.
  • Yaylacı, G. Ö. (2006). Kariyer yaşamında duygusal zekâ ve iletişim yeteneği. İstanbul: Hayat Yayıncılık.
  • Yeniçeri, Ö., Demirel, Y. Ve Seçkin, Z. (2009). Örgütsel adalet ile duygusal tükenmişlik arasındaki ilişki: İmalat sanayi çalışanları üzerine bir araştırma. KMU İİBF Dergisi, 11 86-89.
  • Yıldız, Z., Ayhan, S. ve Erdoğmuş, Ş. (2009). The impact of nurses' motivation to work, job satisfaction, and sociodemographic characteristics on intention to quit their current job: An empirical study in Turkey. Applied Nursing Research, 22(2), 113-118.
  • Zurbriggen, E. L., & Sturman, T. S. (2002). Linking motives and emotions: A test of McClelland's hypotheses. Personality and Social Psychology Bulletin, 28(4), 521-535.
APA ÜSTÜN F, KOCA BALLI A (2019). ÇALIŞANLARIN DUYGUSAL ZEKALARI İŞ MOTİVASYONLARINI ETKİLER Mİ? SAĞLIK ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ. , 555 - 577. 10.29228/TurkishStudies.22686
Chicago ÜSTÜN FERDA,KOCA BALLI Ayşe İpek ÇALIŞANLARIN DUYGUSAL ZEKALARI İŞ MOTİVASYONLARINI ETKİLER Mİ? SAĞLIK ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ. (2019): 555 - 577. 10.29228/TurkishStudies.22686
MLA ÜSTÜN FERDA,KOCA BALLI Ayşe İpek ÇALIŞANLARIN DUYGUSAL ZEKALARI İŞ MOTİVASYONLARINI ETKİLER Mİ? SAĞLIK ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ. , 2019, ss.555 - 577. 10.29228/TurkishStudies.22686
AMA ÜSTÜN F,KOCA BALLI A ÇALIŞANLARIN DUYGUSAL ZEKALARI İŞ MOTİVASYONLARINI ETKİLER Mİ? SAĞLIK ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ. . 2019; 555 - 577. 10.29228/TurkishStudies.22686
Vancouver ÜSTÜN F,KOCA BALLI A ÇALIŞANLARIN DUYGUSAL ZEKALARI İŞ MOTİVASYONLARINI ETKİLER Mİ? SAĞLIK ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ. . 2019; 555 - 577. 10.29228/TurkishStudies.22686
IEEE ÜSTÜN F,KOCA BALLI A "ÇALIŞANLARIN DUYGUSAL ZEKALARI İŞ MOTİVASYONLARINI ETKİLER Mİ? SAĞLIK ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ." , ss.555 - 577, 2019. 10.29228/TurkishStudies.22686
ISNAD ÜSTÜN, FERDA - KOCA BALLI, Ayşe İpek. "ÇALIŞANLARIN DUYGUSAL ZEKALARI İŞ MOTİVASYONLARINI ETKİLER Mİ? SAĞLIK ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ". (2019), 555-577. https://doi.org/10.29228/TurkishStudies.22686
APA ÜSTÜN F, KOCA BALLI A (2019). ÇALIŞANLARIN DUYGUSAL ZEKALARI İŞ MOTİVASYONLARINI ETKİLER Mİ? SAĞLIK ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ. Turkish Studies - Economics, Finance, Politics , 14(2), 555 - 577. 10.29228/TurkishStudies.22686
Chicago ÜSTÜN FERDA,KOCA BALLI Ayşe İpek ÇALIŞANLARIN DUYGUSAL ZEKALARI İŞ MOTİVASYONLARINI ETKİLER Mİ? SAĞLIK ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ. Turkish Studies - Economics, Finance, Politics 14, no.2 (2019): 555 - 577. 10.29228/TurkishStudies.22686
MLA ÜSTÜN FERDA,KOCA BALLI Ayşe İpek ÇALIŞANLARIN DUYGUSAL ZEKALARI İŞ MOTİVASYONLARINI ETKİLER Mİ? SAĞLIK ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ. Turkish Studies - Economics, Finance, Politics , vol.14, no.2, 2019, ss.555 - 577. 10.29228/TurkishStudies.22686
AMA ÜSTÜN F,KOCA BALLI A ÇALIŞANLARIN DUYGUSAL ZEKALARI İŞ MOTİVASYONLARINI ETKİLER Mİ? SAĞLIK ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ. Turkish Studies - Economics, Finance, Politics . 2019; 14(2): 555 - 577. 10.29228/TurkishStudies.22686
Vancouver ÜSTÜN F,KOCA BALLI A ÇALIŞANLARIN DUYGUSAL ZEKALARI İŞ MOTİVASYONLARINI ETKİLER Mİ? SAĞLIK ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ. Turkish Studies - Economics, Finance, Politics . 2019; 14(2): 555 - 577. 10.29228/TurkishStudies.22686
IEEE ÜSTÜN F,KOCA BALLI A "ÇALIŞANLARIN DUYGUSAL ZEKALARI İŞ MOTİVASYONLARINI ETKİLER Mİ? SAĞLIK ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ." Turkish Studies - Economics, Finance, Politics , 14, ss.555 - 577, 2019. 10.29228/TurkishStudies.22686
ISNAD ÜSTÜN, FERDA - KOCA BALLI, Ayşe İpek. "ÇALIŞANLARIN DUYGUSAL ZEKALARI İŞ MOTİVASYONLARINI ETKİLER Mİ? SAĞLIK ÇALIŞANLARI ÖRNEĞİ". Turkish Studies - Economics, Finance, Politics 14/2 (2019), 555-577. https://doi.org/10.29228/TurkishStudies.22686