Yıl: 2017 Cilt: 16 Sayı: 1 Sayfa Aralığı: 129 - 150 Metin Dili: Türkçe İndeks Tarihi: 17-06-2020

Öğretmenlerin Fen Kavram Öğretimleri, Kavram Yanılgılarını Saptama ve Giderme Çalışmalarının Değerlendirilmesi

Öz:
Öğrencilerin eski bilgileri ile yeni bilgileri arasında bağ kurabilmeleri, ancak anlamlı öğrenmeleriylemümkün olmaktadır. Kavram öğretiminde en önemli olan kavram yanılgılarının tespiti ve bu yanılgılarındüzeltilmesi olduğundan öğrencilerin ön bilgileri belirlenmelidir. Bu çalışmada öğretmenlerin kavramöğretimi için hangi yöntemi kullandıkları, kavram yanılgılarını nasıl saptadıkları, hangi kavram yanılgıları ilekarşılaştıkları ve nasıl gidermeye çalıştıklarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu, 2013-2014eğitim-öğretim yılında Türkiye’nin İç Anadolu Bölgesinde yer alan bir il merkezindeki ilk ve ortaokullardagörev yapan 5 fen bilimleri ve 5 sınıf öğretmeninden oluşturmaktadır. Araştırma nitel bir çalışma olupbetimleyici bir durum araştırmadır ve veri toplama aracı olarak yapılandırılmış görüşme, gözlem vedoküman analizi yöntemleri kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Eldeedilen bulgulara göre öğretmenlerin özel öğretim yöntemlerinden bazılarını uyguladıkları ama sunuş yoluylakavram öğretimini de kullanmaya devam ettikleri gözlemlenmiştir. Öğretmenlerin karşılaştıkları kavramyanılgıları ısı-sıcaklık, kütle-ağırlık, kuvvet-hareket, elektrik, ışık-ses, madde, hücre, solunum-fotosentez,kalıtım konuları ile ilgilidir. Öğretmenlerin büyük çoğunluğu yaparak yaşayarak öğrenme yolları ile kavramyanılgılarını gidermeye çalıştıklarını belirtmişlerdir.
Anahtar Kelime:

The Evaluation of Teachers’ Science Concept Teaching and Their Action to Diagnose and Eliminate Misconceptions

Öz:
It could be possible for students to relate their new knowledge with the old knowledge through meaningful learning. Therefore, in concept teaching, it is significant that the students’ preliminary information be identified and their misconceptions be determined. In this study, it is aimed to determine methods teachers use for concept teaching, how they determine misconceptions, and how they try to eliminate these. The study group consists of 5 science teachers and 5 primary teachers working in Central Anatolia region of Turkey located in the center during 2013-2014 academic year. The study is qualitative in nature, a descriptive study and structured interview, observation and document analysis methods were used as the data collection tool. The data obtained were analyzed by means of content analysis method. According to the obtained data, it has been observed that the teachers utilize some of the special teaching methods but also continue to use concept teaching through presentations. Misconceptions that teachers encounter are related to the subjects of heat-temperature, mass-weight, force-motion, electricity, light-sound, substance, cell, respiration-photosynthesis, heredity. A great majority of the teachers have stated that they try to eliminate misconceptions through learning method by doing.
Anahtar Kelime:

Belge Türü: Makale Makale Türü: Araştırma Makalesi Erişim Türü: Erişime Açık
  • Abraham, M.R., Grzybowsky, E.b., Renner, J.W. & Marek, E.A. (1992). Understandings and misunderstandings of eight graders of five chemistry concepts found in textbook, Journal of Research in Science Teaching, 29(2), 105-120.
  • Akpınar, E., & Çite, D. E. (2015). Açık uçlu deney tekniğine dayalı yapılan öğretimin 6. sınıf öğrencilerinin bazı temel fen kavramlarını öğrenmelerine etkisi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(33), 130-147.
  • Akyürek, E., & Afacan, Ö. (2013). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin “Hücre bölünmesi ve kalıtım” ünitesindeki kavram yanılgılarının tespiti ve analoji ile kavramsal değişim metinleri kullanılarak giderilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 175-193.
  • Anderson, D.L., Fisher, K.M. & Norman, G.J. (2002). Development and evaluation of the conceptual inventory of natural selection. Journal of Research in Science Teaching, 39, 952-978.
  • Aydoğan, S., Güneş, B. & Gülçiçek, Ç. (2003). Isı ve sıcaklık konusunda kavram yanılgıları. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(2), 111-124.
  • Aykutlu, I., & Şen, A. İ. (2012). Üç aşamalı test, kavram haritası ve analoji kullanılaraklise öğrencilerinin elektrik akımı konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesi. Eğitim ve Bilim, 37(166), 274-288.
  • Ayvacı, H.S. & Devecioglu, Y.(2002). Kavram haritasının fen bilgisi başarısına etkisi, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Egitimi Kongresi Bildirileri, ODTÜ Kongre ve Kültür Merkezi, Milli Egitim Basımevi, Ankara, 16-18 Eylül 2002, Cilt 1
  • Balcı, S., Çakıroğlu, J. & Tekkaya, C. (2005). Engagement, exploration, explanation, extension and evaluation (5E) learning cycle and conceptual change text as learning tools. Biochemistry and Molecular Biology Education, 34(3), 199-203.
  • Beeth, M. E. (1998). Teaching for conceptual change: Using status as a metacognitive tool. Science Education, 82, 343-356.
  • Bilgin, İ. & Geban, Ö. (2001). Benzeşim (analoji) yöntemi kullanılarak lise 2. sınıf öğrencilerinin kimyasal denge konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 26–32.
  • Bogdan, R.C. & Biklen, S.K. (1998). Qualitative research for education: An introduction to theory and methods (3rd ed.). Needham Heights: Allyn & Bacon.
  • Brinkmann, S. & Kvale, S. (2005). Confronting the ethics of qualitative research, Journal of Constructivist Psychology, 18, 157–181.
  • Brown, D. E. (1992). Using examples and analogies to remediate misconceptions in physics: factor influencing conceptual change. Journal of Research in Science Teaching, 29(1), 17-34.
  • Büyükkasap, E. & Samancı, O. (1998). İlköğretim öğrencilerinin ışık hakkındaki yanlış kavramları. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 4 (5), 109-120.
  • Canpolat, N. & Pınarbaşı, T. (2002). Fen eğitiminde kavramsal değişim yaklaşımı I: Teorik temelleri, Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (1), 59-66.
  • Cansüngü Koray, Ö. & Bal, Ş. (2002). Fen eğitiminde kavram yanılgıları ve kavramsal değişim stratejisi. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (1), 83-90.
  • Chambers, S. K., & Andre, T. (1997). Gender, prior knowledge, interest, and experience in electricity and conceptual change text manipulations in learning about direct current. Journal of Research in Science Teaching, 34(2), 107-123.
  • Chi, M. T. H. (1992). Conceptual change within and across ontological categories: Examples from learning and discovery in science. Cognitive Models of Science: Minnesota Studies in the Philosophy of Science, 129- 186.
  • Coll, R. K., France, B. & Taylor, I. (2005). The role of models/and analogies in science education: implications from research. International Journal of Science Education, 27(2), 183–198.
  • Coştu, B., Ayas, A. & Niaz, M. (2010). Promoting conceptual change in fisrt year students’ understanding of evaporation. Chemistry Education Research and Practice, 11, 5-16.
  • Coştu, B., Ayas, A. & Ünal, S. (2007). Kavram yanılgıları ve olası nedenleri: Kaynama kavramı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 123-136.
  • Coştu, B., Karataş, F.Ö. & Ayas, A. (2003). Kavram öğretiminde çalışma yapraklarının kullanılması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 33-48.
  • Creswell, J.W. (2007). Qualitative Inquiry & Research Design: Choosing Among Five Approaches. Thousand Oaks: Sage Publications.
  • Çakır, M., & Aldemir, B. (2011). İki aşamalı genetik kavramlar tanı testi geliştirme ve geçerlik çalışması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(16), 335-353.
  • Çakır, Y. (2005). İlköğretim öğrencilerinin sahhip olduğu kavram yanılgılarının belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Entstitüsü, İstanbul.
  • Çelik, H., & Çakır, E. (2015). The examination of metaphoric perception on the effects of heat on substance. International Online Journal of Educational Sciences, 7(2), 244-264.
  • Çepni, S. (2005). Kuramdan uygulamaya: Fen ve teknoloji öğretimi. Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Çökelez, A., & Yaşar, S. Ç. (2015). 6. sınıf öğrencilerinin ‘görüntü kavramı’ ile ilgili kavramsal öğrenmelerinin incelenmesi. Electronic Turkish Studies, 10(14), 159-180.
  • Demir, A. (2008). İlköğretim 8. Sınıf fen bilgisi dersi genetik ünitesindeki kavram yanılgılarının tespiti ve giderilmesinde grafik materyallerin kullanılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Deshmukh, N. D., & Deshmukh, V. M. (2007). A study of students' misconceptions in biology at the secondary school level. International conference to review research in Science, Technology and Mathematics Education, Homi Bhabha Centre for Science Education, TIFR, Mumbai, India.
  • Ercan, F. & Altun, S.A. (2005). İlköğretim fen ve teknoloji dersi 4. ve 5. sınıflar öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri. Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu Bildiriler Kitabı (s. 311-319) Ankara: Sim Matbaası
  • Eryılmaz, A. (2002). Effects of conceptual assignment and conceptual change discussions on students’ misconceptions and achievement regarding force and motion. Journal of Research in Science Teaching, 39(10), 1001-1015.
  • Eryılmaz, A. (2010). Development and application of three-tier heat and temperature test: Sample of bachelor and graduate students. Eurasian Journal of Educational Research, 40, 53-76.
  • Gençer, Z. (2006). İlköğretim öğrencilerinin (6., 7. ve 8. sınıflar) hücre konusundaki kavram yanılgılarının tespiti üzerine bir araştırma. Yayımlanmamş Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Germann, P. J. (1989). Directed‐inquiry approach to learning science process skills: treatment effects and aptitude‐treatment interactions. Journal of Research in Science Teaching, 26(3), 237-250.
  • Güngör, B. (2009). İnsanda sindirim sistemi konusunda ilköğretim 7. Sınıf öğrencilerinin kavram yanılgılarının kökenlerinin belirlenmesine yönelik boylamsal bir çalışma. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Harman, G. (2016). Ortaokul öğrencilerinin güneş ve ay tutulmaları ile ilgili zihinsel modelleri. Uşak University Journal of Social Sciences, 9(27), 176-192.
  • Harman, G., & Çökelez, A. (2016). 5. sınıf öğrencilerinin elektrik devreleri ile ilgili zihinsel modelleri. Electronic Turkish Studies, 11(3), 1249-1272.
  • Harman, G., & Çökelez, A. (2016). 5. sınıf öğrencilerinin lamba parlaklığı ile ilgili hazırbulunuşlukları. Electronic Turkish Studies, 11(2), 549-566.
  • Hawsen, P.W., Beeth, M.E. & Thorley, N.R. (1998). Teaching for conceptual change. International Handbook of Science Education. 199-218.
  • Hesse, J. J. & Anderson, C. W. (1992). Students’ conceptions of chemical change. Journal of Research in Science Teaching, 29(3), 277–299.
  • Hewson, M. G. & Hewson, P. W. (1983). Effect of instruction using students’ prior knowledge and conceptual change strategies on science learning. Journal of Research in Science Teaching, 20(8), 731-743.
  • Hodson, D. (2014). Learning science, learning about science, doing science: Different goals demand different learning methods, International Journal of Science Education. 36(15), 2534-2553.
  • Horton, P. B., McConney, A. A., Gallo, M., Woods, A. L., Senn, G. J. & Hamelin, D. (1993). An investigation of the effectiveness of concept mapping as an instructional tool. Science Education, 77(1), 95-111.
  • Istanda, V., Chang, C. Y., Lee, W. C., Liua,Y. C. & Wang, S. R. (2012). Concept cartoons based two-tier online testing system for magnetism conception. Applied Mechanics and Materials, 148(149), 891-894.
  • Kaptan, F. (1999). Fen bilgisi öğretimi. İstanbul: M.E.Basımevi
  • Karasar, N. (1991). Bilimsel araştırma yöntemi (4. Baskı), Ankara, Sanem Matbaacılık.
  • Karataş, F. Ö., Köse, A. G. S., & Coştu, A. G. B. (2003). Öğrenci yanılgılarını ve anlama düzeylerini belirlemede kullanılan iki aşamalı testler. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(13), 54-69.
  • Karpudewan, M., Roth, W.M., & Chandrakesan, K. (2014). Remediating misconception on climate change among secondary school students in Malaysia. Environmental Education Research.
  • Kılıç, F. (2008). Kavram öğretiminde kavram analizi yönteminin akademik başarıya ve bilişsel esnekliğe etkisi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 18(2), 223-238.
  • Kırbulut, Z. D., & Beeth, M. E. (2013). Representations of fundamental chemistry concepts in relate to the particulate nature of matter, International Journal of Education in Mathematics, Science and Tehnology, 1(2), 96-106.
  • Kırıkkaya, E. B. & Güllü, D. (2008). İlköğretim 5. Sınıf öğrencilerinin ısı-sıcaklık ve buharlaşma-kaynama konularındaki kavram yanılgıları. İlköğretim Online, 7(1), 15-27.
  • Kızılcık, H. Ş., & Güneş, B. (2011). Düzgün dairesel hareket konusunda üç aşamalı kavram yanılgısı testi geliştirilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(41), 278-292.
  • Koray, Ö. & Tatar, N. (2003). İlköğretim öğrencilerinin kütle ve ağırlık ile ilgili kavram yanılgıları ve bu yanılgıların 6., 7. ve 8. sınıf düzeylerine göre dağılımı. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(13), 187-198.
  • Krajcik, J. S. & Czerniak, C. M. (2014). Teaching science in elementary and middle school: A project-based approach. Routledge.
  • Laçin Şimşek, C. & Tezcan, R. (2008). Çocukların fen kavramlarıyla ilgili düşüncelerinin gelişimini etkileyen faktörler. İlköğretim Online, 7(3), 569-577.
  • Larrabee, T. G., Stein, M. & Barman, C. (2006). A computer-based instrument that identifies common science misconceptions. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 6(3).
  • Mann, M. & Treagust, F. D.(2010). Students’ conceptions about energy and the human body. Science Education International, 21(3),144-159.
  • Marshall, C. & Rossman, G.B. (1999). Designing qualitative research (3rd ed.). Thousand Oaks: Sage Publications.
  • Martin, D. J. (2009). Elementary science methods, A constructivist approach. Delmar Publishers, New York.
  • Martinez-Borreguero, G., Perez-Rodriguez A.L., Suero-Lopez, M.I. & Pardo-Fernandez, P.J. (2013). Detection of misconceptions about colour and an experimentally tested proposal to combat them, International Journal of Science Education, 35:8,1299-1324, DOI: 10.1080/09500693.2013.770936
  • Meriç, G. & Sarıkaya, M.(2002). Fen bilgisi öğretmen adaylarının mol kavramı konusundaki kavram yanılgılarının belirlenmesine yönelik bir araştırma, V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildirileri, ODTÜ Kongre ve Kültür Merkezi, Milli Eğitim Basımevi, Ankara, 16-18 Eylül 2002, Cilt 1
  • Miles, M. B. & Huberman, A.M. (1984). Qualitative data analysis: A Sourcebook of new methods. Beverly Hills, Calif.: Sage. Physics Education, 17, 62-66.
  • Nakhleh, M. B. & Samarapungavan, A. (1999). Elementary school children’s beliefs about matter. Journal of Research in Science Teaching, 36(7), 777–805.
  • Nakiboğlu, C. (2006). Fen ve teknoloji öğretiminde yanlış kavramalar. M. Bahar (Ed.) Fen ve Teknoloji Öğretimi, (s.191-217). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Okebukola, P. A. (1990). Attaining meaningful learning of concepts in genetics and ecology: An examination the potency of the concept-mapping technique. Journal of Research in Science Teaching, 27(5), 493- 504.
  • Ören Şaşmaz, F., & Meriç, G. (2014). Seventh grade student’ perceptions of using concept cartons in science and technology course, International Journal of Education in Mathematics, Science and Tehnology, 2(2), 116-136.
  • Özmen H., Ayas, A. & Coştu, B. (2002). Fen bilgisi öğretmen adaylarının maddenin tanecikli yapısı hakkındaki anlama seviyelerinin ve yanılgılarının belirlenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2(2), 507- 529.
  • Palmer, D.H. (1999). Exploring the between students’ scientific and nonscientific conceptions. Science Education, 83,639-653.
  • Peşman, H., & Eryılmaz, A. (2010). Development of a three-tier test to assess misconceptions about simple electric circuits. The Journal of Educational Research, 103(3), 208-222.
  • Ramsey, J. (1993). Developing conceptual storylines with learning cycle. Journal of Elementary Science Educaiton, 5(2),1-20.
  • Rankhumise, M. P. & Imenda, S. N. (2014). Using a bicycle analogy to alleviate students’ alternative conceptions and conceptual difficulties in electric circuits. Mediterranean Journal of Social Sciences, 5(15), 297.
  • Riche, R. D. (2000). Strategies for assisting students overcome their misconceptions in high school physics. Memorial University of Newfoundland Education 6390.
  • Sarı Ay, Ö. (2011). İlköğretim 8. Sınıf fen ve teknoloji dersi maddenin halleri ve ısı ünitesinde belirlenen kavram yanılgılarının giderilmesinde kavramsal değişim metinleri kullanımının etkisi ve öğrenci görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Seçken, N. (2010). Identifying student’s misconceptions about salt. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 234–245.
  • Shepardson, D. P.,Niyogi, D., Choi, S. & Charusombat, U. 2009. Seventh grade students’ conceptions of global mental models of the greenhouse effect. Environmental Education Research, 17(1), 1–17.
  • Simanek, D.E. (2008). Didaktikogenic physics misconceptions: Student misconceptions induced by teachers and textbooks.
  • Skelly, K. M. & Hall, D. (1993, August). The development and validation of a categorization of sources of misconceptions in chemistry. Paper presented at the Third International Seminar on Misconceptions and Educational Strategies in science and Mathematics, Ithaca, NY.
  • Sönmez, G., Geban, O. & Ertepınar, H. (2001). Altıncı sınıf öğrencilerinin elektrik konusundaki kavramları anlamalarında kavramsal değişim yaklaşımının etkisi. Yeni Bin yılın Başında Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, İstanbul.
  • Stein, H. & Galili, I. (2014). The impact of an operational definition of the weight concept on students’ understanding. International Journal of Science and Mathematics Education.
  • Süngür, S., Tekkaya, C. & Geban, Ö. (2001). The contribution of conceptiual change texts accompanied by concept mapping to students’ understanding of the human circulatory system. School Science and Mathematics, 101(2), 91-101.
  • Svandova, K. (2014). Secondary school students’ misconceptions about photosynthesis and plant respiration: Preliminary results. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 10(1), 59-67.
  • Şen, Ş. & Yılmaz, A. (2013). Kimya öğretmen adaylarınına göre kavram yanılgılarının nedenleri. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi. 35, 59-95.
  • Tekkaya, C., Çapa, Y. & Yılmaz, Ö. (2000). Biyoloji öğretmen adaylarının genel biyoloji konularındaki kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 140-147.
  • Ülgen, G., (1996). Kavram gelistirme. Ankara: Setma Baskı.
  • Yağbasan, R. & Gülçiçek, Ç. (2003). Fen öğretiminde kavram yanılgılarının karakteristiklerinin tanımlanması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 102-120.
  • Yaşar, Ş., Gültekin, M.,Türkan, B., Yıldız, N. & Girmen, P. (2005). Yeni ilköğretim programlarının uygulanmasına ilişkin sınıf öğretmenlerinin hazırbulunuşluk düzeylerinin ve öğretim gereksinimlerinin belirlenmesi, Eğitimde Yansımalar VIII: Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu Bildiriler Kitabı (s.51-63). Ankara.
  • Yenilmez, A. & Tekkaya, C. (2006). Enhancing students’ understanding od photosynthesis and respiration in plant through conceptual change approach. Journal of Science Education and Technology, 15(1), 81-87.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, A. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (5. Baskı), Ankara, Seçkin Yayınevi
  • Yılmaz, Ö., Tekkaya, C., Geban, Ö. & Özden, Y. (1999). Lise 1. sınıf öğrencilerinin hücre bölünmesi ünitesindeki kavram yanılgılarının tespiti ve giderilmesi. III. Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu.
  • Yılmazlar, M., Takunyacı, M. & Günaydın, G. (2014). Öğretim programı değişikliği ile birlikte 6. Sınıf öğrencilerinin kuvvet ve hareket konusundaki kavram yanılgıları. International Journal of Social Science, 24, 161-81.
  • Yip, D. (1998). Identification of misconceptions in novice biology teachers and remedial strategies for improving biology learning. International Journal of Science Education, 20 (4), 461-477.
  • Yürük, N., Çakır, O.S. & Geban, O. (2000). Kavramsal değisim yaklasımının hücresel solunum konusunda lise öğrencilerinin biyoloji dersine karsı tutumlarına etkisi. 4. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Ankara.
APA ECEVIT T, ÖZDEMİR ŞİMŞEK P (2017). Öğretmenlerin Fen Kavram Öğretimleri, Kavram Yanılgılarını Saptama ve Giderme Çalışmalarının Değerlendirilmesi. , 129 - 150.
Chicago ECEVIT Tuğba,ÖZDEMİR ŞİMŞEK Pınar Öğretmenlerin Fen Kavram Öğretimleri, Kavram Yanılgılarını Saptama ve Giderme Çalışmalarının Değerlendirilmesi. (2017): 129 - 150.
MLA ECEVIT Tuğba,ÖZDEMİR ŞİMŞEK Pınar Öğretmenlerin Fen Kavram Öğretimleri, Kavram Yanılgılarını Saptama ve Giderme Çalışmalarının Değerlendirilmesi. , 2017, ss.129 - 150.
AMA ECEVIT T,ÖZDEMİR ŞİMŞEK P Öğretmenlerin Fen Kavram Öğretimleri, Kavram Yanılgılarını Saptama ve Giderme Çalışmalarının Değerlendirilmesi. . 2017; 129 - 150.
Vancouver ECEVIT T,ÖZDEMİR ŞİMŞEK P Öğretmenlerin Fen Kavram Öğretimleri, Kavram Yanılgılarını Saptama ve Giderme Çalışmalarının Değerlendirilmesi. . 2017; 129 - 150.
IEEE ECEVIT T,ÖZDEMİR ŞİMŞEK P "Öğretmenlerin Fen Kavram Öğretimleri, Kavram Yanılgılarını Saptama ve Giderme Çalışmalarının Değerlendirilmesi." , ss.129 - 150, 2017.
ISNAD ECEVIT, Tuğba - ÖZDEMİR ŞİMŞEK, Pınar. "Öğretmenlerin Fen Kavram Öğretimleri, Kavram Yanılgılarını Saptama ve Giderme Çalışmalarının Değerlendirilmesi". (2017), 129-150.
APA ECEVIT T, ÖZDEMİR ŞİMŞEK P (2017). Öğretmenlerin Fen Kavram Öğretimleri, Kavram Yanılgılarını Saptama ve Giderme Çalışmalarının Değerlendirilmesi. İlköğretim Online (elektronik), 16(1), 129 - 150.
Chicago ECEVIT Tuğba,ÖZDEMİR ŞİMŞEK Pınar Öğretmenlerin Fen Kavram Öğretimleri, Kavram Yanılgılarını Saptama ve Giderme Çalışmalarının Değerlendirilmesi. İlköğretim Online (elektronik) 16, no.1 (2017): 129 - 150.
MLA ECEVIT Tuğba,ÖZDEMİR ŞİMŞEK Pınar Öğretmenlerin Fen Kavram Öğretimleri, Kavram Yanılgılarını Saptama ve Giderme Çalışmalarının Değerlendirilmesi. İlköğretim Online (elektronik), vol.16, no.1, 2017, ss.129 - 150.
AMA ECEVIT T,ÖZDEMİR ŞİMŞEK P Öğretmenlerin Fen Kavram Öğretimleri, Kavram Yanılgılarını Saptama ve Giderme Çalışmalarının Değerlendirilmesi. İlköğretim Online (elektronik). 2017; 16(1): 129 - 150.
Vancouver ECEVIT T,ÖZDEMİR ŞİMŞEK P Öğretmenlerin Fen Kavram Öğretimleri, Kavram Yanılgılarını Saptama ve Giderme Çalışmalarının Değerlendirilmesi. İlköğretim Online (elektronik). 2017; 16(1): 129 - 150.
IEEE ECEVIT T,ÖZDEMİR ŞİMŞEK P "Öğretmenlerin Fen Kavram Öğretimleri, Kavram Yanılgılarını Saptama ve Giderme Çalışmalarının Değerlendirilmesi." İlköğretim Online (elektronik), 16, ss.129 - 150, 2017.
ISNAD ECEVIT, Tuğba - ÖZDEMİR ŞİMŞEK, Pınar. "Öğretmenlerin Fen Kavram Öğretimleri, Kavram Yanılgılarını Saptama ve Giderme Çalışmalarının Değerlendirilmesi". İlköğretim Online (elektronik) 16/1 (2017), 129-150.